F7P, 1.8 16v

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Mathilde Broekhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 22:20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Beste mensen,

Ik zal gelijk maar met de deur in huis vallen.
Kan iemand mij helpen aan een vermogensuitdraai van een standaard f7p.
Ik zou m willen gebruiken voor de autocross, en heb vooral vermogen, maar misschien wel net zo belangrijk koppel nodig van onderuit. Hoge toeren-veel pk heb ik niet zoveel aan.
Kan iemand mij hiermee op weg helpen??
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

pak een f7r, veel meer een koppelblok :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

f7r heeft idd veel meer koppel echter heb ik al meerdere f7ps zien crossen met een 8000rpm chip en dat gaat echt super.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

denk dat je beter af ben met een motor uit een clio RSi.
Alleen iets moeilijker aan te komen.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

derbimarcel schreef:denk dat je beter af ben met een motor uit een clio RSi.
Alleen iets moeilijker aan te komen.
Die motoren liggen ook in Volvo's 440/460/480, die zijn beter te vinden.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zit al een 2.0 8v in van een volvo, meer bruikbaar vermogen is imo een F7R
Mathilde Broekhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 22:20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Heb er op dit moment ook een volvo motor inliggen, een 2.0L 8v (B20F)
Maar ik was benieuwd of iemand me zou kunnen helpen aan wat meer details over de f7p, deze ligt voor het grijpen nl. En kan je zo'n 16v kop makkelijk overzetten op een 2L onderblok, hoe gaat het dan met je ECU en zo??
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mathilde je hebt PM bericht.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Hi Mathilde,
Op Team1916v hebben we ook nog 2 broertjes die crossen met R19's. Een met een F7P blok en een met een F7R blok. Hier kun je wat lezen: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 6&start=10
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Mathilde Broekhuis schreef:... hoe gaat het dan met je ECU en zo??
Als je het hele blok overzet kun je gewoon een ECU van R19 16v phase 1 of Clio 1.8 16V gebruiken. Daar zit geen startonderbreker op. Indien nodig kan ik je meerdere bedradingsschema's leveren via een PM. Het zijn pdf's.

Vermogenscurve F7P links en F7R (williams) rechts:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... rcurve.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ph 1 clio 1.8 16v pakken dan, ph2 is met startonderbreker.
Mathilde Broekhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 22:20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Hebben een F3R en F7P opengetrokken, om de 16v kop op het 2L onderblok te plaatsen, dit lijkt wel mogelijk, alleen hebben de zuigers van de 2L een holte en samen met de 16v kop krijg je dan een waardeloze compressie. Het plan is nu om de kop van F7P wat af te vlakken en dit weer terug op het originele onderblok te plaatsen en alles weer een beetje fris en fruitig te maken. Of zitten er in een ander blok vlakke zuigers die we in het F3R blok kunnen gebruiken?

We willen eigenlijk zoveel mogelijk de spullen gebruiken die we voor het grijpen hebben van de sloop.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Xabre van dit forum heeft zo'n hybride blok ik zijn r19. die is eens gebouwd door freddy cane.

je moet iest ombouwen van het onderblok naar de cylinderkop. dit om koelwater in de kop te krijgen

Hoe wat kun je hem wel vragen. Maar een probleem is dat de f3 blokken geen zuigerbodemkoeling hebben. Dus je levert wel een stuk betrouwbaarheid in. Je zit ook met de kop van een 1.8 op een 2 liter. dat is ook weer een stuk vermogens verlies. de nokkenassen zijn anders en de kleppen zijn kleiner. Ook dit is al eens aan de orde gekomen op deze site, iemand die zijn 1.8 wou opleuken met een nieuwe 2 liter onderblok. Het vermogen kwam niet in de buurt van een f7r.

Dus lijkt me niet handig om het wiel opnieuw uit te vinden.

standaard 2.0 8V blok heeft minder pk maar meer koppel,

standaard 1.8 16V blok meer pk minder koppel

2.0 16V f7r is dan de betere keuze.
maar op marktplaats staan ook wel f4r clio rs blokken te koop voor minder geld dan een f7r moet kosten.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Mathilde Broekhuis schreef:Hebben een F3R en F7P opengetrokken, om de 16v kop op het 2L onderblok te plaatsen, dit lijkt wel mogelijk, alleen hebben de zuigers van de 2L een holte en samen met de 16v kop krijg je dan een waardeloze compressie. Het plan is nu om de kop van F7P wat af te vlakken en dit weer terug op het originele onderblok te plaatsen en alles weer een beetje fris en fruitig te maken. Of zitten er in een ander blok vlakke zuigers die we in het F3R blok kunnen gebruiken?
Mathilde, je hebt toch echt een set F7R zuigers nodig. In dat geval kun je beter eenF7R blok op de kop tikken. Kan zowel van een Clio Williams als een megane 2.0 16v 1996-1998 Motornummers respectivelijk: F7R 700, 710 en 714
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Ik heb nog 4 zuigers liggen van een F7R 714
Plaats reactie