Remon's Clio 2.0 16V RS phase II - Vaarwel!

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Lekker rood laten, helemaal goed zo! :smile:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Remon schreef:Hij zit inderdaad met 6 schroefjes vast. Zat net te kijken maar ik denk dat ik er wel aan ga wennen dat hij niet helemaal 100% loopt. Hij is nu voor de tweede keer gespoten dus hij hoeft niet meer terug :)

Zit te denken om misschien het 3e remlicht donker te spuiten, maar daar ben ik nog niet over uit!
rood laten (Y)
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Ik laat hem rood (Y)
Afgelopen weekend ben ik aan de slag gegaan om mijn stoelen te verlagen (naar een idee van Martijn_B). Na eerst de complete stoel verlaagd te hebben kwam ik erachter dat ik het niet echt beter vond zitten. Hierna de spacers aan de voorkant laten zitten en de achterste weggehaald waardoor de zitting nu wat meer achterover staat. De zitpositie is echt 100x beter zo!

Zojuist ook nog een kleine toevoeging gedaan aan de RS, ben benieuwd wat jullie ervan vinden :smoke:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... _2813r.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... _2814r.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... _2816r.jpg[/img]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Leuk detail (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Vind het ook wel grappig :)

En wat ziet die RS er dik uit van de voorkant zeg!!!
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

zit in de verkeerde volgorde opgeplakt volgens mij :beer:
B18FT... what else ?
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

sieger everts schreef:zit in de verkeerde volgorde opgeplakt volgens mij :beer:
Dan zou het in de binnenspiegel weer moeten kloppen :)

Maar leuk detail remon (Y)
Anything worth doing is worth doing right!.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

het is de franse vlag, he... Klopt prima!
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Is inderdaad de Franse vlag dus hij klopt hoor :p Ik ga binnenkort wel even een iets lichtere kleur blauw gebruiken, want vanaf een afstandje is alleen het rood/wit te zien en dat slaat eigenlijk helemaal nergens op :)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Merijn schreef:het is de franse vlag, he... Klopt prima!
owwwwwwwwww! (D)
B18FT... what else ?
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

fraai, heel fraai ! (Y)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zoiets? :D

Afbeelding
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

MOOOOOOOOOI (Y) 8)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

He, de jongere broer van Lex
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Ja die is ook dik! :worship:
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Ik ben ondertussen trouwens wat meer aan het oriënteren op een nieuwe uitlaat en heb daarbij ook een aantal bedrijven aangeschreven die RVS uitlaten op maat maken. Hierbij merk ik wel aardige prijsverschillen op, dus ben benieuwd of jullie ervaring hebben met één van deze bedrijven. Als voorbeeld heb ik ze allen een foto van de K-tech 182-look uitlaat gestuurd, omdat dit naar mijn idee constructief de beste oplossing is.

[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... p392_f.jpg[/img]

Het gaat om de volgende bedrijven:

PM Performance: (circa €500,-)
Geven aan naar aanleiding van het plaatje van K-Tech wat ik gestuurd heb dat ze iets dergelijks ook kunnen maken, kosten zijn dan circa €500 tot €550.
Leveren naar mijn idee wel goed werk af. 3 jaar garantie.

MaxiPerformance: (circa €300,-)
Geven dezelfde beschrijving af als hoe de K-Tech er ongeveer uitziet en wordt vervaardigd uit 304RVS. Site ziet er in principe wel goed uit, alleen weinig ervaringen op internet en zoals ik het zie pas 2 maanden actief... Geven wel 20! jaar garantie, maar weet niet hoeveel waarde ik daaraan moet hechten.

Little Tuning: (circa €375,-)
Hebben nog geen site, adverteren vooral via Marktplaats. De naam van het bedrijf wekt bij mij niet echt vertrouwen, maar in principe zegt dat nog niks. Ze hebben een foto gestuurd van een Clio die ze eerder hebben gedaan, maar dat ziet er naar mijn idee wel erg simpel uit en het lijkt me beter om 2 uitgangen vanuit de achterdemper te hebben dan één:

[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... C07173.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die onderste kan ik ook nog wel bakken.

Is een k-tec niet gewoon een optie?
Of mis ik wat?
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

tutuur schreef:Die onderste kan ik ook nog wel bakken.

Is een k-tec niet gewoon een optie?
Of mis ik wat?
Dat gevoel had ik inderdaad ook :( Maar de K-Tech heeft als nadeel dat ik liever iets schuinere, minder ver doorlopende en grote einddempers wil. Daarnaast is de prijs inclusief verzenden ook zo'n €550,-. Dit is dan wel inclusief middendemper.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Bestel toch gewoon een K-tec pijp zeikert ;)
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Laatst gewijzigd door Remon op di 7 jun 2011 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nah, ik zou toch de enkele pijp nemen :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die onderste staat wel dik idd!

Maar als ik het goed begrijp heb je bij hun dus alleen de einddemper op deze manier? En niet de rest wat je bij k-tec wel hebt?

Ik zeg: k-tec en dan 2 andere sierstukjes er op laten bakken...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Enkele pijp, k ut!

;)

Vind ik persoonlijk veel mooier dan deze nutteloze dubbele pijp.
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Haha ik vind het mooi een dubbele pijp, dus die gaat er komen :smile:
Zit net trouwens even goed te kijken, ik denk dat ik echt een zeiksnor ben! Volgens mij komt de K-Tech verdomde dicht in de buurt, alleen is die auto op de foto niet verlaagd, waardoor het veel minder dik lijkt. Net even snel een photoshopje gemaakt en dat ziet er in principe wel leuk uit :)

[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... chlaag.jpg[/img]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Willeon heeft ervaring met PM Performance en ze hebben dus ook op de openingsmeeting gestaan met die rode 5 GTT op de brug.

Je kan er ook zelf de dempers/het geluid uitkiezen en dergelijke geloof ik. Volgens mij een erg goed bedrijf (Y) Het kost dan alleen misschien wel meer maarja...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ook Gabri heeft onder zijn Laguna iets moois laten fabriceren door PM Performance.
Ik ben er zelf dik tevreden over. Je kunt inderdaad ter plaatse het soort demper kiezen, daar nemen ze echt de tijd voor.
En dan als laatste het eindstuk/sierstuk.
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

en deze van Milltek:
[img]http://img810.imageshack.us/img810/8233/351wb.jpg[/img]

of van Supersprint:

[img]http://www.tuning.sk/news/supersprint_0 ... o_rs_1.jpg[/img]

Iemand hier van het forum had de supersprint onder zijn zwarte rs?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als ik zo onder die bumper door koekeloer met supersprint gaat dat niet lukken. Want ik meen te herinneren dat de reserve wielbak eruit slijpen iets te gortig ging worden......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Supersprint heeft daar ook een andere oplossing voor :wink:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Met de supersprint gaat dat wel lukken, is het zelfde als de K-tec op het plaatje
Gewoon een eindemper waar 1 pijp uitgaat die verdeeld wordt over twee sieratukken.

Arno16v had zo'n supersprint uitlaat onder z'n RS
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

hier een :foto:

Afbeelding
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Die van Arno klonk wel altijd lekker inderdaad (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Het nadeel van de Supersprint vind ik de eindpijpjes, deze lopen schuin naar binnen toe wat ik niet echt mooi vind...
Wat ik nog niet erbij vermeld heb is trouwens dat ik niet al teveel herrie wil. Als ik rustig rij wil ik niet dat hij resoneert o.i.d. In ieder geval dat het niet stoort. Hierbij is de uitlaat van PM wel een uitkomst, want dan kan ik dat helemaal zelf bepalen. Die van K-tec schijnt best luid te zijn.
Zaterdag gaat mijn Clio de brug op, dan ga ik bepalen of het nodig is om mijn middendemper te vervangen op korte termijn, dat weegt ook mee in mijn beslissing.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=x5ACpdYc ... detailpage[/youtube]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je kan de topicnaam iig wel veranderen in: uitlaat perikelen :p
Gesloten