ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Lees nog is goed :p
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Je zegt eerst dat het iets te is....

Dan zeg je dat het wel goed zit???
R19 16V '91
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

omdat je 15 meter post !

DAMN !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zet je bril is op!!!
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ik ga me eigen bericht niet nog is lezen :lol:

Sorry hoor (U)

Maar dan gaan ik het gewoon proberen.......
En Jo doe is niet zo sjagerijnig joh :beer:
R19 16V '91
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Ken 2ehands velgjes kopen met ET van 25.
Zou ik dan zonder spacers toe kunnen?
R19 16V '91
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je moet eigenlijk ET35 hebben. Met spacers wordt je ET waarde lager. ET25 betekend verder naar buiten staan van de velgen. Dus, Nee voor velgen met ET=25 heb je geen spacers nodig.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Dat si dus ook de planning...

Vraag of het dan zonder spacers ken :wink:
R19 16V '91
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ja, het kan zonder spacers. Kijk even of de boel niet aanloopt tegen de spatborden.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

bij een 19 16V kun je echt enorm veel band kwijt, vooral achter.. met ET20 en 20mm spoorverbreder per kant begon het pas aan te lopen op de rand met 70mm verlaging. :D

Het grootste probleem is dat ie bij extreme verlaging tegen de dorpel aan komt met inveren. dat doen mijn 17" wielen ook nog wel eens met 20mm spoorverbreder per kant als ik op de snelweg door een kuil ga ofzo. :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als het niet wil passen: slijpen en lassen (0)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

alles ken, ik kan jij kant wij kannen

Ken is de man van Barbie of een werkwoord in de vorm van iemand kennen.

Kan, is dat woord zo moeilijk toe te passen? wees blij dat ik niet typ zoals ik het uitspreek :beer:

maar goed, het kan dus, zoals jacques en ronald aangaven, prima.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ach man, als de deur maar los is! ;)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hier in twente gaat alles los, niets open :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:hier in twente gaat alles los, niets open :lol:
Hier in Zwolle ook hoor, net als ramen :P
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Ronald1916V schreef:
Martijn Kool schreef:hier in twente gaat alles los, niets open :lol:
Hier in Zwolle ook hoor, net als ramen :P
Net als de flesjes bier :beer:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

of de coooooooooola :beer:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

tja.....

mooi dat het ken.....
R19 16V '91
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Tja.. het verschil tussen kennen, kannen kunnen we niet... ( spraakwater!!) :D
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

Jeff rsi schreef:En nou merkte ik met monteren dat ik de rechter schokbreker heen en weer ken bewegen....
Je zie dan van boven af las je op het toplager kijk, de moer in het midden bijna een halve cm heen en weer gaan...
Ben ik dan gewoon toe aan een nieuw toplager?
Deze waren namelijk nog niet echt oud als ik FS1 moet geloven.
alweer hier omdat ik niet in je project topic kan, volgens mij moet je gewoon de moer aandraaien
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ingescheurde topschotel R19 16V
Afbeelding

Het kan ook je toplager zijn.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

dat heb je idd al aangegeven jacques, maar dat lijkt me zeer extreem dat dit het geval zou zijn bij hem...
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

is wel de kant waarvan ik de velg krom gereden heb :wink:

Dus het zou kunnen hoor.....
R19 16V '91
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Eerlijk gezegd nog steeds neit naar het veerpootje gekeken (N)

Heb er echt geen tijd voor....

Maar er zit geen scheur in hoor, Als ik ook daarna kijk en dan de veerpoot heen en weer scheur

Zie je echt alleen de moer heen en weer gaan.

Anders ff een ander toplagertje erop, heb er nog wel 1 ergens slingeren....
R19 16V '91
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Roald schreef:Pot vol blommen, is gisteren de snelheidsmeter ineens overleden.
Was lekker relaxed over de snelweg aan het cruisen, hoorde ineens een hoog klagelijk geluid zag de meter ineens wat rare bewegingen maken en op daarna nul km/h staan (U)
Anyway moet nog even kijken (het was donker) wat er nou precies loos is, ik hoop op de km teller kabel maar vrees dat het misschien ook wel eens de km teller aandrijving kan zijn die de geest heeft gegeven.

De vraag is dan ook hoe lastig is het vervangen de van de KM teller aandrijving van een JB3 bak op een 19 16v ?

Daarna nog naar huis gereden, geen rare geluiden verder, bak schakelt ook nog prima etc.
Snelheidsmeter werkt weer, kabel inderdaad gebroken vlak achter de tellerbak, wel een duur kabeltje (met hal gever) 60,- eutjes ex btw :p

edit:

Nu nog het volgende issue oplossen, mijn stuur wiebelt een beetje, lijkt op onbalans in de wielen maar dat is het niet.
Hier had ik al last van voor het ongeluk, destijds linker stuurkogel vervangen met Ronald16v (die was echt gaar) echter wiebelt m'n stuur nog steeds en voelt de auto ook onstabiel aan bij rechtuit rijden.
Stomme is als ik 20 a 30 km gereden heb is het weg en stuurt de auto gewoon zoals het hoort.
Ik weet dat er een minimale speling op de linker binnen kogel zit, echter als die dat is zou het toch niet na 20 a 30 km weg mogen zijn ?
Zowel Ronald16v als Martijn16v zeggen beide dat de speling zo weinig is dat het de moeite van het vervangen niet waard is.
Vraag me echt af waar in het kan zitten (versleten rubber bussen, stabi stang,wiellager etc ?!?)
Anything worth doing is worth doing right!.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

klein wiebeltje in de schijf miss?
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daar heb ik ook aan zitten denken, maar voel geen trilling in het rempedaal tijdens remmen, ook remt hij netjes recht.

Vrees dat er maar 1 manier op zit en dat is alles na te gaan lopen :(
Anything worth doing is worth doing right!.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

achterwielen ook 100% uitgebalanceerd? het is zonder er mee te rijden wel een beetje gokken natuurlijk....

ik snap ook niet waarom het na 20km wel goed zou zijn :(
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik gok op een aandrijfas. Reeds 2x voorgehad in het verleden. Alles vernieuwd wat het meest voor de hand ligt, van stuurkogels tot motorsteunen. Uiteindelijk bleek het de aandrijfas te zijn.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik heb wel een paar liggen voor je :)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Mocht het de aandrijfas zijn laat ik je het nog wel even weten, thx alvast :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

De veerpoot bij mij is btw al een tijdje opgelost hoor jongens....
Die moer zat inderdaad gewoon los :lol:

Heb nog ff een vraag.
Van de zomer wou ik megane 2.0 blokje in de R19 lepellen.
Maar ik vind het ook erg gaaf om met een turbo blok te rijden.
Dus is dan zo'n Volvo 480 blok niet iets?

En wat heb dat voor potentie verder?
Aangezien hij standaard minder opleverd aan vermogen dan de 1.8....
R19 16V '91
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jeff rsi schreef:De veerpoot bij mij is btw al een tijdje opgelost hoor jongens....
Die moer zat inderdaad gewoon los :lol:

Heb nog ff een vraag.
Van de zomer wou ik megane 2.0 blokje in de R19 lepellen.
Maar ik vind het ook erg gaaf om met een turbo blok te rijden.
Dus is dan zo'n Volvo 480 blok niet iets?

En wat heb dat voor potentie verder?
Aangezien hij standaard minder opleverd aan vermogen dan de 1.8....
Krab dat 16V logo er dan maar af als er een Volvo 480 motor in gaat, zo'n B18FT is wel geinig maar dan moet je er wel ff wat mee doen.. :)

Een dikke 2.0 zet meer zoden aan de dijk.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

pak dan een porsche blok als je toch gaat fantaseren (S)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dr zijn hier wel een aantal mensen die een B18FT in een 5je gestopt hebben en daar volgens mij best leuke resultaten mee boeken. Exacte informatie durf ik helaas niet te geven...

Je zou eens kunnen kijken of één van die mensen je op weg kunnen helpen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie