ACT: Algemeen Chat Topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Nog niet te vinden in de keuringseisen...

http://www.ahc-lwd.nl/pdf/APK%20keuringseisen.pdf

5.2 paragraaf 7, 'Stuurinrichting'
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Haas
Car: Megane RS

als je m toch op t oog uitlijnt, kan hij dat toch niet afkeuren?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ik geloof dat als ik het goed begrijp gooien ze het nu op te veel uit/toespoor.

Ga ik zoeken dan kom ik op artikel 5.2.22 (pag 34) en dan kan ik het me voorstellen. Maar goed ik vind het wat vergezocht terwijl ze weten dat de auto nog uitgelijnd moet worden.

Met dank aan deze garage (N) dat was voor mij iig de laatste keer dat ik daar kom.

Edit: Ik lees niet goed, in 5.2.22 gaat het over fuseedraaipunten en die veranderen niet. :(
Laatst gewijzigd door Gerald op vr 18 nov 2011 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

http://www.nu.nl/auto/2671374/auto-30-j ... gvrij.html

Deze al voorbij gekomen? Worden er toch meer auto's nog belastingvrij. De truc met goedkoop op gas gaan rijden is wel over: het meerdere boven het benzinetarief moet betaald worden.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Garage in de buurt Gerald?

Ik kan er echt niks over terugvinden wat het zou moeten afkeuren. Je hebt hem handmatig uitgelijnd?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Adinsx schreef:Garage in de buurt Gerald?

Ik kan er echt niks over terugvinden wat het zou moeten afkeuren. Je hebt hem handmatig uitgelijnd?
auto staat in brummen bij het bedrijf van mn zwager, het is daar een autobedrijf in de buurt.

ja boel is handmatig na gekeken. komt wel goed morgen, maar handig is anders. ;-)
Haas
Car: Megane RS

weggedrag moet verantwoord zijn toch... en dat is het niet op deze manier lijkt me.

Touwtje spannen van achter- naar voorwiel links en rechts, stuur in het midden zetten en draaien maar, net zo lang tot links en rechts gelijk staat.
Als het stuur niet in het midden terugkomt, staatie overigens niet een pietsje verkeerd maar wel een straatlengte..... :)
PaulM

idd of plank erlangs leggen als je geen touwtje hebt :)
tutuur
Clubsponsor

Wel even het verschil in spoorbreedte voor en achter checken ;-)

Wat ik me afvraag: sinds wanneer rijden ze in je auto bij een apk?
Tom
Moderator
Car: MB

kapotte remmenbank......
Warmrijden voor een roettest....
Warmrijden voor 4gas test.....
Na een reparatie....
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor

hmmm okey, bij mij zijn ze nog nooit met de auto weg geweest. zorg altijd dat ik er bij ben...
Tom
Moderator

Doe ik ook bij de Clio. En ik zorg dat hij warm is.
tutuur
Clubsponsor

precies (Y)
Tim
Car: E36 M3

Paranoide ;)
Remco_Rs
Contacteer:

tutuur schreef:Wel even het verschil in spoorbreedte voor en achter checken ;-)

Wat ik me afvraag: sinds wanneer rijden ze in je auto bij een apk?
Voor een Apk keuring dient er altijdt gereden te worden , ook buiten het roetemeten/co meten om .

Voorbeeld: Moet kunnen bepalen dat de auto bv niet te erg afwijkt naar links of rechts met rijden , en nog veel meer van dat soort dingen vandaar. Kijk dat bij jou niet word gereden met de Apk is de verantwoording voor de keurmeester zelf . Maar het hoort dus wel.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Patrick.B schreef:
coupe16v schreef:Clio RTI?

Hopelijk alles ok, flinke klapper

http://www.thuisinhetnieuws.nl/artikel/ ... onden.html
klappertje geweest. Hopelijk is alles ok met de inzittende

Een RSI Longchamps van '96.

De bestuurder heeft z'n lip gescheurd, neus gebroken en een hersenschudding. De passagier rechtsvoor heeft z'n sleutelbeen (waarschijnlijk door de gordelspanner) en een ruggewervel gebroken. Dit omdat de achterpassagier met z'n knie-en door de rugleuning is geschoten. De achterpassagier is verder niet gewond geraakt.

Bestuurder loopt stage in de garage van m'n kameraad...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:weggedrag moet verantwoord zijn toch... en dat is het niet op deze manier lijkt me.
in mijn ogen was het wel verantwoord anders had ik de auto er niet neer gezet. maar dat zag de garage anders....
Remco_Rs schreef:
tutuur schreef: Wat ik me afvraag: sinds wanneer rijden ze in je auto bij een apk?
Voor een Apk keuring dient er altijdt gereden te worden , ook buiten het roetemeten/co meten om ..
Dat er ze mee rijden is ook geen probleem, maar om binnen 10 meter(van parkeerplaats naar brug) al zo ver te gaan dat je de auto terug zet waar ie stond zonder verder ook maar iets na te kijken gaat mij wel heel erg ver.

Dat is nu ook de reden dat de auto nu bij een andere garage/apkboer staat. Ik had genoeg van de garage waar ie stond,dus zaterdag de auto zelf maar uit laten lijnen en een 2 tal banden vervangen welke aan vervanging toe waren.

Fiingers crossed vandaag dus ;-)
-jo-

Toen de 21 ingevoerd werd (NL) ging ik gelijk voor een APK.Na de gebruikelijke keuring moest ik van de keurmeester plaatsnemen op de passagiersstoel en gingen we ook de weg op. Toen ik vroeg waarom er moest gereden worden, in BE is dat niet het geval, kreeg ik als antwoord: live remmentest en weggedrag.

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de kennis van de keurmeester en de manier van omgang. De auto werd eerst netjes warm gereden op een achterliggend industrie terrein en dan pas het gas erop om vervolgens vol in de ankers te gaan.

Station Roosendaal, aanradertje (Y)

edit: in België wordt steeds gezegd, was de keuring maar zoals in NL. Een biertje met de keuringsmeester en alles in orde. Ik heb in de lijve ondervonden dat dit niet het geval is. Maarten, mijn sleutelbuddy, die tevens ook apk meester is en bij mercedes werkt keurde de clio prompt af... Dit maar om even aan te tonen dat het verhaaltje ivm apk niet klopt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jacob Priem

Ik ben nu 4 keer bij de APK keuring van mijn Gtt geweest, maar er is nog nooit een proefrit in gemaakt door een keurmeester (ook niet elke keer dezelfde trouwens). Ik kon de laatste keer toen ik aan kwam rijden gelijk blijven zitten en zelf de remmentest uitvoeren :D
-jo-

Dus eigenlijk is er geen richtlijn in dit soort zaken ? Ik moet wel zeggen dat in Roosendaal een RWD complex is (RDW-Douane-APK). Mssn heeft dat er iets mee te maken ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Jacob Priem schreef:Ik ben nu 4 keer bij de APK keuring van mijn Gtt geweest, maar er is nog nooit een proefrit in gemaakt door een keurmeester (ook niet elke keer dezelfde trouwens).
tot op heden 1x bij de GTT niet bij de keuring aanwezig geweest en dat heeft me toen gelijk een turbo en meer gekost. Dus daar ben ik tegenwoordig gewoon bij.

Verder voor wat de andere 5 betreft ik kreeg net een telefoontje van de garage: Goedgekeurd!! Dus dat gaat weer goed zo!.
Abel
Über-Spammer

zal er ook wel mee temaken wat voor remmen test bank zo'n keuringstation heeft. Zo'n testbank is niet verplicht in een apk keurings station, dus moeten ze die remmen met de hand testen of ff met een proefritje. :beer:
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

4wd moet meestal naar buiten voor de remmentest ivm de bank meestal niet 4 wielen geremd kan meten volgens mij.
mark 5t
Contacteer:

2013 is remmenbank verplicht

kan nu ook nog met zon geel kastje en dan een sensor op het pedaal.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Leon Cozijn
Contacteer:

Is er misschien iemand die hier iemand kent met een R5 Alpine Turbo?
Jacob Priem

Yep, waarom ?
Leon Cozijn
Contacteer:

Weet je ook of die aanwezig is de 27ste?
Jacob Priem

Die van mij heeft geen apk, dus geen optie. Het is er niet echt het weer meer voor, dus ik gok dat de meeste wel in de stalling zullen staan ondertussen. Ik weet dat Bob wel even gaat kijken, maar of hij met zijn AT gaat dat weet ik niet. Zet het anders daar even op het forum.
Leon Cozijn
Contacteer:

Ze zoeken een R5 Alpine Turbo om binnen in de showroom te plaatsen kun jij even contact met hem opnemen?
antoine
Car: Renault Clio III RS

Komt deze naast de 5 alpine te staan die er al geregeld is?
Leon Cozijn
Contacteer:

Ja antoine we zoeken daar een vervanger voor!

Hoi Leon
Net vanwege fam. omstandigheden een afzegging vanuit de CRS. Ik ben dus naarstig op zoek naar een R5 Alpine turbo, mocht de CRS geen vervanging vinden. Weet jij iemand binnen de RTC die zou willen?

Vriendelijke groet,
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
antoine
Car: Renault Clio III RS

Oke dat is jammer. Remco woont door in de buurt. De eigenaar van die blauwe AT, waarvan een foto gemaakt was bij KVK, is of was ook van een inwoner van Den Haag. Bob's AT staat opgeslagen en zal niet aanwezig zijn.
Jacob Priem

Leon Cozijn schreef:Ze zoeken een R5 Alpine Turbo om binnen in de showroom te plaatsen kun jij even contact met hem opnemen?
Wat Antoine al aangeeft, als die van Bob in de stalling staat dan gaat het even voorbij.
Leon Cozijn
Contacteer:

Jammer mocht er nog iemand zijn dan hoor ik het graag.
Tom
Moderator

Bjorn heeft toch ook een aantal mooie volgens mij. Maar of die ze nog buiten haalt?
Plaats reactie