Robke schreef:Die speling zit er altijd, als die speling er niet zit gaan de rubbers op de bovenste schotels naar de k*%$e. Been there, done that...
Wanneer je je stuur draait, zul je zien dat die bovenste schotel sowieso al dichter bij de veerkoker komt.
ja dat snap ik hoort ook speling te hebben maar veel minder maar heb weer wat nieuw zie foto
Dat komt dan in 99% van de gevallen door wat weker geworden rubber van die dingen die op het het toplager ligt.
Op te lossen door een set nieuwe of solid topmounts.
Mijn brembo schrijven zijn voor de 1.8 16v.
Nu heb ik 4 wiellagers liggen, twee voor de 1.8 16v en twee voor de williams.
Op de site waar ik ze heb besteld stond dat ze verschillen van diameters.
Dus ik neem aan dat ik de Williams wiellagers kan verkopen?
Alvast bedankt.
Lagers zijn allemaal 't zelfde, evenals de fuseestukken. zelfs de fuseestukken van mijn Clio 1.4 waren 't zelfde als 19 16V fusee's, evenals de lagers.
Voor : Breedte 37mm; Buitendiam.72mm; Binnendiam.37mm
artikelnummer van FAG : 713 6300 30
Moet je hebben.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Op de site van de onderdelen werk het ook aangegeven dat de een groter is dan de ander. En als ze hetzelfde zijn,kan ik dan beter die van een williams nemen? Of zijn die van de 1.8 16v sterker?
Wou zeggen, da's gewoon een montagefout of je hebt 'm een keer tegen een stoeprand geparkeerd ofzo. Ik heb tijdens mijn circuitgebruik complete remblokken/schijven letterlijk en figuurlijk in rook op zien gaan en nooit lagerproblemen daarmee gehad. Heb ergens nog wel foto's van een setje Ferodo's waar de zuiger bijna door het blok heen gedrukt is hehe
ik heb het lager gesteund op de buitenste ring toen ik hem in het fusee peste.
Daarna moet je de naaf in het lager persen toen ik hem op de buitenste ring en de binnenste ring ondersteunt, anders pers je het lager uit elkaar.
En zo pers ik altijd de lagers erin op mijn werk.
Maar kan natuurlijk ook gewoon de pech hebben dat het al een fout lager was
Lex schreef:Het zal hier vast wel ergens staan, maar ik ben te lui om 90 pagina's door te spitten.
Maar een Williams-spruitstuk nog verschil op een F7P?
Mijn ervaring is dat er wel verschil komt. hij werd er bij mij iets hoogtoeriger van. Onderin zo dood als een pier, maargoed. Voldeed prima op het circuit..
heb btw een spruitstuk te koop staan.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
welke koelvloeistof kleur hoort er in een clio 16v? heb al jaren blauwe maar toen ik net bij de brezan nieuwe haalde zeiden ze dat er eigenlijk rode in moet. De blauwe schijnt aluminium aan te tasten in de motor volgens de verkoper....
Blauw of groen is prima. Rood was vroeger vooral voor VAG en mocht toen niet gemengt worden. Je hebt ook vloeistof die overal in mag volgens mij tegenwoordig en er kan ook best rode zijn die er gewoon in mag.
Je moet overigens ook niet alle automat. zaak medewerkers geloven. Die hebben ook niet al tijd het "verstand" uitgevonden