Arthur's R5-R turbo: toch doorzetten!
Heb een 16v as en gt as naast elkaar liggen en die zijn precies even breed...
je mag best even langs komen(al word dat lastig) maar heb ze naast elkaar liggen en het scheelt geen mm
en het is ook 100% zeker geen gtt as want daar zit geen abs spul op....
edit: zie net dat je weer terug bent in het land der kikkers...

Geloof me, die van een clio 16v/williams is echt breder dan van een gt. Die van een "gewone" clio kunnen wel eens net zo breed zijn als van een gt.
Heb bij mij de achterbumper 1,5 cm naar achtere moeten zetten
[img]http://i952.photobucket.com/albums/ae7/ ... 091252.jpg[/img]
Heb bij mij de achterbumper 1,5 cm naar achtere moeten zetten
[img]http://i952.photobucket.com/albums/ae7/ ... 091252.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
En dat is ook nog eens 15 inch waar jij mee rijdt Gerry, toch?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
je hebt gewoon een rsi as te pakken denk iktutuur schreef:je mag best even langs komen(al word dat lastig) maar heb ze naast elkaar liggen en het scheelt geen mm![]()

-
- Über-Spammer
M.a.w. 16 inch kun je gewoon vergeten met een brede 16v as. 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
er zijn wat foto's binnen van het blok in opbouw fase
bovenkant van de motor gevlakt en de bussen geboord naar 83mm en een mooi zwart kleurtje er op
![Afbeelding]()
internals:
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
nieuwe geleiders en zittingen+ kop gevlakt:
![Afbeelding]()
spreekt voor zich:
![Afbeelding]()

bovenkant van de motor gevlakt en de bussen geboord naar 83mm en een mooi zwart kleurtje er op
internals:
nieuwe geleiders en zittingen+ kop gevlakt:
spreekt voor zich:
-
- Über-Spammer
et37GerryTT schreef:Yep, Clio RS velgen. et weet ik zo niet uit mijn hoofd.MartijnG schreef:En dat is ook nog eens 15 inch waar jij mee rijdt Gerry, toch?

Tutuur, shims bij je huidige astap is niet mogelijk.
Je moet dan een rs conversie doen zoals Steven stk en ik gedaan hebben.
Maar Menno heeft wat meer aan moeten passen dan enkel de achterbumper 1,5cm naar achteren plaatsen. Nu denk ik ook wel dat het moet lukken met 16 inch en et 37. Bij inveren vallen de velgen nog net binnen de spatborden.Arjen schreef:Toch raar dan dat Menno wel 16 inch Speedlines onder zijn 5 heeft gehad.MartijnG schreef:M.a.w. 16 inch kun je gewoon vergeten met een brede 16v as.
ik heb et 38 bij 7j, zijn die van jou ook 7j?
die van mij vallen nu namelijk nopg net binnen de schermen, met een 16v as ga ik echt niet weg komen....
oja, inderdaad een 16v as is breder, de as die onder de gt vandaan kwam is een 16v as
die van mij vallen nu namelijk nopg net binnen de schermen, met een 16v as ga ik echt niet weg komen....
oja, inderdaad een 16v as is breder, de as die onder de gt vandaan kwam is een 16v as

nu had ik 1 bosch 363 injector besteld om tekijken of de maat goeed is, wie weet de maatvoeringen van de injectoren of welke allemaal passen?
ik wil de injectoren eigenlijk met een beetje overcapaciteit hebben, sowieso voor de levensduur van de injectoren als ook de optie om evt. ooit naar meer vermogen te gaan...
nu had ik siemens deka 750cc injectoren gevonden, is dit TE? en past dit wel op de originele fuel rail?
ik wil de injectoren eigenlijk met een beetje overcapaciteit hebben, sowieso voor de levensduur van de injectoren als ook de optie om evt. ooit naar meer vermogen te gaan...
nu had ik siemens deka 750cc injectoren gevonden, is dit TE? en past dit wel op de originele fuel rail?
mafkees ! Glen heeft er 802's inzitten (std 21). Pat idem en die draait er 240+ aan de wielen mee.
Voor jouw opstelling kan je naar 803's gaan (zoals dayhrone in 2.0 turbo) of naar de 400's.
Die bosch injectoren passen in de fuelrail, enkel de onderste dichting vervangen. De 16v motoren hebben die dikke zitten.
Als je het even had gevraagd, had je de kost uitgespaard van 1 injector.
btw; lekker aan de prijs hé , die dingen
Voor jouw opstelling kan je naar 803's gaan (zoals dayhrone in 2.0 turbo) of naar de 400's.
Die bosch injectoren passen in de fuelrail, enkel de onderste dichting vervangen. De 16v motoren hebben die dikke zitten.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
viel volgens mij wel mee, heb er voor 1 130 euro's betaald.....-jo- schreef:mafkees ! Glen heeft er 802's inzitten (std 21). Pat idem en die draait er 240+ aan de wielen mee.
maar als je zegt dat de 400's ruim voldoende op leveren om tot ong. 350 kruk pk's te gaan denk ik dat je een koper hebt

wil inderdaad voor een gt2871r gaan, kan ik dan het beste een .86 turbine nemen?
ik zal even informeren wat voor opties er zijn...
edit: zie net dat er een optie is van een .86 of .61 dus dat zal dan de .86 worden, en er staat .60 voor de compressor...
zou dat voldoen? sorry voor alle vragen mrja, beter 1 keer goed nageaapt dan fout uitgevonden

en de onderste dichtingen moeten dan dikkere ringen in ofzo?
-
Ziet er goed uit!

zowieso .86 of je nijpt em dadelijk nog af. En als je de huidige injectoren even bekijkt, dat is het type dichtingsring dat erop hoort.tutuur schreef:[
viel volgens mij wel mee, heb er voor 1 130 euro's betaald.....
maar als je zegt dat de 400's ruim voldoende op leveren om tot ong. 350 kruk pk's te gaan denk ik dat je een koper hebt![]()
wil inderdaad voor een gt2871r gaan, kan ik dan het beste een .86 turbine nemen?
ik zal even informeren wat voor opties er zijn...
edit: zie net dat er een optie is van een .86 of .61 dus dat zal dan de .86 worden, en er staat .60 voor de compressor...
zou dat voldoen? sorry voor alle vragen mrja, beter 1 keer goed nageaapt dan fout uitgevonden![]()
en de onderste dichtingen moeten dan dikkere ringen in ofzo?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
leuk speelgoed ben je aan het bouwen arthur.
dit blok komt in de blauwe??
of ergens anders in..
dit blok komt in de blauwe??
of ergens anders in..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
in de blauwe inderdaad 

-
kom je hem morgen laten zien 

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Even een vraag mbt spoorbreedte's:
Wat zijn nou de werkelijke verschillen tussen gtt, 16v en williams?
Mijn gedachten gingen uit naar Willie breedte maar heb even lopen meten en dit gaat wel heel erg krap worden...
Nu: stel dat ik naar Willie breedte ga en dus omhoog moet ivm met de wielen.
Stel dat ik nu gtt breedte behouw maar daardoor wel een stuk lager kan blijven. Dan is icm het zwaartepunt de stabiliteit toch hetzelfde?
Wat zijn nou de werkelijke verschillen tussen gtt, 16v en williams?
Mijn gedachten gingen uit naar Willie breedte maar heb even lopen meten en dit gaat wel heel erg krap worden...
Nu: stel dat ik naar Willie breedte ga en dus omhoog moet ivm met de wielen.
Stel dat ik nu gtt breedte behouw maar daardoor wel een stuk lager kan blijven. Dan is icm het zwaartepunt de stabiliteit toch hetzelfde?
nee hoogte doet maar weinig met de wegligging. tot op een zekere hoogte natuurlijk 
Een verlaagde clio 16v ligt zeker niet beter op de weg dan een standaard williams.

Een verlaagde clio 16v ligt zeker niet beter op de weg dan een standaard williams.
Dan heb ik achter nogsteeds een probleem...
Komt sowieso een 16v schroefset ivm het gewicht van het blok(of andere veren op m'n gas set)
Komt sowieso een 16v schroefset ivm het gewicht van het blok(of andere veren op m'n gas set)
-
Wat steve zegt , voor kom je wel aardig weg als je wat camber zet. Eventueel nog even de binnenrand van je vebreder weg halen.tutuur schreef:Dan heb ik achter nogsteeds een probleem...
Achter kun je de verbreder ook aardig leegslopen en je achterbumper wat verder naar achter zetten. En mischien win je met een graad camber ook nog wat ruimte.
(eigenlijk wel zonder om met een nette gt te doen)
Maar 16v poten is dus sowieso een aanrader(noodzakelijk?)
De achterbumper is al aangepast ivm de 195/45/16 banden dus dat zal met een 40 bandje wel meevallen...
Kan achter ook wel breder maar dan kan ik niet meer zo laag
Dat is een beetje de issue...
Hoeveel breder is 16v en williams tov van een gtt? Als ik dit precies weet kan ik weer verder met meten
De achterbumper is al aangepast ivm de 195/45/16 banden dus dat zal met een 40 bandje wel meevallen...
Kan achter ook wel breder maar dan kan ik niet meer zo laag

Hoeveel breder is 16v en williams tov van een gtt? Als ik dit precies weet kan ik weer verder met meten

-
Naja noodzakelijk is een groot woord, je kunt het altijd eerst even proberen met je huidige schroefset lijkt me.tutuur schreef:Maar 16v poten is dus sowieso een aanrader(noodzakelijk?)
Kan achter ook wel breder maar dan kan ik niet meer zo laag![]()
Met meten schiet je trouwens niets op. Je merkt pas of het past als je gaat rijden en de auto uitgelijnd is.
Check anders pagina 16/17 van mijn topic daar staat het meeste wel.