dringend gezocht!!!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
jenni
Berichten: 15
Lid geworden op: do 28 jan 2010 20:38
Locatie: bornem

hey

ik heb dringend een validatie verslag nodig voor men ELIA MEGANE veren
waar kan ik deze vinden in belgie op de site van elia sta dat de invoerder nederland/belgie in nederland is maar deze
kan me niet aan een validatie verslag helpe voor belgie heb deze nodig voor de keuring
blijkbaar waren mijn papieren van de veren niet van deze die eronder steken maar ben wel al 2j goedgedkeurd op de keuring
behalve nu dus HELP!!!

thx!!!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

jenni
Berichten: 15
Lid geworden op: do 28 jan 2010 20:38
Locatie: bornem

Haas schreef:elia al gecontact? ;)

http://www.elia-ag.de/inhalt/kontakt.html
kunt gij duits :p
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

jenni schreef:
Haas schreef:elia al gecontact? ;)

http://www.elia-ag.de/inhalt/kontakt.html
kunt gij duits :p
Google Translate :smile:
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Hier zit in iedergeval een algemeen certificaat bij dat ze o.a. veren leveren volgens de Duitse TUV (Technische Uberwachungs Verein) en ISO 9001 leveren: http://www.elia-ag.de/download/dl_files ... ult_EV.pdf
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

TUV is niet geldig bij ons, moet CE zijn en kan U nu reeds vertellen wat je al wist...je zal niet aan de juiste documenten komen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

andere garage laten keuren? :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

helaas hebben wij niet het voorrecht om "de garage" te laten keuren. We zijn verplicht naar een overheidskeuringstation te gaan. Als ik het zo lees is Jenni afgekeurd wat evenveel betekent dat ze naar hetzelfde station moet waar ze afgekeurd is.

Originele veerpoten/veren steken wordt nu ook moeilijk want dan bestaat de mogelijkheid dat je nog een geometrie keuring moet ondergaan. En dat is weer ergens anders...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jenni
Berichten: 15
Lid geworden op: do 28 jan 2010 20:38
Locatie: bornem

-jo- schreef:helaas hebben wij niet het voorrecht om "de garage" te laten keuren. We zijn verplicht naar een overheidskeuringstation te gaan. Als ik het zo lees is Jenni afgekeurd wat evenveel betekent dat ze naar hetzelfde station moet waar ze afgekeurd is.

Originele veerpoten/veren steken wordt nu ook moeilijk want dan bestaat de mogelijkheid dat je nog een geometrie keuring moet ondergaan. En dat is weer ergens anders...
idd , en heb geen orgineele veren alleen elia's en cobra's maar cobra is dan nog lager en zijn ni wettelijk
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Lijkt haast alsof emigreren naar een warm oord het goedkoopste is :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Dan valt NL af... ;)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

-jo- schreef:helaas hebben wij niet het voorrecht om "de garage" te laten keuren. We zijn verplicht naar een overheidskeuringstation te gaan. Als ik het zo lees is Jenni afgekeurd wat evenveel betekent dat ze naar hetzelfde station moet waar ze afgekeurd is.

Originele veerpoten/veren steken wordt nu ook moeilijk want dan bestaat de mogelijkheid dat je nog een geometrie keuring moet ondergaan. En dat is weer ergens anders...
ah dat wist ik niet, wel gedoe dan met die keuringen in belgie als je keer wat anders wil dan standaard :( tja emigreren, zou geen NL pakken iig :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

nogthans ben ik een enorme voorstander van het Nederlandse systeem. Ikzelf heb ervaring met een invoer/douane-APK rdw toestand. Dit is weer net iets anders dan bij een garage maar de manier van werken en de ervaring die de heren hadden, top ! Ik spreek in het geval van mijn ex 21, die toch deftig verbouwd was, en waarbij alle gebruikte onderdelen met argus ogen werden bekeken. Streng maar rechtvaardig.

Zeker een aanrader, daar kunnen ze in BE nog iets van leren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

In Nederland is de APK er eigenlijk puur voor de veiligheid. En dat is helemaal niet verkeerd. In België lijkt het meer op iedereen pesten die ook maar 1 schroefje aan zijn auto vervangen heeft..........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jenni
Berichten: 15
Lid geworden op: do 28 jan 2010 20:38
Locatie: bornem

Tom schreef:In Nederland is de APK er eigenlijk puur voor de veiligheid. En dat is helemaal niet verkeerd. In België lijkt het meer op iedereen pesten die ook maar 1 schroefje aan zijn auto vervangen heeft..........
idd , belgie is belachelijk in zijn wetgeving!
elke keer als ik naar de keuring moet vinde ze of zage ze wel op iets

maar der zijn orginele wagens die lager hange en das dan allemaal dik inorde voor de wetgeving

welkom in belgie
Plaats reactie