ACT: Clio16V
Wat heeft ie daar aan dan? 

bestraat er een of andere standaard manier om je schakelstang af te stellen?
krijg hem namelijk niet meer in zijn 4e versnelling sinds de bak motor en subframe los zijn geweest.
heb wel een schakelwegverkorter gemonteerd van MB
krijg hem namelijk niet meer in zijn 4e versnelling sinds de bak motor en subframe los zijn geweest.
heb wel een schakelwegverkorter gemonteerd van MB
ik zet altijd de pook in de achteruit en dan de stang los draaien en de bak in de achteruit drukken. Hiermee pak je de meest uiterste slag, dit werkt tot nu toe bij mij prima. Je moet dit wel met zijn 2en doen.
Weet iemand wat de 2 linkse boogjes precies doen? En wat is een normale prijs voor zo'n complete set lagers?
[img]http://img18.imageshack.us/img18/5952/dscn5472.jpg[/img]
[img]http://img18.imageshack.us/img18/5952/dscn5472.jpg[/img]
ah snap ze nu, wist niet hoe ze heten. 

-
- Über-Spammer
Ptrgte van dit forum anders benaderen? Hij is de man die hier goede spullen voor levert

heb al lagers geregeld via zomer motorsport (zit hier om de hoek).
Weet iemand of de boutjes waarmee je de krukass monteert rekbouten zijn zoals de drijfstangbouten?
Weet iemand of de boutjes waarmee je de krukass monteert rekbouten zijn zoals de drijfstangbouten?
-
krukass?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ja die kapjes om de krukass
Hoofdlagerbouten zijn geen rekbouten...
setje lagers kost maximaal 100 euro in totaal...
hoofdlagers, drijfstanglagers en axiaallagers...
en die axiaallagers zou ik er in ieder geval wel in zetten, en niet omdraaien... anders kun je binnen 100 km een nieuwe krukas komen halen...
Oh ja, als je toch bezig bent, meet de hoofdlagerboring met aangetrokken bouten even na, en de small/bigends van de drijfstangen voor je ze monteert... kan je ook wel een uitlopend lager schelen...
nieuwe zuigerveren en het blok even honen kan ook geen kwaad trouwens... als je toch bezig bent
succes
en die axiaallagers zou ik er in ieder geval wel in zetten, en niet omdraaien... anders kun je binnen 100 km een nieuwe krukas komen halen...

Oh ja, als je toch bezig bent, meet de hoofdlagerboring met aangetrokken bouten even na, en de small/bigends van de drijfstangen voor je ze monteert... kan je ook wel een uitlopend lager schelen...
nieuwe zuigerveren en het blok even honen kan ook geen kwaad trouwens... als je toch bezig bent
succes
-
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Hoonpatroon ziet er nog bijzonder netjes uit. Het wordt ook geen volledige revisie. Nieuwe lagers zijn besteld en zitten inderdaad onder de 100 euroPtrGte schreef:Hoofdlagerbouten zijn geen rekbouten...
en die axiaallagers zou ik er in ieder geval wel in zetten, en niet omdraaien... anders kun je binnen 100 km een nieuwe krukas komen halen...![]()
nieuwe zuigerveren en het blok even honen kan ook geen kwaad trouwens... als je toch bezig bent![]()
succes

-
voor jezelf of is dit voor mike?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
zo schakelstang effe verdraait en alles werkt weer 100% me is happy

jehebt toch een krukas? laat je die toch fixen.....Geert schreef:Hoonpatroon ziet er nog bijzonder netjes uit. Het wordt ook geen volledige revisie. Nieuwe lagers zijn besteld en zitten inderdaad onder de 100 euroPtrGte schreef:Hoofdlagerbouten zijn geen rekbouten...
en die axiaallagers zou ik er in ieder geval wel in zetten, en niet omdraaien... anders kun je binnen 100 km een nieuwe krukas komen halen...![]()
nieuwe zuigerveren en het blok even honen kan ook geen kwaad trouwens... als je toch bezig bent![]()
succesAlleen de sloop nog even af voor een f8q krukasje.
hehe $$$, f8q krukas is meestal goedkopertutuur schreef:jehebt toch een krukas? laat je die toch fixen.....Geert schreef:Hoonpatroon ziet er nog bijzonder netjes uit. Het wordt ook geen volledige revisie. Nieuwe lagers zijn besteld en zitten inderdaad onder de 100 euroPtrGte schreef:Hoofdlagerbouten zijn geen rekbouten...
succesAlleen de sloop nog even af voor een f8q krukasje.
als je er 1 vind ja 

ik geef toch netjes aan dat er lager schade is? ik zie geen probleem.
voor mij is het economisch niet interresant om te repareren idd, iemand die krukassen kan slijpen denkt daar vast heel anders over.
patrick bied ze zeker niet te duur aan. maar het kan zeker goedkoper, zoals dit: http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... html?q=1.9
al is de kans groot dat deze al stuk is. Ronald heeft het ook gedaan met een kangoo motor.
al is de kans groot dat deze al stuk is. Ronald heeft het ook gedaan met een kangoo motor.
ik heb nu soms het volgende:
Als ik de auto start start ie meteen. stationair loopt ie gewoon op 900 toeren als ik dan weg wil rijden dan begint ie te haperen en zakt te toeren teller bijna tot 0 en schiet dan weer omhoog. (ook als ik dan weer stil sta). Na +- halve minuut ofzo en beetje rijden is het weer weg. Gebeurt niet als ie warm is maar bv nacht heeft stilgestaan. Ik heb dit al eerder gehad als ik met hogedruk spuit rechtsvoor in de wielkast spuit. Volgens mij is het dus iets met vocht/nat van een sensor ofzo. Iemand idee welke?
of wat het anders is.
Als ik de auto start start ie meteen. stationair loopt ie gewoon op 900 toeren als ik dan weg wil rijden dan begint ie te haperen en zakt te toeren teller bijna tot 0 en schiet dan weer omhoog. (ook als ik dan weer stil sta). Na +- halve minuut ofzo en beetje rijden is het weer weg. Gebeurt niet als ie warm is maar bv nacht heeft stilgestaan. Ik heb dit al eerder gehad als ik met hogedruk spuit rechtsvoor in de wielkast spuit. Volgens mij is het dus iets met vocht/nat van een sensor ofzo. Iemand idee welke?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
vanmorgen weer zonder problemen weggereden dus lama 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Mike heeft een vergelijkbaar probleem gehad. Toen hij later een kortsluiting in zijn kabelboom had, en wij deze samen met de injectoren hebben vervangen was het probleem opgelost. Hij heeft dik een half jaar met een bokkende motor gereden, na 2 min. normaal rijden was het elke keer voorbij.
5e injector?
die hebben we toen niet vervangen, maar ook niet meer aangesloten....
vanmorgen was het weer zover, half minuutje inhouden bij het rijden. toch maar eens kijken wat het kan zijn ergens vocht in? als het iets simpels is te fixen lukt het mij zelf welPaulM schreef:ik heb nu soms het volgende:
Als ik de auto start start ie meteen. stationair loopt ie gewoon op 900 toeren als ik dan weg wil rijden dan begint ie te haperen en zakt te toeren teller bijna tot 0 en schiet dan weer omhoog. (ook als ik dan weer stil sta). Na +- halve minuut ofzo en beetje rijden is het weer weg. Gebeurt niet als ie warm is maar bv nacht heeft stilgestaan. Ik heb dit al eerder gehad als ik met hogedruk spuit rechtsvoor in de wielkast spuit. Volgens mij is het dus iets met vocht/nat van een sensor ofzo. Iemand idee welke?of wat het anders is.

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Hoe lang zou de tussensprint van 80 tot 120 km/u mogen duren bij de Clio 1,8 16V in z'n "3" ??
Ik kan op i-net niet echt iets terugvinden behalve de tijd gereden in "4" of "5" ...
Ik kan op i-net niet echt iets terugvinden behalve de tijd gereden in "4" of "5" ...

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"