[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

*krabt aan hoofd :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hmz...ding was helemaal aan gort, dus er maar afgelaten voor het gemak.. :S

(Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Volgens mij heb ik die pot er ook eens afgerukt, met dat brok ijzer van 13 kilo wat eromheen zit :lol:

Weet niet meer wat ik met die vacuumslangen heb gedaan, maar hij loopt wel (vrij) normaal :p
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:Volgens mij heb ik die pot er ook eens afgerukt, met dat brok ijzer van 13 kilo wat eromheen zit :lol:

Weet niet meer wat ik met die vacuumslangen heb gedaan, maar hij loopt wel (vrij) normaal :p
idd, dik lomp zwaar ding is dat |:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

die is die gast zeker onderweg al verloren, want die zat er al niet meer :lol:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

hmm dacht dat alleen de williamsen die zware houder hadden, alle 16v's die ik ken hebben een veel lichtere variant.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

weg met die troep :p hoe hebben degene dat met een ombouw in een 5 gedaan?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Euh niet aangesloten bij de 5 ........en ik heb geen probleem.

Nouja heel af en toe blijft ie hoog stationair lopen als ik echt gas geven heb .
Mij is verteld dat dat in de ecu zit ( 19 16v ) die houd hem tijdens het overschakelen op een beetje hoger op toeren en die blijft dan "hangen"
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Die ecu's doen dat inderdaad, maar dat is afhankelijk van je snelheidssignaal die achter je tellerbak wordt opgenomen.

Pas als je écht stilstaat gaat de motor laag lopen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja en dat stukje tellerkabel is bij mij niet aangesloten ........dus heb ik dat probleem soms....ff sleutel stukje terug en hij loopt weer rustig
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Dat dat het probleem is lijkt me sterk, ik heb ook eens gereden met die stekker er af en dan bleef ie 1600 RPM draaien als je een keer boven de 5000 RPM geweest was, opnieuw starten en hij liep weer 900 RPM.

Die van jullie loopt toch altijd 2000 RPM als ie loopt ?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dat heb jij toch ook neef?
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mja tis alleen niet zo erg meer, vroeger was het nog wel es 1500 toeren, nu ist 900 normaal of 1000-1100 hoog, dusja ik heb nog niet de moeite genomen om er iets aan te doen, loopt prima zo :smile:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

eergister eigenlijk niet veel meer gedaan, uitlaat netjes gehangen en goed vastgezet en luchtdicht. Daarna nog even gestart, krijg het toerental maar niet naar beneden, verloor de zin ook best wel snel, dus na een uur dat ding weer buiten gezet. Wel gereden, maar wat me ook opviel, is datie geen trekkracht heeft, zodra je de koppeling op laat komen, valtie bijna meteen uit en looptie zowat op 2 a 3 poten. Daarbij ging het brandstoflampje meteen branden. Dat zou wat kunnen verklaren? Heb nu een andere ECU bij me, dus die er straks maar aanhangen. Vannacht maar bedacht dat er ook water in de bougieschachten kon staan, het voelt een beetje als bij mijn 19. (kan kloppen, volgens mij zit die afwaterbak verstopt.

to be continued... duimen maar ! ;)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

de afwater bak zit bij een clio niet boven de motor. Ook nog nooit over gelezen bij een clio.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik denk dat haas onder de parafan bedoelt, waar de ecu zit.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

gat onder de luchthapper in de motorkap waardoor het water in de schachten van/voor de bougies kan lopen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Het is opgelost, hij loopt nu netjes 950 rpm stationair !! :grin: :grin: :grin:

Eerst maar eens de tankontluchting overgezet van de oude cas, geen verschil.
Toen de ECU maar gewisseld, aangezien de ECU's bij de carrosserien zijn gebleven. Verwachte er niet veel van, maar goed.. je weet t niet.. Geen verschil.
Heb ook de oliedruksensor op het blok vervangen, want had het idee dat die van ons kaduuk was (nieuwe oliepomp en lagers, koud 1 bar druk :S ). De andere maakt iets verschil, met de nadruk op iets.. 2.5 bar koud :S. Tijd voor een goed externe met degelijke meter!

Toen nog maar eens laten lopen....hmz, nog steeds niet goed. Straks wel de auto naar binnen gereden en toen viel me al op, dat hij bekant niet remde. Niet zo gek als je de schijven/blokken ziet, maar goed, had echt een knoeperd hard pedaal. En toen viel op een helder moment het kwartje! Ja hoor, de vacuumslang voor de rembekrachtiger zat los boven het inlaatspruitstuk! Daar zit zo'n klein slangetje van een cm of 4, wat weer op dat stalen leidinkje zit... die zat dus los, hoorde m sissen !
Kwestie van laat werken, kabelbomen wisselen en niet alles goed genoeg gecontroleerd :(

Nou, nog maar eens ff verderknutselen (B)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Lekker dat het weer opgelost is. (Y)

Kunnen jullie eindelijk eens knallen op een circuit :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

wat was nu de fix voor het toerental? :D slangetje dus? :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ja, toen we de kabelboom op de motor hebben gewisseld heb ik die losgehad. Daarna maar half teruggezet. Van bovenaf leek hij goed te zitten, maar hij lag bovenop de stalen leiding ipv eromheen. Hield mijn vinger erop en toen was het meteen goed. Erop gezet en klaar (Y)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

mooi gefixed (Y) :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Haas... Als je een vrouw zou zijn... (L)

;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

vanavond vloerkleed eruit halen, bovenkap van het dash monteren, interieur wat verder strippen en stoelframes lassen :)

Owja, kon het gister niet laten dus nog wat rondjes op het terrein gereden.... en er staan nu 2 dikke zwarte strepen :lol: (0)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hahaha... :) Dat zal Mark leuk vinden. ;)

Misschien dat ik straks vanuit mijn werk wel naar Waalwijk kom, maar dat laat ik je nog weten. Ga eerst mijn vakantie inluiden met een gouwe schuimer op mijn werk. :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Mark is er vandaag niet ;)

Als er gouden schuimers geschonken worden, zul je wel niet meer komen :P
Bel wel ff van tevoren (0)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik drink er sowieso maar 1, he... En ik ben met de 5, dus die moet ook uitgelaten worden. :)

Ik bel je nog!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zo..zojuist heb ik het interieur eruit gehaald voor zover we/ik dat wilde(n) en voor zover dat er nog inzat. Meteen alles maar schoongemaakt, vorige eigenaar heeft er denk ik nogal eens een hond in vervoerd...JAK!
;)
Verder even wat beter uitgelijnd op het oog, nu was duwen nogal moeilijk, voorwielen stonden zo /-----\ . De hele dag (van 8.00 tot 22.00uur) de accu op de lader gehad. Hij is wel wat voller heb ik het idee, maar ben toch bang dat hij het niet lang vol gaat houden. Goed we zien wel, als het teveel gehoer wordt, heb ik zo een nieuwe gehaald :lol:
Stoelen ben ik niet aan toegekomen helaas.

Volgende hindernissen:
- remmerij controleren/vervangen en updaten (klauwen en slangen)
- cupdempers + veren
- tandje lager aan achterzijde
- stoelframes maken. Rechts waarschijnlijk vast en links op slede.
- Lasplaten bestellen en in lassen.
- Kooi erin
- APK puntjes
- APK?

Zo...nu naar huis, biertje drinken (B)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Lasplaten kun je zelf wel ff vouwen met hamer en bankschroef :)
Hebbie al veren voor die cupperts?

Als die stoelen gewone zijbevestiging hebben kun je ze direct op de dwarsbalken van de vloer zetten, voor bestuurderskant zelfde verhaal, alleen heb ik wat platgeslagen 5GT rails gepakt 8)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Mocht je nog cupdempers zoeken, ik heb nog een set liggen waar ik niets meer mee doe. :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

@steven: ik laat wel ff wat nets laseren en zetten bij de buren (Y) Scheelt veel tijd en irritatie :P
Veren hebben we nog niet, jij ideeen? Heb al een keer met JP hierover gehad en hij raadde ons aan niet verder dan -60 te gaan. Maar goed, welk merk? Raymond (DPT) had ook nog wel ideeen, alleen neem ik niet zo snel iets aan van mensen, dus heb graag een zelfgevormde mening :P

@Ronald: Hebben al een setje cupdempers rondom liggen (Y)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik zou die cupdempers alleen monteren als je de originele veren erbij kan vinden (die zijn heel kort). Nadeel is alleen wel dat er niet mee te rijden is op nat, omdat ze gewoon te stug zijn. Als je die veren niet kan vinden zou je kunnen overwegen om op zoek te gaan naar een schroefset. Je kan dan ook nog wat spelen met de instellingen, wat handig kan zijn als je bijv weet dat je op een nat circuit gaat rijden.

Het mooiste is een (cup)schroefset met 180 kg veren en bilstein dempers. Die zijn alleen schaars, en doorgaans duur.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Met originele cupveren zou ik me niet wagen op de ring, ook niet als het droog is. met -50 veren kom je daar best goed weg, dan gebeurd er in elk geval nog iets als je door een hobbel rijd :p

Over die schroefpoten, zo'n set heb ik hier ook nog liggen, alleen mis ik de onderdelen wat bovenop de veren komen. Heb jij een foto van de losse onderdelen, of een adres wat me verder kan helpen?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Er hoort een stalen topschotels boven op de veer. Als je die hebt, kan je de originele rubberen topmounts gebruiken. Ik denk niet dat er in de cup andere topmounts gebruikt zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb er geen foto van, en onder de auto is er niets van te zien. Die schotel die boven op de veer komt zou je eventueel cnc kunnen laten draaien, mocht je hem echt niet kunnen vinden.

Kan je eens een foto posten van jouw set?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:Met originele cupveren zou ik me niet wagen op de ring, ook niet als het droog is. met -50 veren kom je daar best goed weg, dan gebeurd er in elk geval nog iets als je door een hobbel rijd :p

Over die schroefpoten, zo'n set heb ik hier ook nog liggen, alleen mis ik de onderdelen wat bovenop de veren komen. Heb jij een foto van de losse onderdelen, of een adres wat me verder kan helpen?
Deze top mounts (coilover variant uiteraard) komen met die topschotels, geen idee in hoeverre zoiets universeel is:

http://www.kamracing.co.uk/index.php/re ... o-mk1.html
Plaats reactie