
PaulM's Clio I 1.8 16v topic
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Je hebt enkel een verdelerkap nodig inclu rotor...
Mag niet meer dan 30 euro kosten anders word je genaait.
Mag niet meer dan 30 euro kosten anders word je genaait.
Verdeelkapje kost bij de Brezan €26,30 exclusief BTW en kortingen, zou ik dus mooi daar halen!
klopt het dat je die verdelerkap ook los kan bestellen? (bij renault) In ander topic op RTC staat er ook een renault artikelnr bij van een verdeelkap maar die kan me dialogys niet vinden.
- Verderkap + rotor [R77.01.203.118] : 52.62 euro ex. BTW.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=21465
is wel 4 jaar oude lijst maargoed.
ik las hier en daar dat die imitatie verdelerkappen niet altijd even jofel zijn, klopt dit of ?
- Verderkap + rotor [R77.01.203.118] : 52.62 euro ex. BTW.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=21465
is wel 4 jaar oude lijst maargoed.
ik las hier en daar dat die imitatie verdelerkappen niet altijd even jofel zijn, klopt dit of ?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ik heb er ook ooit een gescoort voor die prijs. Heb ook wel eens gehoord dat de aftermarket roters midner goed zijn. Maar het prijs verschil is nu wel zo groot dat het op ze minst het proberen waard is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik heb er nog nooit last van gehad...dat het minder kwaliteit is.
TPS vraagje, kan je dat ding gewoon demonteren en andere er weer op zetten en dan zijn we klaar? Of moet je hem nog afstellen op de een of andere manier? ik wil eerst een andere sensor uitproberen kijken of dat uberhaupt het probleem is of hoe kan ik zien dat dat het probleem is?
ben zelf niet zo'n meet held of het moet HEEL simpel zijn
http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=214
"Als de motor stationair draait en je beweegt het armpje van de TPS dan zou de motor moeten afslaan." Nu dat deed hij niet."
denk dat ik dit eens ga uitproberen
ben zelf niet zo'n meet held of het moet HEEL simpel zijn


"Als de motor stationair draait en je beweegt het armpje van de TPS dan zou de motor moeten afslaan." Nu dat deed hij niet."
denk dat ik dit eens ga uitproberen

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
en die waarde is?
Heb nog wel een gasklephuis liggen paul!
Heb nog wel een gasklephuis liggen paul!

in de planning voor aankomende zaterdag:
"aan tps armpje hengsten"
daarna naar binnen, biertje pakken en nadenken over het resultaat.
"aan tps armpje hengsten"
daarna naar binnen, biertje pakken en nadenken over het resultaat.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
net ff bij de renault dealer andere weerstand gehaald, lag op voorraad
kreeg eerst de 7701034874 mee, zelfde ding maar wit met een andere stekker. Na controle in auto weer teruggegaan en toen kreeg ik de 7701034875 mee. die is wel goed
morgen ff inbouwen!


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
vanmiddag even de TPS sensor getest. Motor gestart koud, klep open en aan hendel getrokken. Motor slaat dan idd af. Nieuwe kachelweerstand zit er ook in, dus de leen weerstand kan weer terug.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
net even kleine klusjes gedaan aan de cliko:
- lampje van klokje vervangen was stuk, ding pop je zo naar voren eruit en zit zon draai houdertje achterin zoals bij de tellerbak
- kaartenbak in deur schoongemaakt, daar heeft een keer een AA flesje gelekt, en was een grote ranzige plakboel
- hemelverlichting opengemaakt. Contact was beetje gammel (na 3x aanduwen bleef lampje pas aan). conact punt beetje opgeschuurd en iets naar beneden gedrukt dus dat is ook fix
- sleutel losgemaakt. Batterijtje is volgens mij bijna leeg, straks even nieuwe halen en boel ook even schoongemaakt (stof etc)
nu gaan me ramen wel open en dicht electrisch, alleen dit gaat nogal stroef. Waarmee smeren jullie het rubber meestal in waar het raam doorheen glijd? Ben bang dat ik de motortjes keer doorfik zo.
heb ook nog even gekeken naar buitentemperatuur meter in je spiegel. Deze is nog niet stuk maar ook niet echt nauwkeurig. In me oude dialogys kost deze 46 euro EX. Die laat ik dus nog mooi even zitten
(als nou tientje was ofzo maargoed)
- lampje van klokje vervangen was stuk, ding pop je zo naar voren eruit en zit zon draai houdertje achterin zoals bij de tellerbak
- kaartenbak in deur schoongemaakt, daar heeft een keer een AA flesje gelekt, en was een grote ranzige plakboel

- hemelverlichting opengemaakt. Contact was beetje gammel (na 3x aanduwen bleef lampje pas aan). conact punt beetje opgeschuurd en iets naar beneden gedrukt dus dat is ook fix

- sleutel losgemaakt. Batterijtje is volgens mij bijna leeg, straks even nieuwe halen en boel ook even schoongemaakt (stof etc)
nu gaan me ramen wel open en dicht electrisch, alleen dit gaat nogal stroef. Waarmee smeren jullie het rubber meestal in waar het raam doorheen glijd? Ben bang dat ik de motortjes keer doorfik zo.
heb ook nog even gekeken naar buitentemperatuur meter in je spiegel. Deze is nog niet stuk maar ook niet echt nauwkeurig. In me oude dialogys kost deze 46 euro EX. Die laat ik dus nog mooi even zitten

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Is l eens eerder voorbij gekomen. Sensor voor een nieuwer type was iets van 15e meen ik gelezen te hebben...
En het stroef gaan van het raam heeft denk ik eerder te maken met het mechanisme dan het raamrubber
En het stroef gaan van het raam heeft denk ik eerder te maken met het mechanisme dan het raamrubber
ja heb net rubber ingevet, scheelt wel iets maar niet heeel veel. Misschien keer scharnieren van het mechanisme invetten.tutuur schreef:Is l eens eerder voorbij gekomen. Sensor voor een nieuwer type was iets van 15e meen ik gelezen te hebben...
En het stroef gaan van het raam heeft denk ik eerder te maken met het mechanisme dan het raamrubber
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
massapunten even schoonmaken van de motor in de deur enz? dat helpt ook wel 

ja zal eens deurpaneel los maken. is wel een hoeren klus en in die kou geen zin in gehadHaas schreef:massapunten even schoonmaken van de motor in de deur enz? dat helpt ook wel

heb op wonderbaarlijke wijze ook al sinds vorige week geen stotterende motor meer gehad na het starten. Zal nog wel terugkomen

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Hoereklus, dat valt toch wel mee, 5 min en zo'n paneeltje ligt er af.PaulM schreef: ja zal eens deurpaneel los maken. is wel een hoeren klus en in die kou geen zin in gehad
Project: GTT Blue Sport
eraf wel ja, zonder te kaaien er weer netjes op zetten nietGerald schreef:Hoereklus, dat valt toch wel mee, 5 min en zo'n paneeltje ligt er af.PaulM schreef: ja zal eens deurpaneel los maken. is wel een hoeren klus en in die kou geen zin in gehad



Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
tot je bij de parkeergarage staat en hij gaat óf niet naar beneden, óf niet meer naar boven... 

vraagje met betrekking tot bougiekabels. Deze heb ik nog nooit vervangen dus doe ik er ook maar meteen bij
Nu zit ik te kijken bij Magnecor en ze hebben daar de magnecor kv85 voor de clio. Past deze ook beetje fatsoenlijk in de bougiekabel gleuven op je blok? Je moet de originele er al redelijk infrotten vandaar. Kabels kosten iets van rond de 100 euro (ligt eraan waar je ze haalt) en je krijgt er ook de bobine kabel bij. Iemand ervaring met dit setje op een F7P blok? 


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Benne goed, passen goed. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
De rode zijn iets dikker. Dan moet je iets wegvijlen van het plastic deksel anders gaat de isolatie inslijten. Ik heb rode magnecore's. De blauwe passen iets beter.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6662.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6662.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
standaard kabels zijn toch echt ruim voldoende bij een standaard motor. Wat kosten ze bij de dealer?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
iets van 121.- ex. dacht ik ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
hmm lol, ik heb zelf deze. Passen prima in het kapje
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 89&appid=1
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 89&appid=1
die van k-tec zijn geen magnecore's.
Voel er eigenlijk niet zo voor om die kap in te veilen. Dus ik zou dan kunnen kiezen voor die k-tec of voor de magnecor blauwe versie. Qua performance zijn beide goed genoeg voor standaard f7p dus?
zal eens kijken waar je die in NL kan bestellen 


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
blauw is +5pk, rood +7pk
dus ik wist het wel
ik zou wel de rode met zwarte dop nemen, die met groene dop zijn -3pk namelijk
bougiekabel is bougiekabel, maar gezien die krengen best prijzig zijn zal ik idd wel een setje magnecors nemen ofzo
dus ik wist het wel

ik zou wel de rode met zwarte dop nemen, die met groene dop zijn -3pk namelijk

bougiekabel is bougiekabel, maar gezien die krengen best prijzig zijn zal ik idd wel een setje magnecors nemen ofzo
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik heb rode op mijn 19 zitten, maar die passen niet fatsoenlijk in die kap hoor... heb ze zelf met wat tieraps op orde zitten, maar is niet handig als ze er een keer uit moeten.
Ik zou gaan voor blauwe magnecor's !
Ik zou gaan voor blauwe magnecor's !

Rode kabels:
Daarom heb ik dit kleine stukje eruit geveild
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... gnecor.jpg[/img]
Daarom heb ik dit kleine stukje eruit geveild
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... gnecor.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
dat bovenste kapje zit er bij mij niet meer op, dus weet niet of dat past. De kabels passen bij mij niet in de gootjes in de plaat waar je je bougies inzet, dat vind ik nogal irritant!
ja gaat me niet om die pk'sMartijn Kool schreef:blauw is +5pk, rood +7pk
dus ik wist het wel![]()
ik zou wel de rode met zwarte dop nemen, die met groene dop zijn -3pk namelijk
![]()
bougiekabel is bougiekabel, maar gezien die krengen best prijzig zijn zal ik idd wel een setje magnecors nemen ofzo


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl