ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dit vind ik dan wel weer grappig ......mega dikke peugeot ....kijk je iets beter staat ie in een garage waar ze waarschijnlijk renault een warmer hart toe dragen .....
[img]http://www.classicscars.com/rally/205t16new/car5.jpg[/img]
Oja deze tellers komen mij bekend voor ..........diverse renault alpine types
[img]http://www.classicscars.com/rally/205t16new/car23.jpg[/img]
[img]http://www.classicscars.com/rally/205t16new/car5.jpg[/img]
Oja deze tellers komen mij bekend voor ..........diverse renault alpine types
[img]http://www.classicscars.com/rally/205t16new/car23.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik vrees dat je ook meteen je ziel in kan ruilen bij de duivel .........die dingen kosten nog al niet wat en zeker deze ......( is al verkocht )
Peugeot 205 T16 New Street Evo 2 (SOLD)
Car built for Jean Todt with the magnesium 6 Speeds from the Evo 2. Car has never been driven and always serviced. Car has 0 Km, and is definitively the best 205 T16 in the world.
http://www.classicscars.com/rally/205t1 ... frame.html
Peugeot 205 T16 New Street Evo 2 (SOLD)
Car built for Jean Todt with the magnesium 6 Speeds from the Evo 2. Car has never been driven and always serviced. Car has 0 Km, and is definitively the best 205 T16 in the world.
http://www.classicscars.com/rally/205t1 ... frame.html
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Wel eens een ruimte gezien waar er nog diverse nieuwe modellen stonden, allemaal wit. Vroeger 1 keer in op straat tegen gekomen ergens in de buurt van Spa.. Daar stond hij langs de service wagen van een kennis van mij.




-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
op carclassic komen ze wel eens voorbij, ook ex fabriekswagens hebben daar al te koop gestaan.
Stratos, 037 rally, s4, onlangs is er een originele 5 turbo maxi verkocht (dus met 1527cc motor), tdc, sport quattro etc etc.... koop je er allemaal
Klokken zijn in de a310 gebruikt.
Stratos, 037 rally, s4, onlangs is er een originele 5 turbo maxi verkocht (dus met 1527cc motor), tdc, sport quattro etc etc.... koop je er allemaal


Klokken zijn in de a310 gebruikt.
altijd leuk die view online functie 
There are 3 Registered users and 0 Hidden users online
-Ray- 18 Jan 2010 01:28 Forum index
GJ 18 Jan 2010 01:28 nl.techniek.projecten
Patrick 18 Jan 2010 01:26 Viewing Private Messages

There are 3 Registered users and 0 Hidden users online
-Ray- 18 Jan 2010 01:28 Forum index
GJ 18 Jan 2010 01:28 nl.techniek.projecten
Patrick 18 Jan 2010 01:26 Viewing Private Messages
Immer wieder die verdammte Holländer
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
hoezo de verkoop gaat slecht?
![Afbeelding]()
Bochane in Anhem moet ca. 100 auto's afleveren aan Eiffel
Wel allemaal in crisis-uitvoering zo te zien..
Bochane in Anhem moet ca. 100 auto's afleveren aan Eiffel

Wel allemaal in crisis-uitvoering zo te zien..

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik dacht toch echt eerder aan DE 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Schijt Eiffel auto's
Die dingen heb ik mijn stage- / vakantietijd jaren terug ook nog klaar moeten maken bij Bochane Arnhem-Zuid. Denk dat alle Megane II's die rijden voor Eiffel door mij zijn klaargemaakt...
Zijn indd altijd mooi goedkoop uitgevoerd

Die dingen heb ik mijn stage- / vakantietijd jaren terug ook nog klaar moeten maken bij Bochane Arnhem-Zuid. Denk dat alle Megane II's die rijden voor Eiffel door mij zijn klaargemaakt...
Zijn indd altijd mooi goedkoop uitgevoerd

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Toen ik stage liep bij VW/audi dealer in Arnhem (Zijm) heb ik eens een A8 4.0tdi naar Eiffel gebracht.
Denk dat de directeur niet in die crisis-uitvoeringen van de Mégane gezien wilde worden
Denk dat de directeur niet in die crisis-uitvoeringen van de Mégane gezien wilde worden

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Kleine vraag aan de experts (-jo- ?).
Situatie:
Standaard megane RS, standaard turbo, standaard injectors, hooguit andere intercooler. Gechipt / opnieuw gemapt.
Het maximum vermogen wat je hieruit kan trekken ligt toch rond de 260/270 pk? Dan draaien je injectors 100% en kan de turbo niet meer leveren?
Althans voorzover ik weet, heb het zelfs nog even nagerekend maar 300 pk zal je met een standaard turbo niet kunnen halen in mijn ogen.
Toch wordt dit beweerd en geclaimd met een rollenbank resultaat (op een maha3000 bank).
Situatie:
Standaard megane RS, standaard turbo, standaard injectors, hooguit andere intercooler. Gechipt / opnieuw gemapt.
Het maximum vermogen wat je hieruit kan trekken ligt toch rond de 260/270 pk? Dan draaien je injectors 100% en kan de turbo niet meer leveren?
Althans voorzover ik weet, heb het zelfs nog even nagerekend maar 300 pk zal je met een standaard turbo niet kunnen halen in mijn ogen.
Toch wordt dit beweerd en geclaimd met een rollenbank resultaat (op een maha3000 bank).
No way,
Henk heeft er ondertussen een aantal van die dingen gedaan en de absolute max van de turbo zit om en bij de 270 pk. Intercooler of niet, bij dat vermogen houd de turbo er mee op.
Ondertussen weet iedereen hoe het gaat in de "tuningswereld", kijk maar naar het verhaal van Arno. Die wordt zelf benaderd door een bedrijf om doodsimpel de software van iemand anders te "stelen".
(heren bestuur, kheb geen namen genoemd hé
)
Henk heeft er ondertussen een aantal van die dingen gedaan en de absolute max van de turbo zit om en bij de 270 pk. Intercooler of niet, bij dat vermogen houd de turbo er mee op.
Ondertussen weet iedereen hoe het gaat in de "tuningswereld", kijk maar naar het verhaal van Arno. Die wordt zelf benaderd door een bedrijf om doodsimpel de software van iemand anders te "stelen".
(heren bestuur, kheb geen namen genoemd hé

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
maakt niet uit welke bank, die turbo red geen 300 pk. Sterker nog, de absolute n°1 in UK (RStuning)tutuur schreef:ik denk dat ik het antwoord van jo al weetlaat hem maar langskomen op een bank meeting in goes

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Oké, dan ligt het niet aan mij gelukkig
Die originele turbo gaat max 1.2 bar had ik opgezocht.
Had even ruw berekend dat je voor 300 pk 1.7 bar nodig had en dat het nooit kon

Die originele turbo gaat max 1.2 bar had ik opgezocht.
Had even ruw berekend dat je voor 300 pk 1.7 bar nodig had en dat het nooit kon

ik bedoelde meer te zeggen dat ie het dan kan bewijzen wat hij claimt te hebben-jo- schreef:Henk heeft er ondertussen een aantal van die dingen gedaan en de absolute max van de turbo zit om en bij de 270 pk. Intercooler of niet, bij dat vermogen houd de turbo er mee op.

de zin hierboven ben ik het overigens niet helemaal mee eens ivm het intercooler verhaal, als een andere intercooler niks uit zou halen zou het in feite eerder aan de injectoren liggen...
je leest maar half denk ik.
als je turbo bij 270 pk aan maximale capaciteit zit met een upgrade fmic wat gaat dan de meerwaarde zijn met een ic type vrachtwagen en 1000cc injectoren ? Wat denk je ?
als je turbo bij 270 pk aan maximale capaciteit zit met een upgrade fmic wat gaat dan de meerwaarde zijn met een ic type vrachtwagen en 1000cc injectoren ? Wat denk je ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
oe oe oe mag ik gokken???? ik denk eeeeehhh 270 pk. Ga ik door voor de koelkast? 

Is de turbo altijd de restictie dan? Ik vind dat een beetje vreemd... Maar ik ben dan ook een leek. 
Als je de flow verbetert, de inlaatlucht verder afkoelt, etc. dan moet je toch meer PK's kunnen halen, zonder de turbodruk te verhogen?? Of denk ik nu echt te simpel?

Als je de flow verbetert, de inlaatlucht verder afkoelt, etc. dan moet je toch meer PK's kunnen halen, zonder de turbodruk te verhogen?? Of denk ik nu echt te simpel?
Volgens mij denk je teveel aan een 5 Merijn. Bij een 5 wordt de std ic vervangen omdat dit een heftige restrictie is. Door een fmic te plaatsen of een dubbele capaciteit ic krijgt je motor daardoor de zogenaamde "betere flow". Niks is minder waar maar bij een 5 heeft de T2 nog enige ruimte om meer te geven dan fabriek af maar bij 1.2/1.3 bar en ongeveer 140 pk houd het helemaal op.
Zelfde verhaal bij de F4R7**, de std 225/230 pk is het std opgegeven vermogen. Je gaat meer druk en een betere flow creeren icm met benzine en ontsteking. Maar op gegeven ogenblik is die turbo ook aan zen einde verhaal. In dit geval bij rond de 270 pk.
Beste wat je kan doen is de flowmap erbij nemen van de turbo.
Simpeler dan dit kan ik het niet uitleggen denk ik ?
Zelfde verhaal bij de F4R7**, de std 225/230 pk is het std opgegeven vermogen. Je gaat meer druk en een betere flow creeren icm met benzine en ontsteking. Maar op gegeven ogenblik is die turbo ook aan zen einde verhaal. In dit geval bij rond de 270 pk.
Beste wat je kan doen is de flowmap erbij nemen van de turbo.
Simpeler dan dit kan ik het niet uitleggen denk ik ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
de restrictie is de turbo, andere turbo en evt injectoren en je kan verder
als het bij vag meuk kan moet het bij een renault toch ook kunnen
als het bij vag meuk kan moet het bij een renault toch ook kunnen

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Toch nog even een toevoeging;
het hoeft niet altijd zo te zijn dat je turbo op het einde van zen kunnen draait.
Meestal is het een combinatie van factoren.
Voorbeeld:
Je hebt een upgrade turbo, fmic, grotere injectoren enz maar een std nokkenas. In dit geval is het dus zo dat op een bepaald ogenblik de nokkenas het niet meer kan verpompen. Nu mag je nog extra benzine en turbodruk gaan bijgeven, je vermogen zal niet meer stijgen.
Combinatie der factoren
het hoeft niet altijd zo te zijn dat je turbo op het einde van zen kunnen draait.
Meestal is het een combinatie van factoren.
Voorbeeld:
Je hebt een upgrade turbo, fmic, grotere injectoren enz maar een std nokkenas. In dit geval is het dus zo dat op een bepaald ogenblik de nokkenas het niet meer kan verpompen. Nu mag je nog extra benzine en turbodruk gaan bijgeven, je vermogen zal niet meer stijgen.
Combinatie der factoren

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Volgens mijn bron kan een meg met std internals 400 pk draaien. Dit met aanpassing van ic, turbo, injectoren, waterinjectie en vooral de uitlaat (ook een enorme domper bij de F4R's).Luco/Alpine-racer schreef:de restrictie is de turbo, andere turbo en evt injectoren en je kan verder
als het bij vag meuk kan moet het bij een renault toch ook kunnen
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
(in reactie op de post van Luco)
En als je ziet wat ze in de jaren 80 in de autosport (fabrieksteams dus
) uit een 'simpele' 1.6 haalden, dan moet er uit zo'n dikke, modernere 2 liter turbo ook nog wel wat te halen zijn.
Alleen tegen welke prijs, geld is de echte restrictie denk ik. En is zo'n motor nog normaal te gebruiken, want als je een compleet andere nokkenas zou plaatsen schijnt een motor al niet meer normaal stationair te kunnen lopen. Om maar wat te noemen.
En als je ziet wat ze in de jaren 80 in de autosport (fabrieksteams dus
Alleen tegen welke prijs, geld is de echte restrictie denk ik. En is zo'n motor nog normaal te gebruiken, want als je een compleet andere nokkenas zou plaatsen schijnt een motor al niet meer normaal stationair te kunnen lopen. Om maar wat te noemen.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Edward ik kan nu maximaal (weliswaar vag)
met standaard injectoren en alleen grotere ic, uitlaat en turbo tot de 390 krukas pk's halen, dan is de restrictie de injectoren en fuelrail, dan gaat het echt in de centen lopen.
Dus nu redelijk teruggezet op veilige modus.
Ik neem aan dat de huidige motoren van diverse merken niet echt veel verschillen qua kwaliteit en dergelijke dus dan moet dat renault blokje het ook redelijk goedkoop kunnen draaien.
met standaard injectoren en alleen grotere ic, uitlaat en turbo tot de 390 krukas pk's halen, dan is de restrictie de injectoren en fuelrail, dan gaat het echt in de centen lopen.
Dus nu redelijk teruggezet op veilige modus.
Ik neem aan dat de huidige motoren van diverse merken niet echt veel verschillen qua kwaliteit en dergelijke dus dan moet dat renault blokje het ook redelijk goedkoop kunnen draaien.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Edward, heb jij al eens een fabrieksmotor van dichtbij bekeken ? Daar vind je echt heel weinig in terug van een straatwagen. Mooiste voorbeeld is de K4M van een super 1600.
En die fabrieksmotoren werden in de jaren 80 ook voorzien om 1 maximaal 2 wedstrijden te draaien. Je moet eens aan Mick of Robert vragen wat men tussen 2 stints door deed in de jaren 80... (Hint, koppakkingen wisselen in het beste geval. Volledige motoren wisselen in het slechtste geval)
En die fabrieksmotoren werden in de jaren 80 ook voorzien om 1 maximaal 2 wedstrijden te draaien. Je moet eens aan Mick of Robert vragen wat men tussen 2 stints door deed in de jaren 80... (Hint, koppakkingen wisselen in het beste geval. Volledige motoren wisselen in het slechtste geval)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Of de 'ketting is zo sterk als de zwakste schakel'-jo- schreef:Toch nog even een toevoeging;
het hoeft niet altijd zo te zijn dat je turbo op het einde van zen kunnen draait.
Meestal is het een combinatie van factoren.
Voorbeeld:
Je hebt een upgrade turbo, fmic, grotere injectoren enz maar een std nokkenas. In dit geval is het dus zo dat op een bepaald ogenblik de nokkenas het niet meer kan verpompen. Nu mag je nog extra benzine en turbodruk gaan bijgeven, je vermogen zal niet meer stijgen.
Combinatie der factoren

De harde trut...
daarom is het ook zo moeilijk om de juiste setup te vinden die voldoet aan je eigen wensen. Als je advies vraagt aan 10 fabrikanten/verdelers zal je waarschijnlijk de meest uitéénlopende adviesen krijgen.
daarom is het ook zo moeilijk om de juiste setup te vinden die voldoet aan je eigen wensen. Als je advies vraagt aan 10 fabrikanten/verdelers zal je waarschijnlijk de meest uitéénlopende adviesen krijgen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Da's min of meer wat ik bedoel, het zal allemaal wel kunnen maar hoe ongelooflijk veel geld moet je dan wel niet investeren, en hoeveel moeite moet je doen om die speciale onderdelen te vinden. En wat is dan je eindresultaat, het rendement zal niet echt in verhouding staan tot je investering, zeker niet als het niet heel blijft, of in het beste geval niet normaal meer te gebruiken is..-jo- schreef:Edward, heb jij al eens een fabrieksmotor van dichtbij bekeken ? Daar vind je echt heel weinig in terug van een straatwagen. Mooiste voorbeeld is de K4M van een super 1600.
En die fabrieksmotoren werden in de jaren 80 ook voorzien om 1 maximaal 2 wedstrijden te draaien. Je moet eens aan Mick of Robert vragen wat men tussen 2 stints door deed in de jaren 80... (Hint, koppakkingen wisselen in het beste geval. Volledige motoren wisselen in het slechtste geval)

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
@Jo,
Dus wat je eigenlijk zegt is dat, wanneer je alles aangepast hebt naar het maximaal haalbare (nokkenassen, flow, IC, uitlaat, etc) je met de standaard turbo maximaal 270 PK kan halen?
Ben gewoon benieuwd
Dus wat je eigenlijk zegt is dat, wanneer je alles aangepast hebt naar het maximaal haalbare (nokkenassen, flow, IC, uitlaat, etc) je met de standaard turbo maximaal 270 PK kan halen?
Ben gewoon benieuwd
