ACT: Clio16V
Ik zit nog steeds met de stekkers ( die in het zwarte kastje zitten bij de veertoren) voor de conversie. Geen held in electronica en die werkplaatshandboeken bieden mij ook geen lampje boven het hoofd.
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3736/stekkers002.th.jpg[/img]
[img]http://img221.imageshack.us/img221/2161/stekkers005.th.jpg[/img]
[img]http://img826.imageshack.us/img826/502/stekkers004.th.jpg[/img]
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3736/stekkers002.th.jpg[/img]
[img]http://img221.imageshack.us/img221/2161/stekkers005.th.jpg[/img]
[img]http://img826.imageshack.us/img826/502/stekkers004.th.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door jacob op zo 19 feb 2012 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
ik zoek die van een clio 16v. De f4r aansluitingen doe ik niks mee. Heb kms erop zitten straks.
Dit is hoe de penbezetting nu zit. Dit is ook de stekker vanaf het dashboard naar de zwarte kast toe.
[img]http://img808.imageshack.us/img808/1792/document1b.png[/img]
Dit is hoe de penbezetting nu zit. Dit is ook de stekker vanaf het dashboard naar de zwarte kast toe.
[img]http://img808.imageshack.us/img808/1792/document1b.png[/img]
Jacobus, even voor de duidelijkheid, bibi heeft net een feestje achter de rug waardoor hij niet echt helder meer denkt maar ik kan je 1 ding met zekerheid zeggen. De kabelbomen van F7R en F7P zijn absoluut NIET identiek. Door dit fabeltje heb ik een opgerookte dashbordkabelboom. Vergeklijk de bruine stekkers maar even met elkaar 

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Okay dan moet ik hem dus van een f7r hebben. Zover ik weet was mathias van plan een williams te bouwen en gebruikte hij williams delen. en de kabelboom achter het dash en deze kabelboom zijn die die hij erbij verkocht had.-jo- schreef:Jacobus, even voor de duidelijkheid, bibi heeft net een feestje achter de rug waardoor hij niet echt helder meer denkt maar ik kan je 1 ding met zekerheid zeggen. De kabelbomen van F7R en F7P zijn absoluut NIET identiek. Door dit fabeltje heb ik een opgerookte dashbordkabelboom. Vergeklijk de bruine stekkers maar even met elkaar
Ik ga het allemaal eens naast mekaar leggen.
De volgende dingen heb ik nodig buiten kms op.
- olietemp draad. Voor externe olietemp meter
- Dynamo draden zitten 2 stuks op.
- spanningsdraad voor de fan.
- Signaal draad startmotor.
- Achteruitrij verlichting signaal vanaf de bak
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Iemand hier die me de (met foto's ?) correcte bekabeling kan geven van de radio aansluitingen ?
heb dit weekeind een radio proberen aansluiten en krijg altijd "TEL MUTE" op het scherm. Nu vermoedelijk is het "gewoon" ergens een draad die slecht contact maakt / die moet doorgeknipt worden maar vind het maar een "vieze" oplossing. Dus graag had ik ff een schema gekregen met kleurcodes enzo en dan kan ik misschien kijken of de vorige eigenaar hier niet (slecht) heeft aan zitten klussen
alvast bedankt !
heb dit weekeind een radio proberen aansluiten en krijg altijd "TEL MUTE" op het scherm. Nu vermoedelijk is het "gewoon" ergens een draad die slecht contact maakt / die moet doorgeknipt worden maar vind het maar een "vieze" oplossing. Dus graag had ik ff een schema gekregen met kleurcodes enzo en dan kan ik misschien kijken of de vorige eigenaar hier niet (slecht) heeft aan zitten klussen

