[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd
*krabt aan hoofd 

hmz...ding was helemaal aan gort, dus er maar afgelaten voor het gemak.. 

-
idd, dik lomp zwaar ding is datSteven schreef:Volgens mij heb ik die pot er ook eens afgerukt, met dat brok ijzer van 13 kilo wat eromheen zit
Weet niet meer wat ik met die vacuumslangen heb gedaan, maar hij loopt wel (vrij) normaal

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
die is die gast zeker onderweg al verloren, want die zat er al niet meer 

hmm dacht dat alleen de williamsen die zware houder hadden, alle 16v's die ik ken hebben een veel lichtere variant.
weg met die troep
hoe hebben degene dat met een ombouw in een 5 gedaan?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Euh niet aangesloten bij de 5 ........en ik heb geen probleem.
Nouja heel af en toe blijft ie hoog stationair lopen als ik echt gas geven heb .
Mij is verteld dat dat in de ecu zit ( 19 16v ) die houd hem tijdens het overschakelen op een beetje hoger op toeren en die blijft dan "hangen"
Nouja heel af en toe blijft ie hoog stationair lopen als ik echt gas geven heb .
Mij is verteld dat dat in de ecu zit ( 19 16v ) die houd hem tijdens het overschakelen op een beetje hoger op toeren en die blijft dan "hangen"
Die ecu's doen dat inderdaad, maar dat is afhankelijk van je snelheidssignaal die achter je tellerbak wordt opgenomen.
Pas als je écht stilstaat gaat de motor laag lopen.
Pas als je écht stilstaat gaat de motor laag lopen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja en dat stukje tellerkabel is bij mij niet aangesloten ........dus heb ik dat probleem soms....ff sleutel stukje terug en hij loopt weer rustig
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Dat dat het probleem is lijkt me sterk, ik heb ook eens gereden met die stekker er af en dan bleef ie 1600 RPM draaien als je een keer boven de 5000 RPM geweest was, opnieuw starten en hij liep weer 900 RPM.
Die van jullie loopt toch altijd 2000 RPM als ie loopt ?
Die van jullie loopt toch altijd 2000 RPM als ie loopt ?
dat heb jij toch ook neef?
Immer wieder die verdammte Holländer
eergister eigenlijk niet veel meer gedaan, uitlaat netjes gehangen en goed vastgezet en luchtdicht. Daarna nog even gestart, krijg het toerental maar niet naar beneden, verloor de zin ook best wel snel, dus na een uur dat ding weer buiten gezet. Wel gereden, maar wat me ook opviel, is datie geen trekkracht heeft, zodra je de koppeling op laat komen, valtie bijna meteen uit en looptie zowat op 2 a 3 poten. Daarbij ging het brandstoflampje meteen branden. Dat zou wat kunnen verklaren? Heb nu een andere ECU bij me, dus die er straks maar aanhangen. Vannacht maar bedacht dat er ook water in de bougieschachten kon staan, het voelt een beetje als bij mijn 19. (kan kloppen, volgens mij zit die afwaterbak verstopt.
to be continued... duimen maar !
to be continued... duimen maar !

de afwater bak zit bij een clio niet boven de motor. Ook nog nooit over gelezen bij een clio.
Ik denk dat haas onder de parafan bedoelt, waar de ecu zit.
Het is opgelost, hij loopt nu netjes 950 rpm stationair !!
Eerst maar eens de tankontluchting overgezet van de oude cas, geen verschil.
Toen de ECU maar gewisseld, aangezien de ECU's bij de carrosserien zijn gebleven. Verwachte er niet veel van, maar goed.. je weet t niet.. Geen verschil.
Heb ook de oliedruksensor op het blok vervangen, want had het idee dat die van ons kaduuk was (nieuwe oliepomp en lagers, koud 1 bar druk
). De andere maakt iets verschil, met de nadruk op iets.. 2.5 bar koud
. Tijd voor een goed externe met degelijke meter!
Toen nog maar eens laten lopen....hmz, nog steeds niet goed. Straks wel de auto naar binnen gereden en toen viel me al op, dat hij bekant niet remde. Niet zo gek als je de schijven/blokken ziet, maar goed, had echt een knoeperd hard pedaal. En toen viel op een helder moment het kwartje! Ja hoor, de vacuumslang voor de rembekrachtiger zat los boven het inlaatspruitstuk! Daar zit zo'n klein slangetje van een cm of 4, wat weer op dat stalen leidinkje zit... die zat dus los, hoorde m sissen !
Kwestie van laat werken, kabelbomen wisselen en niet alles goed genoeg gecontroleerd
Nou, nog maar eens ff verderknutselen

Eerst maar eens de tankontluchting overgezet van de oude cas, geen verschil.
Toen de ECU maar gewisseld, aangezien de ECU's bij de carrosserien zijn gebleven. Verwachte er niet veel van, maar goed.. je weet t niet.. Geen verschil.
Heb ook de oliedruksensor op het blok vervangen, want had het idee dat die van ons kaduuk was (nieuwe oliepomp en lagers, koud 1 bar druk

Toen nog maar eens laten lopen....hmz, nog steeds niet goed. Straks wel de auto naar binnen gereden en toen viel me al op, dat hij bekant niet remde. Niet zo gek als je de schijven/blokken ziet, maar goed, had echt een knoeperd hard pedaal. En toen viel op een helder moment het kwartje! Ja hoor, de vacuumslang voor de rembekrachtiger zat los boven het inlaatspruitstuk! Daar zit zo'n klein slangetje van een cm of 4, wat weer op dat stalen leidinkje zit... die zat dus los, hoorde m sissen !
Kwestie van laat werken, kabelbomen wisselen en niet alles goed genoeg gecontroleerd

Nou, nog maar eens ff verderknutselen

wat was nu de fix voor het toerental?
slangetje dus? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
ja, toen we de kabelboom op de motor hebben gewisseld heb ik die losgehad. Daarna maar half teruggezet. Van bovenaf leek hij goed te zitten, maar hij lag bovenop de stalen leiding ipv eromheen. Hield mijn vinger erop en toen was het meteen goed. Erop gezet en klaar 

mooi gefixed

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
vanavond vloerkleed eruit halen, bovenkap van het dash monteren, interieur wat verder strippen en stoelframes lassen 
Owja, kon het gister niet laten dus nog wat rondjes op het terrein gereden.... en er staan nu 2 dikke zwarte strepen

Owja, kon het gister niet laten dus nog wat rondjes op het terrein gereden.... en er staan nu 2 dikke zwarte strepen

Mark is er vandaag niet 
Als er gouden schuimers geschonken worden, zul je wel niet meer komen
Bel wel ff van tevoren

Als er gouden schuimers geschonken worden, zul je wel niet meer komen

Bel wel ff van tevoren

zo..zojuist heb ik het interieur eruit gehaald voor zover we/ik dat wilde(n) en voor zover dat er nog inzat. Meteen alles maar schoongemaakt, vorige eigenaar heeft er denk ik nogal eens een hond in vervoerd...JAK!

Verder even wat beter uitgelijnd op het oog, nu was duwen nogal moeilijk, voorwielen stonden zo /-----\ . De hele dag (van 8.00 tot 22.00uur) de accu op de lader gehad. Hij is wel wat voller heb ik het idee, maar ben toch bang dat hij het niet lang vol gaat houden. Goed we zien wel, als het teveel gehoer wordt, heb ik zo een nieuwe gehaald
Stoelen ben ik niet aan toegekomen helaas.
Volgende hindernissen:
- remmerij controleren/vervangen en updaten (klauwen en slangen)
- cupdempers + veren
- tandje lager aan achterzijde
- stoelframes maken. Rechts waarschijnlijk vast en links op slede.
- Lasplaten bestellen en in lassen.
- Kooi erin
- APK puntjes
- APK?
Zo...nu naar huis, biertje drinken

Verder even wat beter uitgelijnd op het oog, nu was duwen nogal moeilijk, voorwielen stonden zo /-----\ . De hele dag (van 8.00 tot 22.00uur) de accu op de lader gehad. Hij is wel wat voller heb ik het idee, maar ben toch bang dat hij het niet lang vol gaat houden. Goed we zien wel, als het teveel gehoer wordt, heb ik zo een nieuwe gehaald

Stoelen ben ik niet aan toegekomen helaas.
Volgende hindernissen:
- remmerij controleren/vervangen en updaten (klauwen en slangen)
- cupdempers + veren
- tandje lager aan achterzijde
- stoelframes maken. Rechts waarschijnlijk vast en links op slede.
- Lasplaten bestellen en in lassen.
- Kooi erin
- APK puntjes
- APK?
Zo...nu naar huis, biertje drinken

Lasplaten kun je zelf wel ff vouwen met hamer en bankschroef 
Hebbie al veren voor die cupperts?
Als die stoelen gewone zijbevestiging hebben kun je ze direct op de dwarsbalken van de vloer zetten, voor bestuurderskant zelfde verhaal, alleen heb ik wat platgeslagen 5GT rails gepakt

Hebbie al veren voor die cupperts?
Als die stoelen gewone zijbevestiging hebben kun je ze direct op de dwarsbalken van de vloer zetten, voor bestuurderskant zelfde verhaal, alleen heb ik wat platgeslagen 5GT rails gepakt

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Mocht je nog cupdempers zoeken, ik heb nog een set liggen waar ik niets meer mee doe. 

@steven: ik laat wel ff wat nets laseren en zetten bij de buren
Scheelt veel tijd en irritatie 
Veren hebben we nog niet, jij ideeen? Heb al een keer met JP hierover gehad en hij raadde ons aan niet verder dan -60 te gaan. Maar goed, welk merk? Raymond (DPT) had ook nog wel ideeen, alleen neem ik niet zo snel iets aan van mensen, dus heb graag een zelfgevormde mening
@Ronald: Hebben al een setje cupdempers rondom liggen

Veren hebben we nog niet, jij ideeen? Heb al een keer met JP hierover gehad en hij raadde ons aan niet verder dan -60 te gaan. Maar goed, welk merk? Raymond (DPT) had ook nog wel ideeen, alleen neem ik niet zo snel iets aan van mensen, dus heb graag een zelfgevormde mening

@Ronald: Hebben al een setje cupdempers rondom liggen

Ik zou die cupdempers alleen monteren als je de originele veren erbij kan vinden (die zijn heel kort). Nadeel is alleen wel dat er niet mee te rijden is op nat, omdat ze gewoon te stug zijn. Als je die veren niet kan vinden zou je kunnen overwegen om op zoek te gaan naar een schroefset. Je kan dan ook nog wat spelen met de instellingen, wat handig kan zijn als je bijv weet dat je op een nat circuit gaat rijden.
Het mooiste is een (cup)schroefset met 180 kg veren en bilstein dempers. Die zijn alleen schaars, en doorgaans duur.
Het mooiste is een (cup)schroefset met 180 kg veren en bilstein dempers. Die zijn alleen schaars, en doorgaans duur.
-
- Über-Spammer
Met originele cupveren zou ik me niet wagen op de ring, ook niet als het droog is. met -50 veren kom je daar best goed weg, dan gebeurd er in elk geval nog iets als je door een hobbel rijd
Over die schroefpoten, zo'n set heb ik hier ook nog liggen, alleen mis ik de onderdelen wat bovenop de veren komen. Heb jij een foto van de losse onderdelen, of een adres wat me verder kan helpen?

Over die schroefpoten, zo'n set heb ik hier ook nog liggen, alleen mis ik de onderdelen wat bovenop de veren komen. Heb jij een foto van de losse onderdelen, of een adres wat me verder kan helpen?
Er hoort een stalen topschotels boven op de veer. Als je die hebt, kan je de originele rubberen topmounts gebruiken. Ik denk niet dat er in de cup andere topmounts gebruikt zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb er geen foto van, en onder de auto is er niets van te zien. Die schotel die boven op de veer komt zou je eventueel cnc kunnen laten draaien, mocht je hem echt niet kunnen vinden.
Kan je eens een foto posten van jouw set?
Ik heb er geen foto van, en onder de auto is er niets van te zien. Die schotel die boven op de veer komt zou je eventueel cnc kunnen laten draaien, mocht je hem echt niet kunnen vinden.
Kan je eens een foto posten van jouw set?
Deze top mounts (coilover variant uiteraard) komen met die topschotels, geen idee in hoeverre zoiets universeel is:Jean-Paul-S schreef:Met originele cupveren zou ik me niet wagen op de ring, ook niet als het droog is. met -50 veren kom je daar best goed weg, dan gebeurd er in elk geval nog iets als je door een hobbel rijd![]()
http://www.kamracing.co.uk/index.php/re ... o-mk1.html