ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
vegitto-kun
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 8 jan 2010 14:45
Contacteer:

Arno17 schreef:
vegitto-kun schreef:oh waarschijnlijk, wij hebben hem ni meer naast ons gehad

het enigste dat hij deed was plotseling beginnen flikkeren met zijn grootlichten :lol:
Ik hou het er op dat de man enthousiast was, er uit worden gereden door een GT-R is geen schande, ook al zit er een dame in. (Y)
Of het was zo iets van "OMG IK ZEN vERSLAGEN DOOR DIE VAN DE BLOCK HOEGAARDEN" :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zo, ik heb vanavond de 19 eens even de sporen gegeven.. even 2 liter olie er bij omdat ie weer onder MIN stond :p en op de terugweg eens even gekeken of er al vorderingen waren in de Nissan Primera GT van een kennis..

Die had een 2.0 16V met 150 PK er in liggen en die kon ik netjes pakken met die gestripte 19 16V.. nu een SR20VE met 187 PK (op de dyno) uit een japanse Primera GT er in en bleef er tot de 160km/h netjes naast waarna hij heeeeel langzaam weg liep..

De 19 16V loopt nog steeds verdomd goed op dat mengsel van benzine en motorolie :D
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

tijd voor jouw 2.0?? >)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Wouter de Wit schreef:tijd voor jouw 2.0?? >)
Moet nog steeds inderdaad, alleen blijf ik me verbazen over dat bejaarde blok met inmiddels 248.000 km :p
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

moi vs piepo in 106 xsi

1-0 moet je maar niet 5cm achter me bumper gaan staat voor het stoplicht 8)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Vanmorgen was de Clio lekker warm op de terugweg van het nieuwe huis naar het werk.

Op de A12 net voor Zevenaar kwam er een grijze Mitsubishi Lancer de A12 op vanaf het tankstation en bijna direct zat ie lekker kort achter me.
Flink bespoilert, maar niet overdreven voor zo'n auto.

Een paar keer kreeg ik ruimte op de linkerbaan en kon ik even doorhalen, maar de mitsu bleef volgen :p

Toen A18 op, terug naar 3 en even vol door en naar rechts want hij had meer onder de kap liggen...
Hij kwam langzaam voorbij en dus sloot ik maar achteraan.

Opnieuw vrij-baan en ik moet zeggen, klinkt goed zo'n Lancer (Y)
Hij liep uiteindelijk langzaam uit tot ik de 220 aan ging tikken en het gas maar los liet. Dat is wat te overdreven snelheid op een A18 in de spits...

Hij was inmiddels een 150-200m uitgelopen en moest vol in de ankers voor medeweggebruikers die naar links kwamen. Een dot vlammen deed helemaal vermoeden dat de motor niet helemaal standaard was :~


Uiteindelijk kwam ik weer naast hem bij het stoplicht in de rij en wilde ik hem een duim geven. Maar nors keek hij rechtdoor en dat was meteen het einde van het spel ;)


Ik baal wel overigens, het kenteken via Autoweek geeft een Lancer 1.3 GLi aan, maar dat lag er zeer zeker niet in het vooronder. De body leek ook omgebouwd naar een Evolution.


EDIT:

Via http://www.vwe.nl kom ik er achter dat de handelsbenaming CJOEV06 is.

En in google kom je dan terecht bij dit:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL

En dit is exact de auto :p Kenteken klopt zelfs.
Alleen geloof ik die 340pk niet. Zó hard liep ie nou ook weer niet weg.


Dus misschien was de beste man zo nors omdat ie met de beloofde 340pk (hij heeft de auto net sinds eind dec) niet goed weg kon lopen van een Clio? ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nou ik kan jouw vertellen dat die dus echt geen volgas heeft gegeven, een evo6 rijdt je echt het snot voor de ogen hoor :lol: :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Luco/Alpine-racer schreef:Nou ik kan jouw vertellen dat die dus echt geen volgas heeft gegeven, een evo6 rijdt je echt het snot voor de ogen hoor :lol: :lol: :lol: :lol:
Mischien was ie gewoon even aan het "cruizen" :p
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Tja, ik snap er ook geen drol van hoor, maar hij gaf serieus gas (Y)
En zoals ik al zei, hij liep uit, maar niet in de vorm van bijna het dubbele vermogen :~

Normale EvoVI zit op 280pk zie ik op einszweidrei.de


Maargoed, misschien hield hij dan inderdaad wat in op de hogere snelheden. Was namelijk niet helemaal verantwoord wat we aan het doen waren |:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Luco/Alpine-racer schreef:Nou ik kan jouw vertellen dat die dus echt geen volgas heeft gegeven, een evo6 rijdt je echt het snot voor de ogen hoor :lol: :lol: :lol: :lol:
is dat zo ? :lol:

Wel een bruut apparaat :D

edit: wel uniek zo een RS lightweight, die zie je echt niet vaak.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Dat heeft bestaan, zo'n RS2?

Wie heeft er meer info over dan? Wil nu toch weten waar ik precies achteraan heb lopen jagen :lol:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

bestaat zekers (Y) De 4 en 5 zijn de meest gekende (GSR) maar daarnaast had je nog 2 modellen die op een nog hoger niveau lagen. De evo 6 RS en de TME (Tommy Makkinen Editie). De RS had fabriek af een vermageringskuur ondergaan en om en bij de 200 kg minder gewicht meegekregen.

Je kan het vergelijken met de ragnotti binnen ons merk. Alle luxe troep overboord gegooid.

De TME versie ging dan nog een stapje verder en kreeg wat meer "fabrieksauto" spulletjes mee.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ah zo.. Had geen idee dat het een 'special' was.
Meer het idee van iemand die aan zijn auto geklust had :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Nee hoor, tis echt een gevalletje apart en zoals Luco het zegt. Als je iemand hebt die weet hoe hij met deze auto moet rijden dan ga je genadeloos voor de bijl, kansloos.

Toevallig ben ik een hele tijd bezig geweest om eentje te importeren. Hier bij ons vind je ze ook maar in heel beperkte aantallen. Prijzen voor een 5 liggen rond de 15K. In UK koop je een V vanaf 5000£. Prachtige apparaten in zijn geheel bekeken (motorisch, wegligging, overbrenging enz enz). Het is een plaatje dat in zijn geheel tamelijk compleet is.

En het mooie aan deze wagens is dat de latere modellen (7,8,9) weer een pak doorontwikkeling hebben meegekregen en de motoren/diffs/bakken/remmen... zo over te zetten zijn naar bijvoorbeeld een 5 of een 6.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hm... weer wat geleerd. Dan lijkt het me dat hij er niet mee overweg kon, of hij de boel niet wilde forceren. Hij had de auto sinds 31 december.

Als ik hem nog eens tegenkom zal ik hem even :foto:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Kristof van RCB (skycount) heeft vorig jaar zijn megane ingeruild voor een nieuwe Lancer (diesel)....Toen is hij meegereden met Kris naar FCS. Een week na thuiskomst heeft hij zijn diesel ingeruild voor een evo X. :lol: Het zijn echt machtige apparaten en vooral een paar maten te hoog gegrepen voor ons (renault).

Het is ook zo dat sommige mensen dergelijke autos kopen als een soort van statussymbool. Dat gebeurt trouwens ook met de RS'n. Gebruik die autos waar ze voor gemaakt zijn, anders kan je beter gaan dieselen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

De meeste mensen kopen een impreza maar lees altijd dat de evo's beter zijn, kwa handling en ook kwa prestaties. Een R26R gaat wel net zo hard het circuit rond (als een normale evo in elk geval), maar dat zit hem in de bochten (uiteraard).
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:De meeste mensen kopen een impreza maar lees altijd dat de evo's beter zijn, kwa handling en ook kwa prestaties. Een R26R gaat wel net zo hard het circuit rond (als een normale evo in elk geval), maar dat zit hem in de bochten (uiteraard).
een normale evo is ook een tikkeltje zwaarder dan een r26r :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Maar een Evo heeft een veel betere power-to-weight ratio, dus dat moet wel in de bochtjes zitten, toch? Maar het vergelijk van Autovisie was wel een beetje vertekend, geloof ik. De R26R reed op semi's, terwijl de Evo op gewone profielbandjes stond.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

die 26r wordt toch af-fabriek op semi's geleverd? En de evo niet volgens mij. Dus hebben ze een fabrieksauto getest, wat ze altijd doen bij autobladen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Klopt wel, maar that doesn't make it right... ;) De vergelijking is dan gewoon scheef. Op semi's heb je gewoon veel meer grip.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat kan maar hoeft niet, kijk naar de focus (wat ik overigens een geweldig mooie auto vind, echt (Y) ), die is op semi's 1 seconde sneller als op straat banden op de ring. Dus semis zeggen niet alles. En het gewicht inderdaad, je kan wel heel vermogen hebben om dat gewicht in korte tijd te versnellen, maar je moet dat gewicht ook weer afremmen, je hebt er nadeel van in de bochten (massa traagheid).
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tja, in ben het een beetje met je eens. Maar van de andere kant...............De een is een sedan en de ander niet (jeetje, das ook niet eerlijk (0) ). De een heeft vier deuren en de ander 3 (jeetje, das ook niet eerlijk (0) ). De een heeft vierwielaandrijving en de ander twee (jeetje, das ook niet eerlijk (0) ). En zo kun je nog wel even doorgaan. Oftewel. Het eerlijkste voor een test van een blad oid is gewoon een af-fabriek auto testen.
Laatst gewijzigd door Tom op wo 27 jan 2010 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

