Willeon: 5 GT turbo '86 Harley blauw-VERKOCHT!!!!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
timtuimel
Berichten: 351
Lid geworden op: do 22 okt 2009 19:12
Locatie: Ruinerwold
Contacteer:

Willeon de Zoete schreef:Gisteren stond de postbode ook nog met een leuk pakketje aan de deur.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0395.jpg[/img]

Ik heb nog voldoende te doen!
nice:)

je pakt hem goed aan (Y)
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Racehardware had dat setje te koop? :)

Ik heb een ander setje via MP bemachtigd (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

-jacco- schreef:Racehardware had dat setje te koop? :)

Ik heb een ander setje via MP bemachtigd (Y)
:ja:

Je was me helaas net voor..... :evil:
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Nou, mn bod stond al een maand ofzo hoor, daar is echt wel een tijd overheen gegaan :wink:

Maarreuh... Alles is te koop 8)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Zo! Vanavond met m'n pa even een losliggende achteras van een GTT met groot succes verlaagd! Deze as kwam destijds onder de rode vijf vandaan. Daar is toen een reeds verlaagde as van Reinier (cannonballman) onder gekomen, omdat we de torsiestaven niet los kregen toen de as onder de auto zat.

Ik was er al eerder mee aan het prutsen geweest. Met een draadeind met een paar moeren, wat dikke carrosserieschijven, een dikker stalen plaatje en een stukje kunststof buis.
Maar die kunststof buis draaide ik stuk. Toen maar even mee gestopt.
Daarna begonnen met de as omhoog te zetten, zodat ik elke keer dat ik er kwam een beetje WD-40 op de staaf kon spuiten.

Vandaag dus wat verder uitgedokterd met de trekkertool.
Foto's volgen, maar we hebben uiteindelijk een T-stuk van een gegalvaniseerd stalen steigerbuis gebruikt, met nog dikkere plaatjes/schijven met gaten en een draadeind van een chemisch anker (erg goed spul!).

We zijn begonnen met draadeind met een moer, carrosserieschijven en een stukje hoekstaal met een gat met de diameter van het draadeind.
Ik draaide er lekker op los en mijn pa (68 jaar!) stond met een vuist (moker of zware hamer, hoe je het maar wilt noemen) te beuken op het middenstuk!
Maar de kant die ik al eerder had ingespoten, wilde niet los. Als ik verder zou draaien, zou de boel afknappen....
Zo lomp sterk ben ik echt niet, maar het stuk hoekstaal van 3 mm dik trok ik wel krom, de holling in van het stalen T-stuk in!

Toen maar met de andere kant begonnen, misschien meer geluk.
Inmiddels hadden we het stuk hoekstaal vervangen door 3 dikke schijven. Dat ging beter.
En ja hoor! Na flink onder spanning te draaien, tussentijds de bovenkant van de staaf en het middenstuk van de as te hebben ingespoten, schoot de torsiestaaf na een paar flinke tikken van 'Der Alte' ineens een stuk losser! Slaon Pa! :smile: Nu weer verder onder spanning zetten, weer flink meppen en ja hoor! De spanning was eraf en de staaf kon er gewoon met normale kracht worden uitgedraaid! Opluchting bij ons beiden en even tijd voor een vreugdedansje! :banaan:

De andere torsiestaaf nu eerst maar weer eens goed met WD-40 ingesopt en het middenstuk ook niet vergeten. Tijd voor een bakkie.
Na een heerlijk bakkie leut weer samen verder gegaan. Ik onder spanning draaien en mijn pa meppen met de moker.
Nu sneuvelde een moer op het draadeind. De draad was weg van de moer en had nu ook het draadeind beschadigd.
Gelukkig heeft mijn pa voldoende voorraad :wink: , dus poging 2.
Hierbij sneuvelde een carrosserieschijf, die trok ik gewoon met de moer in het gat van het bovenste dikkere plaatje!
Na de restanten van de schroefdraad te hebben gepeuterd was het tijd voor poging 3.

En ja hoor, onder spanning...meppen.. inspuiten...meppen..onder spanning draaien.... ineens schoot ook deze staaf los!

Geweldig! Dat ging best rap. In iets meer dan 1,5 uur tijd met z'n tweeën de as los gekregen!

Hij moet nog weer in elkaar worden gezet en met kopervet worden ingevet, maar deze as gaat dus zaterdag onder de blauwe 5, als de rest mee zit! :)
(D)
Foto's van het gebruikte gereedschap volgen, maar het is niet veel anders dan genoemd in het "Ravensburger"-topic.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat een horror verhalen lees ik tochaltijd over die assen...
Heb ik dan iets goed gedaan of gewoon vette mazzel gehad? Heb nu al 3 assen gedaan en allen gingen moeiteloos....
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Willeon de Zoete schreef:En ja hoor! Na flink onder spanning te draaien, tussentijds de bovenkant van de staaf en het middenstuk van de as te hebben ingespoten, schoot de torsiestaaf na een paar flinke tikken van 'Der Alte' ineens een stuk losser! Slaon Pa! Nu weer verder onder spanning zetten, weer flink meppen en ja hoor! De spanning was eraf en de staaf kon er gewoon met normale kracht worden uitgedraaid! Opluchting bij ons beiden en even tijd voor een vreugdedansje!
pure comedy! :worship: goed voor de vitamine l
lach :worship:

Fijn dat t uiteindelijk gelukt is Willeon!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

man man man, dat je dat met t-stukken en dergelijke doet

je pakt een dop 27 of 30 en klaar. is veel sterker en geen gezeik met rare tooltjes of pvc of t-stukjes

dacht dat dat al veel vaker gezegd is...

maar goed het is gelukt dan :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Mijn pa wilde zijn doppenset daarvoor niet beschikbaar stellen....

Maar dit T-stuk valt ruim over de uitstulping waar de staaf in zit, dus dan heb je ook meer ruimte om tussentijds nog WD-40 erop te spuiten én kun je door de 'poot van de T' zien of de staaf daadwerkelijk naar buiten komt.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

:lol: Goed bezig!! Die as van mij moet er ook nog aan geloven....
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zit de achteras van de blauwe dan ook zo vast gerot? Omdat je nu deze as eronder gaat knopen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Willeon de Zoete schreef:Mijn pa wilde zijn doppenset daarvoor niet beschikbaar stellen....

Maar dit T-stuk valt ruim over de uitstulping waar de staaf in zit, dus dan heb je ook meer ruimte om tussentijds nog WD-40 erop te spuiten én kun je door de 'poot van de T' zien of de staaf daadwerkelijk naar buiten komt.
ghehe, ik heb een aldi doppen/ratel set. al 4 jaar, al meerdere assen mee losgehaald en dat voor 20 euro.

leuk spul is dat, al verschijdene kerel een pijp van een meter op de ratel gehad, ding blijft heel, ongelofelijk..

:P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en wat kost een dop? als je die ooit een sloopt, lekker boeiend. Van een beetje merk krijg je nog meteen een nieuwe mee ook (al blijven doppen van bagger kwaliteit ook vaak belachelijk lang heel).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
timtuimel
Berichten: 351
Lid geworden op: do 22 okt 2009 19:12
Locatie: Ruinerwold
Contacteer:

oh, dan kan Willeon en zn pa mijn as binnenkort ook doen (Y) :lol:

ik kan zo langs komen hoor, vind ik geen probleem :beer:
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

MartijnG schreef:Zit de achteras van de blauwe dan ook zo vast gerot? Omdat je nu deze as eronder gaat knopen?

Nog niet geprobeerd, maar het ziet er niet veelbelovend uit..

Tom schreef:en wat kost een dop? als je die ooit een sloopt, lekker boeiend. Van een beetje merk krijg je nog meteen een nieuwe mee ook (al blijven doppen van bagger kwaliteit ook vaak belachelijk lang heel).
Was niet serieus bedoeld... (0) :wink:
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Vandaag heeft Mark poging 2 gedaan:
Bridgestone Potenza in de maat 165-55/14.

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0004.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0005.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0006.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0003.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... G_0007.jpg[/img]

Wat mij betreft perfect. Niet te extreem getrokken, kan mooi zo!
Met dank aan de snelle service van Van Nierop Banden! :worship:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

benieuwd hoe het onder de auto gaat staan. bandjes lijken zo'n hoge wang te hebben op de foto zo?
zal ook door de 14inchers komen
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij scheelt de wang bijna niks met die Pirelli's, toch? Alleen begint hier het profiel niet zo opvallend op de zijkant van de band...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ziet er netjes uit zo (Y) je kan wel platter gaan maar denk dat de wielkast dan ook niet meer mooi vult....
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Zie hier het verschil. De Bridgestone's zijn meer getrokken. De uitstraling bevalt mij meer, hoewel ik nog wel aan de 14 inch maat moet wennen, want net wat Paul zegt, hierdoor lijken de wangen hoog.

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 010004.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 010003.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 010002.jpg[/img]

En je kunt inderdaad zeggen dat het minimaal is, maar voor mij gaat het om de details. Nu nog kijken hoe het onder de auto staat met schroefslet.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Mooi man (Y) Door die velgrandbescherming lijkt hij ook meer getrokken, ben benieuwd hoe het straks staat! Maar met 14 inch moet je ook wel erg laag gaan voordat het mooi is...
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Ik vind de Bridgestone's 10x beter als de Pirelli's neef (Y) :D

dat gaat zaterdag zeker goed staan incl. de schroefsetverlaging
oja je hoessie van je camera lag nog opt balanceerapparaat :)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Mark Coupe schreef:Ik vind de Bridgestone's 10x beter als de Pirelli's neef (Y) :D

dat gaat zaterdag zeker goed staan incl. de schroefsetverlaging
oja je hoessie van je camera lag nog opt balanceerapparaat :)
was de kleurbalans niet goed ? :P
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Mark Coupe schreef:Ik vind de Bridgestone's 10x beter als de Pirelli's neef (Y) :D

dat gaat zaterdag zeker goed staan incl. de schroefsetverlaging
oja je hoessie van je camera lag nog opt balanceerapparaat :)
Thanx! Ben benieuwd zaterdag! Ik ben er om 8 u hoor!

Hoessie was ik al kwijt inderdaad....
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Ferdy schreef:
Mark Coupe schreef:Ik vind de Bridgestone's 10x beter als de Pirelli's neef (Y) :D

dat gaat zaterdag zeker goed staan incl. de schroefsetverlaging
oja je hoessie van je camera lag nog opt balanceerapparaat :)
was de kleurbalans niet goed ? :P
:lol: Scherp hoor!!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Wij zijn het er beiden( Vero en ik) mee eens dat de bridgestones vèèl beter staan als de pirelli's :smoke:

This weels "ROCK" dude (Y)
Laatst gewijzigd door Patrick op di 9 feb 2010 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

ARNO16V schreef:
Ferdy schreef:
Mark Coupe schreef:Ik vind de Bridgestone's 10x beter als de Pirelli's neef (Y) :D

dat gaat zaterdag zeker goed staan incl. de schroefsetverlaging
oja je hoessie van je camera lag nog opt balanceerapparaat :)
was de kleurbalans niet goed ? :P
:lol: Scherp hoor!!
:lol: :lol:

Weer een echte Ferdy-opmerking! :grin:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hee will heb je ook een foto zoals je laatst had gemaakt als ze onder je gt zitten?

wil het verschil wel eens zien naast elkaar.
timtuimel
Berichten: 351
Lid geworden op: do 22 okt 2009 19:12
Locatie: Ruinerwold
Contacteer:

Kom zaterdag ff een bakje koffie doen bij brezan dan!
ff langs rijden (Y) ben zeer benieuwd :D
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
timtuimel
Berichten: 351
Lid geworden op: do 22 okt 2009 19:12
Locatie: Ruinerwold
Contacteer:

heb je die pirelli's nog? btw
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

timtuimel schreef:Kom zaterdag ff een bakje koffie doen bij brezan dan!
ff langs rijden (Y) ben zeer benieuwd :D
Als het me lukt hoor, want ik moet ook nog bij René langs en 's-avonds bij mijn meisje eten!
timtuimel schreef:heb je die pirelli's nog? btw
Ja, die heb ik nog!
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

mark 5t schreef:hee will heb je ook een foto zoals je laatst had gemaakt als ze onder je gt zitten?

wil het verschil wel eens zien naast elkaar.

Nee, ik heb nog wel 1 wiel hier thuis liggen met een Pirelli erom, maar da's een heel gedoe om een wiel met Bridgestone hier naartoe te halen en dan nog naar de stalling. Misschien zaterdag nog ff snel, voordat de schroefset eronder gaat en band nr. 4 erom gedraaid wordt.
Maar ik kies voor de Bridgestone's. Het is minimaal, maar ze staan net ff mooier.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Mwah dat minimale valt wel mee, je ziet het er echt wel vanaf!! De Bridgestone's staan gewoon wat mooier getrokken op de velg! (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

Lekkere bandjes! (Y)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

Welke bandjes had Cat er eigenlijk onder?
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Plaats reactie