Roald's 19 16v F7R Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Denk dat als je handig bent met een spotter (las techniek waarmee je een puntje last en dan dmv een slagtrekker plaat naar buiten trekt), een weekend werk en een bak plamuur, dit heel erg veel goed zal maken.

Maargoed, dan heb je iemand na de tijd nodig die eraan wilt beginnen. Rendabel is het niet echt tenzij je emotionele waarde hebt aan de auto :)
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op ma 7 dec 2009 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

inderdaad het is een 5 deurs en aan die auto van pry zit nog wel meer dan 3000 euro herstel werk in.
Met 1000 euro ben ik al een heel eind ex spuitwerk, mits de achteras recht is, en de voorwiel ophanging geen te harde tik heeft gehad van de stoeprand (die gelukkig vrij laag is daar en schuin oploopt)
Dan is de auto iig weer heel alleen moet hij dan nog gespoten worden.
daar heb ik nog een goed adresje voor.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

een andere achteras kost ook de wereld niet en vervangen is goed te doen

Kijk wel even naar de naad van de achterklep, portiernaad (al zal die nu niet helemaal 100% zijn met het scherm zo in elkaar gereden) en kijk goed uit voor knikken in je dak (Y)
Roald
Contacteer:

paulvanrooij schreef:een andere achteras kost ook de wereld niet en vervangen is goed te doen

Kijk wel even naar de naad van de achterklep, portiernaad (al zal die nu niet helemaal 100% zijn met het scherm zo in elkaar gereden) en kijk goed uit voor knikken in je dak (Y)
Xabre had anders nog wel een achteras voor me liggen, maar zoals je zelf al correct aan geeft eerst kijken of de rest van de auto nog goed is.
Zal morgen eens goed kijken naar het dak, alle deuren incl kofferklep sluiten nog prima in ieder geval.

@jean paul S

Mocht het puur en alleen blikschade zijn van het achterscherm, dan is deze 16v echt nog wel de moeite om op te knappen, technisch is deze zo goed als perfect, de staat van onderhoud idem, alles is vers,nieuw en werkt.
Het scherm zal ik in zijn geheel laten vervangen, bakken met plamuur ben ik geen fan van, die vallen er naar een paar jaar weer vanaf :D
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Klote dit zeg.. jammer dat ik die oude carosserie van mij al een schop gegeven heb.. daar zat een heel net roestvrij achterscherm in (N)

19 16V achterassen heb ik nog wel liggen, 2 stuks nog volgens mij :)
-jo-

Roald schreef: inderdaad het is een 5 deurs en aan die auto van pry zit nog wel meer dan 3000 euro herstel werk in.
dacht dat enkel de motor stuk was ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Roald
Contacteer:

@Ronald

Idd zwaar $#*#@!! keeping the fingers corssed dat de 16v nog te redden is.
Zou heel erg zonde en zuur van deze pracht auto zijn om zo aan z'n eind te moeten komen.

@Jo

Nee niet alleen de motor is stuk, die van pry zal je helemaal moeten strippen en opnieuw op moeten opbouwen,spuiten etc om die net zo mooi te krijgen als die van mij was, tot zaterdag dan (U)
Qua onderdelen zit aan die auto nog wel het 1 en ander wat zeker bruikbaar is (boordcomputer,motorkap etc) maar dan zou ik die als donor voor die van mij gebruiken omdat ik weet wat ik aan die van mij heb/had.
Aangezien het een 5 deurs is heb ik er helaas niets aan.
Roald
Contacteer:

Zo even het stof van dit topic blazen, maar de 16v is weg.

Weg zal een aantal hier denken ? ja weg meest definitief!
Nee ik heb mijn 19 16v niet naar de sloop gebracht, ook niet verkocht aan iemand en nee hij is ook niet gestolen maar toch is hij weg!

De 16v is weg voor reparatie naar mijn wel bekende ongeluk afgelopen december (U)

Vandaag naar het hoge noorden gereden, voor het laatst met die nare schade rijden gelukkig! onderweg af en toe nog even genoten van de auto gezien ik deze een aantal weken zal moeten missen en zwaar zal dat zeker worden.

De exacte details hou ik nog even voor me, maar ik kan verklappen dat niet alleen de schade gerepareerd word! :D

En sinds vandaag weer volledig lid van de RTC :pompom:
Xabre
Car: 19 16V

nou en bedankt, ik denk dat je 'm volgende week wel weer kan ophalen, zal morgen even een pot roze verf kopen en een roller (0) :beer:
Trust me. I know what I'm doing.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Vergeet die 3 kilo plamuur niet om het een beetje strak te maken. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer

PURRRRR (Y)

Ben benieuwd wat je ermee gaat/laat doen. In elk geval al knap dat je tot de stap bent gekomen om hem te laten repareren. Een doorsnee persoon had er geen geld meer ingestoken denk ik... (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Roald
Contacteer:

Arco Straver schreef:Vergeet die 3 kilo plamuur niet om het een beetje strak te maken. :wink:
niks plamuur nieuw binnen&buitenscherm 8)

@Xabre:

nou en jij ook bedankt :lol:

@MartijnG

Mee eens de meeste hadden de auto op de apk datum naar de sloop gebracht in deze staat.
Maar de redenatie simpel en logisch, voor het geld wat het me kost heb ik geen betere auto dan deze, ook geen veel jongere niet sportieve auto.
Anything worth doing is worth doing right!.
Arco
Über-Spammer

:worship: voor het feit dat je de 16V een verder leven gunt.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Xabre

Arco Straver schreef::worship: voor het feit dat je de 16V een verder leven gunt.
(Y) second that
Roald
Contacteer:

Xabre schreef:
Arco Straver schreef::worship: voor het feit dat je de 16V een verder leven gunt.
(Y) second that
Dank u 8)
Ronald1916V

Goed bezig Roald !

Ik kan maar 1 ding zeggen over deze 19 16V en dat is dat deze het echt meer dan waard is, dit is echt 1 van de weinige auto's (en 19 16V's) die er nog zo super goed uit zien voor dat bouwjaar en in originele staat en vooral met zo'n kilometerstand. Ding rijd echt als nieuw !

Echt zuinig op zijn. :)
Roald
Contacteer:

@Ronald

Exact ook mijn redenatie, het is gewoon eeuwig zonde om een verder bijna perfecte auto als deze om die schade naar de sloop te brengen.
Je hebt er immiddels een aantal keer aan gesleuteld en we zijn nooit rare dingen tegen gekomen alleen verbazing hoe mooi origineel de auto nog is.
En wat we er aan hebben gesleuteld was eigenlijk niks meer dan normaal onderhoud.
Zuinig ben ik al vanaf dag 1 op deze 16 klappert geweest, ik weet donders goed dat je een 19 16v als deze bijna niet meer zal vinden tegenwoordig.

Kan niet wachten tot dat ie klaar is maar ik zal wel moeten :D
Willeon de Zoete

Klinkt goed, mooie plannen.
Ben benieuwd hoe 'ie er straks uit komt te zien!

En welkom terug als lid! (Y)
Roald
Contacteer:

Willeon de Zoete schreef:Klinkt goed, mooie plannen.
Ben benieuwd hoe 'ie er straks uit komt te zien!

En welkom terug als lid! (Y)
Dank je voor de welcome back :smile:

De 19 16v word heel mooi, in de komende weken zal het rustig aan duidelijk worden door de foto updates :smile:

@All

Hint: check m'n signature, ik hou niet van half werk :D
Roald
Contacteer:

Zo even een kleine update, geen foto's helaas, als het goed is heb ik die morgen.

Er zijn 2 klussen bijgekomen in de tussentijd, 1 is de bodem kaal maken en opnieuw in de prut zetten (wees Ronald me vorig jaar al op).
De 2de klus is de rechter buiten dorpel moet een klein gedeelte opnieuw ingelast worden, verder niets schokkends, alles verder keihard en zgan.

De stand van zaken op dit moment:

Het nieuwe achterscherm rechts is eindelijk binnen, bleek 2 weken levertijd op te zitten, jammer maar het is niet anders.
Verder ligt de 16v nu al aardig uit elkaar en kunnen de herstel werkzaamheden nu beginnen!
Morgen kan hopelijk weer een update doen met wat foto's, die zeggen meer dan alleen wat tekst :D
Tim
Car: E36 M3

En je gaat natuurlijk vertellen wat de overige plannen zijn. Toch? ;) :smile:
Roald
Contacteer:

Tim schreef:En je gaat natuurlijk vertellen wat de overige plannen zijn. Toch? ;) :smile:
Dat wilde ik eigenlijk maar heel langzaam onthullen door de foto updates.:D

Maar goed zal een hele duidelijke hint geven, de hint is: beter dan nieuw 8)
Haas
Car: Megane RS

das op zich niet heel moeilijk bij renault :P
Ronald1916V

Ik weet nog van niks :p
Martijn Kool

jij zit hele dagen rtc-ers lastig te vallen, bellen wat hu plannen zijn etc, verder heb je niets te doen, blijkt wel weer ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Car: E36 M3

Beter als nieuw....
Ga je BMW onderdelen monteren? :smile:

Ik heb wel een vermoeden maar wacht geduldig af ;)
Roald
Contacteer:

Tim schreef:Beter als nieuw....
Ga je BMW onderdelen monteren? :smile:

Ik heb wel een vermoeden maar wacht geduldig af ;)
LOL ja ik ga er een M3 look alike van maken :bonk:
Not dus :lol:
Ronald1916V

Martijn Kool schreef:jij zit hele dagen rtc-ers lastig te vallen, bellen wat hu plannen zijn etc, verder heb je niets te doen, blijkt wel weer ;p
Ik heb 'm mijn oude Dodge wielen verkocht, geen idee verder wat ie er mee wil :p
Roald
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Martijn Kool schreef:jij zit hele dagen rtc-ers lastig te vallen, bellen wat hu plannen zijn etc, verder heb je niets te doen, blijkt wel weer ;p
Ik heb 'm mijn oude Dodge wielen verkocht, geen idee verder wat ie er mee wil :p
Bigfoot monster truck van maken :lol:
Ronald1916V

Roald schreef:
Ronald1916V schreef:
Bigfoot monster truck van maken :lol:
Verklap het nou niet :p
Roald
Contacteer:

Update!

Gisteren contact gehad met degene die de 19 16v aan het repareren is.
Las werkzaamheden zijn zo goed als klaar, alleen de nieuwe wiel rand links moest er nog in gezet worden.

Over twee weken staat de afspraak dat het beest naar de spuiter gaat.
Hierdoor ga ik de openingsmeeting zo goed als zeker niet halen, verwacht (hoop) de 16v het weekend na de openingsmeeting op te kunnen halen.
Helaas nog geen foto's.
Xabre

bijna klaar dus :p
Roald
Contacteer:

Xabre schreef:bijna klaar dus :p
Nou... het gaat nu hard de goede kant op en jawel een foto :D
Na het weekend volgen er een hoop meer, maar hier is de 16v voor het eerst te zien zonder deuk en met het nieuwe scherm er in :worship:

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0_3597.jpg[/img]
Roald
Contacteer:

Na een lange radio stilte weer een zeer kleine maar toch significante update, helaas wederom zonder foto(s) :-(

Gisteren het goede nieuws van Martijn16v gehad dat de auto klaar is bij de spuiter en of ik mee kon komen helpen om het beest weer in elkaar te gaan schroeven! hell yeah dat ik daar zin in heb :D

Weet nu alleen niet meer zeker of hij met volgend weekend dit weekend bedoelde of het weekend er na.
Foto update zal binnenkort ineens 'massive' zijn zodra ik bij hem ben om de 16v mee te helpen in elkaar te schroeven neem ik die foto's meteen mee.

Kan nu echt niet meer wachten om de 16v te zien, zit hier helemaal te stuiteren van blijdschap dat het einde nu echt in zicht is :lol:
Xabre

als je hulp nodig hebt (Y)
Plaats reactie