Nelis' GTT Avontuur.

Vertel hier alles over je project.
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Merijn schreef:Dan is er waarschijnlijk brandstof bij je DV gekomen... Daar kan de rubber afdichtingsring niet tegen. Afknippen van de veer is niet handig geweest!
Het was op aanraden van de verkoper :(



volgens mij kan daar helemaal geen benzine komen dat rubber zit namelijk boven de zuiger :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja dus? Het hoeft niet meteen benzinedamp te zijn, ook sommige oliedamp is gewoon niet best voor die rubber O-ringen. Beste is ff een leverancier zoeken van dat type en wat nieuwe ringetjes bestellen of soms heb je mazzel en kun je ze ook bij de groothandel krijgen om de hoek.

Veer afknippen is wel een mooie ja, dat kan er ook wel mee te maken hebben dattie nu anders klinkt overigens...
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

En van dat tape voor gasaansluitingen is daar niet een soort ''Heavy-duty'' versie van?
(ik weet niet of het werkt maar wie weet)
Dat sluit ook wel af denk ik.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dan gaat dat ding nooit meer bewegen :lol: gewoon een nieuwe kopen (Y)
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Ach zolang hij het doet 8).
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nelis 44 schreef:
Merijn schreef:Dan is er waarschijnlijk brandstof bij je DV gekomen... Daar kan de rubber afdichtingsring niet tegen. Afknippen van de veer is niet handig geweest!
Het was op aanraden van de verkoper :(



volgens mij kan daar helemaal geen benzine komen dat rubber zit namelijk boven de zuiger :)
Daar kan wel benzine komen. De slang die je onderbroken hebt met een T-stuk en naar de kop van je DV gaat, loopt van de carb naar de ontsteking. Daar kan wel benzine in komen, als je carb niet helemaal lekker is. Weet ik helaas uit ervaring. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn Bailey. Nieuw ringetje heb ik overigens gratis gekregen na contact gezocht te hebben met Bailey. (Y)

Weet iemand wat die slang precies doet trouwens?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:[
Weet iemand wat die slang precies doet trouwens?
Als ik me niet vergis is het de drukregeling naar de ontsteking die je onderbreekt. bij veranderende druk/vacuum trekt deze de dumpvalve open.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik weet dat ie werkt op het vaccuumsysteem, maar hij zit aan 1 kant op de carb aangesloten. Hoe daar benzine bij kan komen is mij een raadsel, maar het gebeurt toch (zijn meerdere voorbeelden van).
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:Ik weet dat ie werkt op het vaccuumsysteem, maar hij zit aan 1 kant op de carb aangesloten. Hoe daar benzine bij kan komen is mij een raadsel, maar het gebeurt toch (zijn meerdere voorbeelden van).
de vacuum voor de ontsteking wordt onder de gasklep weg gepakt, dus dan zit de benzine damp al in het luchtmengsel.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Duidelijk... :) (Y)
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Gerald schreef:
Merijn schreef:Ik weet dat ie werkt op het vaccuumsysteem, maar hij zit aan 1 kant op de carb aangesloten. Hoe daar benzine bij kan komen is mij een raadsel, maar het gebeurt toch (zijn meerdere voorbeelden van).
de vacuum voor de ontsteking wordt onder de gasklep weg gepakt, dus dan zit de benzine damp al in het luchtmengsel.
(Y)
bij mij doet hij weer niets |:
Zaterdag maar ff alle slangen nakijken op lekkage en die bov helemaal checken.
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Niets kunnen vinden dus stuur ik hem wel terug :-(
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je moet even de leiding die van de voet van je carb afkomt naar boven laten lopen en ergens aan vast zetten. Dat voorkomt grotendeels dat er brandstof mengsel door de slang richting je ontsteking en dus DV kan komen. Daarmee blijft je rubber ringetje heel.

Is je rubberen afdichtingsring weer uitgelubberd nu? Dan is het absoluut het proberen waard. Ook zou ik er eens over denken om je carburateur te reviseren (ultrasoon reinigen en pakkingen vervangen).

Succes!
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Merijn schreef:Je moet even de leiding die van de voet van je carb afkomt naar boven laten lopen en ergens aan vast zetten. Dat voorkomt grotendeels dat er brandstof mengsel door de slang richting je ontsteking en dus DV kan komen. Daarmee blijft je rubber ringetje heel.
Kan ik die afdoppen of bedoel je dat ik hem verticaal moet laten lopen richting het T-stuk?

Is je rubberen afdichtingsring weer uitgelubberd nu?
Nee nu niet, ik heb nieuwe gevonden bij de Praxis dus dan zou hij het minstens 1 keer
Moeten doen toch?

Dan is het absoluut het proberen waard. Ook zou ik er eens over denken om je carburateur te reviseren (ultrasoon reinigen en pakkingen vervangen).
Dat zit inderdaad wel in de planning!

Succes!
Dank je.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ja zo quoten kan ook natuurlijk :smile:
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Ja dat ging niet helemaal lekker :lol:

Dat was met mijn tel. internet lag eruit...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Om antwoord te geven op je vragen:

- Probeer de slang die van je carb naar je ontsteking loopt, bij de carburateur recht naar boven te geleiden en daarna afbuigen naar de ontsteking. Dat schijnt de dampen wel tegen te houden.

- Weet je heel zeker dat de rubberen ring identiek is? Hij hoeft maar iets dikker te zijn en je zuiger blijft vast zitten in de behuizing, waardoor hij niet meer opent. Bij mijn Bailey DV zat er een speciale rubberen ring in en kon niet vervangen worden door een universele.

- (Y)
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Merijn schreef:Om antwoord te geven op je vragen:

- Probeer de slang die van je carb naar je ontsteking loopt, bij de carburateur recht naar boven te geleiden en daarna afbuigen naar de ontsteking. Dat schijnt de dampen wel tegen te houden.

- Weet je heel zeker dat de rubberen ring identiek is? Hij hoeft maar iets dikker te zijn en je zuiger blijft vast zitten in de behuizing, waardoor hij niet meer opent. Bij mijn Bailey DV zat er een speciale rubberen ring in en kon niet vervangen worden door een universele.

- (Y)
Die slang heb ik met een tie-wrap zo verticaal mogelijk gemaakt

Die dumpvalve stuur ik morgen terug en dan mag ie er zelf naar kijken.
ik weet niet meer waar ik het zoeken moet en anders geeft hij maar een nieuwe.
in ieder geval bedankt voor de tips (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kan me voorstellen dat ie niks wil doen omdat je zelf al in je veer hebt geknipt...
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

tutuur schreef:Kan me voorstellen dat ie niks wil doen omdat je zelf al in je veer hebt geknipt...
Daarvoor was deed hij ook al niets meer en zoals ik al zei; het was op aanraden van verkoper.
en volgens hem zou hij dan makkelijker heen en weer moeten gaan maar hij gaat eigenlijk steeds zwaarder. :(
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als ie steeds zwaarder beweegt in de behuizing, dan kun je er vanuit gaan dat de rubberen ring niet goed is. Haal die er eens af en voel nog eens. Dan loopt ie waarschijnlijk heel soepel.

De veer is vooral een probleem als ie open blijft staan.
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Motorkap van de sloop gehaald, matzwart met spuitbus.
Best goed gelukt overigens.
[img]http://img810.imageshack.us/img810/7874/img01069201101301446.th.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
[img]http://img225.imageshack.us/img225/817/img01070201101301446.th.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

Best grappig maar meer ook niet. (0)
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Merijn schreef:Als ie steeds zwaarder beweegt in de behuizing, dan kun je er vanuit gaan dat de rubberen ring niet goed is. Haal die er eens af en voel nog eens. Dan loopt ie waarschijnlijk heel soepel.

De veer is vooral een probleem als ie open blijft staan.
Dat heb ik gedaan en dan gaat hij net zo stroef dat is toch vreemd ?
Ik heb dat ding helemaal uit elkaar gehad maar kan verder weinig vinden vandaar dat ik hem maar terugstuur.
Misschien toch maar forge of baileys kopen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Staat wel grappig idd (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nelis 44 schreef:
Merijn schreef:Als ie steeds zwaarder beweegt in de behuizing, dan kun je er vanuit gaan dat de rubberen ring niet goed is. Haal die er eens af en voel nog eens. Dan loopt ie waarschijnlijk heel soepel.

De veer is vooral een probleem als ie open blijft staan.
Dat heb ik gedaan en dan gaat hij net zo stroef dat is toch vreemd ?
Ik heb dat ding helemaal uit elkaar gehad maar kan verder weinig vinden vandaar dat ik hem maar terugstuur.
Misschien toch maar forge of baileys kopen.
Das wel erg vreemd... Is de zuiger niet beschadigd of zo?
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Ik heb niets kunnen vinden ook geen metaal schilfers en zelfs zonder veer gaat hij heel stroef.
Ik post zijn bevindingen wel...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Doe dat! (Y)

Wat voor DV is het eigenlijk?
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

ik heb hem gekocht van Chargertech op MP.
Later hoorde ik dat het allemaal goedkope chinese rotzooi zou zijn.
Maar de Website ziet er netjes uit en 't is best een aardige kerel.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Voor dat geld mag je toch wel wat verwachten... Mijn Bailey was niet zo duur! :)
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Merijn schreef:Voor dat geld mag je toch wel wat verwachten... Mijn Bailey was niet zo duur! :)
Precies!
Niet na hooguit 3 weken al vastlopen, kapot zijn of wat dan ook!
wat kost zo'n bailey dan?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb er 90 pond voor betaald, geloof ik. Exclusief het T-stuk en zo.

Misschien is dit wel wat voor je?

http://cgi.ebay.com/RENAULT-5-GT-TURBO- ... 857wt_1199
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Ziet er wel oke uit ja.
Wat zijn de verschillen tussen Forge en bailey eigenlijk?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Van Forge heb je zowel zuiger als membraam dumpvalves. Wat beter is? Geen idee... Ze zeggen dat zuigerdumpvalves meer onderhoud nodig hebben. Maar die membramen scheuren ook regelmatig.

Misschien dat er iemand anders wat van kan zeggen.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Heb een membraan-dumpvalve gehad van Forge. Dat membraan vergaat gewoon door de benzinedampen. Kost maar €10 voor een nieuw membraan, maar is toch n iet wat je wilt. Heb nu een zuigerdumpvalve ook van Forge. Geen gezeur meer met scheurende membranen en heb er zelf nog geen onderhoud aan gehad. Je zou m af en toe uit elkaar moeten draaien en wat invetten misschien, maar hij werkt verder prima...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Als het met chargtech niets oplevert ga ik maar voor een zuiger van Forge...

Thanks guys! (Y)
Plaats reactie