ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Nee, een f4r met f7p krukas.
Er is overigens wel een Italiaan met 450pk uit een c1j.

Ik zal vanavond even wat foto's en info voor je opsnorren.
Staat ook wel wat op efi-parts.co.uk wat zijn bedrijf is (Y)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Toeter, je bent er weer op los aan het kakkelen ! :smile:

De 5 van Scoff is een drag ding, uiteraard. F4R aangepast onderblok, tot de laatste mm geboord, alles versterkt en ooit begonnen met een T4. Nu is het reeds een T67.

Hij heeft idd wel een C1J rondkachelen met rond de 400 pk. In het onderstaand filmpje gaat er wel even iets fout.

Of het allemaal bedrijfzeker is laat ik in het midden (0)

http://www.youtube.com/watch?v=EgkWc_TnaA0

http://www.youtube.com/watch?v=NQ9Urn7C ... re=related
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hoezo kakelen?! dat 450pk ding is van Gianni Santi, kijk maar op youpoep.

hier wat foto's:

[img=800,600]http://www.rtoc.org/files/Technical Files/Scoff/02M conversion/scoff-pod-2011.jpg[/img]
[img=800,600]http://www.rtoc.org/files/Technical Files/Scoff/02M conversion/scoff_natday_2010.jpg[/img]
[img=800,600]http://www.rtoc.org/files/Technical Files/Scoff/02M conversion/done1.JPG[/img]
[img=800,600]http://www.rtoc.org/files/Technical Files/Scoff/02M conversion/manifold-done-1.JPG[/img]
[img=800,600]http://www.rtoc.org/files/Technical Files/Scoff/02M conversion/7_02M_installed.JPG[/img]

en info:
Owner:
Chris, owner of EFI-Parts UK

Car:
16v F4R Turbo R5 GTT

Engine:
DOHC 2.0L 16v Turbo
Clio 172 block & cylinder head
Custom exhaust manifold
Garrett GT67R
Twin 50mm external wastegates, seperate discharges
3" straight through exhaust
Custom billet cams, hydro lifters
Custom forged pistons
Steel rods, ARP 2000 bolts
2x Bosch 044 fuel pumps, seperate lift pump
Adaptronic race engine management
SPEC lightweight steel flywheel
240mm SPEC drag clutch + heavy duty cover
O2M 6 speed gearbox, custom ratios

Built and mapped by Chris @ EFI-Parts
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

testbank die rechtstreeks op de wielnaven is aangesloten.
best apart heb ik in elk geval nog nooit gezien.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

vaker filmpjes op youtube kijken :p
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

kijk maar eens naar de oude drag gtt van glenn robson.
draait gewoon nog met een oude cleon koffiemolen onder de kap.
maar wel met injectie,nos denk wel de snelste gtt(met c motor)
in de uk.
stond ook een leuke reportage van in pfc magazine.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

kijk maar eens naar de vorige post van Jo :lol: (Y)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

[img]http://img716.imageshack.us/img716/4528/glennrobson.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

rubber gaat lekker tekeer op zn wielen toch?? :p
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dat zie je bij dat filmpje can Chris ook, banden zijn zo zacht dat ie helemaal inzakt alleen door het roterend gewicht komt ie er weer uit :p
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

tutuur schreef:kijk maar eens naar de vorige post van Jo :lol: (Y)
ik probeer ook uberspammer te worden..
begrijp dat dan :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

je helpt mij wel zo :lol:
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Hallo,

Heeft iemand enig idee of de top schotel bij een vijf standaard is, of zit daar nog onderling verschil tussen?
Er zit bij de mijne een klein scheurtje in dus zoek ik vervanging...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je hebt ph1 en 2.
Ph1 zit de veerpoot in het midden, bij ph2 zit ie meer naar buiten..
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Ik heb een ph 2 idd.
als je dan van boven kijkt zie je die bout zitten en daar vlak naast zit een scheurtje.
moet ik dan een nieuwe veerpoot hebben of voldoet zo'n cup ook?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zo'n cup alleen... zijn wel zeldzaam
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Succes met het zoeken naar Phase 3 topschotels inderdaad :D Ik weet nog wel een setje te liggen :P

Valt er niks te repareren (lassen)?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Maar zijn die cup's voor alle 5jes hetzelfde?
Anders probeer ik het op de sloop nog te vinden...

Bedankt voor de info trouwens... (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef:hoezo kakelen?! dat 450pk ding is van Gianni Santi, kijk maar op youpoep.
Ja je kakelt, want eerst roep je uit een c1j, en dan zet je fotos en info neer van een 2.0 16v, das geen c1j.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Die rooie van Santi is er toch al een tijd uit ?

349 uit een C1J , ligt nu in een cup megane (turbo service belgium)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

MartijnG schreef:
Valt er niks te repareren (lassen)?
Ik weet niet of lassen mogelijk is, maar misschien is een nieuwe makkelijjker.
Ik ben er pas achter gekomen en bekijk dus even wat de optie's zijn...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Luco/Alpine-racer schreef:
tutuur schreef:hoezo kakelen?! dat 450pk ding is van Gianni Santi, kijk maar op youpoep.
Ja je kakelt, want eerst roep je uit een c1j, en dan zet je fotos en info neer van een 2.0 16v, das geen c1j.
lezen luco, lezen...

Nelis, nee dat zijn ze dus niet zoals ik al zei: ph.1 en ph.2.
alle normale 5jes hebben ph.1
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Ik zal morgen wel ff gaan zoeken dan... (Y)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik heb nog wel een paar phase2 topschotels liggen nils.
kom je weer ff heen en weer gereden :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Andrews (supercinq) schreef:ik heb nog wel een paar phase2 topschotels liggen nils.
kom je weer ff heen en weer gereden :lol:


ik zoek het eerst ff in de buurt als je het niet erg vindt :grin:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Postduif weg gevlogen Drews?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ow, ik lees nog eens even terug, maar het gaat dus alleen om het cupje waar de centrale bout van je demperstang in valt? Dat is wat anders dan een complete veerschotel :p

Die losse cupjes zijn volgens mij alleen van Phase 1 te krijgen, maar die kun je aanpassen voor een Phase 2. Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad alleen toen is de complete demperstang dwars door het cupje geramd...dat is niet echt veilig kan ik je vertellen :~

Ik geloof dat je een Phase 1 cupje moet bestellen en deze is qua diameter wat groter dan van een Phase 2. Dus even op een slijpschijf wat kleiner maken (Y) (P.S. dit heb ik zo'n 3 jaar geleden gedaan, dus ik biedt geen zekerheden...mijn geheugen laat me ook af en toe in de steek :P)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

MartijnG schreef:Ow, ik lees nog eens even terug, maar het gaat dus alleen om het cupje waar de centrale bout van je demperstang in valt? Dat is wat anders dan een complete veerschotel :p

Die losse cupjes zijn volgens mij alleen van Phase 1 te krijgen, maar die kun je aanpassen voor een Phase 2. Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad alleen toen is de complete demperstang dwars door het cupje geramd...dat is niet echt veilig kan ik je vertellen :~

Ik geloof dat je een Phase 1 cupje moet bestellen en deze is qua diameter wat groter dan van een Phase 2. Dus even op een slijpschijf wat kleiner maken (Y) (P.S. dit heb ik zo'n 3 jaar geleden gedaan, dus ik biedt geen zekerheden...mijn geheugen laat me ook af en toe in de steek :P)
Goeie info (Y)

bij mij in de buurt staan nog wat 5jes op de sloop.
morgen daar heen en anders ff bestellen ofzo :(
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ze worden weer wegenbelastingvrij!!!! :pompomcrazy:


Alleen pas vanaf 30 jaar helaas, dus ik hou 'm nog maar ff dan :beer:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

2019 dus voor jou :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

er zitten wat meer regels aan dan "30 jaar".

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/ni ... s_1_603956
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Daar heb je met een R5 echt helemaal niks aan... :)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Maar mijn GTT wordt volgend jaar wel belastingvrij en de 25 in 2017 :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hoe dan?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

tutuur schreef:Hoe dan?
Gewoon wachten...(de GTT is van 1987)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dan word ie dus pas oldtimer als hij 30 jaar oud is ;-)
Plaats reactie