ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ik kwam als bijrijder niet verder als 260 op de 80 weg :~ :smile:

Met nieuwste Porsche Turbo alleen blijft het gevaarlijk :)
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Achja, het leven zit vol met risico's :lol:

Volgende onderwerp dan maar? Want hier gaan we niet uitkomen :wink:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Sander2

Tja waarom dan niet gelijk een lichtkrant met die teksten ingeprogrammeerd, maakt denk ik dan nog wat meer indruk ook. :smile:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Tuurlijk is links rijden irritant, net zo irritant dat als je iemand inhaalt en ze zitten te bumperkleven, gelukkig doen ze dat bij mij zelden :lol: :lol:

En het gaat er ook niet om dat je 160 rijdt op een provinciale weg, ook al is die kaarsrecht, hier heb je ook zon weg, alleen zo lullig als er met 160 op de klok een hertje oversteekt, maakt mij niet uit hoor dat je je niet aan de regels houdt (doe ik ook niet altijd)

Maar om dan de moraalridder uit te gaan hangen met bordjes :(
Wees dan een vent en spreek die lullo in die polo aan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tim
Car: E36 M3

Gabri van der Veen schreef:nu we het toch over 'regeltjes' hebben.

Wie heeft er enig idee wie of wat voor dingen die lui doen in 'meestal' blauwe vulva's s60 (met uitzondering van Willeon) met zwaailampie op het dak, en dan blijkbaar ook sneller mogen dan de rest :p
Daar kun je in de spits als het nog rijdt lekker achteraan rijden over een lege linkerbaan ;)
tutuur
Clubsponsor

secret service toch?
Riël
Über-Spammer

Hendig vet, tussen 130 en 160 :D En dan met dat wapperende bordje voor die raam houden :D

Nee echt, jij spant de kroon op de snelweg :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

:lol: :lol:
Superreclame als je dan ook nog rtc stickers op je auto hebt :p (0) (0)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ow, zoiets kom ik maar al te graag tegen :lol:

Niet snel genoeg?! Dan haal ik toch mn poot van het gas, wedden dat je bloeddruk stijgt :lol: Rechts ervoor bij is helemaal mijn favoriet...dan gaat mijn knipperlicht heel toevallig ineens ook naar rechts :smile:

En ja, ik vind het leuk om irritante mensen nog verder te irriteren, durf zelfs te zeggen dat ik er mijn hobby van maak >) Pas nog een ouwe druif met een Merc CL500(?) het stoom uit de oren laten komen. Langzaam rijdend verkeer en een invoegende Rijkswaterstaat pickup met zwaailichten die aan het eind van de invoegstrook iets te laat invoegt (over de vluchtstrook) vlak voor de vangrail erbij kwam. Meneer dacht handig gebruik te maken van die zwaailichten door er lekker achter te plakken en ook te laat in te voegen...maar niet bij mij. Hij halverwege de rechterbaan, ik ernaast (zo breed ben ik niet) maar dan is iemand toch ineens bang voor een krasje en hij koos dus ook maar wijselijk eieren voor zn geld. Schade heb ik toch al, dus wacht nog steeds op iemand die ooit de fout wil maken om hem er bij mij in te hangen (Y) :lol:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

MartijnG schreef:Niet snel genoeg?! Dan haal ik toch mn poot van het gas, wedden dat je bloeddruk stijgt
inderdaad, wat jij hebt haast? Je wacht maar lekker :smile:

Inderdaad langzamer gaan rijden en heel iets je rem aantikken.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nee man, handrem, dan hebben ze het nog later door dat je toch wel afremt :p
Riël
Über-Spammer

Nee, dat niet! Hou de eer aan jezelf. Remmen kan heel erg slecht voor jou uitpakken, zelfs alleen de lichtjes laten branden.

Als er iets gebeurt en je hebt zonder reden geremt ben je alsnog de sjaak.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Indd nooit remmen...gas los is genoeg :wink: Anders kun je indd echt goed de zak zijn...

Maarja, ik wil natuurlijk wel kunnen lezen wat er op het bordje staat :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Riël schreef:Nee, dat niet! Hou de eer aan jezelf. Remmen kan heel erg slecht voor jou uitpakken, zelfs alleen de lichtjes laten branden.

daarom, handrem 2 tandjes omhoog, gebeurd bij een Renault toch niet heel veel (0)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Nee, dat niet! Hou de eer aan jezelf. Remmen kan heel erg slecht voor jou uitpakken, zelfs alleen de lichtjes laten branden.

Nee hoor stak een kat over, gewoon volhouden.
Zo heb ik er al een keer een met zijn kop tegen de voorruit zien koppen toen die mij op zat te duwen en ik vol in de abs ging:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Achterop die patrol rijden doen ze namelijk liever niet :lol:
alexs
Contacteer:

Allemaal leuk kutten op de weg tot het een keer mis gaat, zo een 5je is niks tegen een vangrail met 120km/u..
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

met een 5je doe ik het ook niet, die heeft ook trouwens al maanden geen snelweg gezien

*Edit* jawel, openingsmeeting heen en weer

Met de clio nog wel, die moet nu toch al hersteld worden (met de clio in vangrail heb ik al eens gezeten, dus weet hoe dat is :P)
Laatst gewijzigd door Wouter op wo 28 apr 2010 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Riël
Über-Spammer

alexs schreef:Allemaal leuk kutten op de weg tot het een keer mis gaat, zo een 5je is niks tegen een vangrail met 120km/u..
JIj leest ook wat je lezen wil he :p
alexs
Contacteer:

Riël schreef:
alexs schreef:Allemaal leuk kutten op de weg tot het een keer mis gaat, zo een 5je is niks tegen een vangrail met 120km/u..
JIj leest ook wat je lezen wil he :p
even ervanuitgaand dat MartijnG in zijn 5 rond tuft.
Maar ja, ik lees oostindisch ;)
Riël
Über-Spammer

Nou lees je eigen tekst nog eens goed :D
alexs
Contacteer:

Ik zie het niet, laat ik maar gaan slapen.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Bij m'n Clio gingen de achteruitrijlampen al aan als je 'm uit de achteruitvergrendeling haalde en enkel naar links drukte. dat gaf altijd mooie taferelen :lol:

Verder heb ik er nooit zo'n last van, met de 19 16V rijd ik meestal volgas of hij staat stil (dan is ie meestal weer stuk) en met de Dodge rijd ik meestal erg rustig, en soms heb ik dan nog wel eens iemand die me op zit te drukken als ik met 110km/h ga in halen.. al probeer ik het meestal wel te voorkomen door dat pas te doen als ik daar ruimte voor heb, of soms maar gewoon een paar liter gas extra in de strijd te gooien en met 140km/h gaan inhalen.. :)

Je kunt je zo druk maken als je zelf wil in het verkeer, met de 19 16V erger ik me ook regelmatig aan linksrijders, gewoonweg om dat dat dan mensen zijn die met 121km/h gaan inhalen, meestal rijd ik er een beetje op af, en ja.. heel even kleven, en als ze echt liggen te slapen en de ruimte is er dan ga ik er wel rechts langsheen..

Verder vind ik het allemaal wel prima. (Y)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Lease een hybrid en al je problemen zijn verleden tijd. :P Lekker cruisen... :lol:
alexs
Contacteer:

Achteruitrijlampen :lol: :lol:
Jacob Priem

wat Riël ook al aangeeft: in ieder geval niet gaan remmen of zelfs alleen je remlichten laten branden. Zoiets veroorzaakt zo'n paniekreactie bij de overige weggebruikers (en niet alleen bij die droogkloot die dan op je bumper zit), dat is behoorlijk gevaarlijk. Even los van het feit dat die droogkloot hem ook in je bumper kan parkeren en ik spreek uit ervaring dat dat niet echt een "lekker gevoel" is (maar dat had overigens niets met een soortgelijke actie te maken, die achter mij zat gewoon niet op te letten).

Wat Martijn nog aangeeft: gewoon je gas loslaten is vaak voldoende. Er is echt niets frustrerender voor je bumperklever.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Ik snap niet dat je je daar aan gaat / wil irriteren, ik doe een dotje gas dat ik iets sneller inhaal, in het volgende gaatje naar rechts en daag meneer bumperklever en geen last meer van. Probleem opgelost :wink:
Adinsx

Maarten-Jan schreef:Ik snap niet dat je je daar aan gaat / wil irriteren, ik doe een dotje gas dat ik iets sneller inhaal, in het volgende gaatje naar rechts en daag meneer bumperklever en geen last meer van. Probleem opgelost :wink:
(Y) ;)

Wat lezen jullie trouwens allemaal lekker selectief.
Heb het bordje nog achterin de auto liggen, ongebruikt.
Nogmaals, wordt alleen gebruikt wanneer iemand doelbewust links blijft rijden terwijl er geen hond op de rechterbaan is.

En ik geloof écht niet dat jullie zo'n asociale linksplakker zijn.
Wil je me tegen houden met wat dan ook. Doe je best, dat spel ken ik ook.

Wat een gezeur zeg (N) :wink:
Ferdy
Über-Spammer

Gezeur ?
Je mag gewoon dit soort reacties verwachten als je zelf fanatiek post dat je zo vaak te hard rijdt en er op die manier nogal trots op lijkt.

No offense natuurlijk, maar ik vind de reacties best begrijpelijk.
Adinsx

oh best begrijpelijk en maakt me ook geen *** uit verder, maar om nou meteen maar over het 'je blijft hoe dan ook achter me' te gaan mekkeren.
Ik kleef niet eens, die boetes zijn me te duur. Pas na enkele kilometers en meerdere kansen ga ik wat lopen duwen. Want ook rechts er voorbij is kostbaar :~

Mocht ik het bordje (die uiteraard ter vermaak is gemaakt) gebruiken, dan zal ik de reactie van de voorligger hier even uitgebreid omschrijven ;)
alexs
Contacteer:

[img]http://nynerd.com/wp-content/uploads/20 ... -over1.jpg[/img]

icm wigwag op je grootlicht..
Maarten-Jan
Car: R19.R

Die is wel leuk (Y)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Fix dan gewoon wat blauwe lampjes in de bumper :p
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Ik heb net nieuwe rem schijven +blokken gemonteerd.
Moet ik het zooitje nog in remmen of wat?
Adinsx

Erik (Schepjes) schreef:Ik heb net nieuwe rem schijven +blokken gemonteerd.
Moet ik het zooitje nog in remmen of wat?
Nee, maar wel zorgen dat je de eerste 100km niet je poot op de rem houdt na flink afremmen of een noodstop.
Dan trekt de boel krom.

Oh, en opletten dat je de eerste paar kilometers nog geen volle remkracht hebt ;)

Ben al eens achteruit de garage uit gereden en daarbij vergeten dat ik het pedaal nog niet vol had opgepompt. Lang leven de handrem (0)
Tom
Moderator
Car: MB

gewoon normaal gebruiken. Niet als een malloot de ene noodstop na de andere, maar verder valt het wel mee.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gesloten