Ik had laatst een 14inch gepast in me reservewielrek maar dat gaat dus niet

Zet er dan wel ff een setje hulpveren onder ...-jo- schreef:Dus nu ga je met de neger naar Uk ?
Mee eens maar dit gaat alleen op bij auto's ouder als 1998tutuur schreef:Ik kom net terug uit Heerenveen na een bezoekje aan het RDW. De 9 is nu legaal voorzien van een 2.0 met 108kw![]()
Ik wil wel een hele beschrijving geven maar ik ben denk ik snel klaar...
Ik heb iig zaterdag de auto nog even nagelopen en een db killer in elkaar gebakken.
Aan de telefoon had iemand van de technische dienst mij verteld dat als de auto aan de apk eisen voldeed en het uitlaadgeluid beperkt was, omkeuren geen probleem moest zijn.
Omdat ik zonder afspraak ging keuren heb ik gezorgd dat ik voor 8'en bij het rdw was en na het overhandigen van mijn papieren kon ik m'n auto naar binnen rijden.
De keurmeester deed wat administratieve handelingen en ik deed de kap open. Hij controleerde het chassis nummer en zei daarna: dat zal nu wel leuk rijden he?![]()
Vervolgens moest ik de auto even buiten op de weegbrug zetten en na wat gebabbel over F-16 meuk kon ik afrekenen bij de balie![]()
€53 euro lichter ben ik 10min later weer terug gereden naar Leeuwarden![]()
Mijn advies: als je een ander motorblok hebt ingebouwd, laat je auto dan lekker omkeuren. Scheelt je een hoop kopzorgen mbt politie etc.
Het verschil tussen leeg en rijklaar is met of zonder bestuurder, daar wordt standaard 100kg voor berekend.tutuur schreef:Volgens de huidige rdw gegevens staat ie nu écht op kenteken.
1998cc en 108kw.
Wat ik wel een beetje raar vind:
Op de weegbrug woog ie afgetankt 930kg (rijklaar dus) maar nu staat er op kenteken:
Massa leeg 930kg
Massa rijklaar 1030kg
Ze vissen dus gewoon cijfers uit de lucht
Bij die 5 van Niels staat rijklaar 840kg en leeg 740, als je dit leest: wat is er bij jou met wegen gedaan Niels?