Lambo Orange - Black GTT
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Als ik mijn schroefset installeer wat moet ik dan blijven gebruiken van de originele veren buiten de tops hotels? Dus lager etc? Zitten nogal wat ringen etc op de originelen
Hoveel van jullie hebben verder nog de steun bij aansluiting downpipe - uitlaat bij 2,5 inch downpipe? Komt niet lekker uit met aandr as. Die bij elbow heb ik wel pas gekregen. Is dat voldoende of is de onderste steun cruciaal??
Hoveel van jullie hebben verder nog de steun bij aansluiting downpipe - uitlaat bij 2,5 inch downpipe? Komt niet lekker uit met aandr as. Die bij elbow heb ik wel pas gekregen. Is dat voldoende of is de onderste steun cruciaal??
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Bij deze weer wat foto's, blok zit erin
[img]http://img15.imageshack.us/img15/6773/imagebtk.th.jpg[/img]
[img]http://img607.imageshack.us/img607/5792/imagehk.th.jpg[/img]
[img]http://img18.imageshack.us/img18/9392/imageoje.th.jpg[/img]
[img]http://img695.imageshack.us/img695/4476/imagegdw.th.jpg[/img]
[img]http://img543.imageshack.us/img543/9629/imagehhl.th.jpg[/img]
[img]http://img718.imageshack.us/img718/5884/imagenuq.th.jpg[/img]
[img]http://img19.imageshack.us/img19/3783/imageuns.th.jpg[/img]
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5981/imagetck.th.jpg[/img]
[img]http://img577.imageshack.us/img577/9814/imagexiq.th.jpg[/img]
[img]http://img692.imageshack.us/img692/6792/imagezaz.th.jpg[/img]
[img]http://img535.imageshack.us/img535/9466/imageais.th.jpg[/img]
[img]http://img15.imageshack.us/img15/6773/imagebtk.th.jpg[/img]
[img]http://img607.imageshack.us/img607/5792/imagehk.th.jpg[/img]
[img]http://img18.imageshack.us/img18/9392/imageoje.th.jpg[/img]
[img]http://img695.imageshack.us/img695/4476/imagegdw.th.jpg[/img]
[img]http://img543.imageshack.us/img543/9629/imagehhl.th.jpg[/img]
[img]http://img718.imageshack.us/img718/5884/imagenuq.th.jpg[/img]
[img]http://img19.imageshack.us/img19/3783/imageuns.th.jpg[/img]
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5981/imagetck.th.jpg[/img]
[img]http://img577.imageshack.us/img577/9814/imagexiq.th.jpg[/img]
[img]http://img692.imageshack.us/img692/6792/imagezaz.th.jpg[/img]
[img]http://img535.imageshack.us/img535/9466/imageais.th.jpg[/img]
ziet er puik uit man
wat voor turbo is dat?

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold


-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Turbo is een T25 .42 ar 360 graden gelagerd.
aha, een oekiwoeki van ebay dus? 

Heel erg gaaf idd!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Of t Oekiwoeki is gaan we zien, komt van een bedrijf in Duitsland dat niets anders doet als turbo's verkopen, met alle denkbare onderdelen los te koop, als t maar met turbo's te maken heeft. Was niet duur en niet goedkoop, maar wel met garantie, dus we zien wel. Merk is mr. Turbo. Is niet die turbo van eBay die jij wss bedoeld.
praktijk zal het uitwijzen toch
en dat er garantie op zit is helemaal mooi 


-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Nog wat fotootjes...
[img]http://img20.imageshack.us/img20/6861/imagehsf.th.jpg[/img]
[img]http://img684.imageshack.us/img684/1461/imagegwk.th.jpg[/img]
[img]http://img163.imageshack.us/img163/9508/imageukz.th.jpg[/img]
[img]http://img7.imageshack.us/img7/8849/imagefbt.th.jpg[/img]
[img]http://img143.imageshack.us/img143/9314/imagezmv.th.jpg[/img]
[img]http://img828.imageshack.us/img828/7193/imagexebz.th.jpg[/img]
[img]http://img37.imageshack.us/img37/795/imageqyj.th.jpg[/img]
[img]http://img20.imageshack.us/img20/6861/imagehsf.th.jpg[/img]
[img]http://img684.imageshack.us/img684/1461/imagegwk.th.jpg[/img]
[img]http://img163.imageshack.us/img163/9508/imageukz.th.jpg[/img]
[img]http://img7.imageshack.us/img7/8849/imagefbt.th.jpg[/img]
[img]http://img143.imageshack.us/img143/9314/imagezmv.th.jpg[/img]
[img]http://img828.imageshack.us/img828/7193/imagexebz.th.jpg[/img]
[img]http://img37.imageshack.us/img37/795/imageqyj.th.jpg[/img]
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Daarom, eerst maar eens zsm starten die hap, komt nu toch wel aardig dichtbij...
Heeft een iemand een tip hoe de benzinetank te legen, liefst zonder deze te moeten verwijderen?

