Megane RS sensorventielen

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
jahuisman
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 9 okt 2009 11:29
Locatie: Hoofddorp

Mijn RS250, één van de oudere in de Club.
op kenteken gezet 05 01-2010 met 22000 km.
Heeft zijn 1ste nieuwe bandjes voor.
Michelin Pilot Sport 3 R18 245/40, ietsje breder wel lekkerder.

Tot zover het goede nieuws.
Achter nog 5,5 mm dus die konden nog even mee.
2 dagen na montage kreeg ik een lekke band rechts achter.
Zoals bekent heeft de RS 250 geen reserve maar een reparatie setje.
e.e.a. gebeurde 's nachts in het stikke donker, maar enthousiast probeerde ik voor het eerst van mijn leven zo'n reparatie setje.
Probleem was echter dat er geen ventiel meer was te zien.
De volgende dag met het wiel naar de bandenman daar bleek het ventiel afgebroken.
Dit is inmiddels hersteld omdat mijn band teveel schade had opgelopen moest ik
de twee achterbanden ook vervangen.
Een week later brak ook het ventiel van de linker achterband.

Na enig gegoogle blijkt pekelzout de boosdoener.
De aluminium ventielschroefdraad corrodeert zodanig dat het beschermbuisje om de schroefdraad breekt met alle gevolgen van dien.
Ik zou alle RS 250 bezitters met sensorventielen willen oproepen direct in elk geval voor de volgende rit de ventielen te beoordelen.
Het probleem is eenvoudig te herkennen, wanneer het buisje dat over de schroefdraad zit gebarsten is direct ventiel laten vervangen de sensor hoeft niet te worden vervangen.
Bij mij ging het om drie van de vier wielen.

succes (Y)
Laatst gewijzigd door jahuisman op di 9 aug 2011 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Corsa GSI '88-'91;Peugeot 205 GTI 1.9 '91-'93;Clio Williams nr.1813 '93-'20; Clio RS l '20-'04; Megane RS 250 2010-'??
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Daar ben je klaar mee inderdaad.
het verhaal met die 'materiaalverschillen' klinkt ergens bekend, maar schijnbaar heeft Renault geen andere oplossing daarvoor bedacht? Zéker met een RS-model lijkt me het toch niet wenselijk, doordat deze doorgaans wat fanatieker gebruikt worden als de normale uitvoeringen...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
HVB83
Berichten: 118
Lid geworden op: do 10 jan 2008 9:02

Mooi verhaal, gelukkig dat er niks ernstigs is gebeurd.

Zag gister een witte RS rijden in Hoofddorp, gezien de acceleratie vermoedde ik al dat hij gechipt was. Blijkt dus idd zo te zijn. Maar je moet volgens mij nog wennen aan de nieuwe snelheid, want mijn kanariegele tutuut heb je niet opgemerkt. :lol:
jahuisman
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 9 okt 2009 11:29
Locatie: Hoofddorp

dat was ik, wat vond je van de sound?
Laatst gewijzigd door jahuisman op di 9 aug 2011 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Corsa GSI '88-'91;Peugeot 205 GTI 1.9 '91-'93;Clio Williams nr.1813 '93-'20; Clio RS l '20-'04; Megane RS 250 2010-'??
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

440 Nm,da ziet er ni slecht uit,en hoeveel pk heb je nu?
Heb je ook een catless downpipe laten monteren?
Normaal past Bruno de software aan zodat je geen check engine light krijgt als je catless rijd maar als dit toch zou gebeuren is dit simpel op te lossen met een verlengstukje die ik altijd liggen heb.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

gecopierde fastchip software of gaat het hier ook een dealer-uitlezing verhaal worden ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jahuisman
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 9 okt 2009 11:29
Locatie: Hoofddorp

catless ging hem niet worden, is te problematisch met onze APK.

De Miltekk is voor het overige een prachtige audio.
Ook zonder in de sportstand te rijden is er een prachtige detonatie.
Wanneer je het gas op een vast toerental hebt hoor je hem praktisch niet, maar owee als je gaat accelereren.
Laatst gewijzigd door jahuisman op di 9 aug 2011 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Corsa GSI '88-'91;Peugeot 205 GTI 1.9 '91-'93;Clio Williams nr.1813 '93-'20; Clio RS l '20-'04; Megane RS 250 2010-'??
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Plaatjes die nog voor de cooler zitten?
Lijkt me niet erg logisch dat je een hogere IAT hebt met een fmic...
Of vergelijk je het nu na het chippen?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:gecopierde fastchip software of gaat het hier ook een dealer-uitlezing verhaal worden ?
Jo, verklaar u nader..........

Zijn die Belgen dan toch niet te vertrouwen.... :p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

voor geen meter ! En vooral het verhaal er rond is ...hilarisch...te noemen. Maar goed, publiek forum, ik hoop dat Henk het nog wil toelichten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:voor geen meter ! En vooral het verhaal er rond is ...hilarisch...te noemen. Maar goed, publiek forum, ik hoop dat Henk het nog wil toelichten.
Dus beter is het om een pintje met ze te nuttigen.... :beer: .......
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Hij heeft zn software toch gewoon beveiligd neem ik aan?

Maargoed, on-topic. Renault heeft die aluminium ventielen toch al vervangen door andere exemplaren? Dacht ik tenminste...blijkbaar bij een RS dus niet?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

MartijnG schreef:Hij heeft zn software toch gewoon beveiligd neem ik aan?

Maargoed, on-topic. Renault heeft die aluminium ventielen toch al vervangen door andere exemplaren? Dacht ik tenminste...blijkbaar bij een RS dus niet?
klopt vandaar dat
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
jahuisman
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 9 okt 2009 11:29
Locatie: Hoofddorp

vervangen door welk materiaal?
De suggestie is dat aluminium noodzakelijk is i.v.m. balanceren van het wiel.
Als je dan ook nog bedenkt dat de wetgever sensor ventielen verplicht wil stellen.
Corsa GSI '88-'91;Peugeot 205 GTI 1.9 '91-'93;Clio Williams nr.1813 '93-'20; Clio RS l '20-'04; Megane RS 250 2010-'??
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Normale ventielen zijn toch ook niet van alu? Grote onzin lijkt me. Het is gewoon prut, die dingen.


Meting dmv. ABS gegevens werkt ook prima. Enkel heb je dan geen onboard live data maar daar heb je toch niet zo gek veel aan vind ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

-jo- schreef:voor geen meter ! En vooral het verhaal er rond is ...hilarisch...te noemen. Maar goed, publiek forum, ik hoop dat Henk het nog wil toelichten.
Niks hilarisch,BR performance heeft misschien al 40 Meganes getuned,die moet echt geen software kopieren....
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

yeah right...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ed87
Berichten: 297
Lid geworden op: do 19 mei 2011 20:21

ik denk dat het verstandig is om 'm via vkv zelf te chippen (zeker als je nog garantie hebt) krijg je ook geen gezeik als de dealer wil updaten enzo (Y)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

VKV heeft zelf de nodige contacten met fastchip. En trouwens, een custom afstelling hinderd niks aan een dealer upgrade. Sterker nog, bij fastchip krijg je gelijk de nieuwste versie. Velen denken dat er maar wat in de ecu gerommeld wordt maar waar denk je dat Henk zijn materiaal aankoopt ? Juistem, bij renault sport zelf.

Bij een custom map worden tevens parameters van Fastchip ingebouwd, daarom wist Henk gelijk ook dat er in de map van bovenstaand heerschap gerommeld was. Een datalog verbergt niks en een dealer kan het programma niet wijzigen !

Ik kan een heel verhaal gaan breien en er een welles-nietes spelletje van maken maar voor mij is de grappige noot dat het opgegeven vermogen van de concurent net datgeen was wat er in Goes uitrolde.

Das het laatste wat ik erover gezegd heb, kheb het helemaal gehad met die toestand. Ik hoop alleen dat de situatie juist ingeschat wordt en weet ook dat de concurent een PAK duurder is voor beide (geripte!!!) stages (I & II). Een dezer dagen zegt Henk, doei en de groeten, en dan is het voor alles en iedereen afgelopen (vooral het oudere spul waarbij de emulator gebruikt wordt). Hij komt immers speciaal over voor de dynodagen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef: Een dezer dagen zegt Henk, doei en de groeten, en dan is het voor alles en iedereen afgelopen (vooral het oudere spul waarbij de emulator gebruikt wordt). Hij komt immers speciaal over voor de dynodagen.
En dat zou doodzonde zijn voor de Renault rijders in het algemeen en in het bijzonder voor de Renault Sport rijders.
Want waar vind je tegenwoordig nog zo'n kerel die goudeerlijk is en in mijn ogen meer doet dan alleen je auto even mappen.
Hij neemt ook de tijd voor je geeft je advies en tips..... (Y)
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
HVB83
Berichten: 118
Lid geworden op: do 10 jan 2008 9:02

Laten we Henk nou niet als een filantroop gaan voordoen die alleen maar goed doet in het belang van de community, hij zal er zelf ongetwijfeld wel goed aan verdienen. Die zal echt niet stoppen omdat een paar figuren in een topic hem bekritiseren.

Heb zelf ervaren dat het contact ineens een stuk minder verloopt op het moment dat een willekeurige dealer problemen ondervindt met updaten van de ecu door een fastchip-mapping en je bij Henk gewoon om assistentie vraagt bij het alsnog kunnen herschrijven van de ecu. Hier op het forum en door Henk (maar eigenlijk door alle chippers) wordt altijd gedaan alsof een chip niet voor problemen zorgt zolang ze niet echt specifiek gaan zoeken, laat staan dat ze je vertellen dat de dealer er met z'n eigen apparatuur niet meer in komt om te herschrijven. En nee, ik ben niet de enige die dit heeft ondervonden. Maakt verder niets uit, maar het zou wel fijn zijn als dat er ook gewoon bij werd verteld...
Ed87
Berichten: 297
Lid geworden op: do 19 mei 2011 20:21

ja dat is erg vervelend... daarom zei ik al, beter via de dealer chippen... ik hoorde dat vkv het veelal door ziptuning laat doen.
gewoon je wagen daar brengen en door hun laten regelen als er dan iets is, is het hun probleem en moeten zij het oplossen...
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

Ed87 schreef:ja dat is erg vervelend... daarom zei ik al, beter via de dealer chippen... ik hoorde dat vkv het veelal door ziptuning laat doen.
gewoon je wagen daar brengen en door hun laten regelen als er dan iets is, is het hun probleem en moeten zij het oplossen...
Als dat in Belgie ook zou kunnen door de dealer laten chippen zou ik dat ook gedaan hebben maar volgens mij is dit niet mogelijk bij ons...
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

HVB83 schreef:Laten we Henk nou niet als een filantroop gaan voordoen die alleen maar goed doet in het belang van de community, hij zal er zelf ongetwijfeld wel goed aan verdienen. Die zal echt niet stoppen omdat een paar figuren in een topic hem bekritiseren.
.
Er wordt gedoeld op de dynodagen in Goes waar Fastchip gedag zou kunnen zeggen......er wordt nergens beweerd dat hij een filantroop is.
En over wat de dynodagen opbrengen is een hele oude koe, daar is door Jo al genoeg aandacht aan geschonken voorafgaand aan de laatste dynodag (en )
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ed87 schreef:ja dat is erg vervelend... daarom zei ik al, beter via de dealer chippen... ik hoorde dat vkv het veelal door ziptuning laat doen.
gewoon je wagen daar brengen en door hun laten regelen als er dan iets is, is het hun probleem en moeten zij het oplossen...
De huidige RS serie wordt sowieso niet bij ZipTuning gechipt. De huidige RS zal enkel bij Fastchip gechipt worden.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

HVB83 schreef:Laten we Henk nou niet als een filantroop gaan voordoen die alleen maar goed doet in het belang van de community, hij zal er zelf ongetwijfeld wel goed aan verdienen. Die zal echt niet stoppen omdat een paar figuren in een topic hem bekritiseren.
Zal ik je wat vertellen ?

Het is heel makkelijk om wat kritiek neer te zetten maar denk hier eens over na: Henk was de eerste die met een turbo conversie op de proppen kwam en die afstelde met het de originele sturing (ecu/kabelboom), niet enkel de mapping maar ook de motoropbouw. De ontwikkeling van de xrd, het gtti verhaal, rs-tuner. Allemaal succes verhalen en spullen die het nog steeds doen ! Als het over het oudere spul gaat durf ik te beweren dat hij die dingen doet voor de hobby en passie voor het merk. En nog sterker, de carb-afsteldag...we hebben ons daar de hele dag uit de naad gewerkt, zweet tussen men reet en er 0.0 op verdiend. Uit je opmerking kan ik opmaken dat je Henk helemaal niet kent. Ben je al eens op een dynodag geweest ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jahuisman
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 9 okt 2009 11:29
Locatie: Hoofddorp

wat was ook alweer het topic? :smile:
Corsa GSI '88-'91;Peugeot 205 GTI 1.9 '91-'93;Clio Williams nr.1813 '93-'20; Clio RS l '20-'04; Megane RS 250 2010-'??
HVB83
Berichten: 118
Lid geworden op: do 10 jan 2008 9:02

-jo- schreef:
HVB83 schreef:Laten we Henk nou niet als een filantroop gaan voordoen die alleen maar goed doet in het belang van de community, hij zal er zelf ongetwijfeld wel goed aan verdienen. Die zal echt niet stoppen omdat een paar figuren in een topic hem bekritiseren.
Zal ik je wat vertellen ?

Het is heel makkelijk om wat kritiek neer te zetten maar denk hier eens over na: Henk was de eerste die met een turbo conversie op de proppen kwam en die afstelde met het de originele sturing (ecu/kabelboom), niet enkel de mapping maar ook de motoropbouw. De ontwikkeling van de xrd, het gtti verhaal, rs-tuner. Allemaal succes verhalen en spullen die het nog steeds doen ! Als het over het oudere spul gaat durf ik te beweren dat hij die dingen doet voor de hobby en passie voor het merk. En nog sterker, de carb-afsteldag...we hebben ons daar de hele dag uit de naad gewerkt, zweet tussen men reet en er 0.0 op verdiend. Uit je opmerking kan ik opmaken dat je Henk helemaal niet kent. Ben je al eens op een dynodag geweest ?
Jo, dat interesseert me niet, dan praat je over de mensen die hun auto's helemaal verbouwen en daar veel tijd en geld in willen steken. Mensen die alleen hun mapping aanpassen willen over het algemeen gewoon probleemloos rijden.

Dat hij kundig is, daar hoor je mij niet over. Hij weet wat hij doet met mappings. Het gaat mij er gewoon om dat er nuance in het verhaal kan komen dat er nooit een vuiltje aan de lucht is. Ik koop iets waarvan duidelijk wordt aangegeven dat het geen problemen gaat geven als de dealer ooit de ecu moet herprogrammeren. Als dat dan toch ineens zo blijkt te zijn mag ik best vragen hoe dat kan en hoe het kan worden opgelost. Dat is toch niet zo vreemd?

Wat dat betreft is VKV inderdaad de enige route in Nederland om enigszins zeker te zijn dat dingen achteraf netjes worden opgelost.

Maar inderdaad, laten we teruggaan naar de ventielen en de auto van JaHuisman.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

@HVB83

Volgens mij is hier sprake van een misverstand. De dealer moet jouw ECU helemaal niet updaten want dan overschrijft ie mijn performance afstelling en ga je terug naar het standaard programma.
In dat geval moet je weer helemaal terughobbelen naar mij.

Overigens heb je de laatste software en als er ooit een update voor komt zet ik die er gratis voor je in na aanpassing door mij. Maar ik verwacht het niet. Normaal voeren ze alle updates in het 1e jaar na release door.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Hier op het forum en door Henk (maar eigenlijk door alle chippers) wordt altijd gedaan alsof een chip niet voor problemen zorgt zolang ze niet echt specifiek gaan zoeken
Op de eerste plaats wil ik liever niet vergeleken worden met de 'McDonald' tuners die alle merken doen.
Als tweede wil ik opmerken dat ik er altijd bij vertel dat je motorgarantie vervalt. (verschilt per dealer, echter bij de meesten vervalt de drive train garantie)
Kun je gewoon vooraf aan je dealer vragen en dan alsnog besluiten om de tuning WEL/ NIET te laten uitvoeren.
jahuisman
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 9 okt 2009 11:29
Locatie: Hoofddorp

Vandaag een update van Renault NL binnen.

"Goedemiddag, na de melding van uw probleem het breken van de moer over de ventielen heb ik contact gehad met de heer Gert Thomas van de technische dienst van Renault Nederland.

Hij gaf aan dat de Megane Sport inderdaad dit probleem heeft en dat Frankrijk daar reeds in is gesprongen door de nieuwe ventielen en montage sets dusdanig aan te passen dat het breken niet meer voor kan komen."

Zo zie je maar weer, het blijft techniek, zelfs zo'n Renault Sport.
Ik hoop niet dat er inmiddels slachtoffers zijn gevallen.
Corsa GSI '88-'91;Peugeot 205 GTI 1.9 '91-'93;Clio Williams nr.1813 '93-'20; Clio RS l '20-'04; Megane RS 250 2010-'??
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Er komt geen modificatie voor de RS-bezitters?

Lijkt me potentiële kans op ongelukken als het inderdaad meer voorkomt en iemand straks daadwerkelijk met 200+ een lege band krijgt.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
jahuisman
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 9 okt 2009 11:29
Locatie: Hoofddorp

Bij mij zijn vorige week alle resterende ventielen vervangen en ik begrijp van de dealer dat ook deze weer worden vervangen door de gemodificeerde.
Corsa GSI '88-'91;Peugeot 205 GTI 1.9 '91-'93;Clio Williams nr.1813 '93-'20; Clio RS l '20-'04; Megane RS 250 2010-'??
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Welke Mod verwijderd de off-topic discussie even?
Dan kunnen we weer gewoon verder over het juiste onderwerp :)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ehh, die banden zijn toch van type run-flat?

Heb vorige week zelf een snel leeg lopende band gehad ( lek gereden door troep op wegdek ) middels gat waar mijn duim met gemak in kon.

Reed toen 110 km/u en kon zonder problemen door rijden naar een veilige plek.
Je kan dan de band wel afschrijven maar dat was ie toch wel met dat grote gat in de wang van de band.
Dus als je ventiel afbreekt door genoemd probleem zal je band snel leeglopen maar onbestuurbaar worden zal de auto niet.
Bij mij ging de auto zelfs niet scheef hangen.

De schade die je rijdend hebt zal dus liggen in het totaal stuk rijden van de band.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Plaats reactie