ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Wie kan er voor mij een nummer opzoeken in Dialogys, ik ben op zoek naar de functie (plaats waar het hoort te zitten) en in welke auto het thuishoort (het is van een Laguna, maar de vraag is phase 1 of phase 2)

77 00 824 566

Bij voorbaat dank :)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Xabre
Car: 19 16V

is een stuk rubber tussen grille en koplamp, zowel ph1 als ph2
Trust me. I know what I'm doing.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Ha, verdomme :D
ik heb 'm gekocht in de veronderstelling dat het een of ander mistlamp rubber zou zijn :smile: maar dacht dat de houder bedoeld werd, van hard plastic en dat zit dan om de mistlamp heen.
Bij de imitatiemistlamp kreeg ik deze houder er gewoon bij, bij een eerdere Valeo mistlamp niet. :P
Bij het bedrijf waar ik de mistlamp kocht, zei de man achter de balie dat ik ook dit ding nodig zou hebben. Tja, dacht dat het die houder was waaraan zo'n ophangpuntje was afgebroken (S) maar ik was na een half jaar vergeten hoe dat ook allemaal alweer zat. (houder weggegooid, niet handig)

Bedankt, misschien kan ik 'm slijten aan iemand die toevallig eens nieuwe koplampen nodig heeft na een ongeluk ofzo. :p
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

[img]http://www.otometre.com/mynet_resimlerim/platina.jpg[/img]

Wat is dit, behalve lelijk 8)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Een Clio met Nissan logo :D
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

en dr is echt nixs-an
vegitto-kun
Contacteer:

Blijkbaar komt die speciale geel van op het autosalon niet naar de twingo en megane RS.

ze hadden problemen met de witte megane dus wat doen ze pakken da speciaal geel en zetten dat daar, onmogelijk te krijgen en nu zitten enorm veel mensen er achter te vragen, maar ze willen die kleur enkel aanbieden bij de clio RS.

Ohja, wat doen ze dan dan nemen ze die megane en twingo nog mee naar het autosalon in geneve. :(

zit er dik in dat ik mijn coupe ga verkopen en met da geld een nissan 350Z kan kopen
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Klopt, kan alleen in Dieppe gespoten worden (2 ritten door de lakstraat), en twingo en megane worden daar niet gemaakt
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

ALs je maar genoeg betaalt, is die toch wel in de kleur te krijgen?
paulvanrooij
Contacteer:

VKV wil em vast wel in die kleur spuiten voor je, als je maar betaalt

(willen wij ook wel doen trouwens :p tegen een goed bedrag ;) )

overigens stond er tijdens onze rondleiding in Dieppe wel een twingo RS, klaar om gespoten te worden, alles is mogelijk dus :p
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Bij VKV stond/staat toch ook die Renault Traffic bus in die kleur geel.

Speciaal uit de productie gehaald om in die kleur te worden gespoten
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Paul, geel met deze metallic word volgens mij trouwens 2 laags gespoten, vandaar dat ze hem waarschijnlijk 1x mono zetten, en erna pearl, metallic of weet ik wat ze gebruiken. Kun je in principe dus met elke lakstraat (mits deze gewenste laagdikte/effect kan behalen met de robot die er staat) die niet 100% 24/7 moet lopen, en een goede routing van je carros door de lakstraat/oven hebt.

En als je schade hebt, moet je m naar de fabriek brengen? Gewoon kopen, strippen en spuiten. Tenminste, als je dat ervoor over hebt. :)
paulvanrooij
Contacteer:

inderdaad in het gebrekkige engels van de tourguide ging het over een flat colour and pearl (als ik het me goed herinner).
in dieppe staat de auto's (nog ouderwets?) op karren op rails die ze handmatig vooruit duwen, dus kunnen ze de gele auto's er makkelijk tussenuit pikken en nog een keer door de lakstraat halen. In de fabriek in Spanje (megane) en Slovenië (twingo) is dit niet mogelijk blijkbaar
vegitto-kun
Contacteer:

Ons garage heeft al naar de fabrieken gebelt nobody wilt de megane in die kleur spuiten
paulvanrooij
Contacteer:

niet naar fabrieken bellen, naar de schade-hersteller gaan :) (of is fabriek belgisch voor schade-hersteller?)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Jean-Paul-S schreef:Paul, geel met deze metallic word volgens mij trouwens 2 laags gespoten, vandaar dat ze hem waarschijnlijk 1x mono zetten, en erna pearl, metallic of weet ik wat ze gebruiken. Kun je in principe dus met elke lakstraat (mits deze gewenste laagdikte/effect kan behalen met de robot die er staat) die niet 100% 24/7 moet lopen, en een goede routing van je carros door de lakstraat/oven hebt.

En als je schade hebt, moet je m naar de fabriek brengen? Gewoon kopen, strippen en spuiten. Tenminste, als je dat ervoor over hebt. :)
Liever door de fabriek. Staat er tenminste op je "auto paspoort" dat ie "Jaune Sirius" is :worship: (ipv wit, blauw of geel .... )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
vegitto-kun
Contacteer:

paulvanrooij schreef:niet naar fabrieken bellen, naar de schade-hersteller gaan :) (of is fabriek belgisch voor schade-hersteller?)
Ik weet het zelf niet die van ons garage hadden rondgebeld en ze wouden hem niet spuiten :(
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Dan komen er dus weer extra kosten bij.. Gewoon ander mooi kleurtje kiezen!
Tom
Moderator
Car: MB

Wat een naam overigens voor een kleurtje. Klinkt meer als een nieuwe smaak van Carvan Cevitam ofzo (0) (wel een lekker smaakje dan....)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
vegitto-kun
Contacteer:

AnthonyR schreef:Dan komen er dus weer extra kosten bij.. Gewoon ander mooi kleurtje kiezen!
Tja maar ik ga toch waarschijnlijk een 350Z kopen.

normaal gingen wij 8000 euro moeten bijleggen voor de RS maar dan ineens 5000 inschrijvingstaksen en dat heeft het wel verkloot. Ik bedoel ik moet evenveel inschrijving betalen als mijn vader zijn GT-R met minsten 485 PK
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Kan je dat uitleggen dan over de inschrijvingstax? Hoe werk dat dan :p
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Soort milieubelasting?

Wellicht dat Jo het goed kan uitleggen?
vegitto-kun
Contacteer:

AnthonyR schreef:Kan je dat uitleggen dan over de inschrijvingstax? Hoe werk dat dan :p
Ik weet het zelf niet zo goed dat heeft iets te maken met de PKs enz. en op basis van dat moet ge een soort van inschrijvingstax betalen. maar blijkbaar is het vanaf een bepaalde kracht allemaal hetzelfde. de RS zit juist aan het maximale wat dus 5000 euro is maar alles daar boven is nog altijd 5000 euro.

GT-R was ook 5000 dus als ge een bugatti veyron koopt dan is uw inschrijving nog altijd 5000 :lol: maar blijkbaar is dat dus eigenlijk verboden en krijgt de belgische staat elk jaar een boete van de europese commisie maar omdat da zoveel opbrengt tegenover de boete blijfen die eikels dat maar doen
-jo-

4957 € om precies te zijn.

Ik zal het zo simpel mogelijk proberen uitleggen want het systeem is totaal anders dan bij jullie.

Bij aankoop en inschrijving (registratie bij de BIV) van een nieuwe auto krijg je dus een "inschrijvingstax" aangesmeerd.

Het bedrag van deze tax wordt bepaald door het vermogen (KW).
In begevoegde link kan je de bedragen zien die je moet aftikken.Het maximale bedrag is 4957 €.

http://ww2.autoscout24.be/nl-be/service ... _tax2.aspx

Dit betaal je dus het eerste jaar. Het jaar daarop betaal je gewoon verkeersbelasting. Zie onderste tabel.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Patrick

Mannen, wie van jullie is ook naar de TOP-GEAR geweest in Amsterdam?????
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
tutuur
Clubsponsor

vegitto-kun schreef:
AnthonyR schreef:Kan je dat uitleggen dan over de inschrijvingstax? Hoe werk dat dan :p
GT-R was ook 5000 dus als ge een bugatti veyron koopt dan is uw inschrijving nog altijd 5000 :lol: maar blijkbaar is dat dus eigenlijk verboden en krijgt de belgische staat elk jaar een boete van de europese commisie maar omdat da zoveel opbrengt tegenover de boete blijfen die eikels dat maar doen
net zoiets als wat nl. met de bpm heeft geflikt maar vraag me af of die tot nu toe gedonder hebben gehad :( zal iig genoeg opgeleverd hebben...
-jo-

pff, die gasten van de wetstraat komen toch met alles weg.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
vegitto-kun
Contacteer:

Patrick schreef:Mannen, wie van jullie is ook naar de TOP-GEAR geweest in Amsterdam?????
Ben zondag geweest als ge een witte GT-R zag dan was da ik en mijn ouders
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Jullie waren gespot op autogespot ;)
Tim
Car: E36 M3

Patrick schreef:Mannen, wie van jullie is ook naar de TOP-GEAR geweest in Amsterdam?????
Ik ben er geweest, was wel aardig om te zien :)
Al ben ik tijdens de show wel in slaap gevallen, nou lag dat meer aan mij dan aan de show hoor, korte nacht gehad dus dat was wel opmerkelijk :P
T*mmy

Ik lees in het topic Forum Mededeling (#5) over de ledenvergadering dat het forumgedeelte 'project-topic' zichtbaar voor iedereen blijft, maar dat replyen en topics starten is uitgesloten voor niet-leden.

Houd dit in dat bestaande topics van niet-leden die ook niet binnen nu en afzienbare tijd lid worden, zullen worden verwijderd? Om e.e.a. fair te houden? En blijven de reply's van niet-leden in andermans project topic wel staan, aangezien sommigen hiervan nuttige informatie bevatten?

Alvast bedankt.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Topics zullen niet worden verwijderd alleen niet-leden kunnen alleen nog maar kijken en niet replyen. Ook zullen de reply's van alle niet-leden gewoon blijven staan.

Dat is wat ik er van weet in elk geval (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
T*mmy

Toppie, thanks. (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Shampoo word ook weer lid, kan anders niet meer in mn eigen topic posten.

Wel goed plan trouwens, zo is het verschil duidelijker zichtbaar, zullen hopelijk nog meer mensen lid worden, en de club nog mooiere evenementen kan organiseren (Y)

Denk dat die paar euro per jaar het ook niet doen, een tijdschrift abonnement kost meer, en krijg je maar 1 keer per week :p
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Yep tis rond. Spyker heeft Saab gekocht:
http://www.thelocal.se/24604/20100126/
Laatst gewijzigd door Johan op di 26 jan 2010 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten