ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tom schreef:
Ronald1916V schreef:
Tom schreef:prop erin een gassen man
Die sliertjes vertrouw ik niet, al helemaal niet bij circuitgebruik. moet even zo'n parapluutje hebben maar die heb ik hier niet.

Morgen wieltje even afslingeren bij de lokale bandenboer hier. :)

Als het nou Semi's waren die bijna op waren, maar heb er nog geen 3 ronden Ring mee gereden. :~
Ik heb met beide de ervaring dat mits goed aangebracht het nooit gaat lekken. Parapluutje is wel veel meer werk.
Touwtjes heb ik hier zelf ook wel maar schijnt dat die dingen niet echt vulcaniseren met de band, heb het bandje net even van de velg gerold en naar een bandenboer op de hoek gebracht hier, die ging er even een parapluutje in drukken. moet niet hebben dat me die band uit elkaar scheurt met 210km/h op de klok in Swedenkreuz, beetje spannend allemaal.

Band is gelukkig nog heel, moet ergens gisteravond in de straat zijn gebeurd ofzo, heb 'm vanmorgen opgepompt maar hij liep met dezelfde gang weer leeg. heb er gisteravond nog even flink mee op het gas gestaan op de snelweg richting huis.. mazzeltje weer..
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Adinsx schreef:
martijn williams schreef:Wie kan voor mij het artikel nummer van een stuurbekrachtingspomp voor een williams opzoeken in Dialogys?

Mijn dank zou groot zijn :worship:
Type C57M?

Zonder airco of met?

Zonder airco: 77 00 805 017

Prijs volgens dit duitse forum:
http://forum.clioland.ch/viewtopic.php? ... w=previous

211 euries (dialogys 2005 in dit geval)
Ja C57M zonder airco.


Van de week een gebruikte gekocht op marktplaats van megane F7R.
Ik had wel verwacht dat dit de goede zou zijn maar helaas.
Er staan ook 2 artikel nummers op het stickertje.
Artikel nummer: 77 00 840 103
77 00 840 803.A

Heeft niemand dan toevallig nog een GOEDE liggen?
Of kan je ze ook laten reviseren?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

martijn williams schreef:
Adinsx schreef:
martijn williams schreef:Wie kan voor mij het artikel nummer van een stuurbekrachtingspomp voor een williams opzoeken in Dialogys?

Mijn dank zou groot zijn :worship:
Type C57M?

Zonder airco of met?

Zonder airco: 77 00 805 017

Prijs volgens dit duitse forum:
http://forum.clioland.ch/viewtopic.php? ... w=previous

211 euries (dialogys 2005 in dit geval)
Ja C57M zonder airco.


Van de week een gebruikte gekocht op marktplaats van megane F7R.
Ik had wel verwacht dat dit de goede zou zijn maar helaas.
Er staan ook 2 artikel nummers op het stickertje.
Artikel nummer: 77 00 840 103
77 00 840 803.A

Heeft niemand dan toevallig nog een GOEDE liggen?
Of kan je ze ook laten reviseren?
Je kan hem reviseren, of de oude inruilen tegen een ruil pomp bij een onderdelen boer :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

martijn williams schreef:
Adinsx schreef:
martijn williams schreef:Wie kan voor mij het artikel nummer van een stuurbekrachtingspomp voor een williams opzoeken in Dialogys?

Mijn dank zou groot zijn :worship:
Type C57M?

Zonder airco of met?

Zonder airco: 77 00 805 017

Prijs volgens dit duitse forum:
http://forum.clioland.ch/viewtopic.php? ... w=previous

211 euries (dialogys 2005 in dit geval)
Ja C57M zonder airco.


Van de week een gebruikte gekocht op marktplaats van megane F7R.
Ik had wel verwacht dat dit de goede zou zijn maar helaas.
Er staan ook 2 artikel nummers op het stickertje.
Artikel nummer: 77 00 840 103
77 00 840 803.A

Heeft niemand dan toevallig nog een GOEDE liggen?
Of kan je ze ook laten reviseren?
16v variant is het zelfde. Zit dus in elke 16v sloper met stuurbekrachtiging.

Deze jongen na nagenoeg ALLES van een 16v http://verkopers.marktplaats.nl/11392983
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Gert Jan heeft idd iets van 5 -6 16v's staan voor onderdelen :) (Y)
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Heb hem net gebeld bedankt mannen ik ben gered!
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

vraagje, heeft er iemand hier een seat leon 1.4 tsi van paar jaar oud? Maat van mij wil er eentje aanschaffen. Nog tips waar je op moet letten of moet je hem sowieso niet aanschaffen? (en een renault kopen :P )
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

PaulM schreef:vraagje, heeft er iemand hier een seat leon 1.4 tsi van paar jaar oud? Maat van mij wil er eentje aanschaffen. Nog tips waar je op moet letten of moet je hem sowieso niet aanschaffen? (en een renault kopen :P )
In vergelijking met een Renault kan er weinig mis gaan. :)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
PaulM schreef:vraagje, heeft er iemand hier een seat leon 1.4 tsi van paar jaar oud? Maat van mij wil er eentje aanschaffen. Nog tips waar je op moet letten of moet je hem sowieso niet aanschaffen? (en een renault kopen :P )
In vergelijking met een Renault kan er weinig mis gaan. :)
Beetje overtrokken reactie Ronald....
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

De huidige Renaults zijn prima auto's, vag is echt niet probleemloos :)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

AnthonyR schreef:De huidige Renaults zijn prima auto's, vag is echt niet probleemloos :)
Nee zeker niet, kan ik haast een boek over schrijven, maar zo heeft elk merk wel wat.
Ik werk sinds een half jaar bij de Kia/Saab dealer en we zijn ook Mazda specialist, nou geloof me maar daar ook die merken hebben hun "kuren' :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

AnthonyR schreef:De huidige Renaults zijn prima auto's, vag is echt niet probleemloos :)
Mischien niet probleemloos, maar de meeste kansloze problemen en storingen die Renault tegenwoordig heeft ga je daar niet vinden hoor. :)

Niet geheel overtrokken naar mijn mening.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
AnthonyR schreef:De huidige Renaults zijn prima auto's, vag is echt niet probleemloos :)
Mischien niet probleemloos, maar de meeste kansloze problemen en storingen die Renault tegenwoordig heeft ga je daar niet vinden hoor. :)

Niet geheel overtrokken naar mijn mening.
Nou de vagjes hebben ook vage elektronische problemen die je niet kan vinden met de vagcom hoor
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

ARNO16V schreef:
AnthonyR schreef:De huidige Renaults zijn prima auto's, vag is echt niet probleemloos :)
Nee zeker niet, kan ik haast een boek over schrijven, maar zo heeft elk merk wel wat.
Ik werk sinds een half jaar bij de Kia/Saab dealer en we zijn ook Mazda specialist, nou geloof me maar daar ook die merken hebben hun "kuren' :)
Dat bedoelde ik ook, het is onzin om Renault zo af te schilderen. Iedere merk kent z'n gebreken.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Het wordt bij Renault juist minder....er is ook veel minder garantie werk dan voorheen.

Sinds de Clio III is het echt wel beter met de kwaliteit. (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Ronald1916V schreef:
AnthonyR schreef:De huidige Renaults zijn prima auto's, vag is echt niet probleemloos :)
Mischien niet probleemloos, maar de meeste kansloze problemen en storingen die Renault tegenwoordig heeft ga je daar niet vinden hoor. :)

Niet geheel overtrokken naar mijn mening.
Nou de vagjes hebben ook vage elektronische problemen die je niet kan vinden met de vagcom hoor
Ik heb 2 jaar bij VW en Audi gewerkt en ook heel wat garantie werk afgehandeld, heb behoorlijk wat Renault ervaring door de jaren opgedaan en ook met diverse andere merken, dus ja ik vind je mening wel overtrokken....
No hard feelings Ronald, maar je hoeft een merk niet zomaar de grond in te trappen door je eigen ervaringen.. (F)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Mijn ervaring met de Laguna III is ook goed, alleen jammer dat het kwalitatief allemaal toch nog wat minder is dan een VW of Audi...

Maar de wegligging van de Laguna III.... :worship:
Mrtn = Maarten
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

ARNO16V schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Ronald1916V schreef:
AnthonyR schreef:De huidige Renaults zijn prima auto's, vag is echt niet probleemloos :)
Mischien niet probleemloos, maar de meeste kansloze problemen en storingen die Renault tegenwoordig heeft ga je daar niet vinden hoor. :)

Niet geheel overtrokken naar mijn mening.
Nou de vagjes hebben ook vage elektronische problemen die je niet kan vinden met de vagcom hoor
Ik heb 2 jaar bij VW en Audi gewerkt en ook heel wat garantie werk afgehandeld, heb behoorlijk wat Renault ervaring door de jaren opgedaan en ook met diverse andere merken, dus ja ik vind je mening wel overtrokken....
No hard feelings Ronald, maar je hoeft een merk niet zomaar de grond in te trappen door je eigen ervaringen.. (F)
Naja, niet door het 1 of het ander hoor.. ik baseer dit niet op m'n 19 16V die iedere dag harder uit elkaar valt maar meer op de 6 jaar dat ik bij een Renault dealer gesleuteld heb. wat ik daar allemaal gezien heb was echt met geen pen te beschrijven, werkelijk de meest onzinnige dingen die falen en de daarbij behorende storingen.

Toevallig werk ik nu bij een VAG specialist en het valt me allemaal niets tegen, voornamelijk de bouwwijze van die voertuigen. het zit gewoon allemaal een stuk logischer in elkaar. Ik weet dat ieder merk ze nukken wel heeft en dat de betrouwbaarheid bij lang na al niet meer om over naar huis te schrijven is maar de problemen die ik bij een Renault allemaal wel niet gezien heb heb ik nog nergens anders gezien.

Ik weet dat de nieuwere generatie Renault's wel een stuk beter in elkaar zitten maar Renault heeft nog heel wat in te halen om dat imago te verbeteren.

Als ik moest kiezen tussen een Seat Leon of een Megane dan weet ik eigenlijk het antwoord al wel.
T*mmy
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 20:48
Locatie: Zoetermeer

PaulM schreef:vraagje, heeft er iemand hier een seat leon 1.4 tsi van paar jaar oud? Maat van mij wil er eentje aanschaffen. Nog tips waar je op moet letten of moet je hem sowieso niet aanschaffen? (en een renault kopen :P )
Ik heb vorige maand een Leon 1.6 gekocht, maar nu ik even nadenk bedoel je natuurlijk het nieuwe type Leon. :grin:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

De 160pk TSI moet je in ieder geval niet hebben :wink:
Daar zijn behoorlijk problemen mee.


Om nog even over Renault door te gaan. Destijds toen de Laguna II op de markt kwam, kwam pa steeds later thuis en vaak met de woorden "Wat een stel kneuzen daar in Frankrijk"
Tig storingen op een dag in zo'n auto.
Sinds de phase2 van de Laguna II werd het echter steeds rustiger in de wp en ja, de phase2 kwam echt nauwelijks meer voor storingen. Helaas, de imago-schade was al opgelopen. Eigenlijk had de Laguna III geen Laguna meer moeten heetten.

Bij elk merk gaat tegenwoordig wel iets specifieks kapot. Bij de VAG DSG's sneuvelt de Mechatronic, bij Opel gaan de brandstofpompen nog steeds kapot. Bij Mercedes een O-ring op de commonrailleiding waardoor de gekste dingen optreden etc.. etc..
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mijn ouders hadden ook een Laguna 2 f1 maar die hebben echt nooit vreemde dingen gehad...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Adinsx schreef:De 160pk TSI moet je in ieder geval niet hebben :wink:
Daar zijn behoorlijk problemen mee.


Om nog even over Renault door te gaan. Destijds toen de Laguna II op de markt kwam, kwam pa steeds later thuis en vaak met de woorden "Wat een stel kneuzen daar in Frankrijk"
Tig storingen op een dag in zo'n auto.
Sinds de phase2 van de Laguna II werd het echter steeds rustiger in de wp en ja, de phase2 kwam echt nauwelijks meer voor storingen. Helaas, de imago-schade was al opgelopen. Eigenlijk had de Laguna III geen Laguna meer moeten heetten.

Bij elk merk gaat tegenwoordig wel iets specifieks kapot. Bij de VAG DSG's sneuvelt de Mechatronic, bij Opel gaan de brandstofpompen nog steeds kapot. Bij Mercedes een O-ring op de commonrailleiding waardoor de gekste dingen optreden etc.. etc..
M'n zwager heeft idd ook een ph.2 Laguna en daar zijn ook niet veel problemen mee, inderdaad jammer dat de Laguna II's voor 03/04 gewoon een drama waren. al zaten daar wel wat redelijke modellen tussen maar dat mocht echt geen naam hebben.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De helft was gewoon klote (en dat is veel), de andere helft zijn prima auto's ... :)


Haal anders uit het jaar 2000 eens een Safrane boven water, dat is misschien een van de meest betrouwbare auto's ever...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

En als jullie denken dat deze zaken niet gebeuren bij duurdere merken zoals bmw en mercedes, denken jullie verkeerd. Het wordt alleen niet aan de grote klok gehangen zoals bij de middenklassers (renault e.a).
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Klopt, er is volgens mij rond 2002 een tijd geweest dat Mercedes verschillende schadebedrijven ging inlijven.

Reden daarvoor bleek later dat de C-klasse behoorlijk last had van roest vanwege een fabricagefout. Is nooit echt in de media geweest, en dat hebben ze dus goed geregeld destijds. Sowieso gebeurt er op de achtergrond veel meer dan bekend is bij de meeste mensen.


Tijd terug had ik een persoon aan de lijn van een grote verzekeringsmaatschappij. Het ging over dat er zoveel Transporters en Golfjes gejat werden, zelfs zonder dat de sleutels weg waren. PON heeft dit nog altijd goed stil gehouden, maar deze man (die op de afdeling fraude, voertuigontvreemding etc. zat) wist er veel meer van.
Benodigdheden: Kloonsleutel, laptop, software en kennis van EOBD.
Binnen 2 minuten nemen ze een Transporter of Golf V of VI mee zonder braaksporen. Alles gebeurd via de diagnosestekker om de startblokkering etc. uit te schakelen. Zelfs een goed alarmsysteem hielp vaak niet...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Van menige 3-serie scheurt de achteras los van de carroserie! Heb er al zeker 3 in de garage gezien :) Da's ook wat. Doe dan maar een rubbertje van de laguna :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Riël schreef:Van menige 3-serie scheurt de achteras los van de carroserie! Heb er al zeker 3 in de garage gezien :) Da's ook wat. Doe dan maar een rubbertje van de laguna :p
Dit heeft mijn vorige baas ook gehad bij zijn 323i e46
Laatst gewijzigd door Geert op ma 2 aug 2010 9:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Riël schreef:Van menige 3-serie scheurt de achteras los van de carroserie! Heb er al zeker 3 in de garage gezien :) Da's ook wat. Doe dan maar een rubbertje van de laguna :p
Niet zonder enige mishandeling hoor, voornamelijk bij de 328 en 330Ci gebeurd dit. voornamelijk bij wat ongebruikelijk driftwerk.

