tutuur schreef:ik weet dat onafgeveerd gewicht en roterende massa zo laag mogelijk moet blijven voor de beste wegligging, nu ben ik wel is benieuwd, wat wegen jullie wielen?
bij mij 1 wiel incl band(195/45/16) 17kg
Zeker interessant, speedlines van de 19 incl. band 8 kg, de super tourismos zijn 11 kg per band. (beiden 195/50/15)
De Speedlines van de Williams zijn lichter dan de OZ Superturismo
Florus had ze eens gewogen. Ze zijn sowieso de helft lichter als de stalen 15"7J cup velg van een Clio 16V.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik kan een mooi setje 15inch Bbs rm overnemen van iemand.
maar het is nu 7J met et 15. dat is zowat max wat een clio kan hebben.
ik zou graag naar 8j willen.
is het mogelijk om wat aan de et te doen zodat het 8j kan worden, of moet ik op zoek gaan naar een ander setje?
nee dat zie je goed. je hebt ze dus al gepast met ET15?
er komt per J iets meer dan 2 cm bij. kijk, als je het echt passend wil hebben is het passend te maken, maar dan moet je je achterschermen laten uitrollen.
anders wordt het idd rekenen en kijken voor een ander setje met een andere ET.
ik heb ook wel eens Steffan 14 inch 8J achter gehad, dat ging nèt. weet daarvan alleen de ET niet meer.
ja nu heb ik ook een setje steffans met 8j rondom en dat is et 25 en dat gaat net goed. maar ik denk dat ik maar opzoek ga naar een ander setje met een hogere et waarde. Een et 33 zou mooi zijn.
Jurien schreef:ja nu heb ik ook een setje steffans met 8j rondom en dat is et 25 en dat gaat net goed. maar ik denk dat ik maar opzoek ga naar een ander setje met een hogere et waarde. Een et 33 zou mooi zijn.
dan moet je wel zeker weten dat je aan de binnekant nog voldoende ruimte hebt , maar daar zal je zelf ook wel aan gedacht hebben.
op dit moment liggen de schoepen eronder en dat is et37 dus dat gaat prima. maar als je bbs rm hebt en je verbreed de buiten ring worden ze toch alleen breder naar buiten? de et blijft dan toch gelijk?
et waarde wordt vanaf het midden van de velgbreedte gemeten.
Als je de velg verbreedt, dan komt het midden ergens anders te liggen en verandert de et waarde dus ook
je bent niet de eerste met dat soort wielen neem ik aan, leg de vraag eens neer bij het clio topic, daar zijn er vast wel genoeg die je kunnen vertellen welke maten icm bandenmaten en et waardes passen
@Haas: Ik heb de Falken-452 onder de Clio. Veel grip, weinig slijtage. Maar niet zoveel grip als met de ContiSportContact 2. Maar prijs/kwaliteit zeer goed.
Ik heb vorig jaar 4 nieuwe Toyo Proxes 4 op mijn oude Clio gezet.
Was ik erg over te spreken, grip was goed en met nat wegdek ook aardig grip (beter dan bij de Toyo Proxes T1-R).
Voor zover ik kan oordelen over de Toyo's, zou ik voor de 4 gaan!