Martijns gtt-tje | hmm

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Martijn Kool schreef:zo, zaterdag weer gestart, met oliekoeler, olietempmeter en turbodrukmeter(onder gasklep)

ff illegaal gereden buitenaf, olietemp wordt niet hoger dan 60graden, zelfs stationair niet, dus vermoed dat die sensor op die plek onder de dynamo niet lekker werkt. oliedruk zakt wel als ie op temp is. Oliekoeler voelt ook heter dan 60 graden aan. Toch ff een andere sensor fixen denk ik, iemand enig idee waar ik een m14 tempsensor kan bestellen?

Turbodruk onder de gasklep komt niet boven de 0,6 uit, boven de gasklep zit ie tegen het rode aan. Verlies ik dan 0,4 bar of klopt mijn dash meter gewoon voor geen kant?
Ik denk eerder dat ie gewoon niet warmer wordt.. 60 graden voelt wel aardig warm aan hoor :) is het er 1tje met thermostaat ? denk dat die temperatuurzender het wel goed heeft.
Alpine
Contacteer:

DPT in Didam heeft ze op voorraad :-)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Martijn Kool

nope zonder thermostaat. zelfs stationair wordt ie niet warmer en dan koelt die toch echt niet.. toen ik ging rijden daalde de temp naar 50..

lijkt me sterk hoor dat de temp niet hoger dan 60 wordt zonder rijwind
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V

Martijn Kool schreef:nope zonder thermostaat. zelfs stationair wordt ie niet warmer en dan koelt die toch echt niet.. toen ik ging rijden daalde de temp naar 50..

lijkt me sterk hoor dat de temp niet hoger dan 60 wordt zonder rijwind
Stationair krijg je de olie sowieso niet echt warm hoor :), en met rijwind krijg ik de 19 ook echt niet op temp. met dit weer, daarom heb ik er met dit weer altijd een kartonnetje voor zitten en trek ik die er voor weg als ik het circuit op ga, zelfs dan heeft ie moeite om op temp. te blijven en heb maar een kleine 10 rijen koeler. ook zonder thermostaat idd.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik haal toch de 80 graen makkelijk met dit weer en rustig rijden.
Heb een sensor van Dutch Power Trading uit Didam erin op de plek bij de dynamo en werkt dus perfect.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ronald1916V

MartijnG schreef:Ik haal toch de 80 graen makkelijk met dit weer en rustig rijden.
Heb een sensor van Dutch Power Trading uit Didam erin op de plek bij de dynamo en werkt dus perfect.
Met thermostaat waarschijnlijk in je sandwichplate :)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Owja, das waar ook :lol: Dat heeft Kool natuurlijk niet... (I)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn Kool

nope, maar zelfs met choke aan stationair wil ie niet hoger dan 80 graden..

nouja, maar is wachten op beter weer, misschien valt t dan mee.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V

Martijn Kool schreef:nope, maar zelfs met choke aan stationair wil ie niet hoger dan 80 graden..

nouja, maar is wachten op beter weer, misschien valt t dan mee.
Als ie tijdens het rijden maar op temp komt.. krijg hem met dit weer ook niet fatsoenlijk warm, voor op het circuit rijd ik 'm netjes op temp. en haal ik het kartonnetje uit de grill, dan goed het gas er op houden en dan blijft ie wel netjes op temp. :)
Martijn Kool

mwah om nu telkens de voorbumper eraf te halen om er een kartonnetje achter te drukken, hmm nee. krijg er echt geen karton tussen zo

ach ik zie t wel. tis nog lang geen 4april
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Contacteer:

zwarte ducktape op een zwarte bumper zie je ook bijna niet martijn!!!!
en dan kan het gewoon aan de buitenzijde :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Of gewoon zoiets:

[img]http://img37.imageshack.us/img37/6634/img0143ek.jpg[/img]

Ook mooi! :D
tutuur
Clubsponsor

Of gewoon een sandwich met thermostaat monteren :~
Ronald1916V

Martijn Kool schreef:mwah om nu telkens de voorbumper eraf te halen om er een kartonnetje achter te drukken, hmm nee. krijg er echt geen karton tussen zo

ach ik zie t wel. tis nog lang geen 4april
Boeie.. ik ben ook zuinig op de lak van m'n 19 16V maar er zit gewoon een stuk karton met ducktape aan de bumper geplakt hoor :p en die zit er nog steeds aan.. zelfs na een maand stilstaan nu nog :p
tutuur schreef:Of gewoon een sandwich met thermostaat monteren :~
Dat heb ik eerder ook gehad, maar ik had met een thermostaat verlies in oliedruk, niet heel veel maar verlies is gewoon niet goed op het circuit (anders ook niet trouwens) en aangezien ik er verder toch niet mee rijd kan er prima even een kartonnetje voor :)
Martijn Kool

