Merijn schreef:Dan is er waarschijnlijk brandstof bij je DV gekomen... Daar kan de rubber afdichtingsring niet tegen. Afknippen van de veer is niet handig geweest!
Het was op aanraden van de verkoper
volgens mij kan daar helemaal geen benzine komen dat rubber zit namelijk boven de zuiger
Ja dus? Het hoeft niet meteen benzinedamp te zijn, ook sommige oliedamp is gewoon niet best voor die rubber O-ringen. Beste is ff een leverancier zoeken van dat type en wat nieuwe ringetjes bestellen of soms heb je mazzel en kun je ze ook bij de groothandel krijgen om de hoek.
Veer afknippen is wel een mooie ja, dat kan er ook wel mee te maken hebben dattie nu anders klinkt overigens...
En van dat tape voor gasaansluitingen is daar niet een soort ''Heavy-duty'' versie van?
(ik weet niet of het werkt maar wie weet)
Dat sluit ook wel af denk ik.
Merijn schreef:Dan is er waarschijnlijk brandstof bij je DV gekomen... Daar kan de rubber afdichtingsring niet tegen. Afknippen van de veer is niet handig geweest!
Het was op aanraden van de verkoper
volgens mij kan daar helemaal geen benzine komen dat rubber zit namelijk boven de zuiger
Daar kan wel benzine komen. De slang die je onderbroken hebt met een T-stuk en naar de kop van je DV gaat, loopt van de carb naar de ontsteking. Daar kan wel benzine in komen, als je carb niet helemaal lekker is. Weet ik helaas uit ervaring. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn Bailey. Nieuw ringetje heb ik overigens gratis gekregen na contact gezocht te hebben met Bailey.
Ik weet dat ie werkt op het vaccuumsysteem, maar hij zit aan 1 kant op de carb aangesloten. Hoe daar benzine bij kan komen is mij een raadsel, maar het gebeurt toch (zijn meerdere voorbeelden van).
Merijn schreef:Ik weet dat ie werkt op het vaccuumsysteem, maar hij zit aan 1 kant op de carb aangesloten. Hoe daar benzine bij kan komen is mij een raadsel, maar het gebeurt toch (zijn meerdere voorbeelden van).
de vacuum voor de ontsteking wordt onder de gasklep weg gepakt, dus dan zit de benzine damp al in het luchtmengsel.
Merijn schreef:Ik weet dat ie werkt op het vaccuumsysteem, maar hij zit aan 1 kant op de carb aangesloten. Hoe daar benzine bij kan komen is mij een raadsel, maar het gebeurt toch (zijn meerdere voorbeelden van).
de vacuum voor de ontsteking wordt onder de gasklep weg gepakt, dus dan zit de benzine damp al in het luchtmengsel.
bij mij doet hij weer niets
Zaterdag maar ff alle slangen nakijken op lekkage en die bov helemaal checken.
Je moet even de leiding die van de voet van je carb afkomt naar boven laten lopen en ergens aan vast zetten. Dat voorkomt grotendeels dat er brandstof mengsel door de slang richting je ontsteking en dus DV kan komen. Daarmee blijft je rubber ringetje heel.
Is je rubberen afdichtingsring weer uitgelubberd nu? Dan is het absoluut het proberen waard. Ook zou ik er eens over denken om je carburateur te reviseren (ultrasoon reinigen en pakkingen vervangen).
Merijn schreef:Je moet even de leiding die van de voet van je carb afkomt naar boven laten lopen en ergens aan vast zetten. Dat voorkomt grotendeels dat er brandstof mengsel door de slang richting je ontsteking en dus DV kan komen. Daarmee blijft je rubber ringetje heel.
Kan ik die afdoppen of bedoel je dat ik hem verticaal moet laten lopen richting het T-stuk?
Is je rubberen afdichtingsring weer uitgelubberd nu?
Nee nu niet, ik heb nieuwe gevonden bij de Praxis dus dan zou hij het minstens 1 keer
Moeten doen toch?
Dan is het absoluut het proberen waard. Ook zou ik er eens over denken om je carburateur te reviseren (ultrasoon reinigen en pakkingen vervangen).
Dat zit inderdaad wel in de planning!
- Probeer de slang die van je carb naar je ontsteking loopt, bij de carburateur recht naar boven te geleiden en daarna afbuigen naar de ontsteking. Dat schijnt de dampen wel tegen te houden.
- Weet je heel zeker dat de rubberen ring identiek is? Hij hoeft maar iets dikker te zijn en je zuiger blijft vast zitten in de behuizing, waardoor hij niet meer opent. Bij mijn Bailey DV zat er een speciale rubberen ring in en kon niet vervangen worden door een universele.
- Probeer de slang die van je carb naar je ontsteking loopt, bij de carburateur recht naar boven te geleiden en daarna afbuigen naar de ontsteking. Dat schijnt de dampen wel tegen te houden.
- Weet je heel zeker dat de rubberen ring identiek is? Hij hoeft maar iets dikker te zijn en je zuiger blijft vast zitten in de behuizing, waardoor hij niet meer opent. Bij mijn Bailey DV zat er een speciale rubberen ring in en kon niet vervangen worden door een universele.
-
Die slang heb ik met een tie-wrap zo verticaal mogelijk gemaakt
Die dumpvalve stuur ik morgen terug en dan mag ie er zelf naar kijken.
ik weet niet meer waar ik het zoeken moet en anders geeft hij maar een nieuwe.
in ieder geval bedankt voor de tips
tutuur schreef:Kan me voorstellen dat ie niks wil doen omdat je zelf al in je veer hebt geknipt...
Daarvoor was deed hij ook al niets meer en zoals ik al zei; het was op aanraden van verkoper.
en volgens hem zou hij dan makkelijker heen en weer moeten gaan maar hij gaat eigenlijk steeds zwaarder.
Als ie steeds zwaarder beweegt in de behuizing, dan kun je er vanuit gaan dat de rubberen ring niet goed is. Haal die er eens af en voel nog eens. Dan loopt ie waarschijnlijk heel soepel.
De veer is vooral een probleem als ie open blijft staan.
Merijn schreef:Als ie steeds zwaarder beweegt in de behuizing, dan kun je er vanuit gaan dat de rubberen ring niet goed is. Haal die er eens af en voel nog eens. Dan loopt ie waarschijnlijk heel soepel.
Dat heb ik gedaan en dan gaat hij net zo stroef dat is toch vreemd ?
Ik heb dat ding helemaal uit elkaar gehad maar kan verder weinig vinden vandaar dat ik hem maar terugstuur.
Misschien toch maar forge of baileys kopen.
Merijn schreef:Als ie steeds zwaarder beweegt in de behuizing, dan kun je er vanuit gaan dat de rubberen ring niet goed is. Haal die er eens af en voel nog eens. Dan loopt ie waarschijnlijk heel soepel.
Dat heb ik gedaan en dan gaat hij net zo stroef dat is toch vreemd ?
Ik heb dat ding helemaal uit elkaar gehad maar kan verder weinig vinden vandaar dat ik hem maar terugstuur.
Misschien toch maar forge of baileys kopen.
Das wel erg vreemd... Is de zuiger niet beschadigd of zo?
ik heb hem gekocht van Chargertech op MP.
Later hoorde ik dat het allemaal goedkope chinese rotzooi zou zijn.
Maar de Website ziet er netjes uit en 't is best een aardige kerel.
Van Forge heb je zowel zuiger als membraam dumpvalves. Wat beter is? Geen idee... Ze zeggen dat zuigerdumpvalves meer onderhoud nodig hebben. Maar die membramen scheuren ook regelmatig.
Misschien dat er iemand anders wat van kan zeggen.
Heb een membraan-dumpvalve gehad van Forge. Dat membraan vergaat gewoon door de benzinedampen. Kost maar €10 voor een nieuw membraan, maar is toch n iet wat je wilt. Heb nu een zuigerdumpvalve ook van Forge. Geen gezeur meer met scheurende membranen en heb er zelf nog geen onderhoud aan gehad. Je zou m af en toe uit elkaar moeten draaien en wat invetten misschien, maar hij werkt verder prima...