ACT: Clio16V
idd, bij mij namelijkMartijn Kool schreef:wedden van wel. laatst nog gedaan, zelfde diameter pijp, dus heb je voor 28 euro een demperloze middenpijp.Geert schreef:1.2/1.4 enzo hebben 40mm uitlaat. past dus niet.Tim schreef:Voor die link moet je inloggen.
Maar een 1.2 pijp past ja, kost geloof ik ook nog niet zoveel
past 1 op 1. moet je er 1 hebben van een 1.2, die hebben geen middendemper.

bij me laatste apk met CAT was het kantje boord met halen van CO dus zonder haal je no way!
Laatst gewijzigd door PaulM op wo 3 feb 2010 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
heb hier nog zo'n pijp liggen, 2e hands, en netjes. 

Project: GTT Blue Sport
- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Ik ben toch echt zonder kat na de apk geweest en gewoon erdoor gekomenMartijn Kool schreef:auto's van voor 95 of 96 hoeven geen kat meer te hebben, nieuwe apk regelgeving, maar ze moeten wel aan de CO norm voldoen.Synchro schreef:is van 91 ja. u9 op kenteken, hoezo?Daan2D schreef:Hoeze de kat eronder?
Die van jou is toch ook van 91/92 ofniet?
heb je een 16v/williams, kun je het vergeten, dan moet er wel een kat onder zitten tijdens apk, je komt niet onder de 0,6% CO zonder kat.

@
Stefan ik ben bij Badjou in Voerendaal geweest
gaan wij ook al een tijdje naartoe, fijne kerel.
maar komt verder wel goed, apk'tje op stage ff doen, scheelt ook weer.
dan nu het volgende probleem.
gister stopte in 1 keer m'n centrale deurvergrendeling ermee.
ingestapt en naar huis gereden zonder problemen, kom thuis en de deuren gaan niet op slot, knipperlichten knipperen wel en startonderbreker werkt ook.
verder geen rare geluiden van b.v zwaarlopend motortje. gewoon helemaal niks daar, knop bij de pook doet ook helemaal niks.
zekering is goed. batterij vervangen+ andere sleutel geprobeerd maar ook geen verschil.
wie kan me verder helpen?
maar komt verder wel goed, apk'tje op stage ff doen, scheelt ook weer.
dan nu het volgende probleem.
gister stopte in 1 keer m'n centrale deurvergrendeling ermee.
ingestapt en naar huis gereden zonder problemen, kom thuis en de deuren gaan niet op slot, knipperlichten knipperen wel en startonderbreker werkt ook.
verder geen rare geluiden van b.v zwaarlopend motortje. gewoon helemaal niks daar, knop bij de pook doet ook helemaal niks.
zekering is goed. batterij vervangen+ andere sleutel geprobeerd maar ook geen verschil.
wie kan me verder helpen?

weet niet of er stekker verbindingen naar de deuren zitten maar het zou kunnen dat die wat gecorrodeerd zijn.... renault werkt met een feedback systeem die er voor zorgt als je 1 pin naar beneden duwd dat de rest ook gaat, zou kunnen zijn dat er 1 niet goed werkt en de rest dus geen feedback krijgt en ook niks doet....
zou ik normaal geen gek idee vinden, maar omdat het opeens niet meer werkt, denk ik eerder aan iets wat spontaan de geest heeft gegeven, maar houd het in m'n achterhoofd
heeft iemand bepaalde stappen die ik kan nalopen om alles te controleren?

1,5 jaar geleden exact hetzelfde gehad. Na mijn auto gewassen te hebben deed mijn CV het ineens niet meer. Dacht ook dat er iets kapot moest zijn. Afgelopen week heb ik de sleutel bij Renault opnieuw in laten lezen (met de XR25) en nu doet hij het weerSynchro schreef:zou ik normaal geen gek idee vinden, maar omdat het opeens niet meer werkt, denk ik eerder aan iets wat spontaan de geest heeft gegeven, maar houd het in m'n achterhoofd![]()

EDIT: Doet ie het met de knop achter je pook wel?
-
- Über-Spammer
Als hij het met de knop binnenin de auto wel doet, kan het je sleutel zijn.
Misschien kan iemand je zo vertellen waar je moet zoeken, anders kijk ik straks even in het Clio Klusboek
Misschien kan iemand je zo vertellen waar je moet zoeken, anders kijk ik straks even in het Clio Klusboek

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb ook wat de laatste tijd met me clio 16v phase 1
Als ie koud is loopt ie gewoon netjes stationair.....prima
Als ik dan ga rijden doet ie het ook goed totdat ik 1 min onderweg ben ..dan begint het ge eikel......hij gaat inhouden valt bijna helemaal dood ondanks dat ik me voet op de zelfde stand op het gas pendaal hou.
3 seconde later schiet ie weer vooruit dan rijd ie ff goed en dan begint ie weer en ook in de volgende versnelling.
Heb ik +/-3 km gereden dan is het weg.
En als ik meteen plakgas boven de 3000 toeren ga heb ik het ook niet , maarja een beetje warm rijden kan geen kwaad
Iemand ideeen ? of heeft ook dit te maken met je koudestart sensor
Als ie koud is loopt ie gewoon netjes stationair.....prima
Als ik dan ga rijden doet ie het ook goed totdat ik 1 min onderweg ben ..dan begint het ge eikel......hij gaat inhouden valt bijna helemaal dood ondanks dat ik me voet op de zelfde stand op het gas pendaal hou.
3 seconde later schiet ie weer vooruit dan rijd ie ff goed en dan begint ie weer en ook in de volgende versnelling.
Heb ik +/-3 km gereden dan is het weg.
En als ik meteen plakgas boven de 3000 toeren ga heb ik het ook niet , maarja een beetje warm rijden kan geen kwaad

Iemand ideeen ? of heeft ook dit te maken met je koudestart sensor
Heb de afgelopen dagen ook hetzelfde ja! Stationair heel haperd lopen en dan geeft hij ui zichzelf een dot gas en dan gaat het weer een halve minuut goed. Na een minuut of 5 inderdaad weg. Raar verhaal die Renaults
@Synchro: Had niet gezien dat je knop het ook niet deed! Denk dat het dan in je deurmotor aan de bestuurderskant zit, of de kabels daarvan. Elektrisch schema al gezien in mijn oude topic? Misschien dat dat wat helpt om de oorzaak te vinden

@Synchro: Had niet gezien dat je knop het ook niet deed! Denk dat het dan in je deurmotor aan de bestuurderskant zit, of de kabels daarvan. Elektrisch schema al gezien in mijn oude topic? Misschien dat dat wat helpt om de oorzaak te vinden

dat bokken heb ik altijd nadat ik in de wasstraat ben geweest. vast snelheid rijden en dan houdt ie soms in en schiet weer voorruit. Na stukje gassen is het verdampt. bij mij is het zekerweeten vocht ergens waar he tniet hoort. Heb het alleen na wasstraat of rechtsvoor met 50km/u door een diepe plas.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
eens kijken of ik daar verder mee komRemon-CL10 schreef:@Synchro: Had niet gezien dat je knop het ook niet deed! Denk dat het dan in je deurmotor aan de bestuurderskant zit, of de kabels daarvan. Elektrisch schema al gezien in mijn oude topic? Misschien dat dat wat helpt om de oorzaak te vinden

en anders moeten we maar even bij meneer renault binnenwandelen
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
is het dan niet gewoon een zekering? als niets werkt?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ga ik dat ff doen .............antoine schreef:Veel voorkomt probleem Jochem. Wanneer ik dat euvel heb doe ik een flesje injector reinig bij de benzine en dan is het voorbij. Bij mij gaat dit al een jaar of 4 goed zo..

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Tim heeft dat probleem ook met z'n Williams. Hele vreemde storing, koelvloeistoftempsensor al vervangen enz. maar lijkt allemaal niet te helpen.Jochem de Haas schreef:Ga ik dat ff doen .............antoine schreef:Veel voorkomt probleem Jochem. Wanneer ik dat euvel heb doe ik een flesje injector reinig bij de benzine en dan is het voorbij. Bij mij gaat dit al een jaar of 4 goed zo..
Doet het inderdaad alleen als ie koud is onder de 3000 RPM, eenmaal warm geen problemen.
Jep ik heb dat probleem vorig jaar ook gehad, na een flesje injectie reiniger werd het wel minder, maar was niet helemaal weg. Alle sensoren werkten prima (uitgelezen). Dit jaar niks geen problemen gehad tot nu toe, en verder niks aan het blokje gedaan.Ronald1916V schreef:Tim heeft dat probleem ook met z'n Williams. Hele vreemde storing, koelvloeistoftempsensor al vervangen enz. maar lijkt allemaal niet te helpen.Jochem de Haas schreef:Ga ik dat ff doen .............antoine schreef:Veel voorkomt probleem Jochem. Wanneer ik dat euvel heb doe ik een flesje injector reinig bij de benzine en dan is het voorbij. Bij mij gaat dit al een jaar of 4 goed zo..
Doet het inderdaad alleen als ie koud is onder de 3000 RPM, eenmaal warm geen problemen.
-
- Car: R19.R
Kan ook de lambda sensor zijn (zelf gehad namelijk).
ik heb een tijdje met de stekker eraf gereden... dan moet hij toch in een soort veilige modus springen omdat hij geen signaal meer krijgt of heb ik dit fout? ik heb namelijk hetzelfde euvel...Maarten-Jan schreef:Kan ook de lambda sensor zijn (zelf gehad namelijk).

-
Klopt, als je de stekker eraf trekt gaat die standaardwaardes aannemen.
Op dat moment loopt die dus ook aardig te rijk maar wel goed indien de lambda defect is
Op dat moment loopt die dus ook aardig te rijk maar wel goed indien de lambda defect is

-
Dan zal het bij jou niet aan je lambda liggen he 

-
doormidden slijpen en in onderdelen verkopen is de oplossing vos.
gebeurt wel meer.

gebeurt wel meer.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Zoals het hoort Kool, een Williams is al geen kloten meer waard, laat staan een "gewone" 16V..Martijn Kool schreef:doormidden slijpen en in onderdelen verkopen is de oplossing vos.
gebeurt wel meer.
Hoppa, de flex er in

Wat betreft die lambdasonde, die doet koud sowieso nog niets.. dus of ie nou stuk is of niet.. daar kan ie dat probleem niet van krijgen, hij doet het ook echt even de eerste minuut ofzo

-
willi's zijn leuke sloopobjecten jaRonald1916V schreef:Zoals het hoort Kool, een Williams is al geen kloten meer waard, laat staan een "gewone" 16V..Martijn Kool schreef:doormidden slijpen en in onderdelen verkopen is de oplossing vos.
gebeurt wel meer.
Hoppa, de flex er in
Wat betreft die lambdasonde, die doet koud sowieso nog niets.. dus of ie nou stuk is of niet.. daar kan ie dat probleem niet van krijgen, hij doet het ook echt even de eerste minuut ofzo

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ze leveren in onderdelen inderdaad aardig veel op. maar een roest/schade vrije variant kost gewoon weer teveel om te slopen.
hoeveel gebruikt een 16v eigenlijk met snelweg km's?
das nog zuiniger dan me r5 tr 

1:12 moet wel haalbaar zijn als je rustig rijdt. Als je een beetje het gas erop houdt dan rond de 1:11.