Vandaag de voorbumper weer fatsoenlijk vast gemaakt. Motorkap er weer op gezet en ding maar weer gestart, ging ff rijden stiekum, trap ik ff door de rem heen |:

blijkt, remslang in gesleten, komt tegen schokdemper aan. maar goed dat dat dan ff zo duidelijk wordt en niet op een kritisch moment..

maandag ff nieuwe remslangen bestellen. nu alleen nog een aandrijfasje, ander deurtje en een 2de kuip erin. alles is al geregeld behalve de aandrijf as, nu de tijd nog.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V

Martijn Kool schreef:Vandaag de voorbumper weer fatsoenlijk vast gemaakt. Motorkap er weer op gezet en ding maar weer gestart, ging ff rijden stiekum, trap ik ff door de rem heen |:

blijkt, remslang in gesleten, komt tegen schokdemper aan. maar goed dat dat dan ff zo duidelijk wordt en niet op een kritisch moment..

maandag ff nieuwe remslangen bestellen. nu alleen nog een aandrijfasje, ander deurtje en een 2de kuip erin. alles is al geregeld behalve de aandrijf as, nu de tijd nog.
Ben ik toch even blij dat we die auto niet gedeeld hebben of de DF dag van vandaag op CPZ :p
Steven(stk)

Martijn Kool schreef:Vandaag de voorbumper weer fatsoenlijk vast gemaakt. Motorkap er weer op gezet en ding maar weer gestart, ging ff rijden stiekum, trap ik ff door de rem heen |:

Ik heb nog wel aan gtt aandrijfas liggen, welke kant zoek je ?
Martijn Kool

links. is ie zeker weten goed dan? wou een nieuwe halen maar als het zo kan is t ook prima.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven(stk)

Martijn Kool schreef:links. is ie zeker weten goed dan? wou een nieuwe halen maar als het zo kan is t ook prima.

Dat is de bakzijde toch ? , ding is goed / zonder enge bijgeluiden van mijn gte afgekomen toen ik het willi spul eronder gezet heb.

(als je nog een 16v aandrijfas hebt kunnen we wel ruilen :P)
Martijn Kool

zo aandrijfasje eronder (thx Steven), heb nog niet fatsoenlijk kunnen testen(schorsing) maar volgens mij is deze as goed ;)

heb er inmiddels 2 kuipjes inzitten, nu nog ff een gordeltje. Zondag haal ik een ander deurtje op en dan is t wel ff goed geweest. 3april mag ie weer de weg op. Wil is gaan kijken bij een slalom van wimedo, iemand daar ervaring mee? 3april is er zo een dag..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool

vandaag ff illegaal wezen trappen

karton voor de oliekoeler en nog wordt mijn olietemp niet hoger dan 60 graden. oliedruk is vrij hoog..

watertemp loopt gewoon normaal op etc.

ik niet snap
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool

Zo eindelijk 2 kuipen en ff een gordeltje bij geregeld, hij is nu klaar voor de zomer (als het goed is ;) ), heb er nog een ander deurtje voor liggen maar daar heb ik voorlopig ff geen zin in.

[img]http://img37.imageshack.us/img37/9985/imag0086v.jpg[/img]

[img]http://img213.imageshack.us/img213/6632/imag0087.jpg[/img]

[img]http://img687.imageshack.us/img687/3664/imag0085z.jpg[/img]

het projectje van mn zwager, hier naast de mijne:

[img]http://img21.imageshack.us/img21/3358/imag0084k.jpg[/img]

[img]http://img181.imageshack.us/img181/2110/imag0081.jpg[/img]

[img]http://img88.imageshack.us/img88/4913/imag0079.jpg[/img]

[img]http://img704.imageshack.us/img704/198/imag0078.jpg[/img]

[img]http://img7.imageshack.us/img7/5392/imag0077z.jpg[/img]

[img]http://img402.imageshack.us/img402/6488/imag0076r.jpg[/img]

[img]http://img101.imageshack.us/img101/1111/imag0074l.jpg[/img]

heb de kleppen van de witte van rob ff gesteld, nu loopt ie mooi stil :) en beide is ff gewassen vandaag.

hij begint binnenkort wel ff een projecttopic. zal er verder niet te veel over typen hiero..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Contacteer:

gelijk ook meer eens gestript? (Y) zal deze week de witte eens komen bezichtigen.
Ferdy
Über-Spammer

Die zwager gaat toch niks doen aan die uitlaat van de witte 5 he ? :P

Dat zou echt lame zijn...
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

dat ga ik echt missen......dat uitlaatgeluid :p ................... :-(
Overigens jullie zijn wel snel zeg, de cuppjes liggen er nu al ondervandaan. Overigens een mooie woefert!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Martijn Kool

das ons hondje :D ja haha

die uitlaat gaat echt doormidden en komt een demper tussen, bak er ook ff een fatsoenlijk eindstuk aan, heb ik nog wel liggen.

Ferdy, ga jij maar is dagelijks rijden met een open uitlaat, kijken hoe snel jij lame wordt.

heb t tijdje zelf gedaan, maand volgehouden, echt bagger.

ik was vandaag vrij en ben er ff mee bezig geweest hessel ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Contacteer:

ha dus daar is ie gebleven.
blijft toch het mooist hoor een fase 1! en WIT!!!! :worship:

ik had hem ook bijna gekocht totdat ik het bouwjaar zag.

veel plezier er mee mannen!!!!
Ronald1916V

Martijn Kool schreef:das ons hondje :D ja haha

die uitlaat gaat echt doormidden en komt een demper tussen, bak er ook ff een fatsoenlijk eindstuk aan, heb ik nog wel liggen.

Ferdy, ga jij maar is dagelijks rijden met een open uitlaat, kijken hoe snel jij lame wordt.

ik was vandaag vrij en ben er ff mee bezig geweest hessel ;)
Jij hield het toch wel vol ? alleen de buren niet echt meer? ... naja, liever buren die er wat van zeggen dan dat ze net als bij mij 4x een schroef voor m'n band zetten en iedere week een lekke band had. :p

Wel tof dat Rob de 5 van Hessel gekocht heeft.. kan ie ook leren sleutelen. :D
-jacco-
Über-Spammer

Martijn Kool schreef: die uitlaat gaat echt doormidden en komt een demper tussen, bak er ook ff een fatsoenlijk eindstuk aan, heb ik nog wel liggen.

Pussy :grin:

Ik heb er wel iets langer mee rondgereden, puur genieten 8)
België, Frankrijk, Ardennentoer... HEerlijk (~) :grin:

Succes iig met het apparaat :beer:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ferdy
Über-Spammer

Martijn Kool schreef: Ferdy, ga jij maar is dagelijks rijden met een open uitlaat, kijken hoe snel jij lame wordt.
Ik heb een Mini met een open RVS pijp van voor naar achter, dus...
Ik vind het genieten !
Tom
Moderator
Car: MB

een GTT met open pijp is goed mee te rijden man. Klinkt machtig.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jacco-
Über-Spammer

De cupwielen hoef je overigens niet in te laden voor 11 april, 99% ben ik niet bij :)
Martijn Kool

-jacco- schreef:De cupwielen hoef je overigens niet in te laden voor 11 april, 99% ben ik niet bij :)
mooi, dan gooi ik er slicks op en hou ik ze een jaartje.

kom ze maar halen dan, ben al 3x die kant op geweest kom nu maar is hierheen

:p

zijn die dingen verbreed trouwens? een reservewiel van een 5 is smaller volgens mij of niet?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-jacco-
Über-Spammer

Martijn Kool schreef:
-jacco- schreef:De cupwielen hoef je overigens niet in te laden voor 11 april, 99% ben ik niet bij :)
mooi, dan gooi ik er slicks op en hou ik ze een jaartje.

kom ze maar halen dan, ben al 3x die kant op geweest kom nu maar is hierheen

:p

zijn die dingen verbreed trouwens? een reservewiel van een 5 is smaller volgens mij of niet?
Kom eraan :beer:

Als je ff doorrijdt, zijn het slicks :lol:

Jups, zijn verbreed :grin:
Martijn Kool

aangezien rob nog steeds geen topic heeft aangemaakt stel ik maar ff de vraag.

dinsdag heeft ie nog een klein rondje gereden, alles prima. vandaag rijdt ie ff naar een tankstation, geen turbodruk meer, noppes nada.

net ff gekeken en getest maar hij levert 0,0 druk

je hoort m niet lekken oid, je hoort m wel licht opspoelen lijkt het.

alles is aangesloten, volgens cup systeem. heb wel aan de schroefschroef/instelbare bleedvalve lopen draaien, maakt geen snars uit.

snap t ff niet, zo ingewikkeld is t ook weer niet, wastegate staat hetzelfde als mijn gt..

turbo zo opeens kapot lijkt me sterk.

iemand ideeen?

gaan er morgen ff naar kijken.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie