Arthur's R5-R turbo: toch doorzetten!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb een 16v as en gt as naast elkaar liggen en die zijn precies even breed...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja Steven en Menno zijn gewoon voor jan met de korte achternaam bezig geweest, das stom hee...

D'r zal vast geen (uit m'n hoofd) 3,6 cm verschil inzitten dan.
Edit: 3 cm exact...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

je mag best even langs komen(al word dat lastig) maar heb ze naast elkaar liggen en het scheelt geen mm :p

en het is ook 100% zeker geen gtt as want daar zit geen abs spul op....

edit: zie net dat je weer terug bent in het land der kikkers...
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Geloof me, die van een clio 16v/williams is echt breder dan van een gt. Die van een "gewone" clio kunnen wel eens net zo breed zijn als van een gt.

Heb bij mij de achterbumper 1,5 cm naar achtere moeten zetten

[img]http://i952.photobucket.com/albums/ae7/ ... 091252.jpg[/img]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En dat is ook nog eens 15 inch waar jij mee rijdt Gerry, toch?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

tutuur schreef:je mag best even langs komen(al word dat lastig) maar heb ze naast elkaar liggen en het scheelt geen mm :p

en het is ook 100% zeker geen gtt as want daar zit geen abs spul op....

edit: zie net dat je weer terug bent in het land der kikkers...
je hebt gewoon een rsi as te pakken denk ik :)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

MartijnG schreef:En dat is ook nog eens 15 inch waar jij mee rijdt Gerry, toch?
Yep, Clio RS velgen. et weet ik zo niet uit mijn hoofd.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

M.a.w. 16 inch kun je gewoon vergeten met een brede 16v as. :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

er zijn wat foto's binnen van het blok in opbouw fase :smile:

bovenkant van de motor gevlakt en de bussen geboord naar 83mm en een mooi zwart kleurtje er op

Afbeelding

internals:

Afbeelding
Afbeelding

nieuwe geleiders en zittingen+ kop gevlakt:

Afbeelding

spreekt voor zich:

Afbeelding
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

GerryTT schreef:
MartijnG schreef:En dat is ook nog eens 15 inch waar jij mee rijdt Gerry, toch?
Yep, Clio RS velgen. et weet ik zo niet uit mijn hoofd.
et37 :)

Tutuur, shims bij je huidige astap is niet mogelijk.

Je moet dan een rs conversie doen zoals Steven stk en ik gedaan hebben.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

MartijnG schreef:M.a.w. 16 inch kun je gewoon vergeten met een brede 16v as. :smile:
Toch raar dan dat Menno wel 16 inch Speedlines onder zijn 5 heeft gehad.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Arjen schreef:
MartijnG schreef:M.a.w. 16 inch kun je gewoon vergeten met een brede 16v as. :smile:
Toch raar dan dat Menno wel 16 inch Speedlines onder zijn 5 heeft gehad.
Maar Menno heeft wat meer aan moeten passen dan enkel de achterbumper 1,5cm naar achteren plaatsen. Nu denk ik ook wel dat het moet lukken met 16 inch en et 37. Bij inveren vallen de velgen nog net binnen de spatborden.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik heb et 38 bij 7j, zijn die van jou ook 7j?
die van mij vallen nu namelijk nopg net binnen de schermen, met een 16v as ga ik echt niet weg komen....

oja, inderdaad een 16v as is breder, de as die onder de gt vandaan kwam is een 16v as :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

nu had ik 1 bosch 363 injector besteld om tekijken of de maat goeed is, wie weet de maatvoeringen van de injectoren of welke allemaal passen?

ik wil de injectoren eigenlijk met een beetje overcapaciteit hebben, sowieso voor de levensduur van de injectoren als ook de optie om evt. ooit naar meer vermogen te gaan...

nu had ik siemens deka 750cc injectoren gevonden, is dit TE? en past dit wel op de originele fuel rail?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

mafkees ! Glen heeft er 802's inzitten (std 21). Pat idem en die draait er 240+ aan de wielen mee.

Voor jouw opstelling kan je naar 803's gaan (zoals dayhrone in 2.0 turbo) of naar de 400's.

Die bosch injectoren passen in de fuelrail, enkel de onderste dichting vervangen. De 16v motoren hebben die dikke zitten.

Als je het even had gevraagd, had je de kost uitgespaard van 1 injector.

btw; lekker aan de prijs hé , die dingen :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zal ie wel weer terugsturen denk?

Maar dat idee van die 750cc is wel grappig ja :D
Dacht dat je de cycle altijd het best rond de 80% kon hebben.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

80% is idd ideaal maar we hebben ook al op 90+% gezeten met de 803's op de 21 (wel in de buurt van 280/290 adw)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

effe bijkomende vraag, welke type blazer ga je daar aanhangen ? Of heb ik dat al gemist ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach zolang je maar onder de 95 blijft, daarboven is de flowcapaciteit weer teruglopend.

Maar een injector die onder de 50% doet, is natuurlijk iets teveel van het goeie :D

Edit: hij wil een 2871 whoei-er
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jah, das hetzelfde als je benzineleiding er rechtstreeks in te duwen. :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

goeie keuze, alleen is de turbine een beetje een dilemma. Bij zo'n T2 aansluiting moet je al dadelijk naar een .86 of groter grijpen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

-jo- schreef:mafkees ! Glen heeft er 802's inzitten (std 21). Pat idem en die draait er 240+ aan de wielen mee.

Voor jouw opstelling kan je naar 803's gaan (zoals dayhrone in 2.0 turbo) of naar de 400's.

Die bosch injectoren passen in de fuelrail, enkel de onderste dichting vervangen. De 16v motoren hebben die dikke zitten.

Als je het even had gevraagd, had je de kost uitgespaard van 1 injector.

btw; lekker aan de prijs hé , die dingen :lol:
viel volgens mij wel mee, heb er voor 1 130 euro's betaald.....

maar als je zegt dat de 400's ruim voldoende op leveren om tot ong. 350 kruk pk's te gaan denk ik dat je een koper hebt :lol:

wil inderdaad voor een gt2871r gaan, kan ik dan het beste een .86 turbine nemen?
ik zal even informeren wat voor opties er zijn...

edit: zie net dat er een optie is van een .86 of .61 dus dat zal dan de .86 worden, en er staat .60 voor de compressor...
zou dat voldoen? sorry voor alle vragen mrja, beter 1 keer goed nageaapt dan fout uitgevonden :lol:

en de onderste dichtingen moeten dan dikkere ringen in ofzo?
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Ziet er goed uit! :worship: (D)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

tutuur schreef:[
viel volgens mij wel mee, heb er voor 1 130 euro's betaald.....

maar als je zegt dat de 400's ruim voldoende op leveren om tot ong. 350 kruk pk's te gaan denk ik dat je een koper hebt :lol:

wil inderdaad voor een gt2871r gaan, kan ik dan het beste een .86 turbine nemen?
ik zal even informeren wat voor opties er zijn...

edit: zie net dat er een optie is van een .86 of .61 dus dat zal dan de .86 worden, en er staat .60 voor de compressor...
zou dat voldoen? sorry voor alle vragen mrja, beter 1 keer goed nageaapt dan fout uitgevonden :lol:

en de onderste dichtingen moeten dan dikkere ringen in ofzo?
zowieso .86 of je nijpt em dadelijk nog af. En als je de huidige injectoren even bekijkt, dat is het type dichtingsring dat erop hoort.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

leuk speelgoed ben je aan het bouwen arthur.
dit blok komt in de blauwe??
of ergens anders in..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

in de blauwe inderdaad (Y)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

kom je hem morgen laten zien :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Even een vraag mbt spoorbreedte's:
Wat zijn nou de werkelijke verschillen tussen gtt, 16v en williams?

Mijn gedachten gingen uit naar Willie breedte maar heb even lopen meten en dit gaat wel heel erg krap worden...

Nu: stel dat ik naar Willie breedte ga en dus omhoog moet ivm met de wielen.

Stel dat ik nu gtt breedte behouw maar daardoor wel een stuk lager kan blijven. Dan is icm het zwaartepunt de stabiliteit toch hetzelfde?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nee hoogte doet maar weinig met de wegligging. tot op een zekere hoogte natuurlijk :lol:

Een verlaagde clio 16v ligt zeker niet beter op de weg dan een standaard williams.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Beetje camber erin trekken en voorscherm beetje bijwerken, moet het toch wel kunnen denk ik.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dan heb ik achter nogsteeds een probleem...
Komt sowieso een 16v schroefset ivm het gewicht van het blok(of andere veren op m'n gas set)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

tutuur schreef:Dan heb ik achter nogsteeds een probleem...
Komt sowieso een 16v schroefset ivm het gewicht van het blok(of andere veren op m'n gas set)
Wat steve zegt , voor kom je wel aardig weg als je wat camber zet. Eventueel nog even de binnenrand van je vebreder weg halen.

Achter kun je de verbreder ook aardig leegslopen en je achterbumper wat verder naar achter zetten. En mischien win je met een graad camber ook nog wat ruimte.
(eigenlijk wel zonder om met een nette gt te doen)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Maar 16v poten is dus sowieso een aanrader(noodzakelijk?)
De achterbumper is al aangepast ivm de 195/45/16 banden dus dat zal met een 40 bandje wel meevallen...

Kan achter ook wel breder maar dan kan ik niet meer zo laag :D
Dat is een beetje de issue...

Hoeveel breder is 16v en williams tov van een gtt? Als ik dit precies weet kan ik weer verder met meten :)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

tutuur schreef:Maar 16v poten is dus sowieso een aanrader(noodzakelijk?)
De achterbumper is al aangepast ivm de 195/45/16 banden dus dat zal met een 40 bandje wel meevallen...

Kan achter ook wel breder maar dan kan ik niet meer zo laag :D
Dat is een beetje de issue...

Hoeveel breder is 16v en williams tov van een gtt? Als ik dit precies weet kan ik weer verder met meten :)
Naja noodzakelijk is een groot woord, je kunt het altijd eerst even proberen met je huidige schroefset lijkt me.
Met meten schiet je trouwens niets op. Je merkt pas of het past als je gaat rijden en de auto uitgelijnd is.

Check anders pagina 16/17 van mijn topic daar staat het meeste wel.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Gaz even mailen, die hebben zo andere veren voor je. Heb ik ook gedaan. Gelijk 1 cm korter en dikkere windingen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie