ACT: 5 GT Turbo
-
ziet er netjes uit
vooral omdat je alles in de zelfde kleur hebt gelakt.
beter dan de bonte kermis die je meestal ziet.
wel een vraag
wat heb jij voor de vloer gebruikt?
wil mijn vloer namelijk ook weer eens onder handen nemen.

vooral omdat je alles in de zelfde kleur hebt gelakt.
beter dan de bonte kermis die je meestal ziet.
wel een vraag
wat heb jij voor de vloer gebruikt?
wil mijn vloer namelijk ook weer eens onder handen nemen.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Moderator
- Car: Megane
Dat is een frisse ruimte zeg
Enuh ook een frisse gtt

Enuh ook een frisse gtt

Thanx heren,
De vloer is gestraald en 3x gerold met exopyhars die ik op kleur heb laten mengen, de RAL weet ik niet meer, maar iig lichtgrijs. Muren en plafond zijn opnieuw gewit en alles wat in de garage staat aan kasten en karren is in RAL 7016 (antraciet) gespoten
De GT is bijna klaar, dus het hele zaakje strax schoon en strak
Epoxyvloer is ook makkelijk schoon te houden, stofzuigertje erover en af en toe een dweiltje
Maandag wordt trouwens de nieuwe voorruit geplaatst in de GT
De vloer is gestraald en 3x gerold met exopyhars die ik op kleur heb laten mengen, de RAL weet ik niet meer, maar iig lichtgrijs. Muren en plafond zijn opnieuw gewit en alles wat in de garage staat aan kasten en karren is in RAL 7016 (antraciet) gespoten

De GT is bijna klaar, dus het hele zaakje strax schoon en strak

Epoxyvloer is ook makkelijk schoon te houden, stofzuigertje erover en af en toe een dweiltje

Maandag wordt trouwens de nieuwe voorruit geplaatst in de GT

Mrtn = Maarten
Mooie schuur man!! Kan menig ziekenhuis tegenwoordig nog een puntje aan zuigen!! Ziet er erg clean uit! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Alleen jammer van de onderkant van het hangende kastje .....die is nog rood
EDIT ..ach past ie bij de rode compressor
Verder verdraait netjes.....
t is bij interieur styling 

Verder verdraait netjes.....

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Compressor ook al ? hahahaha
De methanol tast het blok niet aan.GerryTT schreef:(knip)Je kunt ook methanol mee inspuiten, dit heeft norman. Nadeel is schijnbaar dat het water je blok aantast. (knip)
Wanneer je de injectie van de w/m op zo'n 75-90% van de maximale turbodruk laat inschakelen wordt het mengsel direct meegezogen/gepompt naar de verbrandingskamers.
Omdat de injectie weer stopt wanneer de turbodruk terugvalt zal de lucht die daarna door het inlaatspruitstuk of carburateur stroomt, en vervolgens verbrand, de laatste resten methanol meenemen.
Daarnaast is het natuurlijk zaak om het allemaal met mate te doen.
Op een auto met zo'n 140PK moet je eerst niet meer injecteren dan zo'n 90cc/m. De meeste informatie bereikt ons via Amerika waar met veel grotere motoren wordt gewerkt en helemaal niet vergelijkbaar zijn met onze motoren.
Ook met alleen water zijn al goede resultaten te behalen. Ten eerste natuurlijk het verleggen van de zogenaamde pingelgrens maar natuurlijk ook de interne koeling en de vorming van stoom in de verbrandingskamer.
Mijn ervaring is echter dat na het experimenteren met alleen water al heel snel naar de methanol wordt gegrepen.
Tip: injecteer niet met een mengsel dat meer dan 50% bevat om ongecontroleerde verbranding te voorkomen.
Ik rij er zelf al meer dan twee jaar mee rond op mijn dieseltje en ben na meer dan 65.000 km nog steeds enthousiast.
welkom hier
zo te lezen heb je er aardig kaas van gegeten

-
- Moderator
@ shoppy,
welkom hier. Stel je even voor in het wie is wie

Valt wel mee hoor.tutuur schreef:welkom hier![]()
Er zijn er die er veel meer verstand van hebben.
Een jaar of drie geleden wilde ik meer uit mijn torretje halen en kwam via een sleutelmaatje op dit idee.
Ben me toen gaan inlezen en kwam natuurlijk al snel op de fantastische verhalen van 5ltr diesels waar wij hier nog nooit van hebben gehoord.
Na flink nazoekwerk en bellen met experts heb ik het ingebouwd en ben sindsdien verslaafd.
Ik kwam hier terecht omdat ik op methanol zat te 'Googlen' (zoals wel vaker).
In Nederland is het nog erg onbekend en daardoor worden er erg veel cowboy verhalen verteld. Dat zorgt er alleen maar voor dat mensen er niet aan gaan beginnen.
Vandaar dat ik regelmatig 'Google' om dit soort reacties te zoeken.
Zo kwam ik hier ook de opmerking tegen dat Methanol de inwendige motor zou aantasten.
Methanol tast inderdaad je leidingen aan maar dat gebeurt alleen als je het als brandstof zou gaan gebruiken zoals je nu benzine of diesel gebruikt.
Het blijft dan lange tijd in je tank en leidingen staan en daar zijn ze niet op berekent.
Maar wanneer je het dmv injectie als 'mist' in je inlaat sproeit wordt het direct meegenomen en geeft het geen enkele schade.
Ik heb het gewoon in mijn ruitensproeier zitten en sproei er dus ook gewoon de ruiten mee hoor, en dat al meer dan twee jaar.
Methanol/Ethanol is vaak ook de antivries in je ruitensproeiervloeistof.
En vroeger kiepten we gewoon spiritus in dat tankje toch? Kijk maar eens waar dat van is gemaakt. hahaha.
Het is gewoon een verschrikkelijk leuk en betaalbaar systeem dat nog eens goed is voor je motor ook vanwege de interne reiniging en koeling.
Ik wil dat met alle liefde doen hoor maar ik ben geen Renault rijder.Patrick.B schreef:@ shoppy,
Maar als ik technische ondersteuning voor dit onderwerp moet geven dan doe ik dat graag.
(als ik het vooroordeel kan helpen wegnemen werk ik daar graag aan mee).
Ik hoor het wel.
-
- Moderator
Ook al ben je geen Renault rijder dan kan je jezelf natuurlijk nog steeds voorstellen in het wie is wie

en gedaan!! KlikPatrick.B schreef:Ook al ben je geen Renault rijder dan kan je jezelf natuurlijk nog steeds voorstellen in het wie is wie![]()
-
- Contacteer:
Hoi Shoppy,
Welkom op het forum.
Ik meen te herinneren dat mijn broertje ook hiermee bezig is met zijn project.
Weet het even niet zeker meer.
Maar volgens mij had hij zo'n systeem ergens gekocht om in te gaan bouwen.
Zal dat eens navragen.
Groeten Edwin
Welkom op het forum.
Zal dat eens navragen.
Groeten Edwin
En je weet niet toevallig hoever het staat met zijn project?Edwin5gtt (Punttang) schreef:Hoi Shoppy,
Welkom op het forum.
Zal dat eens navragen.
Groeten Edwin
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
ff zoeken hier op het forum dennis,DennisT schreef:Wat moet de klepspeling zijn voor de gtt?

Inlaat: 0.20mm
Uitlaat: 0.25mm

Motor moet wel koud zijn b.t.w.
Project: GTT Blue Sport
-
Heb inmiddels al aardig lopen zoeken over welke nokkenas te nemen, maar het word me niet echt duidelijk.
Ben benieuwd naar de ervaringen/verschillen tussen de Piper 270 en de Piper 285?
Ben benieuwd naar de ervaringen/verschillen tussen de Piper 270 en de Piper 285?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Die dogbonxe?
Ik heb er geen foto van maar veel stelt het niet voor!! Een stervormig rubber met een ruime bus er om heen. Het is niet echt een motorsteun maar eerder een kantelsteun...
Ik heb er geen foto van maar veel stelt het niet voor!! Een stervormig rubber met een ruime bus er om heen. Het is niet echt een motorsteun maar eerder een kantelsteun...
-
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Contacteer:
Inderdaad veel ruimte, eventueel zonder die steun gaat ook prima!DennisT schreef:Er hoort dus veel ruimte omheen te zitten? Geen vaste verbinding?
-
- Contacteer:
Ik heb de Piper 300 samen met de MB Pro 300 turbo, met deze combinatie ligt de powerband erg hoog, vanaf ongeveer 4300 toeren.martijn williams schreef:Heb inmiddels al aardig lopen zoeken over welke nokkenas te nemen, maar het word me niet echt duidelijk.
Ik weet niet wat voor turbo je hebt, maar met een orginele zou ik voor de 270 gaan.
Het ligt inderdaad helemaal aan wat je wilt bereiken. Het totaalpakket zorgt voor het resultaat. Het is te simpel om te zeggen dat je een scherpe nokkenas wil hebben, zonder verdere info.
Dus: wat is je doel?

Jij lult ook maar wat uit je nek hé...?tutuur schreef:Die dogbonxe?

Dit was toch 't GT Turbo topic??
Een Gt Turbo motor staat op 3 steunen, 1 aan de achterkant in 't midden, 1 rechts aan 't motorblok verbonden met 't subframe, en links 1 aan de bak,ook verbonden aan 't subframe, laat je deze weg dan dondert de versnellingsbak op 't subframem1n1 (Jasper) schreef:Inderdaad veel ruimte, eventueel zonder die steun gaat ook prima!DennisT schreef:Er hoort dus veel ruimte omheen te zitten? Geen vaste verbinding?

De steun maakt een vaste (rubber) verbinding tussen bak en subframe, is dat niet zo dan is je steun kapot en is 't rubber waarschijnlijk los gescheurd

-
Ik heb een Ktr250 turbo, fmic en een groep A carb.Merijn schreef:Het ligt inderdaad helemaal aan wat je wilt bereiken. Het totaalpakket zorgt voor het resultaat. Het is te simpel om te zeggen dat je een scherpe nokkenas wil hebben, zonder verdere info.
Turbo is nog niet gemonteerd. Dat wil ik van de winter gaan doen. Icm met een nieuwe koppakking.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Contacteer:
Ik denk dat Dennis deze steun bedoelt en die kan je missen!
[img]http://img846.imageshack.us/img846/2992/cimg1679w.jpg[/img]
in plaats van deze, die kan je niet missen
[img]http://img641.imageshack.us/img641/193/cimg1680i.jpg[/img]
[img]http://img846.imageshack.us/img846/2992/cimg1679w.jpg[/img]
in plaats van deze, die kan je niet missen

[img]http://img641.imageshack.us/img641/193/cimg1680i.jpg[/img]
Wel leuk hoe je reageerd Florus! Ik denk namelijk dat je zelf maar eens goed na moet gaan denken