Willeon: 5 GT turbo '86 Harley blauw-VERKOCHT!!!!!!
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
185 breed.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
en 60 hoog
Renault 19 1.8 16V Cabrio
veel te hoog 

-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
presiesss 

Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
pleur er maar is 175/50/13 op dan, kom je helemaal geen drempel meer over met een deftige verlaging 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik heb nu 175/60/13 met 90mm verlaging voor en achter ook ongeveer hetzelfde....
het valt me alles mee, alleen het uitlaatje vind het wat minder denk ik
het valt me alles mee, alleen het uitlaatje vind het wat minder denk ik

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
die slicks die ik erop had op assen waren +/- 175/50/13. ik heb ze getest op de openbare weg (stiekem dan he ;] ) maar als de weg iets niet vlak was raakte ik de grond altutuur schreef:ik heb nu 175/60/13 met 90mm verlaging voor en achter ook ongeveer hetzelfde....
het valt me alles mee, alleen het uitlaatje vind het wat minder denk ik

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Met een schroefsetje zeker? Die van mij is nou ook weer niet zo bizar laag....
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nee ingekorte ph1 dempers met -60ph2 veren
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
maar goed ontopic maar is, zie nog steeds geen foto's van gemonteerde toestand onder dat blauwe hok!!!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dat komt zaterdag pas he
Geduld!
(ben zelf ook erg benieuwd hoor
)


(ben zelf ook erg benieuwd hoor

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
+1MartijnG schreef: (ben zelf ook erg benieuwd hoor)

Nieuwe bandjes zien er Toppie uit Kerel,ohhhhh was het ma zaterdag
ben echt kneiter benieuwd..!!!!!!!!


Eerst langs brezan rijden, LATEN ZIEN



Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
dit zou een sticky moeten worden, kan iedereen zien hoe erg jullie geilen op een set andere bandjes
heb dit nog nooit meegemaakt, freaks 


-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
ja kan ook gewoon effe bij van Nierop Banden komen kijken he, kan je gelijk setjes wielen kijken voor je GTEtimtuimel schreef:Eerst langs brezan rijden, LATEN ZIEN![]()

Renault 19 1.8 16V Cabrio
Hoi Willeon, ik probeerde je een pm te sturen maar hij ging niet van mijn outbox naar sent items, dus dan maar even zo.
Ik zag je adv. staan van je 175-50-14 bandjes voor 175 euro. Ik heb ook de foto's in je topic gezien, ik kon er alleen geen wijs uit komen hoeveel J die velgen zijn? Ik zoek namelijk nog 4 nieuwe bandjes voor mijn 14" 7j velgen. Rijd nu rond op 195-40-14, maar wat meer getrokken zou geen kwaad kunnen. Alvast bedankt.
Ik zag je adv. staan van je 175-50-14 bandjes voor 175 euro. Ik heb ook de foto's in je topic gezien, ik kon er alleen geen wijs uit komen hoeveel J die velgen zijn? Ik zoek namelijk nog 4 nieuwe bandjes voor mijn 14" 7j velgen. Rijd nu rond op 195-40-14, maar wat meer getrokken zou geen kwaad kunnen. Alvast bedankt.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
op 7J staat 175-50-14 erg mooi.
doen zou ik zeggen

Hey, niet bij Brezan langs komen (op het ophalen van de topschotels na dan
) en dan ook nog gen foto's plaatsen, Shame!!!
ben benieuwd


ben benieuwd

Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
Nou vooruit hier een foto'tje...
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... ing005.jpg[/img]
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... ing005.jpg[/img]
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI
heel mooi


heel mooi


Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Best gaaf zo'n inpandige verwarmde garage.
Staat goed met dat blauw.

Staat goed met dat blauw.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
echt super vet!
alleen de achterwielen steken een beetje uit he 


goed bezig ouwe! zijn dat de wielen van Catrinus geweest?
ben gelijk ff aan het funda-en geslagen in Meppel, veel huis voor weinig geld daar
ben gelijk ff aan het funda-en geslagen in Meppel, veel huis voor weinig geld daar

Immer wieder die verdammte Holländer
Echt Uber Dik geworden,
geweldige wielen,geweldige kleur en de stands wielen en auto is super.... 



-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
erg mooi zo Will 

-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
er moet alleen achter nog wel een aanpassing gemaakt worden zodat hij nog lager kan....
maar daar zou Will nog wel over vertellen
maar daar zou Will nog wel over vertellen

Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Eerst even terug naar afgelopen dinsdag toen ik met mijn pa de losse achteras gangbaar heb gemaakt.
Dit is het hulpgereedschap om de torsiestaven los te trekken (sorry voor de crappy fotokwaliteit).
De losse onderdelen...
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0023.jpg[/img]
Alles in elkaar gezet...
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0028.jpg[/img]
Past perfect over de kop van de aspoot...
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0032.jpg[/img]
Vrijdagavond nog snel begonnen met het ontroesten van de as.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0036.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0037.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0035.jpg[/img]
Daarna de as in de zwarte Hammerite gezet.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0042.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0039.jpg[/img]
Zaterdagochtend met alle zooi naar Staphorst gereden om daar met hulp van neef Mark met de verlaging aan de slag te gaan.
Nog even een verschil tussen de Pirelli P6000 175-50 (onder) en de Bridgestone Potenza 165-55 (boven).
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0043.jpg[/img]
Foto voorzijde voor verlaging:
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0047.jpg[/img]
Foto achterzijde voor verlaging:
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0046.jpg[/img]
Klein probleem:
Wel aan gedacht, maar niet naar gekeken: er zaten fase 2 schokdempers en fase 2 topschotels onder. En omdat ik een fase 1 GAZ schroefset heb en je met fase 1 topschotels 1 tot 1,5 centimeter lager kunt, hadden we een klein probleem. Ik heb wel fase 1 topschotels, maar die liggen nog bij Willem Jan in Drachten.
Oplossing was om naar Michiel (Sloperij De Mars) in Zwolle te rijden, maar dat zag ik ff niet zitten. Dan was ik zo weer een uur verder. Dus maar even dorpsgenoot Tim gebeld. Die had ze nog wel thuis liggen. Hij is vanuit zijn werk bij Brezan in Meppel naar huis gereden om ze op te halen. Daarna hebben Arno en ik de schotels bij Tim op z'n werk opgehaald. Fantastisch!!! Waar zou ik zijn zonder mijn Renault-vrienden en Renault-familie!
Nu konden we verder!
In de tussentijd ook nog even de gele mistlampen vervangen door witte exemplaren die ik in september van Chris heb gekocht.
Staat een stuk frisser!
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0049.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0048.jpg[/img]
Eerst op de 2 koloms hefbrug de voorzijde losgehaald.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0050.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0053.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0051.jpg[/img]
Toen met de verlaagde voorzijde even 'touchdown' gemaakt....
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0054.jpg[/img]
Helaas vergeten om tussentijds meer foto's te maken..
Daarna op de 4-koloms brug met de achterzijde aan de slag gegaan.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0056.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0057.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0061.jpg[/img]
Gelijk de tectylbus maar even uitgeknepen in de wielkasten....
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0059.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0060.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0058.jpg[/img]
(...Mark heeft niet alles gedaan hoor...
Ik ben helaas niet op de foto gezet....)
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0055.jpg[/img]
Resultaat:
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0064.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0063.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0062.jpg[/img]
Probleem 2:
Bij het wegrijden hoorde ik wat schuren. Eerst dacht ik dat het de remmen waren die even aanliepen, maar het waren helaas de beide achterbanden die tegen de verbreders aan liepen.
Door de lage ET-waarde staan de wielen namelijk iets verder naar buiten.
De oplossing hiervoor is om de kunststof binnenzijde van de verbreder iets weg te zagen, maar ik denk dat we gaan voor een iets meer grondige oplossing. Het laten vervallen van de adapters en het omboren van de schijven. Tussen de 4x100 komt dan een steek van 4x114,3. En er moeten centreerringen in de velgen komen.
Door het vervallen van de adapters komen de wielen dus iets meer naar binnen en dan kan 'ie zowel voor als achter iets meer zakken.
Voor staat hij voor mij wel prima, maar achter moet hij sowieso nog zakken!
En er komen nog naafdoppen op, geen naafkappen, dus de bouten blijven zichtbaar. Op de bouten komen nog zilveren kapjes.
Dus.....
-Wordt vervolgd-
Dit is het hulpgereedschap om de torsiestaven los te trekken (sorry voor de crappy fotokwaliteit).
De losse onderdelen...
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0023.jpg[/img]
Alles in elkaar gezet...
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0028.jpg[/img]
Past perfect over de kop van de aspoot...
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0032.jpg[/img]
Vrijdagavond nog snel begonnen met het ontroesten van de as.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0036.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0037.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0035.jpg[/img]
Daarna de as in de zwarte Hammerite gezet.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0042.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0039.jpg[/img]
Zaterdagochtend met alle zooi naar Staphorst gereden om daar met hulp van neef Mark met de verlaging aan de slag te gaan.
Nog even een verschil tussen de Pirelli P6000 175-50 (onder) en de Bridgestone Potenza 165-55 (boven).
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0043.jpg[/img]
Foto voorzijde voor verlaging:
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0047.jpg[/img]
Foto achterzijde voor verlaging:
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0046.jpg[/img]
Klein probleem:
Wel aan gedacht, maar niet naar gekeken: er zaten fase 2 schokdempers en fase 2 topschotels onder. En omdat ik een fase 1 GAZ schroefset heb en je met fase 1 topschotels 1 tot 1,5 centimeter lager kunt, hadden we een klein probleem. Ik heb wel fase 1 topschotels, maar die liggen nog bij Willem Jan in Drachten.
Oplossing was om naar Michiel (Sloperij De Mars) in Zwolle te rijden, maar dat zag ik ff niet zitten. Dan was ik zo weer een uur verder. Dus maar even dorpsgenoot Tim gebeld. Die had ze nog wel thuis liggen. Hij is vanuit zijn werk bij Brezan in Meppel naar huis gereden om ze op te halen. Daarna hebben Arno en ik de schotels bij Tim op z'n werk opgehaald. Fantastisch!!! Waar zou ik zijn zonder mijn Renault-vrienden en Renault-familie!


