
GJ's Megane R26
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Vind die zwarte ook wel wat! 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Doe mij die gele maar 

-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
paulvanrooij schreef:Doe mij die gele maar
Gereserveerd

Of die witte met carbon kappieGJ schreef:Als we zo gaan beginnen. Er stond eerst ook een hele mooie grijze.
Doe mij die maar, ow wacht, heb ik al

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Sjeiss GJ, dat ding van jou gaat wel lekker af met dat chippie erin zeg 
(nog sorry van de bandjes
) 

(nog sorry van de bandjes


Vandaag eindelijk even de uitdraai goed kunnen inscannen. 
[img]http://www.qingbai.nl/gj/renaultforum/2 ... r26-gj.gif[/img]


[img]http://www.qingbai.nl/gj/renaultforum/2 ... r26-gj.gif[/img]
Daar was het biertje toch voorpaulvanrooij schreef:Sjeiss GJ, dat ding van jou gaat wel lekker af met dat chippie erin zeg
(nog sorry van de bandjes)

224 pk maar?



Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja, net als Tobbedansen!GJ schreef:Tob??
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17 schreef:Ja, net als Tobbedansen!GJ schreef:Tob??
?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Euh die afr meeting ............eerste run 12 (blauwe lijn)
tweede run meer 13 dan 12 ? (Rode lijn)
Wat is nou eigenlijk beter ? bij een turbo motor
tweede run meer 13 dan 12 ? (Rode lijn)
Wat is nou eigenlijk beter ? bij een turbo motor
Rode lijn loopt iets lekkerder, de blauwe is nogal aan de rijke kant voor een std motor.
Het voordeel bij die moderne dingen is dat ze haarfijn af te stellen zijn, bij dat oude spul is en blijft het altijd 'bij benadering'.
Moest RJ nu andere motorische aanpassingen hebben zou Henk hem ook iets rijker zetten.
Het voordeel bij die moderne dingen is dat ze haarfijn af te stellen zijn, bij dat oude spul is en blijft het altijd 'bij benadering'.
Moest RJ nu andere motorische aanpassingen hebben zou Henk hem ook iets rijker zetten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dus ff gek gezegd moet je om rijker te lopen ( of dat nu goed of slecht is )
meer naar de 13 gaan dan 12 ..
En wat is nu eigenlijk ideaal bij een turbo motor ?
Ik hoor meerdere verhalen ...
meer naar de 13 gaan dan 12 ..
En wat is nu eigenlijk ideaal bij een turbo motor ?
Ik hoor meerdere verhalen ...
De waarden zijn enorm verschillend per type auto en vooral de mods die aangebracht zijn. Tis wel een interessant onderwerp dat je bovenhaald. Zo was ik onlangs op het subaru forum aan het lezen naar hun waarden. Moet zeggen dat ik bij sommigen toch ook even schrok.
check:
http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopi ... 3&start=63
check:
http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopi ... 3&start=63
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem,
ik vond deze nog van Phil, al een hele oude, kijk maar es bovenin:
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/allerlei/th_philsgraph.jpg[/img]
dit is de run van enkele weken geleden, ik kan niet veel zien, mssn jullie wel.
http://www.youtube.com/user/jo21turbo?g ... WNTd0G3q9c
ik vond deze nog van Phil, al een hele oude, kijk maar es bovenin:
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/allerlei/th_philsgraph.jpg[/img]
dit is de run van enkele weken geleden, ik kan niet veel zien, mssn jullie wel.
http://www.youtube.com/user/jo21turbo?g ... WNTd0G3q9c
Laatst gewijzigd door -jo- op zo 21 mar 2010 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Rijker = lagere AFRJochem de Haas schreef:Dus ff gek gezegd moet je om rijker te lopen ( of dat nu goed of slecht is )
meer naar de 13 gaan dan 12 ..
En wat is nu eigenlijk ideaal bij een turbo motor ?
Ik hoor meerdere verhalen ...
Dus in dit geval meer naar de 12.
Wat Jo al zegt is de ideale AFR bij elke motor en setup wel weer anders. Bij serieuze setups wil je eigenlijk bovenin een aardige sloot benzine naar binnen gooien aangezien de benzine een koelende werking heeft en dus de kans pingelen verminderd.
Bij mijn vroegere stage reden ze soms op 10,5 AFR (VR6 Turbo) terwijl bij de 1.8T ik geloof zo rond de 12 zat.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Klopt helemaal Martijn,
die oude graph van Phil geeft 11 bij 6000tpm, wat wel deftig rijk is. Die graph is ook bij het begin van de mapping.
Zoals ik al eerder aangaf, die auto van RJ heeft de moderne spullen aan boord waarbij bij pingelen de ontsteking ingrijpt en hem bijsteld.
die oude graph van Phil geeft 11 bij 6000tpm, wat wel deftig rijk is. Die graph is ook bij het begin van de mapping.
Zoals ik al eerder aangaf, die auto van RJ heeft de moderne spullen aan boord waarbij bij pingelen de ontsteking ingrijpt en hem bijsteld.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Oke duidelijk ............maar hoe weet je dan als ieder setup een andere afr heeft ...wanneer je het goed doet of wanneer is goed is afgesteld door de tunner ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
als ik hier heel even op in mag haken, wie heeft er een in de auto zitten? En/of waar vandaan? 
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
vanaf € 159.95 als ik het goed heb gezien.Florus schreef:Okee da's mooi, binnenkort maar eens zo'n set installeren![]()
Setjes zijn ook aardig betaalbaar geworden inmiddels
KLIK
Project: GTT Blue Sport
als dat incl. de meter is, goeie prijs hoor
. Ikzelf heb die met digitale aflezing.
Hier beginnen ze te begrijpen dat dit veel nuttiger is dan al die poespas rondom de motor. Voor een 5 is het echt ideaal omdat je die carb niet zo precies over de hele lijn kan afstellen.

Hier beginnen ze te begrijpen dat dit veel nuttiger is dan al die poespas rondom de motor. Voor een 5 is het echt ideaal omdat je die carb niet zo precies over de hele lijn kan afstellen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !