maar ik zou zelf nooit gaan zitten kutten
met boortjes die afbreken
of schuurbandjes die scheuren e.d
koop een kant en klare voor 7 of 8 tientjes

Garret GT2860 heb ik ergens gelezen.Merijn schreef:Ja, maar wat voor turbo komt daarop?
Jochem de Haas schreef:FF uit mijn hoofd : het gat is nu 48 en je kan zomaar naar 51 a 52 en in de bocht kan je ook nog wat materiaal weg halen zodat ie wat vloeiender is.
je mag er nog een 4" achterhangen, je blijft een restrictie houden in de elbow. De oplossing van AX is ideaal. Zelfs als je zou uitgaan dat dit std diameter is komt het nog gunstiger uit dan een elbow met zogenaamde 2.5" die nooit 2.5" is maar in feite 2.20".tutuur schreef:Dit is een mooie oplossing. Denk dat 2,5 pas echt zin heeft bij joost z'n setup oid.
je zei nu eens iets zinnigs en nu verkloot je het weertutuur schreef:gt2871r
edit: noodzakelijk weet ik niet maar liever meteen goed, zou zonde zijn als de uitlaat een restrictie is.....
Dit is niet zo. Kun je zo geen uitspraak over doen, het heeft helemaal met de stroming te maken, hoe dik de pijp is ná de restrictie etc. In principe zorgt de restrictie voor meer snelheid, dus als je dun blijft boeit dat verder niet meer. Ga je in een keer open krijg je zelfs meer restrictie of juist aanzuiging (golfbeweging in een open eind, daarvoor is ook de uitlaat van een tweetakt zo speciaal). Bij een viertakt is dat niet zo heel belangrijk omdat de spoeling door de kleppen geregeld wordt. Daarbij haalt de turbo ook de pulsen van de kleppen er verder uit, dus het motto bij de GTT: hoe opener hoe beter.tutuur schreef:indd. al levert het sowieso wat op om er een grotere downpipe achter te hangen, een restrictie op 10cm is altijd minder erg dan 1 van 40cm lang...