Nu konden we verder!
In de tussentijd ook nog even de gele mistlampen vervangen door witte exemplaren die ik in september van Chris heb gekocht.
Staat een stuk frisser!
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0049.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0048.jpg[/img]
Eerst op de 2 koloms hefbrug de voorzijde losgehaald.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0050.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0053.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0051.jpg[/img]
Toen met de verlaagde voorzijde even 'touchdown' gemaakt....
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0054.jpg[/img]
Helaas vergeten om tussentijds meer foto's te maken..
Daarna op de 4-koloms brug met de achterzijde aan de slag gegaan.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0056.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0057.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0061.jpg[/img]
Gelijk de tectylbus maar even uitgeknepen in de wielkasten....
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0059.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0060.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0058.jpg[/img]
(...Mark heeft niet alles gedaan hoor...

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0055.jpg[/img]
Resultaat:
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0064.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0063.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0062.jpg[/img]
Probleem 2:
Bij het wegrijden hoorde ik wat schuren. Eerst dacht ik dat het de remmen waren die even aanliepen, maar het waren helaas de beide achterbanden die tegen de verbreders aan liepen.
Door de lage ET-waarde staan de wielen namelijk iets verder naar buiten.
De oplossing hiervoor is om de kunststof binnenzijde van de verbreder iets weg te zagen, maar ik denk dat we gaan voor een iets meer grondige oplossing. Het laten vervallen van de adapters en het omboren van de schijven. Tussen de 4x100 komt dan een steek van 4x114,3. En er moeten centreerringen in de velgen komen.
Door het vervallen van de adapters komen de wielen dus iets meer naar binnen en dan kan 'ie zowel voor als achter iets meer zakken.
Voor staat hij voor mij wel prima, maar achter moet hij sowieso nog zakken!
En er komen nog naafdoppen op, geen naafkappen, dus de bouten blijven zichtbaar. Op de bouten komen nog zilveren kapjes.
Dus.....
-Wordt vervolgd-
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op zo 14 feb 2010 17:55, 5 keer totaal gewijzigd.