Heeft een iemand een tip hoe de benzinetank te legen, liefst zonder deze te moeten verwijderen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
slang los halen achter de pomp naar iets van een jerrycan en dan 12v op de pomp zetten?joostmeijers schreef:Daarom, eerst maar eens zsm starten die hap, komt nu toch wel aardig dichtbij...
Heeft een iemand een tip hoe de benzinetank te legen, liefst zonder deze te moeten verwijderen?
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Weet iemand of t echt nodig is het lager en alle ringen en dergelijke van de originele veerpoot op een schroefset te monteren? In de schroefset is al een soort lager gemonteerd. Als ik de schotels met de lagers van de originele veer erop zet dan drukt deze op de top schotel en niet op t lager dat in de schors set zit, klopt dat dan wel? Verder valt de schotel bij de originele veer mooi in elkaar. Als de lagers en schotels op de schroefset zet, lijikt dit kunnen schuiven?
Graag advies.
Merk is fk, zie pagina terug voor een foto.
Thanx
Graag advies.
Merk is fk, zie pagina terug voor een foto.
Thanx
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Fotootjes
[img]http://img855.imageshack.us/img855/9252/imagenqv.th.jpg[/img]
[img]http://img560.imageshack.us/img560/1576/imagesrq.th.jpg[/img]
[img]http://img807.imageshack.us/img807/1390/imagekmw.th.jpg[/img]
[img]http://img808.imageshack.us/img808/7041/imagenzd.th.jpg[/img]
[img]http://img684.imageshack.us/img684/880/imagedpe.th.jpg[/img]
[img]http://img163.imageshack.us/img163/8521/imagexdww.th.jpg[/img]
[img]http://img855.imageshack.us/img855/9252/imagenqv.th.jpg[/img]
[img]http://img560.imageshack.us/img560/1576/imagesrq.th.jpg[/img]
[img]http://img807.imageshack.us/img807/1390/imagekmw.th.jpg[/img]
[img]http://img808.imageshack.us/img808/7041/imagenzd.th.jpg[/img]
[img]http://img684.imageshack.us/img684/880/imagedpe.th.jpg[/img]
[img]http://img163.imageshack.us/img163/8521/imagexdww.th.jpg[/img]
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Zijn de vochtschermen van de deuren nog nieuw te verkrijgen? Of heeft iemand zeer nette exemplaren liggen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Prachtig! 
Edit:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 5_Clio.jpg[/img]
Linkerkant van de foto is van een 5je.
Alles vanaf 6 en hoger moet op de schroefset gemonteerd worden. Nummer 6 is je toplager, die valt op de bovenkant van de FK set volgens mij (was bij mij wel).

Edit:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 5_Clio.jpg[/img]
Linkerkant van de foto is van een 5je.
Alles vanaf 6 en hoger moet op de schroefset gemonteerd worden. Nummer 6 is je toplager, die valt op de bovenkant van de FK set volgens mij (was bij mij wel).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
zo had ik het toch ook via de tel uitgelegd maistro??
moet normaal niet fout kunnen gaan..
die motorruimte
wachten totdat de eerste oliespetters eraan hangen
moet normaal niet fout kunnen gaan..
die motorruimte

wachten totdat de eerste oliespetters eraan hangen

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ongelofelijk prachtig hoe mooi dit er uitziet! Wil ik ook! ...ooit...


Ziet er echt super uit!
Hier hetzelfde Merijn. Als ik alles overnieuw zou doen.....
Hier hetzelfde Merijn. Als ik alles overnieuw zou doen.....
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Ik heb gisteren de lagers en dergelijke op de schroefset gemonteerd. Heb hier 2vragen over, hopelijk kan iemand me hiermee verder helpen.
1. De topschotel zit niet strak vast op het rubber, zit wat speling tussen. Het rubber lijkt niet echt versleten. Doe ik iets anders fout?
2. De schroefset heeft een soort topschotel met daarop een ronde dikke ring die op een lager draait wat in de topschotel geperst zit. Dus eigenlijk wat al die andere originele lagers en ringen doen. maar met die ringen erop, doet dat niets. Maar enkel de topschotel erop sluit ook niet aan. Ik heb dus die dikke ring en dat lager verwijderd en dus gewoon het originele spul erop. Is dat dan goed?
Thanx!
1. De topschotel zit niet strak vast op het rubber, zit wat speling tussen. Het rubber lijkt niet echt versleten. Doe ik iets anders fout?
2. De schroefset heeft een soort topschotel met daarop een ronde dikke ring die op een lager draait wat in de topschotel geperst zit. Dus eigenlijk wat al die andere originele lagers en ringen doen. maar met die ringen erop, doet dat niets. Maar enkel de topschotel erop sluit ook niet aan. Ik heb dus die dikke ring en dat lager verwijderd en dus gewoon het originele spul erop. Is dat dan goed?
Thanx!
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Hoi,
Tijdje gelden dat ik wat gepost heb, ook iet heel veel kunnen doen, maar toch wel wat. Ik zal weer wat schrijven zodat jullie weer bij zijn
Ik ben sowieso bezig geweest met de fk set, ik heb een fase 1. Ik eb een tijd zitten prullen met het toplager en de schotels etc. Weet niet wat er nu allemaal wel of niet op moest. Begon met een setup met het lager van fk en dan alles erbovenop. Maar dan lijkt het of de schotel net niet helemaal contact maakt met de bovenkant vh fk lager, maar meer steunt op de bovenkant vd veerpoot. Hierdoor draait het allemaal niet soepel. Toen heb ik geprobeerd met zowel het fi lager als het originele lager. Dit draait soepel, want op het originele lager. Maar weet niet of dit goed is?
Daarnaast staat er veels te veel camber. De set fk is met eennsleufgat, dus zou toch moeten kloppen? Ik heb de fase 1 topschotels gebruikt.. Of kun je camber afstellen.
Graag advies want kom er niet uit..
Ps. Fotos toevoegen lukt me niet meer, is hier een makkelijke manier voor?
Tijdje gelden dat ik wat gepost heb, ook iet heel veel kunnen doen, maar toch wel wat. Ik zal weer wat schrijven zodat jullie weer bij zijn

Ik ben sowieso bezig geweest met de fk set, ik heb een fase 1. Ik eb een tijd zitten prullen met het toplager en de schotels etc. Weet niet wat er nu allemaal wel of niet op moest. Begon met een setup met het lager van fk en dan alles erbovenop. Maar dan lijkt het of de schotel net niet helemaal contact maakt met de bovenkant vh fk lager, maar meer steunt op de bovenkant vd veerpoot. Hierdoor draait het allemaal niet soepel. Toen heb ik geprobeerd met zowel het fi lager als het originele lager. Dit draait soepel, want op het originele lager. Maar weet niet of dit goed is?
Daarnaast staat er veels te veel camber. De set fk is met eennsleufgat, dus zou toch moeten kloppen? Ik heb de fase 1 topschotels gebruikt.. Of kun je camber afstellen.
Graag advies want kom er niet uit..
Ps. Fotos toevoegen lukt me niet meer, is hier een makkelijke manier voor?
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
http://img109.imageshack.us/i/imagevke.jpg/
http://img823.imageshack.us/i/imagetql.jpg/
http://img580.imageshack.us/i/imagetnzg.jpg/
http://img40.imageshack.us/i/imagewgi.jpg/
Dit zijn wat fotos van de veerpoten en het verkeerde camber.
Ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik via een ipad het makkelijkset fotos kan plaatsen. Tips zijn welkom!
http://img823.imageshack.us/i/imagetql.jpg/
http://img580.imageshack.us/i/imagetnzg.jpg/
http://img40.imageshack.us/i/imagewgi.jpg/
Dit zijn wat fotos van de veerpoten en het verkeerde camber.
Ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik via een ipad het makkelijkset fotos kan plaatsen. Tips zijn welkom!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dit ziet er toch eerder uit als een Phase 2 set. De gaten in de poot zitten namelijk schuin onder elkaar. Een Phase 1 zit recht boven elkaar. Vandaar ook het verschil in camber.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Ik heb nieuwe sportstoelen van autostle, maar die zijn te laag. Er dient dus een verhoging gemaakt worden onder de steoeln zodat de hoogte ok is. Hier komt dan de slede op vd nieuwe steoelen. Heeft iemand ervaring hiermee en tips wat voor ontwerp ik het beste kan gebruien voor het onderstel van de stoelen?
Verder graag adies hoe het beste de tank leeg te krijgen
Zijn er schemas of uitleg over het exacte aansluiten van alle brandstofslangen? Liefst met fotos of een schema. Daarij met name ook de doorsnede van de slangen, het lijkt of hier verschil in zit?
Hoe lopen de vaccumslangen en welke maat doorsnede hier te gebruiken? Ik kom verschillenden maten tegen
Hoe lopen de verschillende olieleidingen? Met name ook bij het kleppendeksel en naar voet vd carb? Wellicht ook fotos of een schema?
Alvast harelijk dank voor de hlp. De auto is aardig op weg, de komende maanden hoop ik alles af te ronden zodat de automeindelijk de weg op kan!
Verder graag adies hoe het beste de tank leeg te krijgen
Zijn er schemas of uitleg over het exacte aansluiten van alle brandstofslangen? Liefst met fotos of een schema. Daarij met name ook de doorsnede van de slangen, het lijkt of hier verschil in zit?
Hoe lopen de vaccumslangen en welke maat doorsnede hier te gebruiken? Ik kom verschillenden maten tegen
Hoe lopen de verschillende olieleidingen? Met name ook bij het kleppendeksel en naar voet vd carb? Wellicht ook fotos of een schema?
Alvast harelijk dank voor de hlp. De auto is aardig op weg, de komende maanden hoop ik alles af te ronden zodat de automeindelijk de weg op kan!
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Ja maar bij de fk set is het onderste gat een sleufgat, zou dan toch geschikt moeten zijn voor zowel fase 1 als 2?
Zit er iverigens wellcht verschil in de fusees van fase 1 of 2? heb er namelijk nieuwe fusees onder, volgens mij zijn deze hetzelfde als de oude,mmaar just 2 be sure..
Zit er iverigens wellcht verschil in de fusees van fase 1 of 2? heb er namelijk nieuwe fusees onder, volgens mij zijn deze hetzelfde als de oude,mmaar just 2 be sure..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Sleufgaten zitten in beide sets. Dit is zo gedaan om het camber af te kunnen stellen aangezien je wielstanden flink veranderen bij flinke verlaging.
Daarnaast zijn er inderdaad ook 2 verschillende maten fusees inderdaad. Volgens mij zit dat verschil vooral tussen GTT of standaard 5jes.
Ik denk dat in dit geval vooral de combi veerpoot/topschotel niet klopt. Het lijkt op een Phase 2 poot met Phase 1 topschotels, en dat gaat niet werken
Daarnaast zijn er inderdaad ook 2 verschillende maten fusees inderdaad. Volgens mij zit dat verschil vooral tussen GTT of standaard 5jes.
Ik denk dat in dit geval vooral de combi veerpoot/topschotel niet klopt. Het lijkt op een Phase 2 poot met Phase 1 topschotels, en dat gaat niet werken

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Ha martijn,
Wat is het verschil tudsssen fase 1 en 1 poten? Lengte toch? Zo ja, dan kan dit toch ook het verkeerde camber veroorzaken?
Wat heb ik nodig aan fase 2 spullen om dit passend te maken? Enkel de fase 2 topschotel? Wat kan ik dan nog gebruiken van fase 1, dus wat moet ik overzetten? Zijn deze topschotles nog nieuw te bestellen?
Overigens leek mij de veerweg erg kort, weet jij of dit klopt?
Wat is het verschil tudsssen fase 1 en 1 poten? Lengte toch? Zo ja, dan kan dit toch ook het verkeerde camber veroorzaken?
Wat heb ik nodig aan fase 2 spullen om dit passend te maken? Enkel de fase 2 topschotel? Wat kan ik dan nog gebruiken van fase 1, dus wat moet ik overzetten? Zijn deze topschotles nog nieuw te bestellen?
Overigens leek mij de veerweg erg kort, weet jij of dit klopt?
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
http://img832.imageshack.us/i/imageovz.jpg/
http://img543.imageshack.us/i/imagetjo.jpg/
http://img14.imageshack.us/i/imagefsn.jpg/
Bovenstaande fotos zijn van de veerpoot en de topschotelsmzoals die nu zitten. Ismdit goed?
Zoals op de foto te zien, kan ik de veerpoot niet rechter zetten, want daar is geen ruimte voor in de fuusee. Is dit gebrukkelijk? Moet hiernruimte aan geslepen worden ofzo?
http://img543.imageshack.us/i/imagetjo.jpg/
http://img14.imageshack.us/i/imagefsn.jpg/
Bovenstaande fotos zijn van de veerpoot en de topschotelsmzoals die nu zitten. Ismdit goed?
Zoals op de foto te zien, kan ik de veerpoot niet rechter zetten, want daar is geen ruimte voor in de fuusee. Is dit gebrukkelijk? Moet hiernruimte aan geslepen worden ofzo?
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12
Maar ik heb wel spwieso fase 2 schotels nodig of zijn er alternatieven?