Martijns gtt-tje | hmm

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Abel schreef:niet in 1 keer rondom vast lassen lijkt me maar in etappes
autogeen, goed?

ding is nu ook in 1x afgelast, alleen geautomatiseerd. red me daar prima mee, maak je daar maar geen zorgen om.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Martijn Kool schreef:
sieger everts schreef:idd je kunt dan beter de dempers wat inkorten.
dempers zelf niet, maar de onderste veerschotel ff losslijpen en iets lager weer vastlassen.. En dat gaan we morgen ook ff doen!

:)
dat kan idd ook
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

sieger everts schreef:
Martijn Kool schreef:
sieger everts schreef:idd je kunt dan beter de dempers wat inkorten.
dempers zelf niet, maar de onderste veerschotel ff losslijpen en iets lager weer vastlassen.. En dat gaan we morgen ook ff doen!

:)
dat kan idd ook
en werkt prima, zojuist klaar en de meuk zit er weer onder, nu weer zelfde hoogte als voorheen :)

is prima te doen met cupdempers, aangezien je de zuiger er zo los uit haalt.

nu nog ff wat aan het camber doen binnenkort..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

heb je nu gewoon de onderste schotel losgeslepen en die iets verder naar beneden weer vastgelast?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:
sieger everts schreef:
Martijn Kool schreef:
sieger everts schreef:idd je kunt dan beter de dempers wat inkorten.
dempers zelf niet, maar de onderste veerschotel ff losslijpen en iets lager weer vastlassen.. En dat gaan we morgen ook ff doen!

:)
dat kan idd ook
en werkt prima, zojuist klaar en de meuk zit er weer onder, nu weer zelfde hoogte als voorheen :)

is prima te doen met cupdempers, aangezien je de zuiger er zo los uit haalt.

nu nog ff wat aan het camber doen binnenkort..
Stukje minder stug nu ook ? :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Mrtn schreef:heb je nu gewoon de onderste schotel losgeslepen en die iets verder naar beneden weer vastgelast?
jup, wil prima :)
ronaldo schreef: Stukje minder stug nu ook ?
nee, net zo stug nog wel..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

nou, 5je wordt geschorst. (U)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

kapot gereden? (N)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ghehe nee, hij gaat vanaf nu elk jaar de schorsing in in de winter, ivm ander dagelijks vervoer nu..

Ding heeft toch prima volgehouden, 2 maanden lang 50km per dag. enige wat naar zn grootje is is de aandrijfas lv en de accu.. als ie langer dan 24u stil stond was de accu leeg, dit was al 4 weken zo, dus moest ik er maar elke dag mee rijden, grote straf ;). aandrijfas is kapot gegaan sinds ik die cupdempers heb met een camber van -4..

Maar goed, hij gaat nu alleen nog gebruikt worden waar die voor is, show en shine meetings.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

rot op man met je S&S :@ :D :grin:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:ghehe nee, hij gaat vanaf nu elk jaar de schorsing in in de winter, ivm ander dagelijks vervoer nu..

Ding heeft toch prima volgehouden, 2 maanden lang 50km per dag. enige wat naar zn grootje is is de aandrijfas lv en de accu.. als ie langer dan 24u stil stond was de accu leeg, dit was al 4 weken zo, dus moest ik er maar elke dag mee rijden, grote straf ;). aandrijfas is kapot gegaan sinds ik die cupdempers heb met een camber van -4..

Maar goed, hij gaat nu alleen nog gebruikt worden waar die voor is, show en shine meetings.
Ik wou net zeggen, ouwe poetser :p
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ghehe nee, alleen nog voor fun, ring, circuit slalom en meetings :D

ff een nieuw aandrijfasje eronder en een nieuwe accu. oliekoeler erop binnenkort en laat de lente maar komen (D)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik heb nog wel een oliekoelertje voor je :wink: :D :lol:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik weet t (S)

kom zeer binnenkort langs, ben vrij tussen kerst en oud en nieuw..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

bel of PM maar, hij ligt voor je klaar :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

toch nog ff gereden vandaag, ga het wel missen hoor ;), dagelijks in mn 5je..

volgende week ff schorsen, dan heb ik iets meer ruimte om m te stallen :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

sinds gister geschorst.

tevens gisteren een oliekoeler opgehaald, 235 breed 13 rijen :).

nu ff een sandwichplaat en slangen regelen, iemand enig idee hoelang ik de slangen moet hebben? trek deze week de voorbumper er even af en ga dan de boel maar is proberen te monteren.

Gooi er direct maar een olietemp meter op. Heb al even zitten kijken, maar een equus is wel aantrekkelijk, druk ik een sensor in de carterplug(deze kun je ook bestellen).

Nogmaals luie vraag, welke draad heeft de carterplug?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Heb ook equus meters in de 19, werken uitstekend (Y)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Maarten-Jan schreef:Heb ook equus meters in de 19, werken uitstekend (Y)
waar heb jij de sensor zitten dan? of heb je geen olie temp?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

slangen moeten sowieso wel een meter lang zijn al wil je er een beetje mee kunnen spelen kwa ophangpunt, olietemp sensor is ook te plaatsen in de plug onder de dynamo heb ik eens gelezen....
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ik heb hier nog een electronische pijlstok liggen voor in het carter, zit ook een tempratuursensor op, volgens mij van een williams of een megane? ligt er ook al 3 jaar ofzo

weet iemand of er ook digitale metertjes zijn?
Trust me. I know what I'm doing.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Martijn Kool schreef:
Maarten-Jan schreef:Heb ook equus meters in de 19, werken uitstekend (Y)
waar heb jij de sensor zitten dan? of heb je geen olie temp?
In een adapter plaat onder het oliefilter, heb daar ook de oliedruk sensor inzitten. Heb ook over de carterplug gedacht maar ben bang dat ik hem eruit rag bij een drempel :lol:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Maarten-Jan schreef:
Martijn Kool schreef:
Maarten-Jan schreef:Heb ook equus meters in de 19, werken uitstekend (Y)
waar heb jij de sensor zitten dan? of heb je geen olie temp?
In een adapter plaat onder het oliefilter, heb daar ook de oliedruk sensor inzitten. Heb ook over de carterplug gedacht maar ben bang dat ik hem eruit rag bij een drempel :lol:
jouw carterplug zit zeker recht omlaag aan de onderzijde, bij mn 5je zit ie horizontaal aan de achterkant..

dan wil dat iets beter denk ik :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tutuur schreef:slangen moeten sowieso wel een meter lang zijn al wil je er een beetje mee kunnen spelen kwa ophangpunt, olietemp sensor is ook te plaatsen in de plug onder de dynamo heb ik eens gelezen....
hmm, zal is wat proberen te zoeken

kan namelijk 2 rvs slangen voor wenig kopen, lengte van 1M
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Klopt zit inderdaad recht naar beneden :)
Bij een horizontale plug is het geen probleem nee (Y)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Maarten-Jan schreef:Klopt zit inderdaad recht naar beneden :)
Bij een horizontale plug is het geen probleem nee (Y)
nu twijfel ik alleen ff of het wel een horizontale is..

maar goed, heb al gevonden dat het ook onder de dynamo kan idd, m14x1,5.

Ff hopen dat de sensor van equus die draad heeft dan.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Martijn zou je je bevindingen (en eindresultaat) wat betreft je olietemp meter misschien nog kunnen posten? (als het zo ver is)

Heb zelf ook al een tijdje een olietemp metertje van Equus liggen, maar nooit aangesloten (te lui en nooit echt noodzakelijk gevonden...).
Hoorde toendertijd van Jeroen Lubking (ja, zo lang heb ik dat metertje al liggen... :smile: ) ook al iets over een plekje op het blok waar makkelijk een sensor in zou kunnen.
Denk dat dat hetzelfde is waar jullie het over hebben.

Ik hoor (lees) graag hoe je het uiteindelijk hebt gefixt.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

spir@l schreef:Martijn zou je je bevindingen (en eindresultaat) wat betreft je olietemp meter misschien nog kunnen posten? (als het zo ver is)

Heb zelf ook al een tijdje een olietemp metertje van Equus liggen, maar nooit aangesloten (te lui en nooit echt noodzakelijk gevonden...).
Hoorde toendertijd van Jeroen Lubking (ja, zo lang heb ik dat metertje al liggen... :smile: ) ook al iets over een plekje op het blok waar makkelijk een sensor in zou kunnen.
Denk dat dat hetzelfde is waar jullie het over hebben.

Ik hoor (lees) graag hoe je het uiteindelijk hebt gefixt.
hmm, heb jij enig idee welke draad die bijbehorende sensor heeft? kan zo snel daar niets over vinden namelijk. Als dat M14x1,5 is, kan hij rechtstreeks in het blok namelijk..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Volgens mij is die sensor 3/8" ofzo, via Conrad kan je wel verloopjes bestellen dus het is geen probleem als het ander draad is.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Maarten-Jan schreef:Volgens mij is die sensor 3/8" ofzo, via Conrad kan je wel verloopjes bestellen dus het is geen probleem als het ander draad is.
dan zit de sensor niet diep genoeg denk ik?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Stel dat je stationair 1 bar oliedruk hebt, dan wordt die olie echt wel tegen je sensor aangeduwd denk ik? Als je een piep klein scheurtje in een kering hebt lekt het er al uit in elk geval. Lijkt me ook heel erg stug dat er in dat verloopje afkoeling optreed. Maar denk dat er wel iemand is die hier iets meer over kan zeggen c.q. ervaring mee heeft :)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Die Equus meter heeft toch waarschijnlijk ook gewoon een signaaldraad? Niet bijzonders lijkt mij? Ik heb een sensor naast de dynamo in het onderblok geschroeft (20 euro) en daar de signaaldraad die bij de meter hoort op aangesloten. Werkt perfect...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

MartijnG schreef:Die Equus meter heeft toch waarschijnlijk ook gewoon een signaaldraad? Niet bijzonders lijkt mij? Ik heb een sensor naast de dynamo in het onderblok geschroeft (20 euro) en daar de signaaldraad die bij de meter hoort op aangesloten. Werkt perfect...
true, maar goed, als er een sensor bij zit, tsja, ding kost 26 euro incl sensor, dit maakt t weer 20 euro duurder

moet wel zo goedkoop mogelijk he ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Martijn ik heb die meter zo effe niet bij de hand nu dus ik kan er ook niks zinnigs over zeggen.

Ben het met je eens dat het aanschaffen van een aparte sensor beetje jammer zou zijn. Moet toch wel te fixxen zijn met de sensor die bij de meter zit lijkt me. Misschien idd met een verloopje.
Maar ik dacht dat ik Jeroen Lubking ooit heb horen zeggen dat dat Equus ding zo rechtstreeks in je blok geschroefd kan worden. Maar goed....ik hoor wel vaker dingen die achteraf niet helemaal blijken te kloppen..... :)

als ik meer weet dan post ik het.
Komen we er wel uit.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Conrad schreef:Schroefdraad 1/8 - 27 NPTF.
[geen idee welke maat dat dan is, maar goed...]

Zie daar idd ook allerlei adapters op de pagina staan.

Conrad link



Klopt het nou dat de meters van equus voor water- en olietemp exact hetzelfde zijn???
Hmmm..da vinnik nou weer niezo handig.
Ik gebruik namelijk ook al een equus metertje voor de watertemp....
was me nooit opgevallen dat ze hetzelfde waren.
Heb ik straks twee dezelfde meters naast elkaar staan...... :(



EDIT: heb m nu bij de hand. Draad is idd 1/8-27 NPTF. Dat is voor British Leyland motoren bedoeld.
Je hebt dus een adapter nodig. (zie link)

adapter
Plaats reactie