ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Robke schreef:Die speling zit er altijd, als die speling er niet zit gaan de rubbers op de bovenste schotels naar de k*%$e. Been there, done that... :biertjuh:
Wanneer je je stuur draait, zul je zien dat die bovenste schotel sowieso al dichter bij de veerkoker komt.
ja dat snap ik hoort ook speling te hebben maar veel minder maar heb weer wat nieuw zie foto :foto:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

.....wat ook te zien is aan de beschadigingen van de veertoren..
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dat komt dan in 99% van de gevallen door wat weker geworden rubber van die dingen die op het het toplager ligt.
Op te lossen door een set nieuwe of solid topmounts.
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Heb weer eens een vraagje.

Mijn brembo schrijven zijn voor de 1.8 16v.
Nu heb ik 4 wiellagers liggen, twee voor de 1.8 16v en twee voor de williams.
Op de site waar ik ze heb besteld stond dat ze verschillen van diameters.
Dus ik neem aan dat ik de Williams wiellagers kan verkopen?
Alvast bedankt.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

nee williams is exact hetzelfde

zoveel is er nu ook weer niet anders aan een blauwe pauperclio met gouwe wielen :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Het schijnt dat de wiellagers voor van een willie toch echt groter zijn...
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Er zit alleen verschil in abs en non-abs. Williams en 16v is het zelfde
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Jochem de Haas schreef:Het schijnt dat de wiellagers voor van een willie toch echt groter zijn...
de berijders van williams zijn wel vaak wat groter inderdaad, maar de lagers niet is mijn ervaring :beer:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Lagers zijn allemaal 't zelfde, evenals de fuseestukken. zelfs de fuseestukken van mijn Clio 1.4 waren 't zelfde als 19 16V fusee's, evenals de lagers. :)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

je hebt op veel van die autoparts sites wel 2 types staan , eentje van 72mm en een kleinere. Bij mijn 16v had ik iig de 72mm versie nodig.

Arco schreef:Achter : Breedte 37mm; Buitendiam.52mm; Binnendiam.25mm
artikelnummer van FAG : 713 6303 00

Voor : Breedte 37mm; Buitendiam.72mm; Binnendiam.37mm
artikelnummer van FAG : 713 6300 30

Alleen bij wiellager voor heb je keuze tussen 2 maten.
Buitendiameter 65 en zoals vermeld 72.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Voor : Breedte 37mm; Buitendiam.72mm; Binnendiam.37mm
artikelnummer van FAG : 713 6300 30
Moet je hebben.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Op de site van de onderdelen werk het ook aangegeven dat de een groter is dan de ander. En als ze hetzelfde zijn,kan ik dan beter die van een williams nemen? Of zijn die van de 1.8 16v sterker?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zijn allemaal exact gelijk ook qua sterkte.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Oke dank u.
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Ik heb juist het probleem dat mijn wiellagers te warm worden door het remmen, nu is het wiellager rv voor kapot :@
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

je moet ook niet zoveel remmen. en goed duits gezegde gaat als volgt:
wer bremst verliert! of zo
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Ik rem ook bijna niet ik laat me gas los en schakel terug.
Alleen op het laatste moment trap ik de rem best hevig in :smile:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

paratroeper schreef:Ik heb juist het probleem dat mijn wiellagers te warm worden door het remmen, nu is het wiellager rv voor kapot :@
Haha wat is dit nu weer voor onzin? Dat is gewoon slijtage of verkeerde montage...
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Wordt nog leuk als het zomer is dan me je wiellagers :D
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Wel raar, 3 maanden geleden vervangen en het lager zit goed.
Op het lager staat TOP en dat is aan de remschijf zijde :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb je het lager er in geperst steunend op de buitenste ring of op de binnenste? Dan weet ik namelijk wel waarom ie nu al stuk loopt...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Wou zeggen, da's gewoon een montagefout of je hebt 'm een keer tegen een stoeprand geparkeerd ofzo. Ik heb tijdens mijn circuitgebruik complete remblokken/schijven letterlijk en figuurlijk in rook op zien gaan en nooit lagerproblemen daarmee gehad. Heb ergens nog wel foto's van een setje Ferodo's waar de zuiger bijna door het blok heen gedrukt is :p hehe
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

@ Tutuur,

ik heb het lager gesteund op de buitenste ring toen ik hem in het fusee peste.
Daarna moet je de naaf in het lager persen toen ik hem op de buitenste ring en de binnenste ring ondersteunt, anders pers je het lager uit elkaar.
En zo pers ik altijd de lagers erin op mijn werk.

Maar kan natuurlijk ook gewoon de pech hebben dat het al een fout lager was :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Achja, shit happens :p
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Inderdaad, zoveel werk is het ook weer niet :p
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

Hallo,

Hoe kan ik het makkelijkste en snelste de cartenpan vervangen van mijn clio gp?

Bedankt alvast.
niks kant en klaar, hier is alles met de hand gemaakt!!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

makkelijkste op de brug en dan je subframe even loshalen vind ik. Snelste door gewoon door te werken :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

Hi Hi,

Dan wordt het op de grond en sub eronderuit. Heb namelijk geen brug. Maar het subframe moet er dus onderuit.
niks kant en klaar, hier is alles met de hand gemaakt!!
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Het zal hier vast wel ergens staan, maar ik ben te lui om 90 pagina's door te spitten.

Maar een Williams-spruitstuk nog verschil op een F7P?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Rob21TQ schreef:Hi Hi,

Dan wordt het op de grond en sub eronderuit. Heb namelijk geen brug. Maar het subframe moet er dus onderuit.
met subrframe erin is te krap. motor er vanboven uithalen kan ook :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Lex schreef:Het zal hier vast wel ergens staan, maar ik ben te lui om 90 pagina's door te spitten.

Maar een Williams-spruitstuk nog verschil op een F7P?
Zou ik niet doen, een Clio 16V spruitstuk heeft een betere flow.
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Lex schreef:Het zal hier vast wel ergens staan, maar ik ben te lui om 90 pagina's door te spitten.

Maar een Williams-spruitstuk nog verschil op een F7P?
Mijn ervaring is dat er wel verschil komt. hij werd er bij mij iets hoogtoeriger van. Onderin zo dood als een pier, maargoed. Voldeed prima op het circuit..

heb btw een spruitstuk te koop staan.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Tom schreef:
Rob21TQ schreef:Hi Hi,

Dan wordt het op de grond en sub eronderuit. Heb namelijk geen brug. Maar het subframe moet er dus onderuit.
met subrframe erin is te krap. motor er vanboven uithalen kan ook :smile:
net nog gedaan. de rechter motorsteun los en de motor iets omhoog is voldoende....

zelfs zonder dat zou het kunnen maar kom je er wat lastig bij :p
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

welke koelvloeistof kleur hoort er in een clio 16v? heb al jaren blauwe maar toen ik net bij de brezan nieuwe haalde zeiden ze dat er eigenlijk rode in moet. De blauwe schijnt aluminium aan te tasten in de motor volgens de verkoper....
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Blauw of groen is prima. Rood was vroeger vooral voor VAG en mocht toen niet gemengt worden. Je hebt ook vloeistof die overal in mag volgens mij tegenwoordig en er kan ook best rode zijn die er gewoon in mag.

Je moet overigens ook niet alle automat. zaak medewerkers geloven. Die hebben ook niet al tijd het "verstand" uitgevonden :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie