ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
GT2571R zal te lomp zijn denk ik...
T25 optie bij CGB (stage 3) is .48 compressor, dus volgens mij nog een stapje extremer. Vraag me af wat nu een goede keuze voor turbo is...
Twijfel tussen de stage 3 van CGB of een GT2560...
T25 optie bij CGB (stage 3) is .48 compressor, dus volgens mij nog een stapje extremer. Vraag me af wat nu een goede keuze voor turbo is...
Twijfel tussen de stage 3 van CGB of een GT2560...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Valt toch ook wel mee?
Daarom twijfel ik dus ook nog...een té grote turbo heeft ook geen zin, vandaar de vraag wat er vergelijkbaar is met een MBE300...dat is volgens mij nog wel aan te slingeren met een carb (zie de 5 van Jasper of die van Andy).

Daarom twijfel ik dus ook nog...een té grote turbo heeft ook geen zin, vandaar de vraag wat er vergelijkbaar is met een MBE300...dat is volgens mij nog wel aan te slingeren met een carb (zie de 5 van Jasper of die van Andy).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
@sambam
in wat voor staat was de carburateur die je er op heb gezet??
ik heb ook eens weken zitten kloten
met een slecht lopende gtt
met vrij vergelijkbare symptomen die jij aangeeft..
na montage van een carb die jo had gebouwd(was ook ultrasoon gereinigd)
was alles opgelost.
gereviseerd wil niet altijd alles zeggen
in wat voor staat was de carburateur die je er op heb gezet??
ik heb ook eens weken zitten kloten
met een slecht lopende gtt
met vrij vergelijkbare symptomen die jij aangeeft..
na montage van een carb die jo had gebouwd(was ook ultrasoon gereinigd)
was alles opgelost.
gereviseerd wil niet altijd alles zeggen

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
pfff
vandaag de motorsteun rechtsvoor besteld
van een renault5 gtx/gte
zal rond de 140euro uitkomen
1 jaar geleden was deze gewoon nog 45euro..
een set van 3 versterkte motorsteunen voor een gtt kosten
dat nog niet..
vandaag de motorsteun rechtsvoor besteld
van een renault5 gtx/gte
zal rond de 140euro uitkomen

1 jaar geleden was deze gewoon nog 45euro..
een set van 3 versterkte motorsteunen voor een gtt kosten
dat nog niet..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Waarom bestel je die dan?
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
een gtt steun rechtsvoor past niet op een f-blok arthur
en met een renault19 16v steun komt de motor te hoog.

en met een renault19 16v steun komt de motor te hoog.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
En een steun van een volvo 480 dan?
Tevens is het rubber gewoon te wisselen dus kan je gewoon een versterkte set kopen en deze vervolgens op de gte/volvo steun monteren...

Tevens is het rubber gewoon te wisselen dus kan je gewoon een versterkte set kopen en deze vervolgens op de gte/volvo steun monteren...
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
arthur
google eens ff op motorsteun 440.
volgens mij snap je hem ff niet..
gte/gtx steun lijkt niet eens op een gtt steun(wel op een r19 steun)
dus rubber overzetten
als je een f-blok in een 5je wil monteren MOET je deze steun wel hebben.
volvo steunen zijn totaal nutteloos in een 5.
waarom denk je dat ze versterkte gtt steunen+een gte/gtx steun pakken
als ze een 1.7T in een 5 bouwen?
google eens ff op motorsteun 440.
volgens mij snap je hem ff niet..
gte/gtx steun lijkt niet eens op een gtt steun(wel op een r19 steun)
dus rubber overzetten

als je een f-blok in een 5je wil monteren MOET je deze steun wel hebben.
volvo steunen zijn totaal nutteloos in een 5.
waarom denk je dat ze versterkte gtt steunen+een gte/gtx steun pakken
als ze een 1.7T in een 5 bouwen?
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Hmmm ik denk dat het F blok in mijn 9 rechtsvoor idd zweeft....
Je hoeft het niet te geloven hoor, het zijn jou 140 euro's. Niet die van mij....

Je hoeft het niet te geloven hoor, het zijn jou 140 euro's. Niet die van mij....
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
dit is dus een renault5 gtx motorsteun rechtsvoor.
op deze foto
zie je dus een renault5 met f7p motor
die je zonder die steun NIET kunt monteren..
[img]http://img809.imageshack.us/img809/9360/gtxmotorsteun.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
op deze foto
zie je dus een renault5 met f7p motor
die je zonder die steun NIET kunt monteren..
[img]http://img809.imageshack.us/img809/9360/gtxmotorsteun.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
een ander vond de steun ook duur
maar dit slaat alles..
[img]http://img13.imageshack.us/img13/870/gtxsteunbeun.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
maar dit slaat alles..
[img]http://img13.imageshack.us/img13/870/gtxsteunbeun.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
ik heb respect voor mensen die zelf dingen bedenken/maken .. mits ze dan ook solide gemaakt worden zeg maar... en niet met een ijzer plaatje en een uitlaatbuis hahaha.
En dat rubber kun je niet vervangen zei je? Misschien ten overvloede maar deze steun is dus IDENTIEK aan die van een 480 welke je voor een 10tje van marktplaats plukt!Andrews (supercinq) schreef:dit is dus een renault5 gtx motorsteun rechtsvoor.
op deze foto
zie je dus een renault5 met f7p motor
die je zonder die steun NIET kunt monteren..
[img]http://img809.imageshack.us/img809/9360/gtxmotorsteun.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Andrews (supercinq) schreef:een ander vond de steun ook duur
maar dit slaat alles..
[img]http://img13.imageshack.us/img13/870/gtxsteunbeun.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
...Verkeerde topic??
Als dit 'raad je plaatje' is, dan zeg ik: vlaggenstokhouder

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
@arthur
volgens mij bedoelen wij verschillende steunen ofzo
want alle 480t's die ik gesloopt heb,hadden van die ''bollen'' als motorsteun..
en niks wat hier op lijkt..
ik heb ook niet gezegd dat je van een gtt of gtx steun het rubber niet kan vervangen..
ik heb wel gezegd dat die niet uitwisselbaar is met die van een volvo.
maar gebruikte motorsteunen
daar wilde ik toch al niet beginnen eigenlijk.
volgens mij bedoelen wij verschillende steunen ofzo
want alle 480t's die ik gesloopt heb,hadden van die ''bollen'' als motorsteun..
en niks wat hier op lijkt..
ik heb ook niet gezegd dat je van een gtt of gtx steun het rubber niet kan vervangen..
ik heb wel gezegd dat die niet uitwisselbaar is met die van een volvo.
maar gebruikte motorsteunen

daar wilde ik toch al niet beginnen eigenlijk.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Lijkt meer op een tentstokjethe reaper schreef:ik heb respect voor mensen die zelf dingen bedenken/maken .. mits ze dan ook solide gemaakt worden zeg maar... en niet met een ijzer plaatje en een uitlaatbuis hahaha.

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Net even gegoogeld, de "nieuwere" hebben een oliegevulde bol en de oudere dus dezelfde als een gtx/gte
Het gaat toch ook om het metaal, als je voor €20 een steun hebt hou je €120 over voor versterkte steunen voor een gtt...
Het gaat toch ook om het metaal, als je voor €20 een steun hebt hou je €120 over voor versterkte steunen voor een gtt...
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
nou probleem opgelost voor diegene die niet de 140euro
er aan uit wil/kan geven..
een motorsteun van een volvo 480 1ste type is dus het zelfde als die van de renault5 gtx.
goeie tip tuur
er aan uit wil/kan geven..
een motorsteun van een volvo 480 1ste type is dus het zelfde als die van de renault5 gtx.
goeie tip tuur

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik heb toen ook alleen dat rubber hoeven bestellen. Nooit bij stil gestaan dat ik dus een vroege 480 motor heb 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Iemand de laatste tijd nog wat besteld bij CGB in de UK?
Probeer al 2 weken contact te krijgen via mail, maar krijg geen reactie
Probeer al 2 weken contact te krijgen via mail, maar krijg geen reactie

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Contact met CGB is er weer
Dan een vraagje voor de mensen die ooit een set siliconen slangen heeft besteld bij AX Autoparts (via Jo), welke set is dan nodig?
Is de 17-delige set de meest complete set? (ik heb de turboslangen niet nodig).
http://www.axauto-parts.com/boutique/pr ... roduct=662
Er is ook nog een 11-delige set met volgens mij alleen vacuumslangen.
http://www.axauto-parts.com/boutique/pr ... oduct=3336
Deze twee sets samen zijn volgens mij wel genoeg om alle slangen te vervangen?

