ACT: 5 GT Turbo
Een van die drie, normaal 

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Klinkt dus alsof de startmotor niet ver genoeg naar buiten komt? Hoe was het vorige vliegwiel beschadigd? Op de aanlooprand aan de startmotort kant?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Startmotor komt niet ver genoeg naar buiten dus zou je denken...
Krijgt ie wel zijn volle spanning? Of zou die toch verkeerd uitgelijnd zitten t.o.v. het vliegwiel? (zou haast niet kunnen)
Krijgt ie wel zijn volle spanning? Of zou die toch verkeerd uitgelijnd zitten t.o.v. het vliegwiel? (zou haast niet kunnen)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Hmmmzzz, dan zou een nieuwe startmotor toch beter moeten zijn lijkt me?MartijnG schreef:Startmotor komt niet ver genoeg naar buiten dus zou je denken...
Alles zit keurig aangesloten, nieuwe accu...Krijgt ie wel zijn volle spanning?
Maar goed, dat mag allemaal niets uitmaken met dat geluid lijkt me

Mja, het enige wat ik dan nog kan proberen is de pasbus in het tweede gat... Morgen weerOf zou die toch verkeerd uitgelijnd zitten t.o.v. het vliegwiel? (zou haast niet kunnen)

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Pasbus kan volgens mij maar in 1 gat. Ik had hem in het verkeerde gat zitten en kreeg de startmotor er toen niet fatsoenlijk op. Je kunt ook ff de startmotor eronderuit halen en testen of hij er wel vergenoeg uitkomt. Pasop:ik schrok me de tering toen hij begon, had me niet goed voorbereid 

Ik heb hem wel al getest of ie werkt, dus daar schrik ik niet van
Dan lijkt de pasbus dus wel goed te zitten
Morgen nog maar es kijken of ie wel ver genoeg uitkomt, want daar heb ik natuurlijk niet op gelet

Dan lijkt de pasbus dus wel goed te zitten

Morgen nog maar es kijken of ie wel ver genoeg uitkomt, want daar heb ik natuurlijk niet op gelet

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Je weet ook niet meer waar je hem de eerste keer geplaatst hebt?Merijn schreef:Ik heb hetzelfde gehad. Was de pasbus, maar helaas heb ik 'm de 2e keer niet zelf geplaatst, dus ik weet niet precies hoe hij moet.

Hij zit bij mij op het buitenste gat, waar er nog een door de pasbus heengaat...
Iets verder naar binnen (cm of 2?) zit nog een mogelijkheid tot een pasbus, alleen gaat daar geen bout doorheen...
@ Jo: Thanks, maar daar kan ik geen pasbus op zien
Zoekt... En gij zult vindenGerryTT schreef:Pasbus kan volgens mij maar in 1 gat. Ik had hem in het verkeerde gat zitten en kreeg de startmotor er toen niet fatsoenlijk op. Je kunt ook ff de startmotor eronderuit halen en testen of hij er wel vergenoeg uitkomt. Pasop:ik schrok me de t@ring toen hij begon, had me niet goed voorbereid

FF je topic door zitten spitten, ik denk dat ik de pasbus maar es op een andere plek moet zetten
GerryTT schreef:Vandaag eindeljk weer eens wat gedaan aan de gt. Was de bedoeling om hem vandaag te starten. Alles aangesloten, volle accu erin, sleutel omdraaien en het geluid van twee tandwielen die over elkaar scheurenNog een keer, weer hetzelfde. Met de hamer op de startmotor "tikken"
nog geen verbetering. Dus dan de startmotor er maar onder uit. 1,5 uur bezig geweest en nu ben ik, volgens mij, het busje vergeten
. Er zit er een in de versnellingsbak maar er moet ook nog een in de startmotor volgens Handboek Renault. Heeft iemand die toevallig nog liggen? Of is het ook mogelijk dat ik de verkeerde startmotor heb?
GerryTT schreef:Probleem met de startmotor is opgelostHad het busje in het bovenste gat zitten waardoor de startmotor net iets te hoog zat
Dus vrijdag maar eens proberen tie met een volle accu wel wil starten.
Passen de 13" velgen van een GTt ook op een Clio uit '97?
Steek en naaf zal gelijk zijn maar hoe zit het met de remklauw?
Steek en naaf zal gelijk zijn maar hoe zit het met de remklauw?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
vijf en een halve duim
op een niet 16v/campersloeb-met-gouden-velgen past het
rsi heeft dezelfde remmen als de gtt, dus een 1.4 oid zal niet groter dan een rsi hebben.
op een niet 16v/campersloeb-met-gouden-velgen past het
rsi heeft dezelfde remmen als de gtt, dus een 1.4 oid zal niet groter dan een rsi hebben.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Dat was ook mijn eerste gedachte,denk check het even opt forum 

Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Hoe zat het ook al weer met de kleur van de bougies en de verbranding.
grijs is te arm?
bruin is goed?
zwart is te rijk?
Krijg mn gtt nauwelijks aan, bougiekabels + bobine kabel zijn vorig jaar vervangen, rotor en verdelerkap zijn nieuw.
Een van de bougie's er even uit gedraaid en deze is zwart... Carb. is een (door mezelf )gereviseerde GR.A, sinds ik dat ding er op heb zitten wil ie alles behalve lekker starten/lopen.
grijs is te arm?
bruin is goed?
zwart is te rijk?
Krijg mn gtt nauwelijks aan, bougiekabels + bobine kabel zijn vorig jaar vervangen, rotor en verdelerkap zijn nieuw.
Een van de bougie's er even uit gedraaid en deze is zwart... Carb. is een (door mezelf )gereviseerde GR.A, sinds ik dat ding er op heb zitten wil ie alles behalve lekker starten/lopen.
Project: GTT Blue Sport
zwart is erg rijk.
effe mededeling,
De 5 van Merijn en Dennis hebben een goedkeuring om in de show area te staan op FCS. Dit is de zogenaamde top 25 meguiars. Buiten de ontelbare fotos die er gemaakt worden, zullen de wagens ook te zien zijn in diverse magazines. Tevens heb je gelijk ook de kans om bij de winnaars te zitten en enkele mooie cadeaus in de wacht te slepen.
Ik heb de fotos doorgestuurd naar het managment van FCS zonder jullie daarbij op de hoogte te brengen, sla later maar op men bek indien dit niet mocht. Of jullie nu gaan of niet, ik krijg de documenten in februari. Van zodra ik ze binnen heb laat ik wel iets weten.
De 5 van Merijn en Dennis hebben een goedkeuring om in de show area te staan op FCS. Dit is de zogenaamde top 25 meguiars. Buiten de ontelbare fotos die er gemaakt worden, zullen de wagens ook te zien zijn in diverse magazines. Tevens heb je gelijk ook de kans om bij de winnaars te zitten en enkele mooie cadeaus in de wacht te slepen.
Ik heb de fotos doorgestuurd naar het managment van FCS zonder jullie daarbij op de hoogte te brengen, sla later maar op men bek indien dit niet mocht. Of jullie nu gaan of niet, ik krijg de documenten in februari. Van zodra ik ze binnen heb laat ik wel iets weten.
Dit maakt het natuurlijk wel interessanter om te gaan, dat begrijp je... 
Ik ga het zeker effe bekijken. Ik weet niet of de data me goed uit gaan komen, maar daar kom ik op terug.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me al vereerd voel dat je het uberhaupt gedaan hebt.

Ik ga het zeker effe bekijken. Ik weet niet of de data me goed uit gaan komen, maar daar kom ik op terug.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me al vereerd voel dat je het uberhaupt gedaan hebt.

-
Gaan man! Gewoon doen! Ik denk dat jullie zeker als buitenlanders wel een prijsje in de wacht zullen slepen!
Ik zou via de k anaaltunnel gaan, want Dennis kan de boot niet op.....
Ik zou via de k anaaltunnel gaan, want Dennis kan de boot niet op.....

Toch wel,
niet in Calais maar wel in Duinkerke. Hebben we vorig jaar ook gedaan en werden direkt naar de cargo begeleid. Das het groot ruim op het "gelijkvloers" waar normaal de vrachtwagens-fietsers-motoren staan.
niet in Calais maar wel in Duinkerke. Hebben we vorig jaar ook gedaan en werden direkt naar de cargo begeleid. Das het groot ruim op het "gelijkvloers" waar normaal de vrachtwagens-fietsers-motoren staan.
tzijn niet enkel renaults die daar staan maar de drie franse merken samen. Wat je tot hiertoe aan meetings gezien hebt valt in het niets met FCS. 5500 autos, heel de dag open circuit, rollenbank, traders e.a
Vernam enkele dagen geleden dat Stu zen monster ook weer klaar was (gt met YB200 middenmotor, 500 bhp) en een 106...4x4, 440bhp roadlegal. Zulke dingen kom je daar allemaal tegen. Praktisch 50 % van de clio, 19, rs, 106, 205, 206, 306, saxo's, ax enz enz is voorzien van een blazer. De jongens van over het water hebben ook een heel andere visie dan de meeste andere landen. Build to go, not for show. Die gasten gooien nieuwe wagens on track en gaan ervan uit : drive it like you stole it !
Vernam enkele dagen geleden dat Stu zen monster ook weer klaar was (gt met YB200 middenmotor, 500 bhp) en een 106...4x4, 440bhp roadlegal. Zulke dingen kom je daar allemaal tegen. Praktisch 50 % van de clio, 19, rs, 106, 205, 206, 306, saxo's, ax enz enz is voorzien van een blazer. De jongens van over het water hebben ook een heel andere visie dan de meeste andere landen. Build to go, not for show. Die gasten gooien nieuwe wagens on track en gaan ervan uit : drive it like you stole it !