ACT: Renault 1916V.
Lees nog is goed 

Zet je bril is op!!!
Je moet eigenlijk ET35 hebben. Met spacers wordt je ET waarde lager. ET25 betekend verder naar buiten staan van de velgen. Dus, Nee voor velgen met ET=25 heb je geen spacers nodig.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
bij een 19 16V kun je echt enorm veel band kwijt, vooral achter.. met ET20 en 20mm spoorverbreder per kant begon het pas aan te lopen op de rand met 70mm verlaging. 
Het grootste probleem is dat ie bij extreme verlaging tegen de dorpel aan komt met inveren. dat doen mijn 17" wielen ook nog wel eens met 20mm spoorverbreder per kant als ik op de snelweg door een kuil ga ofzo.

Het grootste probleem is dat ie bij extreme verlaging tegen de dorpel aan komt met inveren. dat doen mijn 17" wielen ook nog wel eens met 20mm spoorverbreder per kant als ik op de snelweg door een kuil ga ofzo.

Als het niet wil passen: slijpen en lassen 

-
alles ken, ik kan jij kant wij kannen
Ken is de man van Barbie of een werkwoord in de vorm van iemand kennen.
Kan, is dat woord zo moeilijk toe te passen? wees blij dat ik niet typ zoals ik het uitspreek
maar goed, het kan dus, zoals jacques en ronald aangaven, prima.
Ken is de man van Barbie of een werkwoord in de vorm van iemand kennen.
Kan, is dat woord zo moeilijk toe te passen? wees blij dat ik niet typ zoals ik het uitspreek

maar goed, het kan dus, zoals jacques en ronald aangaven, prima.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
hier in twente gaat alles los, niets open 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Hier in Zwolle ook hoor, net als ramenMartijn Kool schreef:hier in twente gaat alles los, niets open

Tja.. het verschil tussen kennen, kannen kunnen we niet... ( spraakwater!!) 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
alweer hier omdat ik niet in je project topic kan, volgens mij moet je gewoon de moer aandraaienJeff rsi schreef:En nou merkte ik met monteren dat ik de rechter schokbreker heen en weer ken bewegen....
Je zie dan van boven af las je op het toplager kijk, de moer in het midden bijna een halve cm heen en weer gaan...
Ben ik dan gewoon toe aan een nieuw toplager?
Deze waren namelijk nog niet echt oud als ik FS1 moet geloven.
Eerlijk gezegd nog steeds neit naar het veerpootje gekeken
Heb er echt geen tijd voor....
Maar er zit geen scheur in hoor, Als ik ook daarna kijk en dan de veerpoot heen en weer scheur
Zie je echt alleen de moer heen en weer gaan.
Anders ff een ander toplagertje erop, heb er nog wel 1 ergens slingeren....

Heb er echt geen tijd voor....
Maar er zit geen scheur in hoor, Als ik ook daarna kijk en dan de veerpoot heen en weer scheur
Zie je echt alleen de moer heen en weer gaan.
Anders ff een ander toplagertje erop, heb er nog wel 1 ergens slingeren....
R19 16V '91
-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Snelheidsmeter werkt weer, kabel inderdaad gebroken vlak achter de tellerbak, wel een duur kabeltje (met hal gever) 60,- eutjes ex btwRoald schreef:Pot vol blommen, is gisteren de snelheidsmeter ineens overleden.
Was lekker relaxed over de snelweg aan het cruisen, hoorde ineens een hoog klagelijk geluid zag de meter ineens wat rare bewegingen maken en op daarna nul km/h staan![]()
Anyway moet nog even kijken (het was donker) wat er nou precies loos is, ik hoop op de km teller kabel maar vrees dat het misschien ook wel eens de km teller aandrijving kan zijn die de geest heeft gegeven.
De vraag is dan ook hoe lastig is het vervangen de van de KM teller aandrijving van een JB3 bak op een 19 16v ?
Daarna nog naar huis gereden, geen rare geluiden verder, bak schakelt ook nog prima etc.

edit:
Nu nog het volgende issue oplossen, mijn stuur wiebelt een beetje, lijkt op onbalans in de wielen maar dat is het niet.
Hier had ik al last van voor het ongeluk, destijds linker stuurkogel vervangen met Ronald16v (die was echt gaar) echter wiebelt m'n stuur nog steeds en voelt de auto ook onstabiel aan bij rechtuit rijden.
Stomme is als ik 20 a 30 km gereden heb is het weg en stuurt de auto gewoon zoals het hoort.
Ik weet dat er een minimale speling op de linker binnen kogel zit, echter als die dat is zou het toch niet na 20 a 30 km weg mogen zijn ?
Zowel Ronald16v als Martijn16v zeggen beide dat de speling zo weinig is dat het de moeite van het vervangen niet waard is.
Vraag me echt af waar in het kan zitten (versleten rubber bussen, stabi stang,wiellager etc ?!?)
Anything worth doing is worth doing right!.
klein wiebeltje in de schijf miss?
-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar voel geen trilling in het rempedaal tijdens remmen, ook remt hij netjes recht.
Vrees dat er maar 1 manier op zit en dat is alles na te gaan lopen
Vrees dat er maar 1 manier op zit en dat is alles na te gaan lopen

Anything worth doing is worth doing right!.
achterwielen ook 100% uitgebalanceerd? het is zonder er mee te rijden wel een beetje gokken natuurlijk....
ik snap ook niet waarom het na 20km wel goed zou zijn
ik snap ook niet waarom het na 20km wel goed zou zijn

ik gok op een aandrijfas. Reeds 2x voorgehad in het verleden. Alles vernieuwd wat het meest voor de hand ligt, van stuurkogels tot motorsteunen. Uiteindelijk bleek het de aandrijfas te zijn.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
ik heb wel een paar liggen voor je 

De veerpoot bij mij is btw al een tijdje opgelost hoor jongens....
Die moer zat inderdaad gewoon los
Heb nog ff een vraag.
Van de zomer wou ik megane 2.0 blokje in de R19 lepellen.
Maar ik vind het ook erg gaaf om met een turbo blok te rijden.
Dus is dan zo'n Volvo 480 blok niet iets?
En wat heb dat voor potentie verder?
Aangezien hij standaard minder opleverd aan vermogen dan de 1.8....
Die moer zat inderdaad gewoon los

Heb nog ff een vraag.
R19 16V '91
-
Krab dat 16V logo er dan maar af als er een Volvo 480 motor in gaat, zo'n B18FT is wel geinig maar dan moet je er wel ff wat mee doen..Jeff rsi schreef:De veerpoot bij mij is btw al een tijdje opgelost hoor jongens....
Die moer zat inderdaad gewoon los![]()
Heb nog ff een vraag.

Een dikke 2.0 zet meer zoden aan de dijk.
-
pak dan een porsche blok als je toch gaat fantaseren 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Dr zijn hier wel een aantal mensen die een B18FT in een 5je gestopt hebben en daar volgens mij best leuke resultaten mee boeken. Exacte informatie durf ik helaas niet te geven...
Je zou eens kunnen kijken of één van die mensen je op weg kunnen helpen?
Je zou eens kunnen kijken of één van die mensen je op weg kunnen helpen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi