Beste mensen,
Ik zal gelijk maar met de deur in huis vallen.
Kan iemand mij helpen aan een vermogensuitdraai van een standaard f7p.
Ik zou m willen gebruiken voor de autocross, en heb vooral vermogen, maar misschien wel net zo belangrijk koppel nodig van onderuit. Hoge toeren-veel pk heb ik niet zoveel aan.
Kan iemand mij hiermee op weg helpen??
F7P, 1.8 16v
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma 21 nov 2011 22:20
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
pak een f7r, veel meer een koppelblok 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
f7r heeft idd veel meer koppel echter heb ik al meerdere f7ps zien crossen met een 8000rpm chip en dat gaat echt super.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
denk dat je beter af ben met een motor uit een clio RSi.
Alleen iets moeilijker aan te komen.
Alleen iets moeilijker aan te komen.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Die motoren liggen ook in Volvo's 440/460/480, die zijn beter te vinden.derbimarcel schreef:denk dat je beter af ben met een motor uit een clio RSi.
Alleen iets moeilijker aan te komen.
Zit al een 2.0 8v in van een volvo, meer bruikbaar vermogen is imo een F7R
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma 21 nov 2011 22:20
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Heb er op dit moment ook een volvo motor inliggen, een 2.0L 8v (B20F)
Maar ik was benieuwd of iemand me zou kunnen helpen aan wat meer details over de f7p, deze ligt voor het grijpen nl. En kan je zo'n 16v kop makkelijk overzetten op een 2L onderblok, hoe gaat het dan met je ECU en zo??
Maar ik was benieuwd of iemand me zou kunnen helpen aan wat meer details over de f7p, deze ligt voor het grijpen nl. En kan je zo'n 16v kop makkelijk overzetten op een 2L onderblok, hoe gaat het dan met je ECU en zo??
mathilde je hebt PM bericht.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Hi Mathilde,
Op Team1916v hebben we ook nog 2 broertjes die crossen met R19's. Een met een F7P blok en een met een F7R blok. Hier kun je wat lezen: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 6&start=10
Op Team1916v hebben we ook nog 2 broertjes die crossen met R19's. Een met een F7P blok en een met een F7R blok. Hier kun je wat lezen: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 6&start=10
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Als je het hele blok overzet kun je gewoon een ECU van R19 16v phase 1 of Clio 1.8 16V gebruiken. Daar zit geen startonderbreker op. Indien nodig kan ik je meerdere bedradingsschema's leveren via een PM. Het zijn pdf's.Mathilde Broekhuis schreef:... hoe gaat het dan met je ECU en zo??
Vermogenscurve F7P links en F7R (williams) rechts:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... rcurve.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
ph 1 clio 1.8 16v pakken dan, ph2 is met startonderbreker.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma 21 nov 2011 22:20
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Hebben een F3R en F7P opengetrokken, om de 16v kop op het 2L onderblok te plaatsen, dit lijkt wel mogelijk, alleen hebben de zuigers van de 2L een holte en samen met de 16v kop krijg je dan een waardeloze compressie. Het plan is nu om de kop van F7P wat af te vlakken en dit weer terug op het originele onderblok te plaatsen en alles weer een beetje fris en fruitig te maken. Of zitten er in een ander blok vlakke zuigers die we in het F3R blok kunnen gebruiken?
We willen eigenlijk zoveel mogelijk de spullen gebruiken die we voor het grijpen hebben van de sloop.
We willen eigenlijk zoveel mogelijk de spullen gebruiken die we voor het grijpen hebben van de sloop.
Xabre van dit forum heeft zo'n hybride blok ik zijn r19. die is eens gebouwd door freddy cane.
je moet iest ombouwen van het onderblok naar de cylinderkop. dit om koelwater in de kop te krijgen
Hoe wat kun je hem wel vragen. Maar een probleem is dat de f3 blokken geen zuigerbodemkoeling hebben. Dus je levert wel een stuk betrouwbaarheid in. Je zit ook met de kop van een 1.8 op een 2 liter. dat is ook weer een stuk vermogens verlies. de nokkenassen zijn anders en de kleppen zijn kleiner. Ook dit is al eens aan de orde gekomen op deze site, iemand die zijn 1.8 wou opleuken met een nieuwe 2 liter onderblok. Het vermogen kwam niet in de buurt van een f7r.
Dus lijkt me niet handig om het wiel opnieuw uit te vinden.
standaard 2.0 8V blok heeft minder pk maar meer koppel,
standaard 1.8 16V blok meer pk minder koppel
2.0 16V f7r is dan de betere keuze.
maar op marktplaats staan ook wel f4r clio rs blokken te koop voor minder geld dan een f7r moet kosten.
je moet iest ombouwen van het onderblok naar de cylinderkop. dit om koelwater in de kop te krijgen
Hoe wat kun je hem wel vragen. Maar een probleem is dat de f3 blokken geen zuigerbodemkoeling hebben. Dus je levert wel een stuk betrouwbaarheid in. Je zit ook met de kop van een 1.8 op een 2 liter. dat is ook weer een stuk vermogens verlies. de nokkenassen zijn anders en de kleppen zijn kleiner. Ook dit is al eens aan de orde gekomen op deze site, iemand die zijn 1.8 wou opleuken met een nieuwe 2 liter onderblok. Het vermogen kwam niet in de buurt van een f7r.
Dus lijkt me niet handig om het wiel opnieuw uit te vinden.
standaard 2.0 8V blok heeft minder pk maar meer koppel,
standaard 1.8 16V blok meer pk minder koppel
2.0 16V f7r is dan de betere keuze.
maar op marktplaats staan ook wel f4r clio rs blokken te koop voor minder geld dan een f7r moet kosten.
Mathilde, je hebt toch echt een set F7R zuigers nodig. In dat geval kun je beter eenF7R blok op de kop tikken. Kan zowel van een Clio Williams als een megane 2.0 16v 1996-1998 Motornummers respectivelijk: F7R 700, 710 en 714Mathilde Broekhuis schreef:Hebben een F3R en F7P opengetrokken, om de 16v kop op het 2L onderblok te plaatsen, dit lijkt wel mogelijk, alleen hebben de zuigers van de 2L een holte en samen met de 16v kop krijg je dan een waardeloze compressie. Het plan is nu om de kop van F7P wat af te vlakken en dit weer terug op het originele onderblok te plaatsen en alles weer een beetje fris en fruitig te maken. Of zitten er in een ander blok vlakke zuigers die we in het F3R blok kunnen gebruiken?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ik heb nog 4 zuigers liggen van een F7R 714