
[Martijn's R5 Baccara] R5 diesel-radiateur
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
stoer, toch leuk dat internet 

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Erg gaaf een GTT (lookalike?) in deze kleur
Super ook at jouw Baccara als voorbeeld heeft gediend 


Mogen wel wat plattere bandjes op 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik kan een flauw grapje gaan maken over het missen van een trekhaak & imperiaal .... maar alle respect
voor deze auto.
Interieur ziet er echt netjes uit en de auto ook.
Leuk idee i.i.g. GTT met Baccara mixen.

Interieur ziet er echt netjes uit en de auto ook.

Leuk idee i.i.g. GTT met Baccara mixen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Zo te zien heeft hij de 15-inch uitvoering van deze velgen. Erg grappig om dit te zien. Zal hem eens een mailtje in mijn beste turks terugsturen.
Over mijn eigen 5: hij staat bij de schadehersteller. De onderdelen zijn erbij dus hij zal er snel weer netjes bij staan.
1 probleem: de striping is niet meer leverbaar... 3 jaar geleden nog wel. Maandag hoor ik of Oving in België of Frankrijk wat heeft kunnen vinden, anders wordt het imitatie, via een vriend van me.
De motorkap wordt vervangen door een tweedehands origineel exemplaar. Er zat een nieuwe imitatiekap op, maar wat een meuk is dat. Niet strak en scherpe randen. Als we dan toch bezig zijn...
Over mijn eigen 5: hij staat bij de schadehersteller. De onderdelen zijn erbij dus hij zal er snel weer netjes bij staan.
1 probleem: de striping is niet meer leverbaar... 3 jaar geleden nog wel. Maandag hoor ik of Oving in België of Frankrijk wat heeft kunnen vinden, anders wordt het imitatie, via een vriend van me.
De motorkap wordt vervangen door een tweedehands origineel exemplaar. Er zat een nieuwe imitatiekap op, maar wat een meuk is dat. Niet strak en scherpe randen. Als we dan toch bezig zijn...

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Heb nog een nieuwe originele staan...
Ondertussen zitten er wel wel wat opslag plekjes op...
Kopen?
Ondertussen zitten er wel wel wat opslag plekjes op...
Kopen?

Mooi zo!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik kwam er laatst achter dat ik ook nog een nieuwe motorkap heb staan beneden in mijn berging..
Ik was daar ff voor mijn oud papier en ik zie een mega doos staan ..ik denk mmmm die ken ook wel bij het oud papier ..ziet er die motorkap in
Soms weet je gewoon niet mee wat je hebt
Ik was daar ff voor mijn oud papier en ik zie een mega doos staan ..ik denk mmmm die ken ook wel bij het oud papier ..ziet er die motorkap in


Soms weet je gewoon niet mee wat je hebt

hahaha idd zo kwam ik een doos tegen met koperen diesel rad voor de gtt ook nog nieuw in de doos.
kompleet vergeten
kompleet vergeten
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Gewoon via een automaterialen zaak...
Zoek via Oscaro.com het artikelnummer van Valeo op voor je 5.
http://www.oscaro.com/phare-antibrouill ... 553-984-gt
"limpide" = helder. Dus wit.
Zoek via Oscaro.com het artikelnummer van Valeo op voor je 5.
http://www.oscaro.com/phare-antibrouill ... 553-984-gt
"limpide" = helder. Dus wit.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ergens op het forum zwerft de oplossing, maar kan m niet vinden…
De koelvin van mn 5 gaat alleen aan bij 'contact uit' Ergens herinner ik me dat dit een eenvoudige oorzaak had. Wie weet m?
De koelvin van mn 5 gaat alleen aan bij 'contact uit' Ergens herinner ik me dat dit een eenvoudige oorzaak had. Wie weet m?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Contactslot defect?
Thermocontact defect?
Thermocontact defect?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Thermocontact lijkt me goed: het werkt wel als het contact uit is.
Doorverbinden levert een daarin fan op.
Doorverbinden levert een daarin fan op.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Uit mn te koop gevraagd topic:
Martijn schreef:fixed![]()
Vanochtend met een originele klauw+zadel naar de sloperij geweest. Die had genoeg keuze en een klauw van een 307 leek inderdaad te passen. Afstand van de bevestigingspunten aan de fusee kloppen in ieder geval (later zag ik dat Steven dit ook bevestigde). Gelijk maar een set schijven van een Mégane 1.6 16v meegenomen om te passen.
Past als een zonnetje. Vulringetjes moeten er nog tussen, maar diameter past in ieder geval. Zojuist sportblokken besteld bij apo.nl, dan kan morgen alles gemonteerd worden.
Makkelijk en snel, met dank aan de tips hier. Geert![]()
Topic mag dicht, ik zal bovenstaand ook ff vermelden in mn projecttopic.
[img]http://i58.tinypic.com/2sazbzt.jpg[/img]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hmmzz... Mooie upgrade ja. Heb al Clio 16V fusee's onder 5 zitten, dus nu heb je geen bracket meer nodig voor montage 280mm schijven en een set grotere remklauwen, behalve ring tussen fusee en remklauwhouder ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Klopt, deze remzadels passen op een 5/Clio-fusee en zijn dan goed voor 280 mm. Let wel op: er zijn ook 307's met 266 mm-schijven. En dus een kleiner zadel.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Toch bijzonder dat niemand dit eerder is opgevallen. Het was algemeen bekend dat de 406 coupe v6 klauwen 1op1 paste. En iedereen maar kloten met bartv adapter platen...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Van die 406 wist ik, en als je verder kijkt en zoekt had je ook kunnen uitvogelen dat van een 307 ook gaat passen... Maar ook op Franse fora's is het of de 406 V6 remklauw, of een adapter voor een Megane/RS-klauw met 280mm of een adapter voor 285mm R21 TXi schijven of een Clio3 / Megane2 RS Brembo met 280 of 300mm schijven ... En dan het aloude adagium : "waarom zelf het wiel uitvinden ? " 
Ik heb i.i.g. een leuk zoekklusje te doen

Ik heb i.i.g. een leuk zoekklusje te doen

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn, was ben je nou totaal kwijt voor de complete set? Ik heb mn rc klauwen gekregen dus kan moeilijk een inschatting maken 
p.s. bij mij liep het plaklood minimaal aan en heb geen zin om al mn velgen (heb al een aardige collectie voor de rally) te verplakken dus heb de klauw wat kleiner gemaakt met een afbraam schijf. Het gietijzer is op zijn dunste plek bijna een volle centimeter, die heb ik even terug gebracht met 1 mm.

p.s. bij mij liep het plaklood minimaal aan en heb geen zin om al mn velgen (heb al een aardige collectie voor de rally) te verplakken dus heb de klauw wat kleiner gemaakt met een afbraam schijf. Het gietijzer is op zijn dunste plek bijna een volle centimeter, die heb ik even terug gebracht met 1 mm.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
De complete klauwen waren samen 50,-. Schijfjes weet ik niet (deze zijn echt zgan, dus gebruik ik gewoon), die zaten in 1 koop met ander spul voor mn Laguna. Ik schat 20,- voor 2 schijven. Sportblokken 60,-
Koopje!
Koopje!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Lekker werk zo ja 
Heb je nu alleen niet een gigantische slag in je rempedaal? Ik vind het met Willy remmen al vrij lang...of heb je een Laguna (of iig grotere) hrc?

Heb je nu alleen niet een gigantische slag in je rempedaal? Ik vind het met Willy remmen al vrij lang...of heb je een Laguna (of iig grotere) hrc?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik heb bij de restauratie al een Laguna HRC gemonteerd. Die zorgde met de standaard remmen voor een behoorlijk direct pedaal.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ik geloof dat Andrews dit 2 jaar geleden al had, staat ook op het forum. Niks nieuws dus 

Ahh kijkMartijn schreef:Ik heb bij de restauratie al een Laguna HRC gemonteerd. Die zorgde met de standaard remmen voor een behoorlijk direct pedaal.

tutuur schreef:Ik geloof dat Andrews dit 2 jaar geleden al had, staat ook op het forum. Niks nieuws dus


::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Goed idee, want wat ik hierboven lees; past een Peugeot 406 coupe V6 klauw direct op een 5/Clio fusee? Gaat het hier dan om de Brembo's?
Wie maakt er even een simpel overzichtje in ACT: Remmen?
Wie maakt er even een simpel overzichtje in ACT: Remmen?

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Mooie upgrade, die ga ik onthouden voor als ik ooit bezig ga met de GTT 

Pas bij de 406 v6 voupe klauwen op dat het enorme grote klauwen zijn en een spacer van (ik dacht) 16mm nodig is om genoeg ruimte tussen de velg en de klauw te geven. niet ideaal maar wel de meeste betaalbare 4 pots upgrade voor een renault.MartijnG schreef:Goed idee, want wat ik hierboven lees; past een Peugeot 406 coupe V6 klauw direct op een 5/Clio fusee? Gaat het hier dan om de Brembo's?
Wie maakt er even een simpel overzichtje in ACT: Remmen?
Heb je je oude bekrachtiger kunnen gebruiken met die Laguna HRC eigenlijk? Neem aan van wel? Vloeistof potje e.d. zeker ook gewoon?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship