autogeen, goed?Abel schreef:niet in 1 keer rondom vast lassen lijkt me maar in etappes
ding is nu ook in 1x afgelast, alleen geautomatiseerd. red me daar prima mee, maak je daar maar geen zorgen om.
autogeen, goed?Abel schreef:niet in 1 keer rondom vast lassen lijkt me maar in etappes
dat kan idd ookMartijn Kool schreef:dempers zelf niet, maar de onderste veerschotel ff losslijpen en iets lager weer vastlassen.. En dat gaan we morgen ook ff doen!sieger everts schreef:idd je kunt dan beter de dempers wat inkorten.
en werkt prima, zojuist klaar en de meuk zit er weer onder, nu weer zelfde hoogte als voorheensieger everts schreef:dat kan idd ookMartijn Kool schreef:dempers zelf niet, maar de onderste veerschotel ff losslijpen en iets lager weer vastlassen.. En dat gaan we morgen ook ff doen!sieger everts schreef:idd je kunt dan beter de dempers wat inkorten.
Stukje minder stug nu ook ?Martijn Kool schreef:en werkt prima, zojuist klaar en de meuk zit er weer onder, nu weer zelfde hoogte als voorheensieger everts schreef:dat kan idd ookMartijn Kool schreef:dempers zelf niet, maar de onderste veerschotel ff losslijpen en iets lager weer vastlassen.. En dat gaan we morgen ook ff doen!sieger everts schreef:idd je kunt dan beter de dempers wat inkorten.
is prima te doen met cupdempers, aangezien je de zuiger er zo los uit haalt.
nu nog ff wat aan het camber doen binnenkort..
jup, wil primaMrtn schreef:heb je nu gewoon de onderste schotel losgeslepen en die iets verder naar beneden weer vastgelast?
nee, net zo stug nog wel..ronaldo schreef: Stukje minder stug nu ook ?
Ik wou net zeggen, ouwe poetserMartijn Kool schreef:ghehe nee, hij gaat vanaf nu elk jaar de schorsing in in de winter, ivm ander dagelijks vervoer nu..
Ding heeft toch prima volgehouden, 2 maanden lang 50km per dag. enige wat naar zn grootje is is de aandrijfas lv en de accu.. als ie langer dan 24u stil stond was de accu leeg, dit was al 4 weken zo, dus moest ik er maar elke dag mee rijden, grote straf. aandrijfas is kapot gegaan sinds ik die cupdempers heb met een camber van -4..
Maar goed, hij gaat nu alleen nog gebruikt worden waar die voor is, show en shine meetings.
waar heb jij de sensor zitten dan? of heb je geen olie temp?Maarten-Jan schreef:Heb ook equus meters in de 19, werken uitstekend
In een adapter plaat onder het oliefilter, heb daar ook de oliedruk sensor inzitten. Heb ook over de carterplug gedacht maar ben bang dat ik hem eruit rag bij een drempelMartijn Kool schreef:waar heb jij de sensor zitten dan? of heb je geen olie temp?Maarten-Jan schreef:Heb ook equus meters in de 19, werken uitstekend
jouw carterplug zit zeker recht omlaag aan de onderzijde, bij mn 5je zit ie horizontaal aan de achterkant..Maarten-Jan schreef:In een adapter plaat onder het oliefilter, heb daar ook de oliedruk sensor inzitten. Heb ook over de carterplug gedacht maar ben bang dat ik hem eruit rag bij een drempelMartijn Kool schreef:waar heb jij de sensor zitten dan? of heb je geen olie temp?Maarten-Jan schreef:Heb ook equus meters in de 19, werken uitstekend
hmm, zal is wat proberen te zoekentutuur schreef:slangen moeten sowieso wel een meter lang zijn al wil je er een beetje mee kunnen spelen kwa ophangpunt, olietemp sensor is ook te plaatsen in de plug onder de dynamo heb ik eens gelezen....
nu twijfel ik alleen ff of het wel een horizontale is..Maarten-Jan schreef:Klopt zit inderdaad recht naar beneden![]()
Bij een horizontale plug is het geen probleem nee
hmm, heb jij enig idee welke draad die bijbehorende sensor heeft? kan zo snel daar niets over vinden namelijk. Als dat M14x1,5 is, kan hij rechtstreeks in het blok namelijk..spir@l schreef:Martijn zou je je bevindingen (en eindresultaat) wat betreft je olietemp meter misschien nog kunnen posten? (als het zo ver is)
Heb zelf ook al een tijdje een olietemp metertje van Equus liggen, maar nooit aangesloten (te lui en nooit echt noodzakelijk gevonden...).
Hoorde toendertijd van Jeroen Lubking (ja, zo lang heb ik dat metertje al liggen...) ook al iets over een plekje op het blok waar makkelijk een sensor in zou kunnen.
Denk dat dat hetzelfde is waar jullie het over hebben.
Ik hoor (lees) graag hoe je het uiteindelijk hebt gefixt.
dan zit de sensor niet diep genoeg denk ik?Maarten-Jan schreef:Volgens mij is die sensor 3/8" ofzo, via Conrad kan je wel verloopjes bestellen dus het is geen probleem als het ander draad is.
true, maar goed, als er een sensor bij zit, tsja, ding kost 26 euro incl sensor, dit maakt t weer 20 euro duurderMartijnG schreef:Die Equus meter heeft toch waarschijnlijk ook gewoon een signaaldraad? Niet bijzonders lijkt mij? Ik heb een sensor naast de dynamo in het onderblok geschroeft (20 euro) en daar de signaaldraad die bij de meter hoort op aangesloten. Werkt perfect...
[geen idee welke maat dat dan is, maar goed...]Conrad schreef:Schroefdraad 1/8 - 27 NPTF.