op kenteken gezet 05 01-2010 met 22000 km.
Heeft zijn 1ste nieuwe bandjes voor.
Michelin Pilot Sport 3 R18 245/40, ietsje breder wel lekkerder.
Tot zover het goede nieuws.
Achter nog 5,5 mm dus die konden nog even mee.
2 dagen na montage kreeg ik een lekke band rechts achter.
Zoals bekent heeft de RS 250 geen reserve maar een reparatie setje.
e.e.a. gebeurde 's nachts in het stikke donker, maar enthousiast probeerde ik voor het eerst van mijn leven zo'n reparatie setje.
Probleem was echter dat er geen ventiel meer was te zien.
De volgende dag met het wiel naar de bandenman daar bleek het ventiel afgebroken.
Dit is inmiddels hersteld omdat mijn band teveel schade had opgelopen moest ik
de twee achterbanden ook vervangen.
Een week later brak ook het ventiel van de linker achterband.
Na enig gegoogle blijkt pekelzout de boosdoener.
De aluminium ventielschroefdraad corrodeert zodanig dat het beschermbuisje om de schroefdraad breekt met alle gevolgen van dien.
Ik zou alle RS 250 bezitters met sensorventielen willen oproepen direct in elk geval voor de volgende rit de ventielen te beoordelen.
Het probleem is eenvoudig te herkennen, wanneer het buisje dat over de schroefdraad zit gebarsten is direct ventiel laten vervangen de sensor hoeft niet te worden vervangen.
Bij mij ging het om drie van de vier wielen.
succes