Dan een vraagje voor de mensen die ooit een set siliconen slangen heeft besteld bij AX Autoparts (via Jo), welke set is dan nodig?
Is de 17-delige set de meest complete set? (ik heb de turboslangen niet nodig).
http://www.axauto-parts.com/boutique/pr ... roduct=662
Er is ook nog een 11-delige set met volgens mij alleen vacuumslangen.
http://www.axauto-parts.com/boutique/pr ... oduct=3336
Deze twee sets samen zijn volgens mij wel genoeg om alle slangen te vervangen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Le kit est composé de 2 durites de chauffage, 2 durites de percolation et 9 durites pour le refroidissement moteur.(2 au turbo, 2 au carburateur, 2 grandes du bocal, et les 3 de la pompe à eau dont 2 avec vis de purges), 4 de vapeurs d'huile.MartijnG schreef:
Is de 17-delige set de meest complete set? (ik heb de turboslangen niet nodig).
http://www.axauto-parts.com/boutique/pr ... roduct=662
2 kachel (radiator)slangen, 2 slangen antiperculatie, 9 koelwaterslangen (2 voor de turbo, 2 carb, 2 koelwaterreservoir, 3 waterpomp waarvan 2 met ontluchtingsnippel), 4 olieslangen carterontluchting.
Ce kit remplace en intégralité toutes vos petites durites de depression qui se situent autour de votre carburateur. Elles ont les formes identiques et les diamètres intérieurs de celles d'origines.MartijnG schreef:Er is ook nog een 11-delige set met volgens mij alleen vacuumslangen.
http://www.axauto-parts.com/boutique/pr ... oduct=3336
deze kit vervangt integraal uw kleine slangen aan de carb. Identiek qua vorm en diameter als de originele.
heb ze de vlugge vertaling meegegeven. Maar om op je vraag te antwoorden: ja.MartijnG schreef:Deze twee sets samen zijn volgens mij wel genoeg om alle slangen te vervangen?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen


Zover als ik uit het groupbuy topic op kan maken is de service via hun prima in orde? Dan zal ik binnenkort maar eens een bestelling in gaan zetten

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ik heb reeds een serieuse berg (lees: 5000 €) onderdelen besteld via stephane van AX. Nooit problemen gehad op 1 vergissing na. Dit was met de slangenset van Gerald (kreeg blauwe ipv zwarte en toen moeten wachten omdat de zwarte niet meer op stock waren).
De downpipe die hij aanbied is ook niet 100 % vernam ik van Merijn maar verder zijn al zijn producten top, vooral de siliconen sets.
Je kan Stephane ook in het engels mailen.
De downpipe die hij aanbied is ook niet 100 % vernam ik van Merijn maar verder zijn al zijn producten top, vooral de siliconen sets.
Je kan Stephane ook in het engels mailen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
even voor de goede orde, ik neem zowel jou als stephane niets kwalijk. Soms duurt het gewoon iets langer. Uiteindelijk is het gewoon netjes opgelost.-jo- schreef:ik heb reeds een serieuse berg (lees: 5000 €) onderdelen besteld via stephane van AX. Nooit problemen gehad op 1 vergissing na. Dit was met de slangenset van Gerald (kreeg blauwe ipv zwarte en toen moeten wachten omdat de zwarte niet meer op stock waren).

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Kijk dat is mooi dat het ook in het engels kan.
Er gaat binnenkort nog een ordertje zijn kant op, de T2 moet voor het ritje Frankrijk even een up-date op koel gebied hebben.
Anders overleefd ie de bergen misschien niet
Er gaat binnenkort nog een ordertje zijn kant op, de T2 moet voor het ritje Frankrijk even een up-date op koel gebied hebben.
Anders overleefd ie de bergen misschien niet

De downpipe is mooi om te zien, maar de pasvorm is niet goed. Daarnaast kreeg ik de lambdasensor er niet goed in, omdat de moer er niet netjes opgelast was.
Hij zit er wel onder nu... Maar gaat er op termijn wel onderuit.
Hij zit er wel onder nu... Maar gaat er op termijn wel onderuit.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Het is ongelofelijk maar waar...ook ik heb blauwe slangen gekregen in plaats van zwarte-jo- schreef:ik heb reeds een serieuse berg (lees: 5000 €) onderdelen besteld via stephane van AX. Nooit problemen gehad op 1 vergissing na. Dit was met de slangenset van Gerald (kreeg blauwe ipv zwarte en toen moeten wachten omdat de zwarte niet meer op stock waren).
De downpipe die hij aanbied is ook niet 100 % vernam ik van Merijn maar verder zijn al zijn producten top, vooral de siliconen sets.
Je kan Stephane ook in het engels mailen.

Nu weer mailen om te kijken hoe ik mijn zwarte slangen ga krijgen...


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi