
Jacco's 5 Alpine Turbo ... de échte sleutels ...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
media expresse toch? 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ahjoh GVD krijg toch de tering



-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Goed................stof er ff vanaf,
Zowel van het topic als van de alpine
Na een tijdje niets gedaan te hebben aan de AT op wat delen stralen na ....
toch maar weer begonnen nu ik wat tijd heb....ahum.
Als eerste maar de voor ophanging verwijderd aangezien er nog best wel wat rottigheid op de bodem zit en daar de torsie assen lopen .
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000116.jpg[/img]
Meteen in een kratje, en de eindplaten van de torsieas meteen maar in de WD40 geen idee of ie ooit omlaag moet .
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000134.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000135.jpg[/img]
Hier een deel van de rottigheid
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000117.jpg[/img]
En dat loopt dan opzij naar de bodemplaat van de bestuurderskant.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000120.jpg[/img]
Er is ooit al gewerkt aan de koets en dat hebben ze mooi afgestreken met kit, alleen vertrouw ik niet helemaal wat er achter zit..
Bestuurderskant
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000122.jpg[/img]
Passagierskant
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000123.jpg[/img]
Oftewel kaal maken, maar wat een #$%@$ klus maar goed het was wel het beste want het roest was alweer aanwezig.
Er is gelast en meteen de afstrijk kit erop......dat werkt niet.
Bestuurderskant
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000130.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000131.jpg[/img]
Passagierskant
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000132.jpg[/img]
De rest van de kit resten moet er natuurlijk ook nog af maar de zin was op en het handje wilde ff niet meer en ook het laatste beetje roest moet nog weg worden gehaald
Verder moeten de wielkuipen geheel ontdaan worden van de jaren lang tectyl spuiten....de onderste lagen zijn verhard of wat dan ook en dat steek je "zo" los...
Er zit her en der roest ....en dat zit gewoon onder de kit en tectyl en je ziet het pas als je gaat steken .....
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000133.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000129.jpg[/img]
De motor ruimte weer verder leeg gehaald en ontvet.....man man wat een bagger ( het moet nog wel een keertje)
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000126.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000127.jpg[/img]
En dan maar weer stralen....
Meerdere van dit soort hoopjes opgeveegd, de AT gaat steeds minder wegen....
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000128.jpg[/img]
Zowel van het topic als van de alpine

Na een tijdje niets gedaan te hebben aan de AT op wat delen stralen na ....
toch maar weer begonnen nu ik wat tijd heb....ahum.
Als eerste maar de voor ophanging verwijderd aangezien er nog best wel wat rottigheid op de bodem zit en daar de torsie assen lopen .
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000116.jpg[/img]
Meteen in een kratje, en de eindplaten van de torsieas meteen maar in de WD40 geen idee of ie ooit omlaag moet .
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000134.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000135.jpg[/img]
Hier een deel van de rottigheid
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000117.jpg[/img]
En dat loopt dan opzij naar de bodemplaat van de bestuurderskant.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000120.jpg[/img]
Er is ooit al gewerkt aan de koets en dat hebben ze mooi afgestreken met kit, alleen vertrouw ik niet helemaal wat er achter zit..
Bestuurderskant
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000122.jpg[/img]
Passagierskant
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000123.jpg[/img]
Oftewel kaal maken, maar wat een #$%@$ klus maar goed het was wel het beste want het roest was alweer aanwezig.
Er is gelast en meteen de afstrijk kit erop......dat werkt niet.
Bestuurderskant
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000130.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000131.jpg[/img]
Passagierskant
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000132.jpg[/img]
De rest van de kit resten moet er natuurlijk ook nog af maar de zin was op en het handje wilde ff niet meer en ook het laatste beetje roest moet nog weg worden gehaald
Verder moeten de wielkuipen geheel ontdaan worden van de jaren lang tectyl spuiten....de onderste lagen zijn verhard of wat dan ook en dat steek je "zo" los...
Er zit her en der roest ....en dat zit gewoon onder de kit en tectyl en je ziet het pas als je gaat steken .....
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000133.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000129.jpg[/img]
De motor ruimte weer verder leeg gehaald en ontvet.....man man wat een bagger ( het moet nog wel een keertje)
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000126.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000127.jpg[/img]
En dan maar weer stralen....
Meerdere van dit soort hoopjes opgeveegd, de AT gaat steeds minder wegen....
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000128.jpg[/img]
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
dat gaat weer de goede kant op
waar vind je toch altijd de tijd en motivatie jochem??

waar vind je toch altijd de tijd en motivatie jochem??

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Is niet zo moeilijk om dat antwoord te vinden....toch?....Andrews (supercinq) schreef:dat gaat weer de goede kant op![]()
waar vind je toch altijd de tijd en motivatie jochem??
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ik had de moed allang opgegeven....
Kun je niet beter zo'n hele cas laten stralen bij een straalbedrijf?
Ben je direct van alle strijkkit en andere rottigheid en kleefzooi af toch?
Of hou je dan heel weinig over?

Kun je niet beter zo'n hele cas laten stralen bij een straalbedrijf?
Ben je direct van alle strijkkit en andere rottigheid en kleefzooi af toch?
Of hou je dan heel weinig over?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Die kosten zijn ook niet mals willeon 1500 ben je zomaar kwijt
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
bijna klaar??? ...



Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
2013 kan ie wel naar de spuiter denk ik.
Er gaat nog wel een uurtje inzitten, ben ik bang
Er gaat nog wel een uurtje inzitten, ben ik bang
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
moet goed gebeuren..... net zo als die van mij ergens in 20....... 

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ach Joost zolang ie nog door de apk vliegt. . .
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
fixedJochem de Haas schreef: Meteen in een kratje, en de eindplaten van de torsieas meteen maar in de WD40 geen idee of ie ooit voor wanneer die omlaag moet .

Goed bezig, er komen nogal wat "verrassingen" tevoorschijn

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Strijkkit en kleefzooi haal je er met het stralen niet vanaf, dat mag je van te voren netjes weg krabben.Willeon de Zoete schreef:Ik had de moed allang opgegeven....![]()
Kun je niet beter zo'n hele cas laten stralen bij een straalbedrijf?
Ben je direct van alle strijkkit en andere rottigheid en kleefzooi af toch?
Of hou je dan heel weinig over?

Ik heb mijn koets van de GTT ook laten stralen en ik was toch minder als de helft kwijt voor het stralen en in de epoxyprimer te laten zetten.Jochem de Haas schreef:Die kosten zijn ook niet mals willeon 1500 ben je zomaar kwijt


Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Jup dus krabben moet je zoiezo, tenzij je hem ook in een zuurbad doet.
Vandaar de prijs.
Vandaar de prijs.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
@ jochem,
met welk materiaal heb je de boel gestraald?
met welk materiaal heb je de boel gestraald?
Project: GTT Blue Sport
Je kan het ook anders benaderen. 1500 euro of minder en je bent er helemaal vanaf. Maar als ik de keuze had zou ik hem in een bad doen.Jochem de Haas schreef:Die kosten zijn ook niet mals willeon 1500 ben je zomaar kwijt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
met een zuurbad is het ook zo dat je de kit tussen de plaatdelen ook kwijt bent en die krijg je er nooit meer tussen.jacob schreef:Je kan het ook anders benaderen. 1500 euro of minder en je bent er helemaal vanaf. Maar als ik de keuze had zou ik hem in een bad doen.Jochem de Haas schreef:Die kosten zijn ook niet mals willeon 1500 ben je zomaar kwijt
Daarbij is een zuurbad niet verboden in nederland?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Jacob, het is mijn geld niet he.
Frits, ik heb verschillende soorten rood grit en zwart grit
Met de laatste doe je het werk wat sneller.
Frits, ik heb verschillende soorten rood grit en zwart grit
Met de laatste doe je het werk wat sneller.
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op ma 30 jan 2012 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
wat heb ik nu weer gezegd Jochem? Ik vind het geld goed uitgegeven!Jochem de Haas schreef:Abel, het is mijn geld niet he.
Frits, ik heb verschillende soorten rood grit en zwart grit
Met de laatste doe je het werk wat sneller.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Sorry abel ik bedoelde jacobAbel schreef:wat heb ik nu weer gezegd Jochem? Ik vind het geld goed uitgegeven!Jochem de Haas schreef:Abel, het is mijn geld niet he.
Frits, ik heb verschillende soorten rood grit en zwart grit
Met de laatste doe je het werk wat sneller.


-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Pure dwang !!
Ach als deze AT opknappen bevalt, doe ik de mijne ook nog wel.
Ooit . .
Ach als deze AT opknappen bevalt, doe ik de mijne ook nog wel.
Ooit . .
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
leuk hé die rottigheid uit de wielkasten halen
goed dat hier eindelijk wat aan gedaan wordt!

goed dat hier eindelijk wat aan gedaan wordt!
5 Alpine Turbo
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
hamertje is er wel bij geweest....hij ging er nog niet door heen maar word wel dun.Jochem de Haas schreef:Ach Joost zolang ie nog door de apk vliegt. . .
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Het heeft idd wel ff geduurd voor dat ik verder ben gegaan.Droes Junior schreef:leuk hé die rottigheid uit de wielkasten halen![]()
goed dat hier eindelijk wat aan gedaan wordt!
Maar ik heb niet stil gezeten de rest van de tijd . . Nadeel van meerdere auto's.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nog een nadeel van meerdere auto's is de ruimte ............of eigenlijk het gebrek aan
Nu de 21 ook binnen staat en niet echt een kleine auto is moest de gele GTT ff bij de buren staan...
En das ff een optie maar niet voor lang.
En aangezien ik nog niet helemaal klaar ben met de AT.....
Ik had al een frame gemaakt waar ik de AT op kon zetten en hem dan binnen rond te rijden 4 zwenk wieltjes en ik kon een rondje door de ruimte rijden.
Maar de carros ff naar buiten rijden was geen optie, daar waren de harde zwenk wielen niet voor gemaakt, heb het wel een keer gedaan maar dat was geen suc6. zeker niet met het naar binnen krijgen van de carros om dat ik een klein hugje op moet.
En verder was het een gekloot om hem van het frame meteen op de brug te krijgen aangezien de steunpunten van het frame precies op de zelfde plek zaten als waar de brug armen komen.
Oftewel moest hem eerst voor en achter opkrikken en dan frame er onderuit zodat de armen van de brug er onder konden op dezelfde plek.
En das het werk niet maar wel als je het elke keer moet doen als je wat in de schuur gaat doen...
Dus de oplossing : 4 grotere zwenk wielen met luchtbandjes onder het frame.
En tussen het frame een ruimte maken zodat de armen van de brug tussen het frame en de carros passen.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000179.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000178.jpg[/img]
En daar staat ie dan buiten in de sneeuw
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000177.jpg[/img]
ZO nou ie naar buiten kan .....kan de Gele op de brug dan de AT naar binnen en overdwars in de ruimte staan en dan kan de Alpine GTA en precies nog voor...
Maar goed dus niets aan de AT gedaan maar wel iets voor de AT en de rest

PS het frame is gemaakt van allemaal rest materiaal ik ben dus niet voor show en shine gegaan...

Nu de 21 ook binnen staat en niet echt een kleine auto is moest de gele GTT ff bij de buren staan...
En das ff een optie maar niet voor lang.
En aangezien ik nog niet helemaal klaar ben met de AT.....
Ik had al een frame gemaakt waar ik de AT op kon zetten en hem dan binnen rond te rijden 4 zwenk wieltjes en ik kon een rondje door de ruimte rijden.
Maar de carros ff naar buiten rijden was geen optie, daar waren de harde zwenk wielen niet voor gemaakt, heb het wel een keer gedaan maar dat was geen suc6. zeker niet met het naar binnen krijgen van de carros om dat ik een klein hugje op moet.
En verder was het een gekloot om hem van het frame meteen op de brug te krijgen aangezien de steunpunten van het frame precies op de zelfde plek zaten als waar de brug armen komen.
Oftewel moest hem eerst voor en achter opkrikken en dan frame er onderuit zodat de armen van de brug er onder konden op dezelfde plek.
En das het werk niet maar wel als je het elke keer moet doen als je wat in de schuur gaat doen...
Dus de oplossing : 4 grotere zwenk wielen met luchtbandjes onder het frame.
En tussen het frame een ruimte maken zodat de armen van de brug tussen het frame en de carros passen.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000179.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000178.jpg[/img]
En daar staat ie dan buiten in de sneeuw
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... 000177.jpg[/img]
ZO nou ie naar buiten kan .....kan de Gele op de brug dan de AT naar binnen en overdwars in de ruimte staan en dan kan de Alpine GTA en precies nog voor...
Maar goed dus niets aan de AT gedaan maar wel iets voor de AT en de rest

PS het frame is gemaakt van allemaal rest materiaal ik ben dus niet voor show en shine gegaan...
wou al net wat zeggen over het materiaal
mooie fix zo! 



Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl