Wat was ook alweer het verschil tussen een Clio 16v en Williams katalysator?
Heeft iemand ervaring met de veerpootbrug van Sparco om aan de voorzeide onder te monteren?
Is het na het monteren van powerflex rubbers goed te merken?
Heb je voor een OMP stuur ook een OMP naaf nodig? Heb nu een universele naaf (dus geen orginele).
Cleaned_Clio_16v schreef:Wat was ook alweer het verschil tussen een Clio 16v en Williams katalysator?
Heeft iemand ervaring met de veerpootbrug van Sparco om aan de voorzeide onder te monteren?
Is het na het monteren van powerflex rubbers goed te merken?
Heb je voor een OMP stuur ook een OMP naaf nodig? Heb nu een universele naaf (dus geen orginele).
stuurnaven zijn over het algemeen universeel. Ik heb ook geen omp naaf bij me omp stuurtje.
powerflex is alleen te merken als je originele rubbers zijn uitgesleten.
mijn ervaring is dat originele nieuwe rubber zeker zo stug zijn als paars van powerflex.
Oke thanks.
Heeft iemand een foto van een williams kat en een 16v kat?
Of moet ik even een foto ervan maken zodat jullie het kunnen zien? Want ga zo toch aan de Clio werken.
het voordeligste is dus om je kat om te lassen. een willie kat kost veel meer dan het ombouwen van je huidige kat.
Jean-Paul-S schreef:heb net even gekeken of je je huidige flens kunt behouden van je kat. NEE dus, de afstand tussen de boutgaten verschilt. daarbij komt nog eens dat de opstaande rand van de voorpijp groter is dan de inwendige diameter van de kat.
de makkelijkste oplossing is om de flens van een katvervanger af te slijpen, en deze op de plek van je originele flens (kat) te lassen.
deze flens moet je dan op je kat lassen, of een katvervanger monteren.
echter dan kom je niet door de apk keuring .
Voor de mensen die het leuk vinden om te horen.
Ik heb een maand geleden mijn Clio geschorst om hem op te knappen.
Vandaag eens achter de intrieur delen gekeken en bij de wielkasten was het geheel roestvrij . Wel moeten de dorpels gedaan worden,wielkast links ligte roest en onder het rechter raam.
Wellicht een domme vraag, maar vind het zo gelijk niet terug: hoe haal je die clips/ringen los wat rond de verbindingslang tussen tankdop en reservetank zit?
Het is idd geen slangenklem zoals ik ze gewoon ben, precies een of ander clipje. Dacht dat er mss een speciaal tangetje voor was of zo. Had al eens wat gewrikt maar er kwam niet zoveel beweging in... zal wel lekker vast zitten allemaal.
Als ik heb altijd ruitensproeier vloeistof op de achterruit als het snelheidstempo weer redelijk hoog geweest is. Zijn er meer Clio 16v's die daar last van hebben?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
ik heb op de klep alles gewoon laten zitten. Ergens uit het zicht een slangetje los trekken (in de klep ofzo, of voor bij het motortje) en een boutje in draaien.
Kan wel maar dan heb je een minder mooie wisser en gat wat je niet gebruikt Alsof die sproeier nodig is, wat een *&^ ding is dat. Enige functie die dat ding heeft is je ruit bekrassen icm de wisser volgens mij.