alvast bedankt !
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ik denk eerder dat het aan je radio ligt dan aan de bedrading. Heb je geen andere iso kabel liggen om te testen?
http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html
http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Ik heb een andere ISO kabel liggen, maar deze moet dan eerst helemaal overgebouwd worden op de kabelboom van de clio (daarom heb ik ook wederom het schema nodig met kleurcodes / en bekabelings info)
De radio komt trouwens uit een Cio 1 Phase 2 1.4 8V en heeft daar perfect gewerkt.
gaat trouwens om een LG LAC-M 6600R
De radio komt trouwens uit een Cio 1 Phase 2 1.4 8V en heeft daar perfect gewerkt.
gaat trouwens om een LG LAC-M 6600R
De radio is waarschijnlijk voorzien van iso stekker aansluitingen in de radio zelf. De tel-mute draad dempt het geluid wanneer hier massa op gezet wordt, op de radio of in de gebruiksaanwijzing staat vast wel welke pin dit op de radio is.
Dan even in de auto meten waar deze draad voor is en dan eventueel deze draad loshalen.
Dan even in de auto meten waar deze draad voor is en dan eventueel deze draad loshalen.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Iemand een idee hoe ik netjes mijn bumper goed kan hangen ? (nog nooit zelf de bumper eraf genomen).
hij is namelijk teruggekomen van de caross. afdeling bij me moeder op school (motorkap & bumper zijn herspoten) en een van de leerlingen heeft de bumper erop gehangen en nu zit ik met het probleem dat 1 vd mistlampen niet meer werkt (slecht contact vermoed ik) en dat de bumper vooraan een ruimte heeft tussen de koplampen van 1-2 CM.
dus mijn vermoeden, die bumper er terug af en goed hangen !
ja ... maar hoe ?
zijn er "truken" om deze goed te krijgen ? Je zou verwachten dat als deze gewoon er netjes overal opgeschroefd is zoals het moet dat deze zichzelf wel zou recht trekken, maar blijkbaar niet dus ?
Iemand wat tips / how to's over het opbouwen van de bumper (en misschien afbouwen ook ... ik ben eruit dat ik in de wielkuipen de vijzen los moet maken, maar zijn er nog andere plaatsen ? ik dacht aan de passagiers kant vooraan dat er ook een ophangingspunt was ?) en hoe ik hem netjes uitgelijnd krijg en er netjes mooi recht op ?
mvg,
hij is namelijk teruggekomen van de caross. afdeling bij me moeder op school (motorkap & bumper zijn herspoten) en een van de leerlingen heeft de bumper erop gehangen en nu zit ik met het probleem dat 1 vd mistlampen niet meer werkt (slecht contact vermoed ik) en dat de bumper vooraan een ruimte heeft tussen de koplampen van 1-2 CM.
dus mijn vermoeden, die bumper er terug af en goed hangen !
ja ... maar hoe ?

zijn er "truken" om deze goed te krijgen ? Je zou verwachten dat als deze gewoon er netjes overal opgeschroefd is zoals het moet dat deze zichzelf wel zou recht trekken, maar blijkbaar niet dus ?

Iemand wat tips / how to's over het opbouwen van de bumper (en misschien afbouwen ook ... ik ben eruit dat ik in de wielkuipen de vijzen los moet maken, maar zijn er nog andere plaatsen ? ik dacht aan de passagiers kant vooraan dat er ook een ophangingspunt was ?) en hoe ik hem netjes uitgelijnd krijg en er netjes mooi recht op ?
mvg,
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
je weet me wonen heyEntity_Razer schreef:Iemand een idee hoe ik netjes mijn bumper goed kan hangen ? (nog nooit zelf de bumper eraf genomen).
hij is namelijk teruggekomen van de caross. afdeling bij me moeder op school (motorkap & bumper zijn herspoten) en een van de leerlingen heeft de bumper erop gehangen en nu zit ik met het probleem dat 1 vd mistlampen niet meer werkt (slecht contact vermoed ik) en dat de bumper vooraan een ruimte heeft tussen de koplampen van 1-2 CM.
dus mijn vermoeden, die bumper er terug af en goed hangen !
ja ... maar hoe ?
zijn er "truken" om deze goed te krijgen ? Je zou verwachten dat als deze gewoon er netjes overal opgeschroefd is zoals het moet dat deze zichzelf wel zou recht trekken, maar blijkbaar niet dus ?
Iemand wat tips / how to's over het opbouwen van de bumper (en misschien afbouwen ook ... ik ben eruit dat ik in de wielkuipen de vijzen los moet maken, maar zijn er nog andere plaatsen ? ik dacht aan de passagiers kant vooraan dat er ook een ophangingspunt was ?) en hoe ik hem netjes uitgelijnd krijg en er netjes mooi recht op ?
mvg,

Hallo,
Ik heb andere spiegels, deze heb ik nog thuis.
Ik wil de kapjes opnieuw spuiten.... maar hoe krijg ik de kapjes eraf?
moet ik het glas verwijderen? ik zie wel schroeven zitten, moeten deze eruit of kan ik het eraf klikken..?
Groeten rtclio
Ik heb andere spiegels, deze heb ik nog thuis.
Ik wil de kapjes opnieuw spuiten.... maar hoe krijg ik de kapjes eraf?
moet ik het glas verwijderen? ik zie wel schroeven zitten, moeten deze eruit of kan ik het eraf klikken..?
Groeten rtclio
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
daar houd ik je aankris clio 16v schreef: je weet me wonen hey

-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
Entity_Razer schreef:daar houd ik je aankris clio 16v schreef: je weet me wonen hey

Wie helpt me even, ik twijfel even en aangezien de Clio thuis staat, kan ik zo snel niet kijken.
Onder het gasklephuis lopen 2 zwarte slangen naar het luchtfilterhuis toe. Als ik me niet vergis is er 1 van de stappenmotor en zorgt dus voor het stationair toerental. De andere komt vanaf het kleppendeksel en is dus direct carterontluchting?
Met het gr A luchtfilterhuis zitten die aansluiting niet opgenomen in het huis, dus die moeten los aangesloten zitten. de slang van de stappenmotor wil ik een los luchtfiltertje opzetten, maar wat kan ik het beste doen met de slang van de carterontluchting? Afdoppen?
Als ik onderstaande foto uit het topic van Geert bekijk, is dat de kleine aansluiting en zou deze afgedopt kunnen worden?
[img]http://img176.imageshack.us/img176/8108/pict1937ap7.jpg[/img]
heb het topic van Geert al even snel bekeken, maar daar kan ik het niet vinden en bovendien doen die foto's het niet meer.
Onder het gasklephuis lopen 2 zwarte slangen naar het luchtfilterhuis toe. Als ik me niet vergis is er 1 van de stappenmotor en zorgt dus voor het stationair toerental. De andere komt vanaf het kleppendeksel en is dus direct carterontluchting?
Met het gr A luchtfilterhuis zitten die aansluiting niet opgenomen in het huis, dus die moeten los aangesloten zitten. de slang van de stappenmotor wil ik een los luchtfiltertje opzetten, maar wat kan ik het beste doen met de slang van de carterontluchting? Afdoppen?
Als ik onderstaande foto uit het topic van Geert bekijk, is dat de kleine aansluiting en zou deze afgedopt kunnen worden?
[img]http://img176.imageshack.us/img176/8108/pict1937ap7.jpg[/img]
heb het topic van Geert al even snel bekeken, maar daar kan ik het niet vinden en bovendien doen die foto's het niet meer.
Je carteronluchting. Er zitten 2 aansluitingen op je kleppendeksel: een met een doorlaat van ca 10mm, die moet je ergens heel leiden. Bijvoorbeeld polje of luchtfilter. De andere aansluiting heeft een gaaje van 1mm, die gaat normaal naar de grote kamer van je inlaatspruitstuk. Je kunt de aansluiting ook afdoppen. (Ik heb hem ook afgedopt en bij de meg. F7R zit hij er niet eens op)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
dan is het dus net andersom qua aansluitgrootte dan ik opmaakte uit het verhaal van geert. Kan ik het dan niet net zo handig omdraaien : de grote aansluiting direcht naar het inlaatspruitstuk en de kleine aansluiting afdoppen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Je kunt er ook voor kiezen om de luchtregelschuif te demonteren en de gasklep zelf op gewenst toerental stellen.
Carterontluchting kun je het best ergens in een potje laten vallen.
Carterontluchting kun je het best ergens in een potje laten vallen.
ik zit me net te bedenken dat dat van die omwisselen van de slangen misschien niet zo slim is in verband met vacuum?
het dunne slangetje naar het inlaat spruitstuk kan je gerust afdoppen. De dikke niet. En de dunne als carter ventilatie gebruiken is ook geen goed idee. Het beste boor je ze uit



nee, ik wilde de dikke juist direct op de inlaat zetten. De dikke zit standaard op het luchtfilter toch?
Klopt, beste sluit je deze aan op een catchtank (of een redbull blikje). Die rommel wil je het liefst niet in je inlaat.Haas schreef:nee, ik wilde de dikke juist direct op de inlaat zetten. De dikke zit standaard op het luchtfilter toch?
Ik heb het nu zo:
[img]http://img854.imageshack.us/img854/8539/imagebzz.jpg[/img]
Daarna naar een catchtank (onderste slang), daar blijft 99% van de rommel en daarna naar de stappen motor. Met een luchtfiltertje er tussen.
[img]http://img205.imageshack.us/img205/9643/imagegio.jpg[/img][/img]
hmz, dat ziet er ook nog wel genieten uit inderdaad! Tnx, dat verheldert een hoop! 

Bij een atmosferische zuigt ie wel
Ik heb er een one way valve tussen gezet. Alhoewel ik wel verwachtte dat ik hem af kon doppen...

-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
Goede morgen,
Zouden jullie mij kunnen zeggen welk garage bedrijf tegenwoordig goed is om voor een clio 1.8 16v uit 91de distributieriem te laten doen incl alle de zaken die daar bij komen kijken.
Is canonballman nog steeds actief?
Ik ben niet echt meer op de hoogte van dit wereldje
Alvast bedankt,
Groetjes
Zouden jullie mij kunnen zeggen welk garage bedrijf tegenwoordig goed is om voor een clio 1.8 16v uit 91de distributieriem te laten doen incl alle de zaken die daar bij komen kijken.
Is canonballman nog steeds actief?
Ik ben niet echt meer op de hoogte van dit wereldje
Alvast bedankt,
Groetjes
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
nee man, ik heb er een 1.8 16v bij gekocht.
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
De auto staat bij Veban, voor de distributie. ik weet niet echt hoe ik een foto hier kan zetten anders had ik het wel even gedaan.
je kan met de img tags de url van het plaatje in het bericht toevoegen, dusPATRICK-CLIO schreef:De auto staat bij Veban, voor de distributie. ik weet niet echt hoe ik een foto hier kan zetten anders had ik het wel even gedaan.
[ img ] url naar plaatje [ /img ]
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
effe een vragje.
weet iemand hier hoe ik een clio 16V kan uitlezen?
lambda waardes gasklep temperaturen enz?
zelf heb ik een verloopkabel gezien van obd 1 naar obd 2 op E-Bay hier zou je dan een obd 2 tool op kunnen aansluiten.
http://www.ebay.de/itm/Renault-12-Pin-O ... 4aab849925
iemand hier ervaring mee?
of is er een simpere/andere manier?
weet iemand hier hoe ik een clio 16V kan uitlezen?
lambda waardes gasklep temperaturen enz?
zelf heb ik een verloopkabel gezien van obd 1 naar obd 2 op E-Bay hier zou je dan een obd 2 tool op kunnen aansluiten.
http://www.ebay.de/itm/Renault-12-Pin-O ... 4aab849925
iemand hier ervaring mee?
of is er een simpere/andere manier?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Mark, XRD kopen of dit ding http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... se#2280840
of een Chinese Clip http://link.marktplaats.nl/566909476
of een Chinese Clip http://link.marktplaats.nl/566909476
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
thx Paul
Rob jij natuurlijk ook bedankt
[img]http://img716.imageshack.us/img716/338/dsc0472hu.jpg[/img]
Rob jij natuurlijk ook bedankt

[img]http://img716.imageshack.us/img716/338/dsc0472hu.jpg[/img]
Vanavond bij een clio de remmerij geupgrade naar rs remmerij met de bijbehorende fusees. Ook de schokbrekers vervangen en solid topmounts geplaatst. Ook heb ik de rechter stuurkogel moeten vervangen. En de auto is niet uitgelijnd na deze kuur.
Alles goed maar als ik naar links stuur (op redelijke snelheid) lijkt het wel of ik op een lekke band rijd. Het bonkt flink. De homokineet was voorheen goed. En hij doet het ook bij gas los.
Iemand enig idee?
Alles goed maar als ik naar links stuur (op redelijke snelheid) lijkt het wel of ik op een lekke band rijd. Het bonkt flink. De homokineet was voorheen goed. En hij doet het ook bij gas los.
Iemand enig idee?