De komt uit japan, de ander uit frankrijk, das ook niet eerlijk :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Goed... Laten we het vs-topic maar sluiten! :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

mwah, die ringtest zegt me niks. Das mooi om cijfertjes te plakken en autos te verkopen. In de straat-scene spelen er andere aspecten. Wanneer je bij een megane (R26R) wat upgrades wil doorvoeren kan je gelijk een halve motor gaan verbouwen (bij wijze van spreken). Bij een evo is dat zeker niet het geval...alles ligt klaar op de plank, van het simpelste tot het gekste. Plug & play, klaar, knallen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

-jo- schreef:mwah, die ringtest zegt me niks. Das mooi om cijfertjes te plakken en autos te verkopen. In de straat-scene spelen er andere aspecten. Wanneer je bij een megane (R26R) wat upgrades wil doorvoeren kan je gelijk een halve motor gaan verbouwen (bij wijze van spreken). Bij een evo is dat zeker niet het geval...alles ligt klaar op de plank, van het simpelste tot het gekste. Plug & play, klaar, knallen.
Die Ring test zegt mij wel wat, ik hecht daar meer waarde aan dan 0-100 tijden bijvoorbeeld maargoed, dat kan natuurlijk persoonlijk zijn..

Als ik een auto koop om echt hard mee te rijden dan boeit het mij weinig als die in 3 seconden naar de 100 kan maar niet fatsoenlijk de hoek om wil. :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

de ring lijkt mij een mooie combinatie van accelereren,decceleren,topsnelheid en stuur/weggedrag....
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Evo 9 is sneller op ring dan R26.R

Evo VI en VII niet volgens het laptime bord. Blijft dan een knappe prestatie van Renault maar net wat Jo zegt, doordat het aanpassen makkelijk is zijn de meeste niet standaard :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Plus dat je dan ook wel even ongeveer dezelfde banden moet nemen.

Ik ben op cpz ook sneller met de vijf dan een r26r
Maar op de weg heb ik geen schijn van kans
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

-jo- schreef:mwah, die ringtest zegt me niks.
Ronald1916V schreef:Die Ring test zegt mij wel wat, ik hecht daar meer waarde aan dan 0-100 tijden bijvoorbeeld maargoed, dat kan natuurlijk persoonlijk zijn..
Als ik een auto koop om echt hard mee te rijden dan boeit het mij weinig als die in 3 seconden naar de 100 kan maar niet fatsoenlijk de hoek om wil. :)
tutuur schreef:de ring lijkt mij een mooie combinatie van accelereren,decceleren,topsnelheid en stuur/weggedrag....
Allright..maar wat zeggen die tests nu eigenlijk ? En hoe juist zijn ze ?
Om te beginnen zijn beide wagens door verschillende piloten gereden. En dan het aloude verhaal: banden, weersomstandigheden, verkeer, blablabla

Je gaat toch echt niet denken,laat staan geloven, dat ze die R26R standaard hebben laten rondkachelen ? :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Doe mij maar een Evo whatever het nummer daarachter is.

Een rallykanon voor op de weg...........jammie. 8)

En testen van auto's geeft de mogelijkheden aan, vergelijk is leuk maar geeft niet altijd een goede weergave.

Vb: De R26R is retesnel maar niet erg praktisch voor de doorsnee automobilist, de Evo of Impreza of Focus kan je gewoon je gezin in meenemen, zelfs de hond! :wink:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

een hond past juist erg goed in een 26r. En doe je je best dan stapt hij zo ziek als een hond uit :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Arno17 schreef:
En testen van auto's geeft de mogelijkheden aan, vergelijk is leuk maar geeft niet altijd een goede weergave.
Nee dat bleek dus wel, want ondanks zijn waarschijnlijke 340pk bakte hij er vrij weinig van om echt fatsoenlijk hard weg te lopen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tom schreef:een hond past juist erg goed in een 26r. En doe je je best dan stapt hij zo ziek als een hond uit :lol:
Ik wou zeggen, hardstikke praktisch zo'n R26R.. ik had van de week de pech dat ik de uitlaat van de Dodge verloren was.. de Clio niet op loopafstand stond en ik dus met de RingRacer op pad moest terwijl ie een weekje stilgestaan had in de vrieskou.. de linker deur wou niet meer open dus moest ik rechts instappen.. over de kooi, over de kuipstoel.. in de andere kuipstoel..

Tja, praktisch is anders, maar het wil wel :p

Bij zo'n Evo of Impreza past zelfs de hondenmand, die kun je volgens mij zo tussen die taartschep induwen (Y)
Plaats reactie