Gerry's clio 1.8 16v turbo Het rijdt!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GerryTT

Aangezien er nog wat veranderingen voor de witte 5 in de planning zitten maak ik daar een nieuw topic voor zodat het overzichtelijk blijft.
Ik heb al een tijd problemen met mijn benzinepomp. Deze maakt, sinds ik de 5 gekocht heb, een hoop kabaal. De laatste weken leek het erger te worden dus heb ik hem vervangen voor de pomp van de gt. Dit is een sterkere pomp die 3bar levert. Deze er dus onder gemaakt en na een paar km begon deze ook hetzelfde geluid te produceren. Ook begon de motor bij vol doortrekken in te houden. Heb er vandaag de oude pomp maar weer onder gehangen en gelijk de benzineaanvoerleiding vervangen voor een nieuwe. Er zaten 2 kunstof leidingen onder en ik denk dat die bij de 5 sl horen. Heb de dikkere oude aanvoer nu als retour gebruikt(was een dun slangetje) en dus een nieuwe, iets dunnere, aanvoer. Nu blijkt dus dat de motor nog steeds inhoudt.

De injectoren staan onder druk(3,5bar?) en omdat ik nu de retour te groot heb of de aanvoer te dun, ik niet voldoende druk op mijn injectoren heb? En wat zou de reden kunnen zijn dat ook mijn tweede pomp "stuk" ging?[/ol][/u]
Laatst gewijzigd door GerryTT op di 7 aug 2012 17:28, 16 keer totaal gewijzigd.
GerryTT

Er schiet me ineens iets te binnen. Toen ik de eerste keer de pomp verving liep er benzine uit de slang vanaf de tank, dit was vandaag niet het geval. Vond het wel raar maar heb er verder niet aan gedacht. Ook heb ik als ik ga tanken en de benzine dop eraf haal, dat ik merk dat de tank vacuum is. Heb er nu de dop los op liggen maar of dat nut heeft weet ik niet omdat er ook een terugslagklep in de vulhals zit.
Mrtn
Car: R5GTT

Geen toeval?

Die brandstofslangen, mits niet geknepen, zullen het probleem niet zo snel zijn. Ik heb ook een 1.8 gehad in een SL, met dezelfde leidingen ook en geen problemen gehad....
Mrtn = Maarten
GerryTT

Pomp deed het de eerste paar km wel goed dus denk dat de reden niet bij de pomp zit. Ik ga de benzineleidingen morgen wel even terug zetten om te kijken of de motor dan nog steeds inhoudt. Zit te denken dat er misschien iets mis is met de tankvlotter, dat er iets verstopt zit?
Riël
Über-Spammer

Nou, is de retourslang niet gewoon te dun?

De vlotter heeft niets met je toevoer te maken, daar zitten ook geen slangen. Je moet het in dat geval bij je pomp zoeken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mrtn
Car: R5GTT

Ik heb daar destijds geen last van gehad...

Bij de GT heb ik ze ook vervangen voor 8mm koper, wat is de standaard diameter eigenlijk?
Mrtn = Maarten
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

*edit*
Laatst gewijzigd door Willem-Jan op ma 28 jun 2010 4:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Is de beluchting van je tankdop niet verstopt? Heb ik een keer gehad met een diesel, die deed helemaal niks meer :D
GerryTT

Riël schreef:Nou, is de retourslang niet gewoon te dun?

De vlotter heeft niets met je toevoer te maken, daar zitten ook geen slangen. Je moet het in dat geval bij je pomp zoeken.
Heb de oude aanvoer nu als retour en er een nieuwe aanvoer onder gemaakt.
Denk dat tie te groot is zodat er niet genoeg druk op de injectoren blijft staan. Op de vlotter zijn wel de retour en ontluchting omgewisselt maar die nippels doen hetzelfde volgens mij.
Willem-Jan schreef:Is de beluchting van je tankdop niet verstopt? Heb ik een keer gehad met een diesel, die deed helemaal niks meer
Dat dacht ik ook. Als ik de tankdop eraf haal hoorde ik benzinedamp ontsnappen. Dacht dat de pomp te hard moest werken en daardoor kapot ging. Had er daarom ook de tankdop afgelaten om dat te voorkomen. Maar toen trok de motor nog wel steeds gewoon door.

Het kan toeval zijn dat tie nu niet meer doortrekt maar er is iets mis met het benzinecircuit.
Jeff rsi

moet je dan dus niet gewoon eerst alle leidingen gaan vervangen zodat je het ken uitsluiten?

en het brandstoffilter zelf is ook niet verstopt ofzo?
R19 16V '91
GerryTT

Brandstoffilter heb ik al vervangen. Denk dat ik de retour en ontluchting op de vlottor om moet wisselen.
Martijn Kool

Jeff rsi schreef:moet je dan dus niet gewoon eerst alle leidingen gaan vervangen zodat je het ken uitsluiten?

KAN, ik typ toch ook niet zoals ik het uitspreek(wees blij)? typ is nederlands (S)

dus de leidingen verkeerd om zitten gerry? :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
GerryTT

Denk dat dat het is idd. De retour komt in de vlotterkamer uit en de ontluchting ernaast. Dit is het enigste wat ik tot nu kan vinden wat niet goed is. And for the record, dit zat al zo toen ik hem kocht :wink:
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Martijn Kool schreef:
Jeff rsi schreef:moet je dan dus niet gewoon eerst alle leidingen gaan vervangen zodat je het ken uitsluiten?

KAN, ik typ toch ook niet zoals ik het uitspreek(wees blij)? typ is nederlands (S)

dus de leidingen verkeerd om zitten gerry? :lol:
Mooi man, dialect :lol: !

Gerry, probleem al ontdekt?
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
GerryTT

Nope, heb de retour en ontluchting omgewisseld en geen verschil. Ik heb toch 3,5bar benzinedruk nodig om bij volgas genoeg benzine te krijgen? Word die druk door de benzinepomp gelevert of door iets anders?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Er zit bij je injectie rail in de buurt ( of op) een soort metalen tonnentje met slangentjes eraan ...dat is een druk regelaar .

Die kan wel eens vervelend doen
GerryTT

Die heb ik dus niet. De benzineslangen zitten rechtstreeks op de injectorrail. Er zitten wel 2 slangen op de uiteindes van de injectorrail,1 van het inlaatspruitstuk en de andere gaat naar onder.

Ga eerst maar eens een nieuwe benzinepomp proberen.
Riël
Über-Spammer

Je moet wel een drukregelaar hebben, maar zit die ergens anders gemonteerd?

In ieder geval uit de aanvoerleiding vanuit je tank/pomp MOET deze zitten.

Overigens vind ik 'inhouden´ nu niet specifiek een branstofdrukprobleem. Bij een schraal mengsel onder belasting zou je wel pingelen moeten kunnen konstateren.

Anders zit het ergens anders, denk aan gasklepsensor, inlaatluchttemp, of zelfs een lastige krukassensor. Dit is allemaal heel goed na te meten, weet iemand de exacte waardes?
Steven(stk)

GerryTT schreef:Die heb ik dus niet. De benzineslangen zitten rechtstreeks op de injectorrail. Er zitten wel 2 slangen op de uiteindes van de injectorrail,1 van het inlaatspruitstuk en de andere gaat naar onder.

maar op je injector rail zit rechts een klein rond onderdeel bij een 16v, dat is je drukregelaar dacht ik.
GerryTT

Steven(stk) schreef:
GerryTT schreef:Die heb ik dus niet. De benzineslangen zitten rechtstreeks op de injectorrail. Er zitten wel 2 slangen op de uiteindes van de injectorrail,1 van het inlaatspruitstuk en de andere gaat naar onder.

maar op je injector rail zit rechts een klein rond onderdeel bij een 16v, dat is je drukregelaar dacht ik.
Die heb ik zien zitten en volgens de vraagbaak is hem dat ook.
Ik ga toch eerst de pomp vervangen voor een nieuwe, want dat moet toch, mocht dat niet helpen dan gaan we door met zoeken.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Die injectorrail kun je weinig verkeerd aan doen, 1 aanvoer en een retour, die drukregelaar heeft enkel een vacuumslangetje en meer niet.

Zou toch eens aan die pomp gaan denken, te lui om terug te lezen hoor maar heb je 't filtertje al eens vervangen ?
GerryTT

Yep, was het eerste wat ik gedaan heb. Heb net een nieuwe pomp bestelt op ebay. Vindt het alleen raar dat die pomp van m'n gtt al na een paar km ook begon te janken, wat zou daar de reden van kunnen zijn? Tank was vol toen.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Martijn Kool schreef:KAN, ik typ toch ook niet zoals ik het uitspreek(wees blij)? typ is nederlands (S)
Typ EENS Nederlands, Kool... :P En verstaan doe ik je ook al niet. :lol:
Vos

Merijn schreef:
Martijn Kool schreef:KAN, ik typ toch ook niet zoals ik het uitspreek(wees blij)? typ is nederlands (S)
En verstaan doe ik je ook al niet. :lol:
Dat ligt meer aan jou dan aan Martijn denk ik.... :p
GerryTT

Vandaag was er bijna niet meer mee te rijden, kreeg hem op een gegeven moment niet boven de 3000 rpm. Denk dat het idd niet de benzinepomp is wat de reden is van het inhouden. Als ik langzaam aan meer gas geef gaat het goed tot 3000rpm, trap ik het gaspedaal wat verder in dan valt tie dood. Dan laat ik het gaspedaal langzaam los en dan pakt tie hem weer op bij 3000 rpm. Als ik stil sta en volgas geef dan gaat tie tot de 4500rpm en zakt vervolgens weer terug tot tie bijna uitvalt.

Ik heb nog reserve onderdelen liggen van 2 f7p's. Waar moet ik mee beginnen, gasklep- en inlaattempsensor vervangen?
Riël
Über-Spammer

Ja (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

ontsteking
GerryTT

Ben begonnen vrijdag met de ontsteking te vervangen, geen verschil. Vanochtend begonnen met de nieuwe benzinepomp en tankvlotter van een gtt, liep iets beter toen tie nog koud was maar daarna weer hetzelfde euvel. Maar ben wel van die jankende benzinepomp af :p Tijdens het inhouden begon tie wat te ploffen uit de uitlaat. Heb de verdelerkap eraf gehaald, schoongemaakt en weer terug gezet. Toen ik de bougies eruit wilde halen zat er olie in de sparing waar de bougie inzit. Wat gemorst bij het bijvullen denk ik |: Alle bougies eruit gehaald en alles schoongemaakt. Er zat ook olie aan de onderkant van de bougies. Stukkie gereden en hij rijd weer een stuk beter. Trekt nu zonder problemen door tot de 6000rpm daarboven houd tie nog steeds in. Heb ook de gasklep- en luchtsensor vervangen maar dit hielp ook niets.

Kan het iets met de kleppen te maken hebben? Heb een tijdje terug een oververhitte motor gehad en heb het vermoeden dat er een of meerdere kleppen verbrand zijn.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Olie in de bougieschachten komt meestal door een lekke kleppendekselpakking. Gebeurd vaak bij de F7P blokjes. Dat ie daardoor ook erg slecht gaat lopen weet ik niet, eventueel pakking vervangen en setje nieuwe bougies?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Riël
Über-Spammer

En oververhitten en kleppen verbranden rijmt niet, hoe gek het ook klinkt.

Staat van kleppen kun je door compressie te meten achterhalen, maar dat is het probleem niet. Je gaat dan vermogen missen.

Doet hij het ook zonder belasting slecht (dus met optoeren in neutraal?)
GerryTT

Heb wat op het internet zitten lezen over verbrande kleppen en met hydrolische klepstoters komt dat bijna niet voor, gelukkig

Ook stilstaand kwam tie niet op toeren. Het gekke is dat hij het beter lijkt te doen als tie koud is.
Riël
Über-Spammer

Eigenlijk moet ie eens aan een scoop. BDP signaal kan terugvallen op hogere temperatuur omdat zijn weerstand groter wordt. Maar je moet zo alle signalen eens even kunnen checken.
GerryTT

Morgen dus BDP sensor vervangen, had er hier geen liggen. Er is nu wel normaal mee te rijden maar wil hem eigenlijk wel weer helemaal goed hebben, het is m'n dagelijks vervoer. En de tijd die ik nu hier weer mee bezig ben steek ik liever in die blauwe :p
Riël
Über-Spammer

OP dit moment is het nog wat opties spuien :)
GerryTT

Blokje loopt weer goed, tot nu toe. Denk dat het toch de bougies waren. Binnenkort maar eens 4 nieuwe bougies erin knallen. Heb het idee dat als tie koud is, hij op 3 cilinders loopt.

Ook moet ik de radiateur nog een keer vervangen en er een thermostaat in zetten. Misschien ook gelijk de waterpomp nakijken. Duurt een eeuwigheid voor dat ie op temperatuur is en daarna draait continu de koelvin.
Plaats reactie