De E36's hadden hier overigens ook al last van. bij de M3 is het aangepast.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ook zonder mishandeling komt dit voor.

http://amtgarageforum.nl/forums/Thread/181299.aspx

Rubber van het differentieel wat gaar en daar ga je ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ronald, je haalt daar het voorbeeld van de M3 aan. Zullen we dan maar zwijgen van het diff op de 3.2 smg ? Elke BMW dealer vervloekt die dingen en bijna iedereen grijpt naar de manuele 5 bak van de 3.0
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

-jo- schreef:Ronald, je haalt daar het voorbeeld van de M3 aan. Zullen we dan maar zwijgen van het diff op de 3.2 smg ? Elke BMW dealer vervloekt die dingen en bijna iedereen grijpt naar de manuele 5 bak van de 3.0
Daar heeft het diff niet veel mee te maken hoor, heb je wel eens gezien wat voor enorme klappen die SMG bak geeft op het diff bij het overschakelen ? bij de gemiddelde M3 met SMG ben je na 100.000 km al aan de beurt. :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

gezien en gevoeld. Als je achterin zit krijgt je kont gewoon klappen !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
T*mmy
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 20:48
Locatie: Zoetermeer

Adinsx schreef:Klopt, er is volgens mij rond 2002 een tijd geweest dat Mercedes verschillende schadebedrijven ging inlijven.

Reden daarvoor bleek later dat de C-klasse behoorlijk last had van roest vanwege een fabricagefout. Is nooit echt in de media geweest, en dat hebben ze dus goed geregeld destijds. Sowieso gebeurt er op de achtergrond veel meer dan bekend is bij de meeste mensen.


Tijd terug had ik een persoon aan de lijn van een grote verzekeringsmaatschappij. Het ging over dat er zoveel Transporters en Golfjes gejat werden, zelfs zonder dat de sleutels weg waren. PON heeft dit nog altijd goed stil gehouden, maar deze man (die op de afdeling fraude, voertuigontvreemding etc. zat) wist er veel meer van.
Benodigdheden: Kloonsleutel, laptop, software en kennis van EOBD.
Binnen 2 minuten nemen ze een Transporter of Golf V of VI mee zonder braaksporen. Alles gebeurd via de diagnosestekker om de startblokkering etc. uit te schakelen. Zelfs een goed alarmsysteem hielp vaak niet...
Dit geldt ook voor de Seat. Kijk eens op seat-online.nl, daar staan ontelbaar veel verhalen van gejatte auto's op deze manier. Ze komen binnen met een kloonsleutel, leren hem in via de OBD en rijden zo weg. Er staat zelfs een filmpje daar ergens in een topic. Je ziet die gasten aan komen lopen, de knipperlichten knipperen zelfs bij het openen, ze stappen in en worden dan betrapt en lopen weer weg. Echt niet normaal! Een blindkapje op je slot plaatsen en zelfs de OBD stekker verplaatsen van het dashboard naar een andere plek is daar de gewoonste zaak van de wereld om dit tegen te gaan. Ook mensen die de OBD stekker vervangen door een ander type en dan een verloop ergens in de auto verstoppen voor noodgevallen.

Doordat het alarm (ook later ingebouwde defa alarmen) gewoon via de originele handzender gaan, wordt het alarm gewoon uitgeschakeld als de deur met sleutel handmatig geopend wordt.

Dit geldt voor alle VAG voertuigen, alleen zijn de Cupra's, de transporters en de Golf V'jes natuurlijk wat gewilder dan een skoda fabia dus daar hoor je minder over.. maar het geldt voor de gehele VAG vloot.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

In theorie is het bij elke moderne auto mogelijk, maar de Transporters en de GTI's zijn erg gewild omdat ze die razend snel weer kwijt zijn.

Dat geldt tegenwoordig dus ook al voor de Seat's. Tja, PON kan het nog steeds goed stilhouden vind ik. Toch knap (Y)

Dit was het bijbehorende artikel:
http://www.amt.nl/web/Nieuws/Algemeen/Tonen-Nieuws-Algemeen/Opvallende-piek-in-diefstal-Volkswagens.htm
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Riël schreef:De helft was gewoon k*%$e (en dat is veel), de andere helft zijn prima auto's ... :)


Haal anders uit het jaar 2000 eens een Safrane boven water, dat is misschien een van de meest betrouwbare auto's ever...
Die hebben wij :D enkel nu wat probs met gascomputer, maar dat is niet origineel renault :p
Gesloten