dringend gezocht!!!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
jenni

hey

ik heb dringend een validatie verslag nodig voor men ELIA MEGANE veren
waar kan ik deze vinden in belgie op de site van elia sta dat de invoerder nederland/belgie in nederland is maar deze
kan me niet aan een validatie verslag helpe voor belgie heb deze nodig voor de keuring
blijkbaar waren mijn papieren van de veren niet van deze die eronder steken maar ben wel al 2j goedgedkeurd op de keuring
behalve nu dus HELP!!!

thx!!!
Haas
Car: Megane RS

jenni

Haas schreef:elia al gecontact? ;)

http://www.elia-ag.de/inhalt/kontakt.html
kunt gij duits :p
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

jenni schreef:
Haas schreef:elia al gecontact? ;)

http://www.elia-ag.de/inhalt/kontakt.html
kunt gij duits :p
Google Translate :smile:
jacques

Hier zit in iedergeval een algemeen certificaat bij dat ze o.a. veren leveren volgens de Duitse TUV (Technische Uberwachungs Verein) en ISO 9001 leveren: http://www.elia-ag.de/download/dl_files ... ult_EV.pdf
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-

TUV is niet geldig bij ons, moet CE zijn en kan U nu reeds vertellen wat je al wist...je zal niet aan de juiste documenten komen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
PaulM

andere garage laten keuren? :)
-jo-

helaas hebben wij niet het voorrecht om "de garage" te laten keuren. We zijn verplicht naar een overheidskeuringstation te gaan. Als ik het zo lees is Jenni afgekeurd wat evenveel betekent dat ze naar hetzelfde station moet waar ze afgekeurd is.

Originele veerpoten/veren steken wordt nu ook moeilijk want dan bestaat de mogelijkheid dat je nog een geometrie keuring moet ondergaan. En dat is weer ergens anders...
jenni

-jo- schreef:helaas hebben wij niet het voorrecht om "de garage" te laten keuren. We zijn verplicht naar een overheidskeuringstation te gaan. Als ik het zo lees is Jenni afgekeurd wat evenveel betekent dat ze naar hetzelfde station moet waar ze afgekeurd is.

Originele veerpoten/veren steken wordt nu ook moeilijk want dan bestaat de mogelijkheid dat je nog een geometrie keuring moet ondergaan. En dat is weer ergens anders...
idd , en heb geen orgineele veren alleen elia's en cobra's maar cobra is dan nog lager en zijn ni wettelijk
Tom
Moderator
Car: MB

Lijkt haast alsof emigreren naar een warm oord het goedkoopste is :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Car: Megane RS

Dan valt NL af... ;)
PaulM

-jo- schreef:helaas hebben wij niet het voorrecht om "de garage" te laten keuren. We zijn verplicht naar een overheidskeuringstation te gaan. Als ik het zo lees is Jenni afgekeurd wat evenveel betekent dat ze naar hetzelfde station moet waar ze afgekeurd is.

ah dat wist ik niet, wel gedoe dan met die keuringen in belgie als je keer wat anders wil dan standaard :( tja emigreren, zou geen NL pakken iig :D
-jo-

nogthans ben ik een enorme voorstander van het Nederlandse systeem. Ikzelf heb ervaring met een invoer/douane-APK rdw toestand. Dit is weer net iets anders dan bij een garage maar de manier van werken en de ervaring die de heren hadden, top ! Ik spreek in het geval van mijn ex 21, die toch deftig verbouwd was, en waarbij alle gebruikte onderdelen met argus ogen werden bekeken. Streng maar rechtvaardig.

Zeker een aanrader, daar kunnen ze in BE nog iets van leren.
Tom
Moderator
Car: MB

In Nederland is de APK er eigenlijk puur voor de veiligheid. En dat is helemaal niet verkeerd. In België lijkt het meer op iedereen pesten die ook maar 1 schroefje aan zijn auto vervangen heeft..........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jenni

Tom schreef:In Nederland is de APK er eigenlijk puur voor de veiligheid. En dat is helemaal niet verkeerd. In België lijkt het meer op iedereen pesten die ook maar 1 schroefje aan zijn auto vervangen heeft..........
idd , belgie is belachelijk in zijn wetgeving!
elke keer als ik naar de keuring moet vinde ze of zage ze wel op iets

maar der zijn orginele wagens die lager hange en das dan allemaal dik inorde voor de wetgeving

welkom in belgie
Plaats reactie