ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Dit vind ik dan wel weer grappig ......mega dikke peugeot ....kijk je iets beter staat ie in een garage waar ze waarschijnlijk renault een warmer hart toe dragen .....

[img]http://www.classicscars.com/rally/205t16new/car5.jpg[/img]




Oja deze tellers komen mij bekend voor ..........diverse renault alpine types
[img]http://www.classicscars.com/rally/205t16new/car23.jpg[/img]
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Doe mij die Peugeot maar..inpakken hoeft niet en een strikje ook niet! Kan ik mijn Renault's inruilen? :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik vrees dat je ook meteen je ziel in kan ruilen bij de duivel .........die dingen kosten nog al niet wat en zeker deze ......( is al verkocht )


Peugeot 205 T16 New Street Evo 2 (SOLD)
Car built for Jean Todt with the magnesium 6 Speeds from the Evo 2. Car has never been driven and always serviced. Car has 0 Km, and is definitively the best 205 T16 in the world.

http://www.classicscars.com/rally/205t1 ... frame.html
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Wel eens een ruimte gezien waar er nog diverse nieuwe modellen stonden, allemaal wit. Vroeger 1 keer in op straat tegen gekomen ergens in de buurt van Spa.. Daar stond hij langs de service wagen van een kennis van mij. (F) (L) :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hijs echt wel vet. Onlangs stond er eentje te koop in frankrijk met 86K op de klok voor "maar" 125.000€
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

op carclassic komen ze wel eens voorbij, ook ex fabriekswagens hebben daar al te koop gestaan.

Stratos, 037 rally, s4, onlangs is er een originele 5 turbo maxi verkocht (dus met 1527cc motor), tdc, sport quattro etc etc.... koop je er allemaal (0) :p

Klokken zijn in de a310 gebruikt.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

altijd leuk die view online functie :D

There are 3 Registered users and 0 Hidden users online

-Ray- 18 Jan 2010 01:28 Forum index
GJ 18 Jan 2010 01:28 nl.techniek.projecten
Patrick 18 Jan 2010 01:26 Viewing Private Messages
Immer wieder die verdammte Holländer
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Je moet alleen even de tijd bij je profiel goedzetten ;)

Mijn RTC -> My Profile -> Timezone

Op GMT + 1 HOUR zetten :p
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

hoezo de verkoop gaat slecht?

Afbeelding


Bochane in Anhem moet ca. 100 auto's afleveren aan Eiffel (Y)


Wel allemaal in crisis-uitvoering zo te zien.. ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Toen ik het plaatje zag moest ik al meteen aan Eiffel denken :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ik dacht toch echt eerder aan DE c_/
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Brandweer?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Schijt Eiffel auto's :lol:

Die dingen heb ik mijn stage- / vakantietijd jaren terug ook nog klaar moeten maken bij Bochane Arnhem-Zuid. Denk dat alle Megane II's die rijden voor Eiffel door mij zijn klaargemaakt...

Zijn indd altijd mooi goedkoop uitgevoerd :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Toen ik stage liep bij VW/audi dealer in Arnhem (Zijm) heb ik eens een A8 4.0tdi naar Eiffel gebracht.

Denk dat de directeur niet in die crisis-uitvoeringen van de Mégane gezien wilde worden :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Kleine vraag aan de experts (-jo- ?).

Situatie:
Standaard megane RS, standaard turbo, standaard injectors, hooguit andere intercooler. Gechipt / opnieuw gemapt.

Het maximum vermogen wat je hieruit kan trekken ligt toch rond de 260/270 pk? Dan draaien je injectors 100% en kan de turbo niet meer leveren?

Althans voorzover ik weet, heb het zelfs nog even nagerekend maar 300 pk zal je met een standaard turbo niet kunnen halen in mijn ogen.

Toch wordt dit beweerd en geclaimd met een rollenbank resultaat (op een maha3000 bank).
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik denk dat ik het antwoord van jo al weet :p laat hem maar langskomen op een bank meeting in goes :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

No way,

Henk heeft er ondertussen een aantal van die dingen gedaan en de absolute max van de turbo zit om en bij de 270 pk. Intercooler of niet, bij dat vermogen houd de turbo er mee op.

Ondertussen weet iedereen hoe het gaat in de "tuningswereld", kijk maar naar het verhaal van Arno. Die wordt zelf benaderd door een bedrijf om doodsimpel de software van iemand anders te "stelen".

(heren bestuur, kheb geen namen genoemd hé :lol: )
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

tutuur schreef:ik denk dat ik het antwoord van jo al weet :p laat hem maar langskomen op een bank meeting in goes :D
maakt niet uit welke bank, die turbo red geen 300 pk. Sterker nog, de absolute n°1 in UK (RStuning) :~ , die beweren dat ze gelijkgesteld zijn met god...(ok dan)...halen geen 300 uit een oem turbo.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Oké, dan ligt het niet aan mij gelukkig :smile:

Die originele turbo gaat max 1.2 bar had ik opgezocht.
Had even ruw berekend dat je voor 300 pk 1.7 bar nodig had en dat het nooit kon :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

-jo- schreef:Henk heeft er ondertussen een aantal van die dingen gedaan en de absolute max van de turbo zit om en bij de 270 pk. Intercooler of niet, bij dat vermogen houd de turbo er mee op.
ik bedoelde meer te zeggen dat ie het dan kan bewijzen wat hij claimt te hebben :p

de zin hierboven ben ik het overigens niet helemaal mee eens ivm het intercooler verhaal, als een andere intercooler niks uit zou halen zou het in feite eerder aan de injectoren liggen...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

je leest maar half denk ik.

als je turbo bij 270 pk aan maximale capaciteit zit met een upgrade fmic wat gaat dan de meerwaarde zijn met een ic type vrachtwagen en 1000cc injectoren ? Wat denk je ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

oe oe oe mag ik gokken???? ik denk eeeeehhh 270 pk. Ga ik door voor de koelkast? :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Is de turbo altijd de restictie dan? Ik vind dat een beetje vreemd... Maar ik ben dan ook een leek. :P

Als je de flow verbetert, de inlaatlucht verder afkoelt, etc. dan moet je toch meer PK's kunnen halen, zonder de turbodruk te verhogen?? Of denk ik nu echt te simpel?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Volgens mij denk je teveel aan een 5 Merijn. Bij een 5 wordt de std ic vervangen omdat dit een heftige restrictie is. Door een fmic te plaatsen of een dubbele capaciteit ic krijgt je motor daardoor de zogenaamde "betere flow". Niks is minder waar maar bij een 5 heeft de T2 nog enige ruimte om meer te geven dan fabriek af maar bij 1.2/1.3 bar en ongeveer 140 pk houd het helemaal op.

Zelfde verhaal bij de F4R7**, de std 225/230 pk is het std opgegeven vermogen. Je gaat meer druk en een betere flow creeren icm met benzine en ontsteking. Maar op gegeven ogenblik is die turbo ook aan zen einde verhaal. In dit geval bij rond de 270 pk.

Beste wat je kan doen is de flowmap erbij nemen van de turbo.
Simpeler dan dit kan ik het niet uitleggen denk ik ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

de restrictie is de turbo, andere turbo en evt injectoren en je kan verder
als het bij vag meuk kan moet het bij een renault toch ook kunnen (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Toch nog even een toevoeging;

het hoeft niet altijd zo te zijn dat je turbo op het einde van zen kunnen draait.

Meestal is het een combinatie van factoren.

Voorbeeld:

Je hebt een upgrade turbo, fmic, grotere injectoren enz maar een std nokkenas. In dit geval is het dus zo dat op een bepaald ogenblik de nokkenas het niet meer kan verpompen. Nu mag je nog extra benzine en turbodruk gaan bijgeven, je vermogen zal niet meer stijgen.

Combinatie der factoren ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Luco/Alpine-racer schreef:de restrictie is de turbo, andere turbo en evt injectoren en je kan verder
als het bij vag meuk kan moet het bij een renault toch ook kunnen (0)
Volgens mijn bron kan een meg met std internals 400 pk draaien. Dit met aanpassing van ic, turbo, injectoren, waterinjectie en vooral de uitlaat (ook een enorme domper bij de F4R's).
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

(in reactie op de post van Luco)
En als je ziet wat ze in de jaren 80 in de autosport (fabrieksteams dus :wink: ) uit een 'simpele' 1.6 haalden, dan moet er uit zo'n dikke, modernere 2 liter turbo ook nog wel wat te halen zijn.

Alleen tegen welke prijs, geld is de echte restrictie denk ik. En is zo'n motor nog normaal te gebruiken, want als je een compleet andere nokkenas zou plaatsen schijnt een motor al niet meer normaal stationair te kunnen lopen. Om maar wat te noemen.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Edward ik kan nu maximaal (weliswaar vag)
met standaard injectoren en alleen grotere ic, uitlaat en turbo tot de 390 krukas pk's halen, dan is de restrictie de injectoren en fuelrail, dan gaat het echt in de centen lopen.
Dus nu redelijk teruggezet op veilige modus.

Ik neem aan dat de huidige motoren van diverse merken niet echt veel verschillen qua kwaliteit en dergelijke dus dan moet dat renault blokje het ook redelijk goedkoop kunnen draaien.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Edward, heb jij al eens een fabrieksmotor van dichtbij bekeken ? Daar vind je echt heel weinig in terug van een straatwagen. Mooiste voorbeeld is de K4M van een super 1600.

En die fabrieksmotoren werden in de jaren 80 ook voorzien om 1 maximaal 2 wedstrijden te draaien. Je moet eens aan Mick of Robert vragen wat men tussen 2 stints door deed in de jaren 80... (Hint, koppakkingen wisselen in het beste geval. Volledige motoren wisselen in het slechtste geval)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

-jo- schreef:Toch nog even een toevoeging;

het hoeft niet altijd zo te zijn dat je turbo op het einde van zen kunnen draait.

Meestal is het een combinatie van factoren.

Voorbeeld:

Je hebt een upgrade turbo, fmic, grotere injectoren enz maar een std nokkenas. In dit geval is het dus zo dat op een bepaald ogenblik de nokkenas het niet meer kan verpompen. Nu mag je nog extra benzine en turbodruk gaan bijgeven, je vermogen zal niet meer stijgen.

Combinatie der factoren ;)
Of de 'ketting is zo sterk als de zwakste schakel' :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

De harde trut...

daarom is het ook zo moeilijk om de juiste setup te vinden die voldoet aan je eigen wensen. Als je advies vraagt aan 10 fabrikanten/verdelers zal je waarschijnlijk de meest uitéénlopende adviesen krijgen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

-jo- schreef:Edward, heb jij al eens een fabrieksmotor van dichtbij bekeken ? Daar vind je echt heel weinig in terug van een straatwagen. Mooiste voorbeeld is de K4M van een super 1600.

En die fabrieksmotoren werden in de jaren 80 ook voorzien om 1 maximaal 2 wedstrijden te draaien. Je moet eens aan Mick of Robert vragen wat men tussen 2 stints door deed in de jaren 80... (Hint, koppakkingen wisselen in het beste geval. Volledige motoren wisselen in het slechtste geval)
Da's min of meer wat ik bedoel, het zal allemaal wel kunnen maar hoe ongelooflijk veel geld moet je dan wel niet investeren, en hoeveel moeite moet je doen om die speciale onderdelen te vinden. En wat is dan je eindresultaat, het rendement zal niet echt in verhouding staan tot je investering, zeker niet als het niet heel blijft, of in het beste geval niet normaal meer te gebruiken is.. (0)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

@Jo,

Dus wat je eigenlijk zegt is dat, wanneer je alles aangepast hebt naar het maximaal haalbare (nokkenassen, flow, IC, uitlaat, etc) je met de standaard turbo maximaal 270 PK kan halen?

Ben gewoon benieuwd :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

zo is het, niet anders.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gesloten