ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

en anders koop je goedkoop mijn 16V :bang:
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat heeft ie daar aan dan? :lol:
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

maakt niet uit, ik moet ervan af :lol:
R19 16V '91
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

bestraat er een of andere standaard manier om je schakelstang af te stellen?

krijg hem namelijk niet meer in zijn 4e versnelling sinds de bak motor en subframe los zijn geweest.

heb wel een schakelwegverkorter gemonteerd van MB
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik zet altijd de pook in de achteruit en dan de stang los draaien en de bak in de achteruit drukken. Hiermee pak je de meest uiterste slag, dit werkt tot nu toe bij mij prima. Je moet dit wel met zijn 2en doen.
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

hey mark,

is het allemaal gelukt met de onderdelen?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Weet iemand wat de 2 linkse boogjes precies doen? En wat is een normale prijs voor zo'n complete set lagers?

[img]http://img18.imageshack.us/img18/5952/dscn5472.jpg[/img]
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Mmmm, krukas axiaal lagers........zijn niet geheel onbelangrijk zeg maar :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ah snap ze nu, wist niet hoe ze heten. :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ptrgte van dit forum anders benaderen? Hij is de man die hier goede spullen voor levert (Y) (Y) (Y)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

heb al lagers geregeld via zomer motorsport (zit hier om de hoek).

Weet iemand of de boutjes waarmee je de krukass monteert rekbouten zijn zoals de drijfstangbouten?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

krukass?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ja die kapjes om de krukass
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Hoofdlagerbouten zijn geen rekbouten...

setje lagers kost maximaal 100 euro in totaal...
hoofdlagers, drijfstanglagers en axiaallagers...

en die axiaallagers zou ik er in ieder geval wel in zetten, en niet omdraaien... anders kun je binnen 100 km een nieuwe krukas komen halen... :beer:

Oh ja, als je toch bezig bent, meet de hoofdlagerboring met aangetrokken bouten even na, en de small/bigends van de drijfstangen voor je ze monteert... kan je ook wel een uitlopend lager schelen...

nieuwe zuigerveren en het blok even honen kan ook geen kwaad trouwens... als je toch bezig bent :wink:

succes
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

PtrGte schreef:Hoofdlagerbouten zijn geen rekbouten...

setje lagers kost maximaal 100 euro in totaal...
hoofdlagers, drijfstanglagers en axiaallagers...

en die axiaallagers zou ik er in ieder geval wel in zetten, en niet omdraaien... anders kun je binnen 100 km een nieuwe krukas komen halen... :beer:

Oh ja, als je toch bezig bent, meet de hoofdlagerboring met aangetrokken bouten even na, en de small/bigends van de drijfstangen voor je ze monteert... kan je ook wel een uitlopend lager schelen...

nieuwe zuigerveren en het blok even honen kan ook geen kwaad trouwens... als je toch bezig bent :wink:

succes
Hoonpatroon ziet er nog bijzonder netjes uit. Het wordt ook geen volledige revisie. Nieuwe lagers zijn besteld en zitten inderdaad onder de 100 euro :) Alleen de sloop nog even af voor een f8q krukasje.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

voor jezelf of is dit voor mike?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zo schakelstang effe verdraait en alles werkt weer 100% me is happy (Y) :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Geert schreef:
PtrGte schreef:Hoofdlagerbouten zijn geen rekbouten...

setje lagers kost maximaal 100 euro in totaal...
hoofdlagers, drijfstanglagers en axiaallagers...

en die axiaallagers zou ik er in ieder geval wel in zetten, en niet omdraaien... anders kun je binnen 100 km een nieuwe krukas komen halen... :beer:

Oh ja, als je toch bezig bent, meet de hoofdlagerboring met aangetrokken bouten even na, en de small/bigends van de drijfstangen voor je ze monteert... kan je ook wel een uitlopend lager schelen...

nieuwe zuigerveren en het blok even honen kan ook geen kwaad trouwens... als je toch bezig bent :wink:

succes
Hoonpatroon ziet er nog bijzonder netjes uit. Het wordt ook geen volledige revisie. Nieuwe lagers zijn besteld en zitten inderdaad onder de 100 euro :) Alleen de sloop nog even af voor een f8q krukasje.
jehebt toch een krukas? laat je die toch fixen.....
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

tutuur schreef:
Geert schreef:
PtrGte schreef:Hoofdlagerbouten zijn geen rekbouten...

setje lagers kost maximaal 100 euro in totaal...
hoofdlagers, drijfstanglagers en axiaallagers...

en die axiaallagers zou ik er in ieder geval wel in zetten, en niet omdraaien... anders kun je binnen 100 km een nieuwe krukas komen halen... :beer:

Oh ja, als je toch bezig bent, meet de hoofdlagerboring met aangetrokken bouten even na, en de small/bigends van de drijfstangen voor je ze monteert... kan je ook wel een uitlopend lager schelen...

nieuwe zuigerveren en het blok even honen kan ook geen kwaad trouwens... als je toch bezig bent :wink:

succes
Hoonpatroon ziet er nog bijzonder netjes uit. Het wordt ook geen volledige revisie. Nieuwe lagers zijn besteld en zitten inderdaad onder de 100 euro :) Alleen de sloop nog even af voor een f8q krukasje.
jehebt toch een krukas? laat je die toch fixen.....
hehe $$$, f8q krukas is meestal goedkoper
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

als je er 1 vind ja :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En dan die rotte krukas proberen te verkopen? Tjonge Geert, je valt wel hard door de mand zo af en toe hoor :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik geef toch netjes aan dat er lager schade is? ik zie geen probleem.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja maar zelf een nieuwe zoeken, blijft typisch ;)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

voor mij is het economisch niet interresant om te repareren idd, iemand die krukassen kan slijpen denkt daar vast heel anders over.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik wilde al roepen, zo duur is dat niet bij Patrick hoor (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

idd (Y)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

patrick bied ze zeker niet te duur aan. maar het kan zeker goedkoper, zoals dit: http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... html?q=1.9

al is de kans groot dat deze al stuk is. Ronald heeft het ook gedaan met een kangoo motor.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ik heb nu soms het volgende:

Als ik de auto start start ie meteen. stationair loopt ie gewoon op 900 toeren als ik dan weg wil rijden dan begint ie te haperen en zakt te toeren teller bijna tot 0 en schiet dan weer omhoog. (ook als ik dan weer stil sta). Na +- halve minuut ofzo en beetje rijden is het weer weg. Gebeurt niet als ie warm is maar bv nacht heeft stilgestaan. Ik heb dit al eerder gehad als ik met hogedruk spuit rechtsvoor in de wielkast spuit. Volgens mij is het dus iets met vocht/nat van een sensor ofzo. Iemand idee welke? :) of wat het anders is.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

vanmorgen weer zonder problemen weggereden dus lama :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Mike heeft een vergelijkbaar probleem gehad. Toen hij later een kortsluiting in zijn kabelboom had, en wij deze samen met de injectoren hebben vervangen was het probleem opgelost. Hij heeft dik een half jaar met een bokkende motor gereden, na 2 min. normaal rijden was het elke keer voorbij.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

5e injector?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

die hebben we toen niet vervangen, maar ook niet meer aangesloten....
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

PaulM schreef:ik heb nu soms het volgende:

Als ik de auto start start ie meteen. stationair loopt ie gewoon op 900 toeren als ik dan weg wil rijden dan begint ie te haperen en zakt te toeren teller bijna tot 0 en schiet dan weer omhoog. (ook als ik dan weer stil sta). Na +- halve minuut ofzo en beetje rijden is het weer weg. Gebeurt niet als ie warm is maar bv nacht heeft stilgestaan. Ik heb dit al eerder gehad als ik met hogedruk spuit rechtsvoor in de wielkast spuit. Volgens mij is het dus iets met vocht/nat van een sensor ofzo. Iemand idee welke? :) of wat het anders is.
vanmorgen was het weer zover, half minuutje inhouden bij het rijden. toch maar eens kijken wat het kan zijn ergens vocht in? als het iets simpels is te fixen lukt het mij zelf wel :) zal wel eens filmpje maken als het voorkomt.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hoe lang zou de tussensprint van 80 tot 120 km/u mogen duren bij de Clio 1,8 16V in z'n "3" ??

Ik kan op i-net niet echt iets terugvinden behalve de tijd gereden in "4" of "5" ... |:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie