Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
tim welSteven schreef:Zit je altijd in je eigen zak te rammen dan of wat?

Laatst gewijzigd door Martijn Kool op vr 16 apr 2010 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ja he luie donders, hij heeft alle tijd? ik moet zelfs die exclio van tim doen, de clio van ray dus.Steven schreef:![]()
Fock ik ga wel wat missen volgend weekend...
En die Ronald die buffelt rustig door voor 10 man.
Stelletje luie donders hier...
hij is te druk, krijg je met een slechte 19.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nogal. looprol was nogal op zeg maar.Steven schreef:Achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar zeker, jaja
de helft van de kogels van het lager waren eruit gelopen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Heb ik hem toch gesloopt ?Martijn Kool schreef:nogal. looprol was nogal op zeg maar.Steven schreef:Achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar zeker, jaja
de helft van de kogels van het lager waren eruit gelopen.

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nee je hebt geluk gehad ;pSteven(stk) schreef:Heb ik hem toch gesloopt ?Martijn Kool schreef:nogal. looprol was nogal op zeg maar.Steven schreef:Achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar zeker, jaja
de helft van de kogels van het lager waren eruit gelopen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Toen je belde voor die looprol moest ik toch wel een beetje lachen, ik hoorde al wel vaker wat gerammel uit die hoek komen en stiekem dacht ik al aan het looprolletje van de riem ofzo..
Toen ik 'm naar Nijverdal bracht van de week heb ik 'm nog een paar keer op toeren gejaagt en soms begon die bij 6500 RPM in eens te ratelen en te doen om dan maar heel beschaafd weer naar de 5e versnelling te gaan.
Met sommige dingen moet je gewoon geluk mee hebben he..
Piepende dingen lopen het langst zeggen ze altijd, die versnellingsbak van mij was altijd al stil en sprong ook ineens uit elkaar van de week, da's ook waardeloos
En wat betreft mijn 19, tja.. ik ben benieuwd wat er van die 5GTT overgebleven was als jij er net zo veel mee op het circuit had gereden als ik met de 19.
volgens mij hebben we met de Wimedo slalom al 3kwartier staan sleutelen aan dat ding van je en toen had je nog geen pylon gezien.
Owja, ik ben nog heel even tussendoor met de 19 bezig geweest.. alles aan de voorkant van de motor aangesloten, koelslangen vastgezet met nieuwe slangklemmen en de leidingen van de oliekoeler een fatsoenlijke route gegeven en vastgezet zodat dat in ieder geval geen kans krijgt op doorschuren.
Alleen nog de achterste koelslangenhandel aansluiten (kachelradiateur e.d.), verdelerkap er aan, aandrijfassen er weer aan en wat klein spul.. bakolie er in en dan moet ie het weer gaan doen.
Paar fotootjes dan maar weer.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 04-410.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 44-770.jpg[/img]
Toen ik 'm naar Nijverdal bracht van de week heb ik 'm nog een paar keer op toeren gejaagt en soms begon die bij 6500 RPM in eens te ratelen en te doen om dan maar heel beschaafd weer naar de 5e versnelling te gaan.


Piepende dingen lopen het langst zeggen ze altijd, die versnellingsbak van mij was altijd al stil en sprong ook ineens uit elkaar van de week, da's ook waardeloos

En wat betreft mijn 19, tja.. ik ben benieuwd wat er van die 5GTT overgebleven was als jij er net zo veel mee op het circuit had gereden als ik met de 19.


Owja, ik ben nog heel even tussendoor met de 19 bezig geweest.. alles aan de voorkant van de motor aangesloten, koelslangen vastgezet met nieuwe slangklemmen en de leidingen van de oliekoeler een fatsoenlijke route gegeven en vastgezet zodat dat in ieder geval geen kans krijgt op doorschuren.
Alleen nog de achterste koelslangenhandel aansluiten (kachelradiateur e.d.), verdelerkap er aan, aandrijfassen er weer aan en wat klein spul.. bakolie er in en dan moet ie het weer gaan doen.

Paar fotootjes dan maar weer.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 04-410.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 44-770.jpg[/img]
Als je die F7R er weer infietst, moet je toch die thermostaat eens terugprakken in die sandwichplate.
Als ik ooit nog es terugkom, zal ik mijn blokkie ook eens wat bijfrissen met verse lagers en nieuwe pomp, dan ga ik die thermostaat ook weer opnieuw proberen. Zou toch moeten werken.
Gaat dit blok ooit nog wel in de cabrio trouwens?
Als ik ooit nog es terugkom, zal ik mijn blokkie ook eens wat bijfrissen met verse lagers en nieuwe pomp, dan ga ik die thermostaat ook weer opnieuw proberen. Zou toch moeten werken.
Gaat dit blok ooit nog wel in de cabrio trouwens?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ding doet het prima zonder thermostaat en koelt serieus goed dus die blijft er gewoon uit hoor. hij wordt alleen wat lastig warm als je meteen de snelweg op duikt maar dat doe ik toch bijna nooit, een beetje bumperkleven lost dat wel op..Steven schreef:Als je die F7R er weer infietst, moet je toch die thermostaat eens terugprakken in die sandwichplate.
Als ik ooit nog es terugkom, zal ik mijn blokkie ook eens wat bijfrissen met verse lagers en nieuwe pomp, dan ga ik die thermostaat ook weer opnieuw proberen. Zou toch moeten werken.
Gaat dit blok ooit nog wel in de cabrio trouwens?
Cabrio? dan loop je toch serieus achter, die loopt alweer een mooie tijd en daar zijn de eerste zonnestralen alweer mee opgevangen.

wil ik niet wetenSteven(stk) schreef:Heb ik hem toch gesloopt ?Martijn Kool schreef:nogal. looprol was nogal op zeg maar.Steven schreef:Achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar zeker, jaja
de helft van de kogels van het lager waren eruit gelopen.

Immer wieder die verdammte Holländer
als... whehe...Steven schreef:Whehe 7 juli zal het nu zijn.
Had eigenlijk bij verrassing am ring willen verschijnen, maar helaas i changed my mind
did YOU change your mind or did SHE change your mind?

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Heb jij ook nog een cabrio dan? Pas maar op dat je je neus niet verbrandRonald1916V schreef:Ding doet het prima zonder thermostaat en koelt serieus goed dus die blijft er gewoon uit hoor. hij wordt alleen wat lastig warm als je meteen de snelweg op duikt maar dat doe ik toch bijna nooit, een beetje bumperkleven lost dat wel op..Steven schreef:Als je die F7R er weer infietst, moet je toch die thermostaat eens terugprakken in die sandwichplate.
Als ik ooit nog es terugkom, zal ik mijn blokkie ook eens wat bijfrissen met verse lagers en nieuwe pomp, dan ga ik die thermostaat ook weer opnieuw proberen. Zou toch moeten werken.
Gaat dit blok ooit nog wel in de cabrio trouwens?
Cabrio? dan loop je toch serieus achter, die loopt alweer een mooie tijd en daar zijn de eerste zonnestralen alweer mee opgevangen.

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Both, maar kep het toch echt wel grotendeels voor mezelf gedaan, ondanks dat goeie 'kennissen' daar een ander idee over hebben-Ray- schreef:als... whehe...Steven schreef:Whehe 7 juli zal het nu zijn.
Had eigenlijk bij verrassing am ring willen verschijnen, maar helaas i changed my mind
did YOU change your mind or did SHE change your mind?

Hebbie skype? Of je moet eens op de msn duiken, zal ik je ff bijpraten.
Dinsdag ga ik weer terug naar Perth, dan is m'n internetvrijheid weer stukken beperkter.
Heu excuus Ronaldo, je kan ook niet verwachten dat ik alles netjes bijhoud al die tijd he

nee maar dat kenne we dr wel even opzetten.moet ik alleen een mike hebben zeker, anders praat het zo lastigSteven schreef:Both, maar kep het toch echt wel grotendeels voor mezelf gedaan, ondanks dat goeie 'kennissen' daar een ander idee over hebben-Ray- schreef:als... whehe...Steven schreef:Whehe 7 juli zal het nu zijn.
Had eigenlijk bij verrassing am ring willen verschijnen, maar helaas i changed my mind
did YOU change your mind or did SHE change your mind?
Hebbie skype? Of je moet eens op de msn duiken, zal ik je ff bijpraten.
Dinsdag ga ik weer terug naar Perth, dan is m'n internetvrijheid weer stukken beperkter.
Heu excuus Ronaldo, je kan ook niet verwachten dat ik alles netjes bijhoud al die tijd he
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zijn maar weinig mensen die het bij konden houden hoor, is allemaal even tussendoor in de loze uurtjes gebeurd.. heb er een compleet frisse F7P voor opgebouwd.Steven schreef:Both, maar kep het toch echt wel grotendeels voor mezelf gedaan, ondanks dat goeie 'kennissen' daar een ander idee over hebben-Ray- schreef:als... whehe...Steven schreef:Whehe 7 juli zal het nu zijn.
Had eigenlijk bij verrassing am ring willen verschijnen, maar helaas i changed my mind
did YOU change your mind or did SHE change your mind?
Hebbie skype? Of je moet eens op de msn duiken, zal ik je ff bijpraten.
Dinsdag ga ik weer terug naar Perth, dan is m'n internetvrijheid weer stukken beperkter.
Heu excuus Ronaldo, je kan ook niet verwachten dat ik alles netjes bijhoud al die tijd he

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Die is van iemand anders die 3x lagerschade er mee heeft gereden na iedere keer een paar kilometer met een goedkope marktplaats F7P, die had een huis gekocht e.d. en had er geen haast mee dus heb ik op het dooie gemak in de loze uurtjes een nieuwe motor er voor opgebouwd en ingebouwd. ik rijd 'm nog even 1000km in en dan gaat ie terug naar de eigenaar.Steven schreef:Netjes, was dat ding nu van jezelf of van iemand anders?
Damn ik weet dat je ook nog wel in de kroeg komt, ik zou toch bijna denken dat je geen leven hebt met al dat gesleutel

Ik sleutel idd wel belachelijk veel ja maargoed, daarbij houd ik nog zat tijd over voor andere dingen. Het weer stuk maken bijvoorbeeld op de Ring of Zandvoort ofzo

Deze week ben ik er bijvoorbeeld wel iedere dag mee bezig omdat ik het gewoon klaar wil hebben voor het Ringweekend, daarbij moet Tim z'n Williams ook nog even klaar voor het Ringweekend.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Effe doorbeuken, heren
Tim, je moet zelf ook maar eens een ratel vasthouden en gebruiken. Als je een paar keer op je bek gegaan bent met het verkeerde demonteren dan zie je het op een gegeven moment van zelf
Tim, je moet zelf ook maar eens een ratel vasthouden en gebruiken. Als je een paar keer op je bek gegaan bent met het verkeerde demonteren dan zie je het op een gegeven moment van zelf
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo, vanmiddag nog heel even er mee bezig geweest, hij loopt inmiddels weer en ik heb weer 5 versnellingen..
Hier en daar moet er nog een boutje in maar dat doe ik maandag wel even ofzo.. heb het even gezien met dat ding.
Morgen eerst maar eens "American Sunday" op Circuit Park Zandvoort onveilig maken met de Dodge, vanmiddag in het zonnetje een beetje bijgespoten dus laat maar komen die Show en Shine.
Hier en daar moet er nog een boutje in maar dat doe ik maandag wel even ofzo.. heb het even gezien met dat ding.

Morgen eerst maar eens "American Sunday" op Circuit Park Zandvoort onveilig maken met de Dodge, vanmiddag in het zonnetje een beetje bijgespoten dus laat maar komen die Show en Shine.

dan kom jij morgen deze kant op? takel die clio ff achterop dan 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik hoorde uit betrouwbare bronnen dat ie bijna klaar was maar hij staat nog in Nijverdal, anders had ik 'm even meegenomen achterin de bak voor je.-Ray- schreef:dan kom jij morgen deze kant op? takel die clio ff achterop dan

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vanmiddag voor het eerst weer gereden met de 16V, bak schakeld goed en geen bijgeluiden.. maargoed, de koppeling was aardig besmeurd met bakolie omdat dat er uit gelopen was in die hoek dus en ik heb de plaat toch nog netjes schoongekregen dacht ik zo met remmenreiniger e.d. en daarna even opgeschuurd...
Maargoed, als ik 'm even lekker stevig bij 7000 RPM naar de volgende versnelling ram dan slipt de rommel door.. kortom, de plaat is nog niet echt netjes schoon.
Is er nog iemand hier die daar even een simpele oplossing voor heeft ? ik heb er al even flink mee zitten trappen natuurlijk en ik heb het idee dat het wel wat beter wordt, maargoed.. het Ringweekend komt er aan en ik hoor mezelf nu alweer schelden op de Ring..
Zou een beetje jammer zijn om de plaat in de container te mikken aangezien ie er nog geen 5000km achter zit..
Maargoed, als ik 'm even lekker stevig bij 7000 RPM naar de volgende versnelling ram dan slipt de rommel door.. kortom, de plaat is nog niet echt netjes schoon.
Is er nog iemand hier die daar even een simpele oplossing voor heeft ? ik heb er al even flink mee zitten trappen natuurlijk en ik heb het idee dat het wel wat beter wordt, maargoed.. het Ringweekend komt er aan en ik hoor mezelf nu alweer schelden op de Ring..
Zou een beetje jammer zijn om de plaat in de container te mikken aangezien ie er nog geen 5000km achter zit..
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op ma 19 apr 2010 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Die oplossing is al weggestreept...Xabre schreef:eeuh nieuwe koppeling
Iemand ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Beetje lomp, maar ff flink laten slippen een optie? Ff met de poot half op de koppeling dat ie ff lekker gaat stinken? Gaat ie niet meteen dood aan en de troep fikt er dan mooi af?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ook al geprobeerd, heb 'm vanmiddag ff flink laten branden.. er kwam rook vanaf dus ga er vanuit dat ie mooi op temperatuur is gekomen..MartijnG schreef:Beetje lomp, maar ff flink laten slippen een optie? Ff met de poot half op de koppeling dat ie ff lekker gaat stinken? Gaat ie niet meteen dood aan en de troep fikt er dan mooi af?

Anders einde van de week maar even 15 Ronden Ring er tegenaan en als het dan nog niks is maar vervangen...
Tenzij iemand nog een betere oplossing heeft ?
Nope, dan zuigt de zooi zich er alleen maar beter in omdat het vloeibaarder wordt. Dat frictiemateriaal is poreus en volgens mij 'opent' zich dat ook nog es wat als je het belast.
Ontvetter erlangsaf gieten of remmenreiniger erin spuiten en zorgen dat het kan weken. Een paar keer en dan je druklager opnieuw invetten via de rubber van de koppelingshevel. Beetje klooien maar denk dat dat het enige is wat je kan doen.
Maar het slechte nieuws: nee je krijgt het er eigenlijk niet uit
Ontvetter erlangsaf gieten of remmenreiniger erin spuiten en zorgen dat het kan weken. Een paar keer en dan je druklager opnieuw invetten via de rubber van de koppelingshevel. Beetje klooien maar denk dat dat het enige is wat je kan doen.
Maar het slechte nieuws: nee je krijgt het er eigenlijk niet uit

Laatst gewijzigd door Riël op ma 19 apr 2010 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.