Lambo Orange - Black GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Thanx!!
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Als ik mijn schroefset installeer wat moet ik dan blijven gebruiken van de originele veren buiten de tops hotels? Dus lager etc? Zitten nogal wat ringen etc op de originelen

Hoveel van jullie hebben verder nog de steun bij aansluiting downpipe - uitlaat bij 2,5 inch downpipe? Komt niet lekker uit met aandr as. Die bij elbow heb ik wel pas gekregen. Is dat voldoende of is de onderste steun cruciaal??
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ziet er puik uit man (Y) wat voor turbo is dat?
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

:worship: Gevalletje kneiternieuw..... Ziet er ongelofelijk mooi en gedetailleerd uit! (Y)
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Turbo is een T25 .42 ar 360 graden gelagerd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

aha, een oekiwoeki van ebay dus? :p
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Heel erg gaaf idd!! :bang:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Of t Oekiwoeki is gaan we zien, komt van een bedrijf in Duitsland dat niets anders doet als turbo's verkopen, met alle denkbare onderdelen los te koop, als t maar met turbo's te maken heeft. Was niet duur en niet goedkoop, maar wel met garantie, dus we zien wel. Merk is mr. Turbo. Is niet die turbo van eBay die jij wss bedoeld.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

praktijk zal het uitwijzen toch :) en dat er garantie op zit is helemaal mooi (Y)
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Daarom, eerst maar eens zsm starten die hap, komt nu toch wel aardig dichtbij...:)

Heeft een iemand een tip hoe de benzinetank te legen, liefst zonder deze te moeten verwijderen?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

joostmeijers schreef:Daarom, eerst maar eens zsm starten die hap, komt nu toch wel aardig dichtbij...:)

Heeft een iemand een tip hoe de benzinetank te legen, liefst zonder deze te moeten verwijderen?
slang los halen achter de pomp naar iets van een jerrycan en dan 12v op de pomp zetten?
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Weet iemand of t echt nodig is het lager en alle ringen en dergelijke van de originele veerpoot op een schroefset te monteren? In de schroefset is al een soort lager gemonteerd. Als ik de schotels met de lagers van de originele veer erop zet dan drukt deze op de top schotel en niet op t lager dat in de schors set zit, klopt dat dan wel? Verder valt de schotel bij de originele veer mooi in elkaar. Als de lagers en schotels op de schroefset zet, lijikt dit kunnen schuiven?

Graag advies.

Merk is fk, zie pagina terug voor een foto.

Thanx
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Zijn de vochtschermen van de deuren nog nieuw te verkrijgen? Of heeft iemand zeer nette exemplaren liggen?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Prachtig! :worship:

Edit:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 5_Clio.jpg[/img]


Linkerkant van de foto is van een 5je.

Alles vanaf 6 en hoger moet op de schroefset gemonteerd worden. Nummer 6 is je toplager, die valt op de bovenkant van de FK set volgens mij (was bij mij wel).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

zo had ik het toch ook via de tel uitgelegd maistro??
moet normaal niet fout kunnen gaan..

die motorruimte :worship:
wachten totdat de eerste oliespetters eraan hangen :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ongelofelijk prachtig hoe mooi dit er uitziet! Wil ik ook! ...ooit...

:worship:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Advies: hang de ontstekingsmodule achter je schutbord!

Topwerk! Als ik het opnieuw moest doen, had ik het ook zo gedaan... (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ziet er echt super uit!

Hier hetzelfde Merijn. Als ik alles overnieuw zou doen.....
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Ik heb gisteren de lagers en dergelijke op de schroefset gemonteerd. Heb hier 2vragen over, hopelijk kan iemand me hiermee verder helpen.

1. De topschotel zit niet strak vast op het rubber, zit wat speling tussen. Het rubber lijkt niet echt versleten. Doe ik iets anders fout?

2. De schroefset heeft een soort topschotel met daarop een ronde dikke ring die op een lager draait wat in de topschotel geperst zit. Dus eigenlijk wat al die andere originele lagers en ringen doen. maar met die ringen erop, doet dat niets. Maar enkel de topschotel erop sluit ook niet aan. Ik heb dus die dikke ring en dat lager verwijderd en dus gewoon het originele spul erop. Is dat dan goed?

Thanx!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Post eens een paar duidelijke foto's... Dat zal een hoop verhelderen, denk ik! :)
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Hoi,

Tijdje gelden dat ik wat gepost heb, ook iet heel veel kunnen doen, maar toch wel wat. Ik zal weer wat schrijven zodat jullie weer bij zijn :)

Ik ben sowieso bezig geweest met de fk set, ik heb een fase 1. Ik eb een tijd zitten prullen met het toplager en de schotels etc. Weet niet wat er nu allemaal wel of niet op moest. Begon met een setup met het lager van fk en dan alles erbovenop. Maar dan lijkt het of de schotel net niet helemaal contact maakt met de bovenkant vh fk lager, maar meer steunt op de bovenkant vd veerpoot. Hierdoor draait het allemaal niet soepel. Toen heb ik geprobeerd met zowel het fi lager als het originele lager. Dit draait soepel, want op het originele lager. Maar weet niet of dit goed is?

Daarnaast staat er veels te veel camber. De set fk is met eennsleufgat, dus zou toch moeten kloppen? Ik heb de fase 1 topschotels gebruikt.. Of kun je camber afstellen.

Graag advies want kom er niet uit..



Ps. Fotos toevoegen lukt me niet meer, is hier een makkelijke manier voor?
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

http://img109.imageshack.us/i/imagevke.jpg/

http://img823.imageshack.us/i/imagetql.jpg/

http://img580.imageshack.us/i/imagetnzg.jpg/

http://img40.imageshack.us/i/imagewgi.jpg/


Dit zijn wat fotos van de veerpoten en het verkeerde camber.


Ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik via een ipad het makkelijkset fotos kan plaatsen. Tips zijn welkom!
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dit ziet er toch eerder uit als een Phase 2 set. De gaten in de poot zitten namelijk schuin onder elkaar. Een Phase 1 zit recht boven elkaar. Vandaar ook het verschil in camber.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Ik heb nieuwe sportstoelen van autostle, maar die zijn te laag. Er dient dus een verhoging gemaakt worden onder de steoeln zodat de hoogte ok is. Hier komt dan de slede op vd nieuwe steoelen. Heeft iemand ervaring hiermee en tips wat voor ontwerp ik het beste kan gebruien voor het onderstel van de stoelen?

Verder graag adies hoe het beste de tank leeg te krijgen

Zijn er schemas of uitleg over het exacte aansluiten van alle brandstofslangen? Liefst met fotos of een schema. Daarij met name ook de doorsnede van de slangen, het lijkt of hier verschil in zit?

Hoe lopen de vaccumslangen en welke maat doorsnede hier te gebruiken? Ik kom verschillenden maten tegen

Hoe lopen de verschillende olieleidingen? Met name ook bij het kleppendeksel en naar voet vd carb? Wellicht ook fotos of een schema?

Alvast harelijk dank voor de hlp. De auto is aardig op weg, de komende maanden hoop ik alles af te ronden zodat de automeindelijk de weg op kan!
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Ja maar bij de fk set is het onderste gat een sleufgat, zou dan toch geschikt moeten zijn voor zowel fase 1 als 2?

Zit er iverigens wellcht verschil in de fusees van fase 1 of 2? heb er namelijk nieuwe fusees onder, volgens mij zijn deze hetzelfde als de oude,mmaar just 2 be sure..
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Sleufgaten zitten in beide sets. Dit is zo gedaan om het camber af te kunnen stellen aangezien je wielstanden flink veranderen bij flinke verlaging.

Daarnaast zijn er inderdaad ook 2 verschillende maten fusees inderdaad. Volgens mij zit dat verschil vooral tussen GTT of standaard 5jes.

Ik denk dat in dit geval vooral de combi veerpoot/topschotel niet klopt. Het lijkt op een Phase 2 poot met Phase 1 topschotels, en dat gaat niet werken ;-)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Ha martijn,

Wat is het verschil tudsssen fase 1 en 1 poten? Lengte toch? Zo ja, dan kan dit toch ook het verkeerde camber veroorzaken?

Wat heb ik nodig aan fase 2 spullen om dit passend te maken? Enkel de fase 2 topschotel? Wat kan ik dan nog gebruiken van fase 1, dus wat moet ik overzetten? Zijn deze topschotles nog nieuw te bestellen?

Overigens leek mij de veerweg erg kort, weet jij of dit klopt?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

phase 2 topshotels zijn niet meer nieuw te krijgen, helaas! :(
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

http://img832.imageshack.us/i/imageovz.jpg/

http://img543.imageshack.us/i/imagetjo.jpg/

http://img14.imageshack.us/i/imagefsn.jpg/

Bovenstaande fotos zijn van de veerpoot en de topschotelsmzoals die nu zitten. Ismdit goed?

Zoals op de foto te zien, kan ik de veerpoot niet rechter zetten, want daar is geen ruimte voor in de fuusee. Is dit gebrukkelijk? Moet hiernruimte aan geslepen worden ofzo?
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Maar ik heb wel spwieso fase 2 schotels nodig of zijn er alternatieven?
Plaats reactie