Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tim
Car: E36 M3

Met m'n potlood spelen? Nee Geert, mijn natural habitat is het stuk maken! Ik ben goed in het stuk maken van alles of niet Ronald...
Steven
Car: M536

Zit je altijd in je eigen zak te rammen dan of wat?
Martijn Kool

Steven schreef:Zit je altijd in je eigen zak te rammen dan of wat?
tim wel :)
Laatst gewijzigd door Martijn Kool op vr 16 apr 2010 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven

:klop:

Fock ik ga wel wat missen volgend weekend... :D

En die Ronald die buffelt rustig door voor 10 man.
Stelletje luie donders hier... :~
Martijn Kool

Steven schreef::klop:

Fock ik ga wel wat missen volgend weekend... :D

En die Ronald die buffelt rustig door voor 10 man.
Stelletje luie donders hier... :~
ja he luie donders, hij heeft alle tijd? ik moet zelfs die exclio van tim doen, de clio van ray dus.

hij is te druk, krijg je met een slechte 19. :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven

Achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar zeker, jaja :lol:
Martijn Kool

Steven schreef:Achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar zeker, jaja :lol:
nogal. looprol was nogal op zeg maar.

de helft van de kogels van het lager waren eruit gelopen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven(stk)

Martijn Kool schreef:

Heb ik hem toch gesloopt ? :P
Martijn Kool

Steven(stk) schreef:
Martijn Kool schreef:

nee je hebt geluk gehad ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Toen je belde voor die looprol moest ik toch wel een beetje lachen, ik hoorde al wel vaker wat gerammel uit die hoek komen en stiekem dacht ik al aan het looprolletje van de riem ofzo..

Toen ik 'm naar Nijverdal bracht van de week heb ik 'm nog een paar keer op toeren gejaagt en soms begon die bij 6500 RPM in eens te ratelen en te doen om dan maar heel beschaafd weer naar de 5e versnelling te gaan. :p Met sommige dingen moet je gewoon geluk mee hebben he.. :D

Piepende dingen lopen het langst zeggen ze altijd, die versnellingsbak van mij was altijd al stil en sprong ook ineens uit elkaar van de week, da's ook waardeloos :p

En wat betreft mijn 19, tja.. ik ben benieuwd wat er van die 5GTT overgebleven was als jij er net zo veel mee op het circuit had gereden als ik met de 19. :lol: volgens mij hebben we met de Wimedo slalom al 3kwartier staan sleutelen aan dat ding van je en toen had je nog geen pylon gezien. :D

Owja, ik ben nog heel even tussendoor met de 19 bezig geweest.. alles aan de voorkant van de motor aangesloten, koelslangen vastgezet met nieuwe slangklemmen en de leidingen van de oliekoeler een fatsoenlijke route gegeven en vastgezet zodat dat in ieder geval geen kans krijgt op doorschuren.

Alleen nog de achterste koelslangenhandel aansluiten (kachelradiateur e.d.), verdelerkap er aan, aandrijfassen er weer aan en wat klein spul.. bakolie er in en dan moet ie het weer gaan doen. :)

Paar fotootjes dan maar weer.

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 04-410.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 44-770.jpg[/img]
Steven

Als je die F7R er weer infietst, moet je toch die thermostaat eens terugprakken in die sandwichplate.

Als ik ooit nog es terugkom, zal ik mijn blokkie ook eens wat bijfrissen met verse lagers en nieuwe pomp, dan ga ik die thermostaat ook weer opnieuw proberen. Zou toch moeten werken.

Gaat dit blok ooit nog wel in de cabrio trouwens?
Tom
Moderator
Car: MB

ALS? Als je in oktober nog niet terug bent dan trek in je persoonlijk aan je.........terug :lol: :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven

Whehe 7 juli zal het nu zijn.

Had eigenlijk bij verrassing am ring willen verschijnen, maar helaas i changed my mind ;)
Ronald1916V

Steven schreef:Als je die F7R er weer infietst, moet je toch die thermostaat eens terugprakken in die sandwichplate.

Als ik ooit nog es terugkom, zal ik mijn blokkie ook eens wat bijfrissen met verse lagers en nieuwe pomp, dan ga ik die thermostaat ook weer opnieuw proberen. Zou toch moeten werken.

Ding doet het prima zonder thermostaat en koelt serieus goed dus die blijft er gewoon uit hoor. hij wordt alleen wat lastig warm als je meteen de snelweg op duikt maar dat doe ik toch bijna nooit, een beetje bumperkleven lost dat wel op..

Cabrio? dan loop je toch serieus achter, die loopt alweer een mooie tijd en daar zijn de eerste zonnestralen alweer mee opgevangen. :D
Tom
Moderator

was een leuke verassing geweest. nu geef je zeker die aswolk de schuld :lol:
-Ray-
Contacteer:

Steven(stk) schreef:
Martijn Kool schreef:

wil ik niet weten ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Contacteer:

Steven schreef:Whehe 7 juli zal het nu zijn.

Had eigenlijk bij verrassing am ring willen verschijnen, maar helaas i changed my mind ;)
als... whehe...

did YOU change your mind or did SHE change your mind? ;)
Tom
Moderator

Ronald1916V schreef:
Steven schreef:Als je die F7R er weer infietst, moet je toch die thermostaat eens terugprakken in die sandwichplate.

Ding doet het prima zonder thermostaat en koelt serieus goed dus die blijft er gewoon uit hoor. hij wordt alleen wat lastig warm als je meteen de snelweg op duikt maar dat doe ik toch bijna nooit, een beetje bumperkleven lost dat wel op..

Cabrio? dan loop je toch serieus achter, die loopt alweer een mooie tijd en daar zijn de eerste zonnestralen alweer mee opgevangen. :D
Heb jij ook nog een cabrio dan? Pas maar op dat je je neus niet verbrand :smoke: :wink:
Steven

-Ray- schreef:

als... whehe...

Both, maar kep het toch echt wel grotendeels voor mezelf gedaan, ondanks dat goeie 'kennissen' daar een ander idee over hebben :p

Hebbie skype? Of je moet eens op de msn duiken, zal ik je ff bijpraten.
Dinsdag ga ik weer terug naar Perth, dan is m'n internetvrijheid weer stukken beperkter.

Heu excuus Ronaldo, je kan ook niet verwachten dat ik alles netjes bijhoud al die tijd he :p
-Ray-
Contacteer:

Steven schreef:
-Ray- schreef:

als... whehe...

Both, maar kep het toch echt wel grotendeels voor mezelf gedaan, ondanks dat goeie 'kennissen' daar een ander idee over hebben :p

Dinsdag ga ik weer terug naar Perth, dan is m'n internetvrijheid weer stukken beperkter.

Heu excuus Ronaldo, je kan ook niet verwachten dat ik alles netjes bijhoud al die tijd he :p
nee maar dat kenne we dr wel even opzetten.moet ik alleen een mike hebben zeker, anders praat het zo lastig
Ronald1916V

Steven schreef:
-Ray- schreef:

als... whehe...

Zijn maar weinig mensen die het bij konden houden hoor, is allemaal even tussendoor in de loze uurtjes gebeurd.. heb er een compleet frisse F7P voor opgebouwd. (Y)
Steven

Netjes, was dat ding nu van jezelf of van iemand anders?

Damn ik weet dat je ook nog wel in de kroeg komt, ik zou toch bijna denken dat je geen leven hebt met al dat gesleutel ;)
Ronald1916V

Steven schreef:Netjes, was dat ding nu van jezelf of van iemand anders?

Damn ik weet dat je ook nog wel in de kroeg komt, ik zou toch bijna denken dat je geen leven hebt met al dat gesleutel ;)
Die is van iemand anders die 3x lagerschade er mee heeft gereden na iedere keer een paar kilometer met een goedkope marktplaats F7P, die had een huis gekocht e.d. en had er geen haast mee dus heb ik op het dooie gemak in de loze uurtjes een nieuwe motor er voor opgebouwd en ingebouwd. ik rijd 'm nog even 1000km in en dan gaat ie terug naar de eigenaar. :)

Ik sleutel idd wel belachelijk veel ja maargoed, daarbij houd ik nog zat tijd over voor andere dingen. Het weer stuk maken bijvoorbeeld op de Ring of Zandvoort ofzo :p

Deze week ben ik er bijvoorbeeld wel iedere dag mee bezig omdat ik het gewoon klaar wil hebben voor het Ringweekend, daarbij moet Tim z'n Williams ook nog even klaar voor het Ringweekend. :)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Effe doorbeuken, heren

Tim, je moet zelf ook maar eens een ratel vasthouden en gebruiken. Als je een paar keer op je bek gegaan bent met het verkeerde demonteren dan zie je het op een gegeven moment van zelf
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ronald1916V

Zo, vanmiddag nog heel even er mee bezig geweest, hij loopt inmiddels weer en ik heb weer 5 versnellingen..

Hier en daar moet er nog een boutje in maar dat doe ik maandag wel even ofzo.. heb het even gezien met dat ding. :)

Morgen eerst maar eens "American Sunday" op Circuit Park Zandvoort onveilig maken met de Dodge, vanmiddag in het zonnetje een beetje bijgespoten dus laat maar komen die Show en Shine. :p
Tom
Moderator

goed bezig. Dat wordt dus maandag een potje gummen in de buurt :smile:
-Ray-
Contacteer:

dan kom jij morgen deze kant op? takel die clio ff achterop dan :D
Ronald1916V

-Ray- schreef:dan kom jij morgen deze kant op? takel die clio ff achterop dan :D
Ik hoorde uit betrouwbare bronnen dat ie bijna klaar was maar hij staat nog in Nijverdal, anders had ik 'm even meegenomen achterin de bak voor je. :p
Ronald1916V

Vanmiddag voor het eerst weer gereden met de 16V, bak schakeld goed en geen bijgeluiden.. maargoed, de koppeling was aardig besmeurd met bakolie omdat dat er uit gelopen was in die hoek dus en ik heb de plaat toch nog netjes schoongekregen dacht ik zo met remmenreiniger e.d. en daarna even opgeschuurd...

Maargoed, als ik 'm even lekker stevig bij 7000 RPM naar de volgende versnelling ram dan slipt de rommel door.. kortom, de plaat is nog niet echt netjes schoon.

Is er nog iemand hier die daar even een simpele oplossing voor heeft ? ik heb er al even flink mee zitten trappen natuurlijk en ik heb het idee dat het wel wat beter wordt, maargoed.. het Ringweekend komt er aan en ik hoor mezelf nu alweer schelden op de Ring..

Zou een beetje jammer zijn om de plaat in de container te mikken aangezien ie er nog geen 5000km achter zit..
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op ma 19 apr 2010 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Xabre
Car: 19 16V

eeuh nieuwe koppeling :p
Trust me. I know what I'm doing.
Ronald1916V

Xabre schreef:eeuh nieuwe koppeling :p
Die oplossing is al weggestreept...

Iemand ?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Beetje lomp, maar ff flink laten slippen een optie? Ff met de poot half op de koppeling dat ie ff lekker gaat stinken? Gaat ie niet meteen dood aan en de troep fikt er dan mooi af?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ronald1916V

MartijnG schreef:Beetje lomp, maar ff flink laten slippen een optie? Ff met de poot half op de koppeling dat ie ff lekker gaat stinken? Gaat ie niet meteen dood aan en de troep fikt er dan mooi af?
Ook al geprobeerd, heb 'm vanmiddag ff flink laten branden.. er kwam rook vanaf dus ga er vanuit dat ie mooi op temperatuur is gekomen.. :p

Anders einde van de week maar even 15 Ronden Ring er tegenaan en als het dan nog niks is maar vervangen...

Tenzij iemand nog een betere oplossing heeft ?
Tom
Moderator

ik denk gewoon een beetje geduld. Van de week nog even een paar keer warm trappen en dan zou het toch weg moeten gaan denk ik.
Riël
Über-Spammer

Nope, dan zuigt de zooi zich er alleen maar beter in omdat het vloeibaarder wordt. Dat frictiemateriaal is poreus en volgens mij 'opent' zich dat ook nog es wat als je het belast.

Ontvetter erlangsaf gieten of remmenreiniger erin spuiten en zorgen dat het kan weken. Een paar keer en dan je druklager opnieuw invetten via de rubber van de koppelingshevel. Beetje klooien maar denk dat dat het enige is wat je kan doen.

Maar het slechte nieuws: nee je krijgt het er eigenlijk niet uit :(
Laatst gewijzigd door Riël op ma 19 apr 2010 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie