ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Synchro

onder de 0.6 komt ie niet zonder kat idd.
achja, voor t werk hoef ik ook niet te laten, zo gebeurd.
PaulM

Martijn Kool schreef:
Geert schreef:
Tim schreef:Voor die link moet je inloggen.
Maar een 1.2 pijp past ja, kost geloof ik ook nog niet zoveel :)
1.2/1.4 enzo hebben 40mm uitlaat. past dus niet.
wedden van wel. laatst nog gedaan, zelfde diameter pijp, dus heb je voor 28 euro een demperloze middenpijp.

past 1 op 1. moet je er 1 hebben van een 1.2, die hebben geen middendemper.
idd, bij mij namelijk ;)

bij me laatste apk met CAT was het kantje boord met halen van CO dus zonder haal je no way!
Laatst gewijzigd door PaulM op wo 3 feb 2010 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

(I)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

heb hier nog zo'n pijp liggen, 2e hands, en netjes. :smile:
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Martijn Kool schreef:
Synchro schreef:
Daan2D schreef:Hoeze de kat eronder?
Die van jou is toch ook van 91/92 ofniet?
is van 91 ja. u9 op kenteken, hoezo?
auto's van voor 95 of 96 hoeven geen kat meer te hebben, nieuwe apk regelgeving, maar ze moeten wel aan de CO norm voldoen.

heb je een 16v/williams, kun je het vergeten, dan moet er wel een kat onder zitten tijdens apk, je komt niet onder de 0,6% CO zonder kat.
Ik ben toch echt zonder kat na de apk geweest en gewoon erdoor gekomen (Y) Eerst wat injectie reiniger erbij dan lekker warm rijden en naar de apk :wink:
@
Stefan ik ben bij Badjou in Voerendaal geweest
Synchro

gaan wij ook al een tijdje naartoe, fijne kerel.
maar komt verder wel goed, apk'tje op stage ff doen, scheelt ook weer.

dan nu het volgende probleem.
gister stopte in 1 keer m'n centrale deurvergrendeling ermee.
ingestapt en naar huis gereden zonder problemen, kom thuis en de deuren gaan niet op slot, knipperlichten knipperen wel en startonderbreker werkt ook.
verder geen rare geluiden van b.v zwaarlopend motortje. gewoon helemaal niks daar, knop bij de pook doet ook helemaal niks.
zekering is goed. batterij vervangen+ andere sleutel geprobeerd maar ook geen verschil.
wie kan me verder helpen? :-(
tutuur
Clubsponsor

weet niet of er stekker verbindingen naar de deuren zitten maar het zou kunnen dat die wat gecorrodeerd zijn.... renault werkt met een feedback systeem die er voor zorgt als je 1 pin naar beneden duwd dat de rest ook gaat, zou kunnen zijn dat er 1 niet goed werkt en de rest dus geen feedback krijgt en ook niks doet....
Synchro

zou ik normaal geen gek idee vinden, maar omdat het opeens niet meer werkt, denk ik eerder aan iets wat spontaan de geest heeft gegeven, maar houd het in m'n achterhoofd (Y)
heeft iemand bepaalde stappen die ik kan nalopen om alles te controleren?
Remon

Synchro schreef:zou ik normaal geen gek idee vinden, maar omdat het opeens niet meer werkt, denk ik eerder aan iets wat spontaan de geest heeft gegeven, maar houd het in m'n achterhoofd (Y)
heeft iemand bepaalde stappen die ik kan nalopen om alles te controleren?
1,5 jaar geleden exact hetzelfde gehad. Na mijn auto gewassen te hebben deed mijn CV het ineens niet meer. Dacht ook dat er iets kapot moest zijn. Afgelopen week heb ik de sleutel bij Renault opnieuw in laten lezen (met de XR25) en nu doet hij het weer :smile: Misschien wel het overwegen waard dus om even langs de dealer te rijden!

EDIT: Doet ie het met de knop achter je pook wel?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Als hij het met de knop binnenin de auto wel doet, kan het je sleutel zijn.

Misschien kan iemand je zo vertellen waar je moet zoeken, anders kijk ik straks even in het Clio Klusboek :p
Synchro

zoals eerder getypt :p daar reageert ie ook niet op, had al bij jou liggen neuzen Remon, daarom extra erbij gemeld hehe.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb ook wat de laatste tijd met me clio 16v phase 1

Als ie koud is loopt ie gewoon netjes stationair.....prima
Als ik dan ga rijden doet ie het ook goed totdat ik 1 min onderweg ben ..dan begint het ge eikel......hij gaat inhouden valt bijna helemaal dood ondanks dat ik me voet op de zelfde stand op het gas pendaal hou.
3 seconde later schiet ie weer vooruit dan rijd ie ff goed en dan begint ie weer en ook in de volgende versnelling.
Heb ik +/-3 km gereden dan is het weg.

En als ik meteen plakgas boven de 3000 toeren ga heb ik het ook niet , maarja een beetje warm rijden kan geen kwaad :smile:

Iemand ideeen ? of heeft ook dit te maken met je koudestart sensor
antoine
Car: Renault Clio III RS

Veel voorkomt probleem Jochem. Wanneer ik dat euvel heb doe ik een flesje injector reinig bij de benzine en dan is het voorbij. Bij mij gaat dit al een jaar of 4 goed zo..
Remon

Heb de afgelopen dagen ook hetzelfde ja! Stationair heel haperd lopen en dan geeft hij ui zichzelf een dot gas en dan gaat het weer een halve minuut goed. Na een minuut of 5 inderdaad weg. Raar verhaal die Renaults :p

@Synchro: Had niet gezien dat je knop het ook niet deed! Denk dat het dan in je deurmotor aan de bestuurderskant zit, of de kabels daarvan. Elektrisch schema al gezien in mijn oude topic? Misschien dat dat wat helpt om de oorzaak te vinden (Y)
PaulM

dat bokken heb ik altijd nadat ik in de wasstraat ben geweest. vast snelheid rijden en dan houdt ie soms in en schiet weer voorruit. Na stukje gassen is het verdampt. bij mij is het zekerweeten vocht ergens waar he tniet hoort. Heb het alleen na wasstraat of rechtsvoor met 50km/u door een diepe plas.
Synchro

Remon-CL10 schreef:@Synchro: Had niet gezien dat je knop het ook niet deed! Denk dat het dan in je deurmotor aan de bestuurderskant zit, of de kabels daarvan. Elektrisch schema al gezien in mijn oude topic? Misschien dat dat wat helpt om de oorzaak te vinden (Y)
eens kijken of ik daar verder mee kom (Y) , enige verschil met jou probleem is dat bij mij de knop bij de pook ook niks doet. als ik ik het bestuurdersportier nu met de sleutel dichtdoe gaan de rest van de portieren ook niet meer mee...
en anders moeten we maar even bij meneer renault binnenwandelen :wink:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

is het dan niet gewoon een zekering? als niets werkt?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

antoine schreef:Veel voorkomt probleem Jochem. Wanneer ik dat euvel heb doe ik een flesje injector reinig bij de benzine en dan is het voorbij. Bij mij gaat dit al een jaar of 4 goed zo..
Ga ik dat ff doen ............. (Y)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Jochem de Haas schreef:
antoine schreef:Veel voorkomt probleem Jochem. Wanneer ik dat euvel heb doe ik een flesje injector reinig bij de benzine en dan is het voorbij. Bij mij gaat dit al een jaar of 4 goed zo..
Tim heeft dat probleem ook met z'n Williams. Hele vreemde storing, koelvloeistoftempsensor al vervangen enz. maar lijkt allemaal niet te helpen.

Doet het inderdaad alleen als ie koud is onder de 3000 RPM, eenmaal warm geen problemen.
erik_ark

Ronald1916V schreef:
Jochem de Haas schreef:
Tim heeft dat probleem ook met z'n Williams. Hele vreemde storing, koelvloeistoftempsensor al vervangen enz. maar lijkt allemaal niet te helpen.

Doet het inderdaad alleen als ie koud is onder de 3000 RPM, eenmaal warm geen problemen.
Jep ik heb dat probleem vorig jaar ook gehad, na een flesje injectie reiniger werd het wel minder, maar was niet helemaal weg. Alle sensoren werkten prima (uitgelezen). Dit jaar niks geen problemen gehad tot nu toe, en verder niks aan het blokje gedaan.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Kan ook de lambda sensor zijn (zelf gehad namelijk).
Vos

Maarten-Jan schreef:Kan ook de lambda sensor zijn (zelf gehad namelijk).
ik heb een tijdje met de stekker eraf gereden... dan moet hij toch in een soort veilige modus springen omdat hij geen signaal meer krijgt of heb ik dit fout? ik heb namelijk hetzelfde euvel... :(
Maarten-Jan

Klopt, als je de stekker eraf trekt gaat die standaardwaardes aannemen.
Op dat moment loopt die dus ook aardig te rijk maar wel goed indien de lambda defect is :)
Vos

Maarten-Jan schreef:Klopt, als je de stekker eraf trekt gaat die standaardwaardes aannemen.
Op dat moment loopt die dus ook aardig te rijk maar wel goed indien de lambda defect is :)
Hielp bij mij geen ene moer....
Maarten-Jan

Dan zal het bij jou niet aan je lambda liggen he :smile:
Martijn Kool

doormidden slijpen en in onderdelen verkopen is de oplossing vos.

gebeurt wel meer.

;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Vos

:blabla:
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Martijn Kool schreef:doormidden slijpen en in onderdelen verkopen is de oplossing vos.

gebeurt wel meer.

;)
Zoals het hoort Kool, een Williams is al geen kloten meer waard, laat staan een "gewone" 16V..

Hoppa, de flex er in :p

Wat betreft die lambdasonde, die doet koud sowieso nog niets.. dus of ie nou stuk is of niet.. daar kan ie dat probleem niet van krijgen, hij doet het ook echt even de eerste minuut ofzo :)
Martijn Kool

Ronald1916V schreef:
Martijn Kool schreef:doormidden slijpen en in onderdelen verkopen is de oplossing vos.

gebeurt wel meer.

;)
Zoals het hoort Kool, een Williams is al geen kloten meer waard, laat staan een "gewone" 16V..

Hoppa, de flex er in :p

Wat betreft die lambdasonde, die doet koud sowieso nog niets.. dus of ie nou stuk is of niet.. daar kan ie dat probleem niet van krijgen, hij doet het ook echt even de eerste minuut ofzo :)
willi's zijn leuke sloopobjecten ja :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Contacteer:

ze leveren in onderdelen inderdaad aardig veel op. maar een roest/schade vrije variant kost gewoon weer teveel om te slopen.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Vandaag mijn OMP kooi opgehaalt, morgen maar eens iets gaan afspreken voor de montage ed.
tutuur
Clubsponsor

hoeveel gebruikt een 16v eigenlijk met snelweg km's?
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Naar automania vorig jaar heen en terug 580km gehaald met 43liter.
Wel netjes 120 gereden (0)
tutuur
Clubsponsor

das nog zuiniger dan me r5 tr :D
Remon

1:12 moet wel haalbaar zijn als je rustig rijdt. Als je een beetje het gas erop houdt dan rond de 1:11.
Plaats reactie